/spanien/barcelona/forum/5136.aspx/spanien/barcelona/forum/5136.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1899
2014-04-07 15:30
Neymar11 (Barcelona) 2014-04-07 15:26 Haha det är väl givet att Anelka kommer fucka upp den klubben med … och där kom bekräftelsen på mitt påstående .
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 1899
2014-04-07 15:29
Neymar11 (Barcelona) 2014-04-07 15:22 Bortastället är inspirerat av Kataloniens flagga: den kanske viktigaste och mest aktuella delen av klubbens identitet. Tänk förslagsvis en extra gång före ditt nästa inlägg: det är inte sällan du skriver nivåsänkande saker.
Neymar11
2014-04-07 15:26
Gio Style Haha det är väl givet att Anelka kommer fucka upp den klubben med Längesen jag såg dom spela dock, får ta mig tiden och kolla på någon match
Neymar11
2014-04-07 15:22
Barcelonistas Fan vad bra, kan skippa dom McDonalds inspirerade dräkterna
Barcelona Barcelonistas
2014-04-07 15:06
På onsdag kommer vi spela i våra svarta bortatröjor. Det bortastället är helt klart en favorit då vi hade dom när vi var världens bästa lag.
Barcelona Gio Style
2014-04-07 14:54
Neymar11 Haha, gillar lite Atletico Mineiro. Hoppas att Anelka inte fuckar klubben bara :D BAGNACK & DONGOU Np mannen.
Barcelona Sir Alexis
2014-04-07 14:45
@-SAMI-:

Haha det var match i lördags mot Betis, om du missat. Det är cl på onsdag..
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-04-07 14:38
Gio Style (Barcelona) Tack för svaret, det hjälpte till
Neymar11
2014-04-07 14:30
Gio Style Blir ju kul att se Ronaldinho och anelka nu i samma lag igen. Spelade ihop i psg under en kort tid Festa ihop kommer dom göra iaf!
Barcelona -SAMI-
2014-04-07 14:29
Niceeeeeeeee
Barcelona Gio Style
2014-04-07 14:27
@SoN_Un:

Ronaldinho är sjukt viktig för sin klubb sin hör till dem bästa i Brasilien.
Hans känsla i dem fasta situationerna sitter än och jag skulle vilja gå så långt att påstå att han är lätt bland dem 5 bästa frisparksskyttarna i världen.
Älskar att kliva fram o sätta en frispark i viktiga skeden av matcherna.

Tyvärr är han väldigt seg numera och det verkar som att tränaren inte riktigt har honom i räkningarna.
Förra året var han riktigt vass och fick knappt något inhopp med landslaget så jag tror dessvärre att det är kört när det handlar om VM såvida han inte levererar deluxe dem kommande månaderna.
Barcelona AndreD
2014-04-07 14:26
@-SAMI-:

Ja det är El Clasico idag klockan åtta
Barcelona Gio Style
2014-04-07 14:25
-SAMI-
Barca spelar inte idag, nästa match är givetvis på onsdag då vi möter Atletico i CL.
SoN_Un
2014-04-07 14:24
är det någno som har koll på hur det går för dinho i brasilien?? är han nära en vm plats elr är det kört? fan vad jag hade velat se han i sommar skulle gör amitt vm komplett:=)
Barcelona -SAMI-
2014-04-07 14:22
Någon som vet om Barca spelar idag?
Barcelona Gio Style
2014-04-07 14:22
@BAGNACK & DONGOU:
Allt är relativt när det kommer till betting. I längden är det bäst att spela med ett visst antal procent av din kassa. Detta för att ha en viss marginal så att du kan faila 5 spel utan att kassan står på noll. Dock kräver det att man har en okej kassa att röra sig på. Å andra sidan är t.ex. 5 kr 1 % av 500 kr. Enkelt förklarat så kan man värdera sina insatser 1-5 eller 1-10 om man vill där 1 är ett chansspel medans 10 är en bank. Då spelar du alltså 5 kr på en femling (femling är ju alltid en chansning) och 50 kr på en säker match. Om du menar ifall 5 kr går att spela på t.ex. en femling så ja, du kan spela ner till 2 kr på bet65. Om du rådfrågar angående insats så är allt relativt. Det kan ta väldigt tid att spela på det sättet som jag skrev där uppe. I längden tycker jag att det är bra att lägga en insats som åtminstone räcker till ett antal förluster på raken innan kassan står på 0. Enkelt förklarat, har du bara 100 kr så kanske du ska hålla insatsen till 20 kr max. Om det är femling så kanske du ska spela mindre än så, kanske 10 kr. Men det är en smaksak :) Edit: Nu kanske ja svarade onödigt långt på något som du inte alls undrade men det kan vara bra för vissa att ha det i åtanke :)
Barcelona Gio Style
2014-04-07 14:11
LeoMessi
På tal om drömmar, riktigt sjukt att ni pratar om det just nu.
Har jobbat natt och är nu nyvaken. Drömde just om någon sorts "turnering" där inbjudna sportprofiler skulle tävla i olika grenar som mätte deras skills på lite annorlunda sätt.
Messi impulsjoinade när han var i stan.
Det hela slutade i varje fall med att jag stannade kvar och träffade honom, tog lite bilder och så frågade jag honom vad han trodde om resten av säsongen.
"Vi tar trippeln" sa han utan att tveka.
Senast jag drömde om Barcelona så drömde jag att vi vann mot Real i senast el Clasico, gick ju bra :)

Mot trippeln!
Barcelona LeoMessi
2014-04-07 13:14
Dinho the artist (Barcelona) Jag drömde att vi ledde med 3-0 mot Bayern men att dom vände och vann med 3-7 haha! Alltså inte ens i mina drömmar kan vi vinna mot dom haha!
Barcelona Barca Barca
2014-04-07 13:04
@grande jw:
Okey tack för svaret. Vore sjukt roligt att en sånn liten klubb tar sig hela vägen upp till La Liga. Jo tv intäkter borde ge klirr i kassan. Får hoppas att tv intäkterna börjar delas upp rättvist i la liga så små lag som stackars Eibar får hålla sig kvar i dom högsta divisionen när dom regelrätt har skött sig bra ekonomisk, enligt gänget på fotbollskanalen. Logiskt sätt så är deras arena tillräckligt stor för en sånn liten stad. ja menar, kollar Camp Nou, 100 000 tar den in och staden barcelona har en befolkning på över en miljon tror det ligger på en och en halv miljon, alltså är arenan 1/15 så stor som stadens invånare medans Eibar har en befolkning på 25 000 och en arena som tar 5000 vilket ger 1/5 av stadens befolkning. Bara en tanke som slog mig :)
Barcelona grande jw
2014-04-07 12:46
@Barca Barca:

Eibar har ett aktiekapital på €422 000 och måste lyckas öka detta till runt €1.750 000. Man tycker ju att det borde vara extremt lätt att ordna detta problemet med tanke på att ett Primera divisíon-kontrakt borde ge lite klirr i kassan samt att man borde kunna ordna med sponsorintäkter vid avancemang?

Lustigt nog så har La Liga inga som helst krav på arenan som knappt rymmer 5000 åskådare? Inte ens allsvenskan hade tillåtit den arenan. Mycket komiskt.
Barcelona II Barça II
2014-04-07 12:41
Det snackas mycket om våra tolv straffar i ligaspelet i år, jag minns att vi fick två straffar mot Real samt två mot Betis, men när vi fick vi resterande straffar? Är det någon som kommer ihåg? Tacksam för svar!
Neymar11
2014-04-07 12:14
Okej gubbar nu ska vi inte bli som dom på andra sidan Kvittar vem som är domare vi ska ta oss vidare i vilket fall. Visst kan hålla med att han är överskattad, men han håller iaf en jämnnivå. Att spelet kommer få rulla tror jag gynnar oss mer, då atletico spelarna inte får sina väl behövda sekunder att vila och hämta andan
Barcelona Gabriel
2014-04-07 12:09
Fuck inte Howard Webb. Världens mest överskattade domare. Killen vågar aldrig blåsa eller ta de beslut som krävs pga matchernas betydelse. Han är en sån typ av domare som inte blåser en solklar straff eller ger ett solklart rött kort pga att matchens betydelse är för stor för ett sådant beslut. Det gynnas oss knappast led tanke på den grisfotboll Atletico spelar. Vi hade behövt en modig domare som vågar ta de tuffa besluten.
Barcelona NoGo™
2014-04-07 12:06
Howard Webb dömer matchen på onsdag.....
Barcelona -SAMI-
2014-04-07 11:52
Fan vad zubi börjar gnälla nu.
Jeffson
2014-04-07 11:26
@koeman92:

Then leave...
Barcelona Barca Barca
2014-04-07 11:14
Ni som såg fotbollskanalen igår på tv4. Hörde ni när dom pratade om Eibar som ligger tvåa i Segundan och har en stor chans att ta sig upp till La liga, fortsätter dom spela som dom gör tror jag dom tar sig upp, sjukt disciplinerade är dom. Men till det intressanta, Eibar är en liten baskisk stad som har runt 25 000 invånare och deras arena tar ungefär 5000, i snitt har dom runt 3000 åskådare(enligt folket på fotbollskanalen europa), men lyckas dom ta sig upp i La Liga så kommer dom degraderas tre divisioner ner för tydligen måste man ha en viss ekonomisk budget som kan täcka upp en kostnad som man räknar ut i snitt för vad det kostar för en division och det är en regel i spansk fotboll. Bara jag som tycker att nu börjar det lukta illa inom fotbollen ? Har pengarna tagit över helt och hållet ? Dom sa något i programmet igår att det är runt 15 miljoner, nu vet jag inte om det är euro eller svenska kr. Men helt jävla ärligt, vad ska lilla Eibar göra ? deras hela stad skulle inte ens kunna fylla ut en fjärdedel av Camp Nou det säger väl allt hur maktlösa dom är i den situationen. Hoppas det löser sig för dom!
Barcelona Dinho the artist
2014-04-07 10:45
I natt drömde jag att Tello gjorde sju mål mot Real. Matchen slutade 7-0. Första jag gör imorse var att gå in på sportbladet för att sedan (till min förtret) se att niva inte skrivit en artikel om det. Då upptäckte jag att jag måste drömt. Sjukt.
Barcelona koeman92
2014-04-07 10:03
Bartomeu: "Zubizarreta told me that 'if my departure will solve things, I'll leave'".

Källa: Mundo Deportivo.
Barcelona Barca Barca
2014-04-07 10:03
@BAGNACK & DONGOU:

Jag tror minsta insatsen är tre eller två kr.
Annons: