/spanien/barcelona/forum/5139.aspx/spanien/barcelona/forum/5139.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2014-04-07 19:39
Varken Alexis elr Cesc bör starta på onsdag. Maken till okänsliga fötter. Pedro-Messi-Ney tillsammans med Xavi-Busq-Iniesta bör lösa vårt problem.

Sanchez av den enkla anledningen att han bajsar ner sig i CL och vi bör inte ha både han o Ney som tappar boll. Pedro är säkrare, tappar inte bollen ofta, är en mycket bättre avslutare och dessutom en som redan visat sig på denna scen flera gånget.

Alla vet redan vad jag tycker om Cesc och hans sega sinne och fotbollsfötter..
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2014-04-07 19:33
grande jw

Herregud mannen. Det är inte så att snubben inte vet att det är kataloniens färger, utan han tycker att dom är skitfula. Det gör jag med. Visst charmen finns, men rödgula/orangea klädet har alltid vart en typ av förbannelse för oss också. Tänker på säsongen 07 när vi tappade ligan i slutet. På förra säsongen med sina förbannelser och den här säsongen.

Så coola ner dig. Moralkärringar har vi redan tillräckligt av.
Barcelona Júnior.
2014-04-07 19:08
En riktigt bra dokumentär om Barcelona. Den handlar om den katalanska identiteten och Cruyffs påverkan på klubben. Rekommenderas starkt!
Barcelona Messi 4-ever
2014-04-07 18:41
Alltså jag har riktigt dåliga vibbar inför onsdagen. Pinto och mittbackarna får mig att darra.... Kan bli en obehaglig dag
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona -SAMI-
2014-04-07 18:16
Någon mer än mig som vill se Messi på kanten på onsdag . Så här vill jag att det ska se ut; Alexis neymar Messi

/rättviseprincipen
Barcelona Barcelonistas
2014-04-07 17:38
AndreD - en eventuell semi om vi slår ut Atletico.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-07 17:37
McDonalds inspirerade tröjor, haha. Giv mig styrka.. *** Betting, hallonpaj, anklagelser utan belägg etc etc. Senaste veckan har det verkligen varit illa ställt med fokuset här inne och har mestadels handlat om precis allt utom själva fotbollen i sig. Jag hoppas att våra killar inte är lika vilsna som många av sina fans den senaste veckan och verkligen förberett sig mentalt på uppgiften och gett sig fan på att avancemang är det enda alternativet.
Barcelona AndreD
2014-04-07 17:33
Barcelonistas Vem sa att vi har gått vidare till semifinal?
Barcelona DM1982
2014-04-07 17:33
One of the players that FIFA sanctioned Barça for signing has been resident in Catalunya since shortly after birth, his parents since 1999. FIFA har koll på läget.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-07 17:07
Klar för semifinalen då vilket är otroligt bra!
Barcelona Bentley King
2014-04-07 17:05
@barcastuff: New tests on Saturday showed Pique's hip injury is smaller than initially though. He could be back in two weeks, instead of in four. [sport] Hoppas verkligen att detta stämmer!
Neymar11
2014-04-07 16:44
grande jw Historie delen köper jag, men dom är fortfarande fula. Sen att det är Nike som tjänar pengar på utnyttja kataloniens strävan efter självständighet gör inte det bättre. Om man verkligen vill tänka på folket från Katalonien så hade bortastället alltid vart gul/röd. Utan välplanerat både av ledningen och Nike att ha just dom tröjorna iår, samtidigt få in Neymar i laget. Säg mig att det där inte skriker efter att bara göra affärer. Sen att vi nu mer eller mindre alltid har fula bortaställ gör mig galen. Minns du dom rosa, bland det fulaste jag någonsin har sett
Barcelona grande jw
2014-04-07 16:34
@Neymar11:

Nä faktiskt inte. Tänker du på Subway när du ser brasiliens hemmatröjor också? ;)

Förra årets tröjor var de fulaste jag någonsin sett och jag hävdar att dom var så fula att det måste ha påverkat vårat spel på planen. Så extremt fula! Men dessa har ju faktiskt historia och inte fan skulle du sitta och "håna" Sveriges landslagströjor om dom var designade efter flaggan och dess färger? De symboliserar ju någonting.

Jag tycker senyera-tröjorna är snygga på samma sätt som jag diggade kroatiens tröjor som de designat efter deras flagga. Rödvitt är ju dock helt klart snyggare än gulrött.
Neymar11
2014-04-07 16:20
grande jw Kom inte hit och säg att du aldrig har tänkt på donken när du har sett dom tröjorna;) Och ska jag håna dom förskräckliga tröjorna så är det väl mer passande att ta upp donken än Katalonien va?
Barcelona grande jw
2014-04-07 16:17
Neymar11 Du skrev ju "Fan vad bra, kan skippa dom McDonalds inspirerade dräkterna". Eftersom senyera-flaggan funnits i över 1000 år och efter en snabb googling ser att McDonalds grundades 1940 så antar jag att det är tvärtom? Dom flesta med lite passion till klubben relaterar ju till katalonien när man ser bortatröjorna men du hänger nog lite för mycket på donken ;) Som sagt, det finns en anledning till varför det är Nikes mest sålda tröja någonsin.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-04-07 16:17
grande jw (Barcelona) Det gör inte tröjan fin, tycker den är extremt smaklös.
Neymar11
2014-04-07 16:10
grande jw Bara för att det är kataloniens färger gör det inte att tröjorna är fina, dom är extremt fula. Så om tröjorna får mig att tänka på McDonalds så är det mitt problem, stör det er ignorera det
Neymar11
2014-04-07 16:06
grande jw Är du seriös nu? Ser du verkligen inte sarkasmen? Jisses är folk så jävla självupptagna med att leka moralkörringar att man inte ens inser vad som är sarkasm
Barcelona grande jw
2014-04-07 15:56
@Neymar11:
Bitter jävel? Själv förstår jag inte hur man kan vara Barcasupporter och inte ens ha koll på Kataloniens färger. Klubbloggan som pryder Barcelonas bröst har haft senyera-flaggan sedan klubben grundades för 115 år sedan och likaså är årets bortadräkter tagna från senyera-flaggan. Har du missat hur publiken skriker independencia två gånger per match och folket kämpar för självständighet från Spanien? No offence men känns lite VÄL plastigt. Det finns en anledning till varför årets bortatröja, har blivit Nikes mest sålda tröja någonsin. Den är extremt symbolisk och katalanerna bär den med stolthet.
Neymar11
2014-04-07 15:32
1899 Jisses vilken bitter jävel Varje gång jag ser dom dräkterna blir jag sugen på en big Mac. Men tack för "skolningen" trodde Kataloniens färger var grön gula.... Ack så dum jag var, men får tacka att det finnas sådana vänliga själar som du
Barcelona 1899
2014-04-07 15:30
Neymar11 (Barcelona) 2014-04-07 15:26 Haha det är väl givet att Anelka kommer fucka upp den klubben med … och där kom bekräftelsen på mitt påstående .
Barcelona 1899
2014-04-07 15:29
Neymar11 (Barcelona) 2014-04-07 15:22 Bortastället är inspirerat av Kataloniens flagga: den kanske viktigaste och mest aktuella delen av klubbens identitet. Tänk förslagsvis en extra gång före ditt nästa inlägg: det är inte sällan du skriver nivåsänkande saker.
Neymar11
2014-04-07 15:26
Gio Style Haha det är väl givet att Anelka kommer fucka upp den klubben med Längesen jag såg dom spela dock, får ta mig tiden och kolla på någon match
Neymar11
2014-04-07 15:22
Barcelonistas Fan vad bra, kan skippa dom McDonalds inspirerade dräkterna
Barcelona Barcelonistas
2014-04-07 15:06
På onsdag kommer vi spela i våra svarta bortatröjor. Det bortastället är helt klart en favorit då vi hade dom när vi var världens bästa lag.
Barcelona Gio Style
2014-04-07 14:54
Neymar11 Haha, gillar lite Atletico Mineiro. Hoppas att Anelka inte fuckar klubben bara :D BAGNACK & DONGOU Np mannen.
Barcelona Sir Alexis
2014-04-07 14:45
@-SAMI-:

Haha det var match i lördags mot Betis, om du missat. Det är cl på onsdag..
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-04-07 14:38
Gio Style (Barcelona) Tack för svaret, det hjälpte till
Neymar11
2014-04-07 14:30
Gio Style Blir ju kul att se Ronaldinho och anelka nu i samma lag igen. Spelade ihop i psg under en kort tid Festa ihop kommer dom göra iaf!
Barcelona -SAMI-
2014-04-07 14:29
Niceeeeeeeee
Annons: