/spanien/barcelona/forum/5135.aspx/spanien/barcelona/forum/5135.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-04-05 20:09
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-04-05 20:07
Himne del Barcelona Klockrent! Det är precis vad jag menar. Tyvärr saknas denna koncentration och det finns lite för mycket övertro på sig själva och tom lite arrogans känns det som. Det är en tränarfråga kan jag tycka. Minns hur Pep "piskade" detta ur hela laget de inledande säsongerna. En tränare måste styra upp detta mycket bättre. Det är något Tata får ta tag i under sin första riktiga försäsong. För så här vill jag verkligen inte ha det.
Barcelona Migueli
2014-04-05 20:06
Hahaha Aramis! Jag menar Ramos. Skriver med mobilen.
Barcelona Migueli
2014-04-05 20:05
AndreD Håller med Aramis går ju vara mot kropp. Träffar inte ens bollen.
Barcelona ElTriplete
Hahahah vart är Sociedads straff smutsiga Madrid svin? Som sagt kolla er själva i spegeln sen klaga.
Barcelona zick9
Domaren missar solklar hands på Ramos... Uefadrid! De klagar på att vi får många straffar men de glömmer att inga lag får straffar mot dem.
Barcelona ElTriplete
Varför kallar Puertan oss för FC Qatar? Dags att se sig i spegeln kanske, Real Fly Emirates CF?
Barcelona AndreD
2014-04-05 20:04
Hahahahaa Sociedad ska ha solklar straff
Barcelona Rambla~
2014-04-05 20:00
Gio Style Jag håller med i det mesta. Fast jag kan tycka att ta 3p ska gå på ett mycket mer stabilare sätt. Då är jag inte ute efter skönspel, det kan kvitta i en sån här match men vi verkar ha ett lag som inte kan spela i lågt tempo och samtidigt kontrollera matchen mot lite sämre motstånd.
Barcelona Neymar N11
2014-04-05 19:59
Penaldo kommer säkert spela nästa omgång trots skadan, inte vill han se Messi gå om honom i skytteligan. Viktiga 3p idag , Visca el barcaa
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-05 19:58
Vill gnälla, men orkar inte.

Har bara en fråga?? väldigt viktig sådan.

Har Messi gått upp i vikt ???
Han kan knappt springa från spelarna. Om man jämför hur rapp han var när han kom tillbaka från skadan och hur snabb han är idag så förstår ni vad jag menar.

Eller, ser jag fel?
Det ser ut som att han har lagt på massa muskler igen..
Barcelona Himne del Barcelona
2014-04-05 19:58
Jag förstår att Barcelona inte ville ta ut sig fullt med tanke på vilken viktig match som väntar i veckan. Men man måste ju ändå se till att ha en hundraprocentig inställning tills dess att man leder med åtminstone 2-0. DÅ kan man dra ner på tempot och kanske göra ett par byten för att vila spelare.

Jag förstår ärligt talat inte hur Barcelona vågar leka med chansen att vinna en ligatitel på det sättet som man gör. Tänk om Betis hade fått 1-1 i motlägget med Bartra istället för att de hade gjort ett självmål. Då skulle Barcelona helt plötsligt behöva ställa om mentalt och gå för ett mål till, vilket jag inte är alls säker på att laget hade klarat av.

Det är inte första gången vi ser det här mot ett bottenlag. Har spelarna en sådan ofantlig övertro på sig själva? "Jaja, om Betis mot all förmodan skulle göra 1-1 med 5 minuter kvar så är det ju bara att göra 2-1 och ändå vinna". Det är så det känns som att Barcelona tänker och det brukar ofta gå bra, men förr eller senare kommer det att straffa sig. Idag var det inte långt ifrån att den typen av inställning kostade en ligatitel.

Det handlar inte om att Barcelona måste göra allt för att mosa Betis på hemmaplan och köra slut på sig. Men jag tycker vi kan kräva att de håller koncentrationen på en tillräckligt hög nivå för att inte vara pressat i andra halvlek av jumbolaget. Det är så mentalt påfrestande att se på de här matcherna.
Barcelona Migueli
2014-04-05 19:57
Skön vinst för övrigt! Den satt långt inne. Nu får vi hoppas Sociedad om ett par minuter.
Barcelona Basselona
2014-04-05 19:55
Missade som sagt första, men tyckte inte andra var något att hänga i granen direkt. Hoppas vi gjort vår plattmatch nu så vi kan kriga ordentligt mot atletico på onsdag! Gillar verkligen Betis och tycker det är synd att de åker ur ligan. Viktigt att haka på Simeones grabbar i toppen. Blir till att se hur det går för det andra huvudstadslaget borta i San Sebastian ikväll då :)
Barcelona Blaugrana91
2014-04-05 19:55
Andreas-

Absolut, ska man hålla en jämn nivå, men nu ligger vi ändå bra till i ligan trots allt, så vi har alla möjligheter att vinna ligan.

Folk här byter åsikter snabbare än jag vet inte vad, efter en vinst så är vi bäst i världen och kommer vinna ligan, CL och cupen. Efter en sämre match så är laget uselt och vi kommer vinna 0 titlar. Är ganska pinsamt kan jag tycka.

Jag håller med om att matchen idag var dålig från i princip alla i laget, MEN vi spelade för bara några dagar sen en tuff match mot Atletico och vi ska möta samma lag borta om några dagar igen, man får ändå ha lite förståelse för att det kanske inte är någon champagnefotboll då.

Dessutom har klubben i veckan återigen varit i blåsväder, sånt drabbar spelarna också.

Kan vissa här bara ta det lite lugnt ibland. Jag lovar vinner vi borta mot Atletico på onsdag och går vidare till semin, så kommer vi återigen enligt detta forum vara bäst i världen igen....
Barcelona Migueli
2014-04-05 19:54
Barca King Killen har varit skadad i sammanlagt 3 månader denna säsongen men ligger ändå bara 3-4 mål ifrån Ronaldo som media hyllar till skyarna som världens bäste . Allvarligt talat sluta klaga hela tiden. Messi har varit grym i år.
Barcelona Z_Z
2014-04-05 19:53
Zyzz; sälja spelare får vi göra. Men känns ju ganska idiotiskt om vi inte kan ersätta med någon.
Barcelona Vampíro
Sa det redan i första halvlek det här skulle bara handla om tre poäng, vi fick de nu är det bara att blicka mot onsdagen. Onödigt att fokusera på individuella insatser då detta endast var en transportsträcka.
Barcelona the cameroonians
Hoppas Canales sänker Real ikväll. Önsketänkade ja, men va fan - jag tror på karma :-)
Neymar11
2014-04-05 19:52
Neymar-Messi-Alexis på onsdag inte någon cesc Vi behöver göra mål och vi kommer att ha bollen hela tiden, en fjärde mittfältare är bara för mycket och onödigt Pedro- sälja honom och börja satsa på Adama/deulo. Vi kan nog få en hel del pengar för pedro
Barcelona Z_Z
2014-04-05 19:52
@done:

Transfermarkt kan du söka det på. Innan denna säsong har Real fått flest straffar i La liga det 3 säsongerna innan denna.
Barcelona Rambla~
2014-04-05 19:51
Vilka horribla missar i denna match! Jag tänker inte klaga och gnälla mer. Rycker vi inte upp oss, vilket vi nog gör, kan vi börja snegla på nästa säsong redan nu. Inför en säsong där vi behöver en rejäl uppfräschning i truppen. Fifas straff kom väldigt lägligt ju. :P
Barcelona Barca King - Xavi spindeln i nätet
2014-04-05 19:51
Fabregas löper in i Neymars yta och tar avslutet HAHAHA. Oavsett straffarna är va Messi Katastrof, jag vill se en hungrig Messi på Calderon. Den hör säsongen har inte Messi varit sig själv. Han lyser i de stora matcherna men är dåsig i de små. VM är helt klart en orsak. Spelet vände helt och hållet med Fabregas och Neymars inträdde.
Barcelona Andreas-
2014-04-05 19:50
Blaugrana91:

Dessvärre handlar en ligatitel mer om att hålla en lägstanivå som är ganska hög, vi har inte gått på vår sista mina. Det ser man idag, inställningen är bedrövlig.

CL, ja, vi har spelat bättre mot bättre lag och det kommer vi göra. Men att Pinto, Bartra o Mascherano håller mot Bayern. Det är tyvärr bara en utopi :/
Barcelona Blaugrana91
2014-04-05 19:50
ElTriplete

Jaha inte Messi då? Han kan tydligen spela dåligt och missa öppna mål men ändå aldrig kritiseras...
Barcelona Z_Z
2014-04-05 19:49
Sämsta matchen jag sett på väldigt länge. Till och med sämre än förlustmatchen mot Valladolid. Vi förtjänar fan inte 3 poäng idag. Betis är det bättre laget och spelarna borde fan skämmas sett till hur de spelat idag.

Första straffen kändes billig sett till att Alexis borde kunnat stå upp, men den andra är i mina ögon rätt klar även om han nog försöker hålla in armen så är den ändå en bit utanför kroppen och blockerar.

Messi och Pedro är nog de som varit sämst idag och även mittfältets arbete i försvarsspelet ska kritiseras rejält. Betis har alldeles för många gånger kommit mot Barcas mål med fler spelare än försvarare.

Kan Tata för i helvete byta in en spelare innan 75:e minuten någon gång. Vad är problemet.
Barcelona Barca4eva
2014-04-05 19:49
Effektiviteten idag är inget vidare alltså.
Barcelona ElTriplete
2014-04-05 19:48
Herregud Neymar, vad är det för piss avslut? Fyfan vad vi suger avslutsmässigt, det är så jävla pinsamt. Pedro alexis Neymar förtjänar alla varsin örfil.
Barcelona LeoMessi
Jävla vilka värdelösa avslut idag!
Barcelona Leo y Cesc
Pinsamt att missa 100 lägen mot detta pisslag.
Annons: