/spanien/barcelona/forum/5129.aspx/spanien/barcelona/forum/5129.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona petersays
2014-06-11 18:47
Vad får alla att Marquinhos skulle gå rätt in i startelvan från? Nä jag vette tusan jag. Återigen, Moreno. Han har varit ordinarie i La Liga sedan 2011. Han kan spelet, tempot, språket och framförallt motståndet. Där snackar vi någon som skulle kunna ta startplats i ligaspelet.

Hajpade mittbackar för 35-50 millar. Inte i min värld. Ändå ingen garanti för resultat.
Barcelona Gabriel
2014-06-11 18:46
VizzlA-"Tots Units Fem Força"

95M€ för Aurier, Hummels och Mangala? Det tror jag knappast. 40 för Hummels, 40 för Mangala och 15 för Aurier? Är det så du resonerar. Då tänker vi annorlunda, men även om det skulle stämma så är det fortfarande värt pengarna.

Säljer vi då Alves och Fabregas för ca 53M€ så har vi betalat 62M€ för Aurier, Hummels, Mangala och Rakitic. Hur jäkla bra är inte det? Tänk på att Roma värderar deras Benatia till 61M€. Då har vi fått 4 riktiga klass spelare för en Benatia. Och vi kommer fortfarande att ha pengar över till annat.

Dessutom tror jag knappast att det kommer att kosta 95M€ att köpa dem, kanske var lite små optimistisk med 70, men tror ändå inte att det lär kosta 95.
Barcelona Vampíro
2014-06-11 18:38
Med tanke på att klubbens syn på transfermarknaden är från 2005 och att de trodde de kunde få två mittbackar av klass för €40M, ja då blir det jävligt svårt att värva. I en värld där en medioker och bänkad David Luiz kostar €50M så får man antingen play ball eller hamna efter. Barça har satt sig själva i den här situationen så det är bara att betala annars kan vi se fram emot fler säsonger där vi inte är slagkraftiga.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-06-11 18:38
Om vi utgår från mina beräkningar att det går att köpa loss Aurier, Hummels och Mangala för ca 70M€ samt lägger in Rakitic värvning så blir det 90M€. Säljer vi dock Fabregas för 33 (vilket jag fortfarande tycker är för lite) och Alves för 20 (vilket inte alls borde vara någon omöjlighet för PSG med tanke på de betalade 50 för David Luiz) så har vi fått alla dessa spelarna för en summa av, hör och häpna: 37M€! Det är helt galet bra. Då har vi en bara kvar en reservmålvakt, och en mittfältare som behövs. Vi har minst sagt pengar över till annat då!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-11 18:36
@Gabriel:

Tycker alla dina resonemang är vettiga och jag kan också slita mig lite i håret över att klubben sin vana trogen, verkar ha snöat in på ett par spelare. Av dessa är det endast Marquinhos jag verkligen vill ha. Ser bättre alternativ till både Mathieu och Cuadrado.
Sen gråter jag inte om man köper någon av dessa heller, allt hänger på vilka som faktiskt går att värva till rimliga priser... men mina favoriter bland de som har ryktats hit ser ut såhär i rangordning:

Högerback: Piszczek, Aurier, Cuadrado
Mittback 1: Marquinhos, Mangala, Balanta
Mittback 2: Hummels, Miranda, Mathieu

Sen kanske inte alla favoriter går att kombinera genom alla tre positionerna, vara sig rent ekonomiskt eller förhandlingsmässigt. Vill bara att man plockar någon av dessa tre och inte snöar in..!
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-06-11 18:35
Gabriel

Vilka jävla optimistsiffror de där tre lirarna hade gått på 95milj euro..
Barcelona Diar Shekha
2014-06-11 18:34
Skulle inte Ivan Rakitic's övergång bli officiell ikväll? Fan vi lär säkert bli fortsatt besvikna .
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-11 18:25
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-06-11 18:24
Nu när Marquinhos sägs stanna kvar i PSG blir jag orolig. Vem kan Barca då värva som går in och tar en startplats bredvid Piqué? Ja, flera såklart.. Men inga av dessa ryktas till Barca för tillfället. Det var längesen Barca gjorde en transferbomb, senaste gången var nog Adriano som värvades utan att man läst några rykten om det. Saknar detta, hoppas Barca släpper en mittbacksbomb snart.
Barcelona Gabriel
2014-06-11 18:14
1.70-ligan - köp en back, tack Jag vill främst köpa honom som våran nästa högerback, att han kan spela som även mittback och vänsterback ser jag bara som ett stort plus. Om det får bli precis som jag vill så köper vi in dessa till backlinjen: Aurier, Hummels och Mangala. Tror man kan få dessa tre sammanlagt för ca 70M€. Lätt värt pengarna. Istället för Cuadrado, Marquinhos och Mathieu. Cuadrado kommer gå för minst 20M€, Marquinhos (om PSG släpper honom) går för minst 25M€ + Alves och Mathieu som Valencia ryktas inte vilja släppa hänvisar till hans utköpsklausul som ligger på 20M€ (som det sedan kommer ligga skatt på). Med andra ord kommer de tre spelarna jag hänvisar till kosta ungefär lika mycket som de 3 klubben har tänkt sig värva. Köper vi dessutom inte Marquinhos från PSG och PSG fortfarande vill ha Alves kan dem få lägga 30M€ på honom, annars kan dem kasta sig själva från en bro. Nej, men skämtåsido. Vi kan få ut mycket pengar genom att sälja Alves, minst 20M€, framför allt om PSG är intresserade. Då kommer vi att betala sammanlagt ca 50M€ för Aurier, Hummels och Mangala med tanke på inkomsten från Alves försäljning istället för att lägga ca 70M€ på Cuadrado, Marquinhos och Mathieu och inte få in något för Alves.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-11 17:47
@Gabriel:

Seriöst, vill du verkligen se ytterligare en 174cm lång spelare vikariera som mittback i Barca? ;)
Barcelona B.BOSS
2014-06-11 17:31
Marquinhos hade suttit skönt dock är ryktena det motsatta jämfört med de från Spanien. PSG verkar inte vilja släppa sin guldklimp. Faktum är att vi sitter på vår trumfkort och det är Alves. Vad de säger i Paris behöver inte betyda något. I värsta fall blir det Mussachio/Fazio och Jeremy. Något jag undviker mer än gärna. All in på Mangala och Balanta.
SoM_Un
2014-06-11 17:25
?
Barcelona Rambla~
2014-06-11 17:18
Du tror? För att...?
SoM_Un
2014-06-11 17:16
fan jag tror att LE har bestämt sig för bravo som första målis...va tror ni?
Barcelona Barclasico
2014-06-11 17:05
Although he has been linked to Man United in the past days, Barcelona left back Jordi Alba (25) is not for sale this summer. [md]

haha att de äns försökte
Barcelona NoGo™
2014-06-11 17:00
@barca!54 Artikeln i länktips. Ja hoppas också de stämmer!
Barcelona barca!54
2014-06-11 16:57
Marca claims Lucho has warned Cuenca, Afellay, Bojan and Dos Santos he doesn't want to see them in the first day of the new season.

hahahah, hoppas det stämmer
Barcelona Barclasico
2014-06-11 16:56
If Dos Santos refuses to join Real Sociedad, Barcelona will make a higher money bid for keeper Claudio Bravo. Current bid was 8-10M. [md]

HerreGud.. är det här ett fucking skämt eller!
SoM_Un
2014-06-11 16:55
Gabriel

kan garantera dig om att barca inte ens vet vem killen är haha
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-06-11 16:55
Har jag missat något stort?, Rakitic klar eller :)? , isåfall är framtiden fixad på mittfältet haha, Rakitic, Rafinha , halilovic. Inte dåligt med talang!

Kom igen nu, signa en mittback med bara!
Barcelona Júnior.
2014-06-11 16:54
Det har du rätt i. Man kan väl alltid hoppas på att han har en lyckosam tid under VM och att klubben på så vis ser hans potential. Nackdelen kan dock bli att flera klubbar ger sig in i en budgivning.
Barcelona Barclasico
2014-06-11 16:54
French club PSG have said that center-back Marquinhos (20) is non-transferable [le parisien]

hejdå med han då..
Barcelona Gabriel
2014-06-11 16:52
Taget från Arsenals silly season här på SF.

"Serge Aurier sägs bli Arsenals nästa högerback efter flyktade(??) Sagna och att den Ivorianska högerbacken småflörtar med Arsenal är nog en rejäl underdrift. Det finns en mängd rapporter om att Aurier är Arsenal-fan sedan barnsben, och också en hel del tweets och retweets som styrker att han verkar vara glad i klubben. Det senaste är dock ett Youtube-klipp där han själv säger sig vara klar för klubben. Det enda jag hör är ett jakande svar på någon slags supporterfråga från läktaren och en stort leende. Lyssna/Kolla själv! (YouTube).

Spelarens agent Stéphane Courbis, har i dagarna dementerat att något skulle vara ens nära klart. Förhandlingar förs och de ska i nuläget vara inriktade på ett annat engelskt lag.(RMC) 2014-06-06".

Än finns det tid att steppa in!
Barcelona >The Reporter<
2014-06-11 16:47
Cirka 18.30
Barcelona Gabriel
2014-06-11 16:39
Júnior.

Jag vet, tyvärr. Men än är ingen affär färdig.
Barcelona Júnior.
2014-06-11 16:37
Gabriel

Aurier ryktas starkt till Arsenal. I videoklippet säger han även att han kommer spela där nästa säsong.
Barcelona Gabriel
2014-06-11 16:36
Jag hade utan tvekan valt Serge Aurier som valet av högerback. Skit i Cuadrado och Piszczek. Aurier är den mest lovande högerbacken som finns i världen, och han kan spela även som mittback och vänsterback. Han är billigare än både Cuadrado och Piszczek också, och yngre, bara 21 år gammal. Det var längesen vi gjorde ett kap. Vi köpte Yaya Touré för 9M€, vilken jävla affär det var. Aurier hade man kunnat få för ett liknande pris, och man hade haft högerbacksplatsen säkrad för flera år frammåt.
SoM_Un
2014-06-11 16:30
zubi mästerskapet haha
SoM_Un
2014-06-11 16:29
LeoMessi finns inga scouter i barcelona:D dom är på nån intern minigolf turnering:D
Annons: