/spanien/barcelona/forum/5127.aspx/spanien/barcelona/forum/5127.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-15 22:27
Gio Style Ja vad fan, killen förtjänar ju såklart att leva ;)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Riiio!!
2014-04-15 22:26
Lite off topic men Marco Reus började följa Jordi Alba på twitter. Går man in o kollar vilka han följer så e det lite skumt. Dante i Bayern visserligen men ändå :-)
Barcelona Gio Style
2014-04-15 22:20
( Xaviesta )
Hahaha totalt meningslös i sin existens. Love it.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-15 22:16
Vampiro Haha, så är det. Jag kan förstå vissa fall, tex Pinto som vi klarat oss väldigt bra med genom åren och som fortfarande håller toppklass när det kommer till CDR, äldst i truppen och fungerar lite som lagets pappa och dessutom står han väldigt nära flera av klubbens största profiler, tex Messi. I Pintos fall är det väl helt ok med välgörenhet. I Dos Santos fall är det fullständigt obegripligt. Killen är snarare lagets lillebror, bidrar med noll och är helt ärligt alldeles för dålig för att slå sig in i A-laget. Inte ens i närheten av att vara bra nog för bänken. Hans existens är totalt meningslös i dagsläget. Inte på planeten utan i laget bör kanske tilläggas :) Slutligen Roberto - man anade en viss talang, hoppades på blomstring men killen har stagnerat kraftigt. Jag blir galen när Tata använder honom som Pep använde Keita. Keita bidrog med saker på plan åtminstone, vad Roberto gör vet nog inte ens han själv. Speltiden i år kan han heller inte klaga på och nästa säsong ska han inte sitta på bänken iaf. Jag ogillar inte honom för han försöker sitt bästa, han är bara inte bra nog. Väck med killen bara.
Barcelona Gio Style
2014-04-15 22:13
Jag stör mig som fan på Financial Fair Play regeln.
Känns som att lagen som bryter mot den regeln mest kommer lättast undan tack vare alla kryphål.
Dem ekonomisk dopade lagen gynnas medans dem mindre får lida mer.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-04-15 22:09
Blaugrana91 Jo men samtidigt vet jag inte vad jag ska tro längre när det handlar om vår ledning.. Att de tror sig kunna överklaga känns inte tryggt
Barcelona the cameroonians
2014-04-15 22:01
Samtidigt skulle det inte förvåna ett dugg om klubbarna som utreds för brott mot Financial Fair Play kommer undan straff.
Ju närmre vi kommer VM desto mindre negativa rubriker kommer FIFA att vilja ha.

Förresten kan man ju undra vad spanska fotbollsförbundet gör. De borde ju också reagera med tanke på att det är de som tillåtit registeringen av spelarna att ske. Visst ska de vara neutrala, men någon form av stöd borde de ju visa sina medlemsklubbar. Kan ha missat något, men så vitt jag vet har det varit knäpptyst från förbundets sida.

FIFA kan ju börja med att granska sitt eget organ och organisation, finns betydligt värre saker som pågår där än fotbollsklubbar som vill utbilda unga människor.

Aja, bitterhet leder ingenstans - bara gilla läget och hoppas att det löser sig.
Barcelona Vampíro
2014-04-15 21:58
@( Xaviesta ):

Såg att han dök upp på ett par mesiga twitter-selfies, du vet standard Barca uppladdning inför stormatch. Hade helt glömt av att han fortfarande tillhörde klubben och det här är ändå hans andra säsong i A-truppen. Visserligen är han skadad men ärligt talat så bidrar han med lika lite oavsett. Jag diggar grabbens stil, han är en supporter som får träna och umgås med sina idoler varje dag, vem hade tackat nej till det? Att han är helt oduglig är en annan historia.

Minns att det fanns folk som rättfärdigade klubbens behandling av Abidal med att säga att det inte är någon välgörenhet osv. Nu har vi istället Jonathan och Sergi Roberto i truppen som bidrar med... fill the gap.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-15 21:57
1.70-ligan - köp en back, tack Äsch klubben kommer nog få det överklagat, som sagt Fifa har inte svarat på klubbens och Spanska förbudets 100 sidor långa överklagan ännu. Skulle dem stå fast vid sitt beslut får klubben ta det till domstol.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-04-15 21:51
Fan jag börjar mer och mer känns att vi inte kommer få domen upphävd. Jävla amatörer. Sommaren blir jobbig
Barcelona Blaugrana91
2014-04-15 21:48
Ali G Haha visst!
Barcelona Ali G
2014-04-15 21:47
@Blaugrana91:

Ja hon skulle i alla fall distrahera motståndarna
Barcelona Bentley King
2014-04-15 21:43
Jag befinner mig i Barcelona just nu och så ni vet har fansen här gått loss! De har vandaliserat olika butiker som säljer Barca produkter och försökt uttrycka sin ilska mot ledningen. Det sägs av vissa här att det kommer att bli nån slags omröstning för att försöka få bort ledningen. Hur mycket som stämmer vet jag inte men detta är vad som sägs i alla fall
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-15 21:43
Vampiro Sitter du fortfarande och går igenom spelare i klubben som floppat, varit felfvärvningar eller behållits utan någon som helst logik? Den listan är oändligt lång, en bottenlös brunn. Skippa den huvudvärken och ta en hallonsoda istället och gör nåt vettigt. Jag har själv gått igenom den listan förut och inget gott har kommit ur det förutom irritation och en massa huvudkliande. Vi är usla på spelaraffärer helt enkelt och den här senaste ledningen tar nog hem priset.
Barcelona Diar Shekha
2014-04-15 21:40
Vampiro Det låter som ett april skämt. :P
Barcelona Vampíro
2014-04-15 21:30
På tal om ingenting men man undrar verkligen hur Jonathan dos Santos fick ett A-lagskontrakt med FC Barcelona. Han har tydligen kontrakt till 2015, hur kan man motivera det?
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-15 20:36
9. Dagens siffra.
Barcelona DM1982
2014-04-15 20:33
@Rambla~:

Som jag har förstått det så kommer utlåtandet från CAS precis innan fönstret öppnar. FIFA kommer svara rätt snart och det är 99 % på att de kommer att hålla kvar förbudet för övergångar, hoppet ligger hos CAS.
Barcelona Rambla~
2014-04-15 20:23
Lyssna på senaste podcast-avsnittet, La Liga Weekly - Apr 14, av Revista de la Liga. De disktuerar bla Barcas olika transfer-misstag under de senaste åren. Man blir snarare ledsen och bedrövad än arg, över hur klubben har missköts. Det gör faktiskt riktigt ont. Sådana amatörmisstag ska inte få göras på denna nivå.
Barcelona Diar Shekha
2014-04-15 20:20
@ProvyHernandez: Dortmund has extended Gundogan's Contract to 2018. [Bild]
Barcelona Rambla~
2014-04-15 20:19
Att inte få värva men ändå få sälja spelare verkar ju helt orimligt kan jag tycka. Fast jag går inte emot någon som är 99,9% säker. :)
Barcelona Gio Style
2014-04-15 20:17
DM1982
Jag är 99.9% säker på att det gäller spelarförsäljningar oxå.
99.9% säker på att jag läste det på FIFAs hemsida.
Barcelona Gio Style
2014-04-15 20:16
Best chance conversion rates in top 5 European leagues (15+ goals): Y. Toure (34%), A. Sanchez (30.9%), J. Drmic (28.1%), D. Costa (25.7%).

Detta trodde inte många här va? ;)

Angående FIFA-banen, när får vi besked gällandes vår överklagan?
Barcelona Rambla~
2014-04-15 20:13
Är du säker angående CAS? Det är väl Fifa som svarar precis innan transferfönstret öppnar. Klubben hoppas ju på uppskov när de sen överklagar hos CAS? Hm, eller har jag fått det hela om bakfoten?
Barcelona DM1982
2014-04-15 20:10
@Rambla~:

Jag är 99,9 % säker på det, läste runt bland olika tweets. Domen handlar om att FIFA inte kommer godkänna spelarregistreringar TILL klubben, den säger inget om spelare FRÅN klubben. Kan bli en intressant sommar om domen står fast, Barcelona kommer få ett svar från CAS precis innan transferfönstret öppnar i sommar.
Barcelona Rambla~
2014-04-15 20:08
@DM1982:

Är det verkligen så? Är du säker?

Fy fan, snacka om att vi riskerar att tappa flera viktiga spelare utan att kunna ersätta dom.
Barcelona DM1982
2014-04-15 20:06
Rambla~ Jo, sälja kommer de få göra. Sedan så är det bara att lägga ner pratet om Klopp, finns inte en chans att han kommer. Sedan så kittlar tanken på att Lucho kommer tillbaka som tränare, tror att det kan bli lite Pep-effekt över det. Känns som om han är redo för a-laget nu.
Barcelona Rambla~
2014-04-15 20:06
Laudrup? Ni måste skoja? Fotbollsvärldens största bluff. Han är ingen stor tränare. Tappar alltid omklädningsrummet under andra säsongen. Hans träningsmetoder är enligt många kommentarer i efterhand rent mediokra. Jag tror det hade blivit katastrof med Laudrup.
Barcelona Diar Shekha
2014-04-15 20:05
Rambla Jaha. Jag har för mig att jag läste det på twitter men jag kan ha fel.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-15 20:05
Cameroonians Han gjorde ett alldeles förträffligt jobb med B-laget. Vill minnas att vi stundtals under hans sista år innan Roma-flytten låg på uppflyttningsplats vilket är en enorm prestation även om man inte får ha sitt A och B lag i en och samma division. Deulofeu, forumets B-lags hök, har säkert bättre koll på den detaljen, men helt superb var Enrique hursomhelst. Nämnde Klopp ryktas om att vara en av kandidaterna ifall Tata lämnar, och jag hade accepterat honom även ok jag inte tror att han hade klarat oss lika bra som han hanterar Dortmund. Men om katten själv får välja så vill jag keep it in the family, the Barca way helt enkelt. De Boer och Enrique m fl. lockar mig bra mycket mer än dom namnkunnigare tränarna i Europa. Många härinne irriterar sig på den filosofin och tycker att det hindrar oss från att kliva framåt men jag håller inte med alls. Vi behöver ändra helt andra saker för att kliva framåt, men det är en annan diskussion för en annan dag.
Annons: