/spanien/barcelona/forum/5130.aspx/spanien/barcelona/forum/5130.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-04-06 23:08
Rivaldo10_ Mou är och kommer alltid vara känd som tolken från Barcelona. Han är så jävla löjlig och ingen köper hans shower längre
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rivaldo10_
2014-04-06 23:06
Lite off topic.. Men förstår inte hur så många "experter" verkligen tror att Mourinho försöker flytta fokus från sina spelare när han kommer med sina sjuka uttalanden. Den ända anledningen är att han vill stå i rampljuset då han aldrig spelat fotboll på hög nivå.. haha och det roliga är hur han verkligen hänger ut sina forwards i media nu för att rädda sitt eget skinn..ja han tar verkligen bort all press på de haha
Neymar11
2014-04-06 23:04
Capitan \(^.^)/ Förbereder mig på samma skit, fyra mittfältare och en tragisk Fabregas på plan tyvärr. Känns så jävla tråkigt när man vet startelvan så långt innan match Men ett litet hopp inom mig hoppas fortfarande på Neymar-Alexis-Messi Messi känns hopplös centralt mot a Madrid, dom låser honom direkt. 4 personer på honom direkt Messi på en kant är mer oförutsägbart, och så kan vi använda Alexis i en roll som han har Chile och kan samtidigt byta plats med neymar under matchens gång Det jag absolut kräver är att Iniesta är på mittfältet
Barcelona the cameroonians
2014-04-06 22:56
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

I länktipset finns ett bildspel där slide nummer 9 (av 11) visar att hela kostnaden (visserligen fördelad på 5 år) hamnade på €86 miljoner.

Normalt sett brukar man ta med hela kostnaden i transferbudgeten, varför jag som sagt tror att det inte fanns pengar kvar till att värva en mittback, målvakt eller fan och hans moster.

OBS! Min personliga åsikt. Ingen källa på att det verkligen är/var så.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-04-06 22:43
Barcelona's staff is closely analyzing the four draws against Atletico this season to find tactical solutions for Wednesday's game. [md]

Ojojoj... förbered er på en jävligt bra match. Jag tror faktiskt att vi kan ta hem det här hur svårt det än är att spela mot Atletico på deras hemmaborg.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-06 22:43
@the cameroonians:

Mamamia!!! :-O..
Kostade Neymar verkligen så mycket??? €85 plus €14 miljoner i extra skatt?
2014-04-06 22:36
Koeman92

Nja, Det beror hur man ser på det. Om man väljer att ta med lönekostnader eller inte - vilket vi heller inte vet om detta fanns med i "budgeten".
Grejen är ju att hela dealen kostade klubben runt €85 miljoner.
Plus de €14 miljoner i extra skatt (men det visste man ju inte om under sommaren)

Personligen tror jag inte att det fanns pengar kvar i kistan för fler köp.
Barcelona Gabriel
2014-04-06 22:34
Barca Barca

Tyvärr så har vi den mest inkompetenta sportchefen av alla storklubbar i hela Europa.

koeman92

Du har PM!
Barcelona koeman92
2014-04-06 22:28
the cameroonians

Neymar kostade väl, som det sas 59 miljoner sammanlagt? Våran budget låg väl dessutom på omkring 100 miljoner. Pengarna fanns nog, dessutom fanns det pengar över från den gångna sommarens budget då man inte heller värvade en mittback.
2014-04-06 22:21
Problemet är bara att det inte fanns pengar över i somras eftersom en viss brasse värvades för x antal hundra miljoner.

Och ingen visste väl då heller att FIFA skulle vidta dessa åtgärder nu.
Barcelona koeman92
2014-04-06 22:20
Gabriel OT, men du som är klubbmedlem.. Vet du hur jag som spansk medborgare kan ta mig till för att också få klubbmedlemskap i Barça? Eller måste man numera vara Katalan? Edit: svara gärna i PM
Barcelona Barca Barca
2014-04-06 22:12
@Gabriel:

Snäll kan inte du söka jobb som sportchef...Så långt tänker inte pantburkssamlaren Zubizarreta.
Barcelona Gabriel
2014-04-06 21:43
Det Barcelona borde ha gjort, och det sa jag redan i somras, var att köpa Ter Stegen förra sommaren och låna ut han ett år till Gladbach.
Neymar11
2014-04-06 21:42
the cameroonians Det är just idag du ska kolla då du kommer få se hycklandet i sitt finaste forum Liverpool 13 straffar iår Barcelona 12 Jag lovar dig dom kommer bara nämna våra straffar :) och hylla Liverpool för att dom är i topp
2014-04-06 21:40
Angående ter Stegen så kan ingen klandra ledningen för att de inte värvade honom förrän efter säsongen. Hur ofta blir en målvakt skadad två gånger på en säsong liksom? Nej, då är det väl bättre att han fick fortsatt speltid i bundesliga.

In Pinto we trust!

Och det är just där som Barcelonas värderingar väger in precis som de ska. Man ska ha respekt för spelarna, i synnerhet legender.
Om det är någon som ska ha ångest nu så är det Valdés själv.

Förresten; Vågar man kolla på Fotbollskanalen Europa ikväll med risk för att skratta ihjäl sig när Hussfeldt och gänget trashtalkar Barcelona?
Barcelona Sir Alexis
2014-04-06 21:39
@*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat:

" Tror ni då verkligen att det Barca är så dumma att de sumpar bort något värt så här"

Underskatta inte våran ledning. Dem är kapabla till många dumma saker..tyvärr
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-06 21:33
Kom igen nu killar, tänk lite logiskt. Ter Stegen är en spelare vi tänkt köpa in för 200 milj, alltså Barca värderar honom rätt så högt ändå för 200milj kr är inte fickpengar direkt. Tror ni då verkligen att det Barca är så dumma att de sumpar bort något värt så här mycket enbart av hänsyn för en målvakt som redan bestämt att han ska bort? Vad har Valdes att vinna på det ens är frågan?

Det är en sak att signa och säkra, en helt annan att gå ut med det offentligt. Barcelona kanske redan har ett förkontrakt som innebär att Gladbach får pengarna först när övergången var tänkt att ske, dvs i sommar, med andra behöver man inte redovisa nåt offentligt.

Så, antingen kommer han till sommarn, eller så är det något annat som strulat med det men det har inget med Victor att göra
Barcelona LeoMessi
2014-04-06 21:17
Barca King - octobusi (Barcelona) Jag tycker att dom skulle ha värvat ter stegen under vintern men att dom inte skulle gå ut med det officiellt. Valdes kan inte kräva att dom inte värvar förrän han själv vet var han vill ta vägen.
Barcelona koeman92
2014-04-06 21:04
@zick9:

Snyggt kopierat från FC Barcelona Sveriges facebooksida
Barcelona zick9
2014-04-06 21:02
Barcelona fuskar eftersom de har fått 5 straffar de senaste 5 matcherna, men när de spelar CL-semi så borde motståndarna få 6 straffar i en match. Jag hittar inte logiken. Är någon villig att förklara?
Barcelona Barca King - octobusi
2014-04-06 21:00
Om ledningen hade värvat Ter stegen i vintras hade alla sagt. FUCK LEDNINGEN, INGEN RESPEKT, INGEN SJÄL. Nu kommer de säga, idiot ledning som väntade på Valdes.
Barcelona koeman92
2014-04-06 20:33
@kingrodrigues:
FC Barcelona Sverige har lagt upp de på Facebook annars :) Edit: såg precis att Cameroonians la upp dem
2014-04-06 20:32
Målen
Barcelona kingrodrigues
2014-04-06 20:12
Vart kan man se målen från Barca Bs match ? Finner inget på nätet...
Neymar11
2014-04-06 20:11
AndreD Haha! Jag blev själv osäker, men dubbelfotad som någon annan sa Hela den ligan är sjukt galen, Barca har 9 poäng upp till serieledaren och 9 poäng ner till nedflyttningsplats. Så sjukt intressant, Gud vet vad som händer haha!
Barcelona AndreD
2014-04-06 20:09
@Neymar11:

Enligt FM är han högerfotad iallafall haha

Sjukt att Barca B ligger sexa i andraligan nu från att vara nära nerflyttning. Snacka om jämn liga
Barcelona LeoMessi
2014-04-06 19:53
Neymar11 (Barcelona) Det hade ju varit det vettigaste att göra. Det känns som att Barca har visat alldeles för mycket hänsyn till valdes och väntat med att fullborda en värvning. Det är inte så att valdes sa "Ni får inte göra klart med någon förrän jag har bestämt mig".
Barcelona Gabriel
2014-04-06 19:48
westinho - Sergio #16

Jag förstår skepticismen kring att skola om Adama, jag hade inte förväntat mig att alla skulle gå ombord på skeppet. VI får se vad som händer med honom, helt klart är en en spännande spelare för framtiden oavsett vilken position han kommer att användas i.
Neymar11
2014-04-06 19:46
LeoMessi Vi borde ha gjort klart med målvakten redan till denna säsongen. Och skolat in honom långsamt och så hade han haft tid att anpassa sig till laget och staden Ingen direkt nyhet att Valdes skulle lämna
Barcelona LeoMessi
2014-04-06 19:42
Om klubben självmant har väntat med att göra klart med en målis tills valdes går ut officiellt och säger vilken klubb han går till så får vi skylla oss själva. För valdes kan inte kräva att Barcelona ska vänta med att göra klart med en målis tills han känner för det.
Annons: