/spanien/barcelona/forum/5117.aspx/spanien/barcelona/forum/5117.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SoloRobar
2014-07-04 04:33
Barcelona Dinho the artist
2014-07-04 03:24
Någon som faktiskt kan svara på hur mycket ledningen tänkt spendera i sommar? Faktorer som spelar in och talar för en stor budget är ju den kommande transfer-bannen samt det stora behovet av förnyelse.

Jag tror att Suarez går på 75m euro (670m) och att Alexis säljs för..säg 33m(300m). Alt. Suarez för 40m+Sanchez.

Slutsats: Vi har alltså spenderat 400m+högre lön gällande Suarez. Vi har fått 15m(130) i Fabbe/rakitic-dealen.

Vi har spenderat 270m kr plus en hög lön i Suarez. Vi har förmodligen gått plus i tre löneförhandlingar gällande Valdez/Ter stegen, Puyol/? och Xavi(?)/rafinha.

Vi har alltså spenderat 270m kr. Kanske är för optimistisk men är det naivt att tro att vi kan ha en 80m euro kvar att shoppa för?

Skriver i vargtimmen så kan ha räknat fel på en del, glömt något eller så; men man får ju ta det för vad det är egentligen, nämligen att en ev. värvning av Suarez inte skulle fördärva klubben ekonomiskt.
Barcelona CampBarca
2014-07-04 03:19
En massa om och men... Om pengar spenderades korrekt... För 90M€ skulle vi kunna få Hummels, Marquinhos och Aurier. Barcas back problem är lösta på papper åtminstone, Om Luis Enrique är rätt man för Barca... Låter han Sanchez/Pedro stanna om inga jätte bud läggs. Neymar o Sanchez får friare roller, Messi jobbar lika hårt för Barca som för Argentina. Att presspelet blir vår tiki och passningsspelet vår taka. Om nytillskotten levererar... Blir Rakitic vår nya mittfälltsgigant, Rafinha den Alcantara som bär vår tröja längst. Delefou går i Messis fotspår och inte Gai Assulins. Fyll gärna på - alla verkar veta vad som måste göras men det är inte många som vet hur saker görs. Hoppas Luis Enrique är den man Guardiola visade sig vara. Hans tid i Roma var ingen hit direkt, kanske var det fel tid, plats, klubb och stil. Kanske var Roma ämnat för Rudi Garcia med sina specifika färdigheter och idéer. Förhoppningsvis är Enrique ämnad för oss och är den pusselbit som återställer den vackra tavla som bara få kan rekonstruera, där färgerna flyter likt akvareller över den duk som målats av otaliga konstnärer i århundraden och representerar vår anrika historia och vår framgångsrika framtid i färgerna blå, röd och en gnutta gult.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-04 03:04
@B.BOSS:

Helt sjukt.

Only in FC Barcelona
Barcelona B.BOSS
2014-07-04 02:42
Raul Sanhelli ror affärerna i hamn och Zubi tar bilderna. Jag dör av garv. Vad är Zubis bombens roll egentligen? Det enda han gör är att skriva kontrakt med B spelarna.
Barcelona B.BOSS
2014-07-04 02:41
Min Madridista till vän dog för Suarez och trodde blint på ryktena om honom. Varje gång Suarez gjorde något i VM sa han, ser du vår spelare? Snacka om att han fick av att han teg.
Barcelona MabastB
2014-07-04 02:39
Om vi bara blundar för en sekund allt skit han har gjort och bara inser vad han har åstadkommit på fotbollsplanen, vilken jävla spelare han är!
Barcelona B.BOSS
2014-07-04 02:39
Suarez, Messi och Neymar. Tänk på intäkterna och sponsor avtalen. Tröjförsäljningar och allt som kommer med det. Innan var Barca en klubb som sålde Ronaldo fenomenet till Inter på grund av att klubben inte kunde betala honom. Vill aldrig gå genom sådana tider igen. Hade varit förkrossande om Messi, Iniesta eller Xavi hade lämnat oss.
Barcelona Peshmerge - AS9
2014-07-04 02:33
@Lion24:
Man kan tro att du betalar från din egen ficka. Vem fan bryr sig egentligen vad han gjort och vem han bitit? Det som räknas i slutändan är "titlarna" han hjälper oss att vinna och att han gör FcBarcelona mycket bättre som lag och hjälper laget till framgångar. Alla vet vilka kvalitér Suarez besitter och hur grym han är. Jag kan inte tänka mig att Suarez kommer och viker ner sig som spelare i Barca, tvärtom. Så länge dom köper honom + 1-2 backar är jag riktigt nöjd och Suarez är mer än välkommen oavsett pris. Kan inte vänta vad Neymar-Suarez-Messi kommer göra nästa säsong. Herregud.. ryssningar!
Jeffson
2014-07-04 02:18
Om Suarez nu kommer (vilket känns självklart nu) så hoppas jag att kör honom och Neymar mer centralt i banan med Messi släpande bakom

Neymar - Suarez
-------Messi-------

Alltså ingen falsk 9 roll där Messi går ner från anfallet och hämtar boll. Jag vill att han ska utgå från det offensiva mittfältet snarare än anfallet. En mer utpräglad 10a helt enkelt.

Alternativt att man kör som på den gamla goa tiden med Messi till höger

Neymar - Suarez - Messi

Grejen med detta är att jag har en känsla av att Messi inte är sugen på att spela till höger längre. Ingen fakta såklart, bara en känsla jag har. Jag förespråkar därför det förstnämnda alternativet. Men jag skulle heller inte bli förvånad om man i pure Barca stil kör Suarez i samma roll som Sanchez. Till höger. Bredda bredda bredda. Passa bakåt. Ååh kan dom verkligen vara så dumma? Nej jag vill inte tro det.
Barcelona Lion24
2014-07-04 02:18
€90M för Suarez är alldeles för MYCKET. Speciellt efter bitskandalen. Jag är inte positiv till Suarez och har aldrig varit det men jag tänkte att vi kunde få honom billigare efter skandalen. Nu dyker €90M upp, haha. Vet inte om jag ska skratta eller gråta. Det är helt otroligt. Inatt sover jag inte gott kan jag säga.
Barcelona Gabriel
2014-07-04 02:01
Westinho Men du får tänka på att det tillkommer skatter på att betala en utköpsklausul, därför hade det blivit billigare för oss att tillslut betala 90M€ än att betala hans klausul på 88M€ plus skatt. Men fortfarande, 90M€ var ett jävla pris, går nästan inte att snacka bort. För ett sådant pris ska Suarez banka in minst 30 ligamål och klubben ska även vinna CL nästa säsong, det är sånna krav en 90M€'S värvning för med sig.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-07-04 01:51
Shiit!!! 90 Millar för Suarez

Om det är sant. Tror inte det förrän klubben bekräftar det.

Lite konstig dock, lite konstig att ledningen har bestämt att bygga först offensiven.

Vad har vi där fram om det blir på riktig att Suarez kommer till oss.

Nemar Suarez Messi
Iniesta Busi Rakitic

Den enda som duger i försvaret enligt mig är Alba.

Resten är medelmåttor.
Men vad ska man göra när de enda försvararna som ryktas till oss Mathieu och en bänkvärmare från PSG.

Jag har tålamodet att vänta ut en säsong till på 2 mittbackar och en mittfältare.
Därför att Bartra, Pique och (Masken stackars honom ) har blivit vägd och mätt och ingen av de håller varken vikten eller måttet för att spela hos en klubb som FC Barcelona.

Jag klandrar inte Masken dock. Vem älskar inte hans inställning och ödmjukhet.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-04 01:49
grande jw Ok tack för infon. :) Vi får se som sagt.
Barcelona grande jw
2014-07-04 01:47
@Blaugrana91:

Vad jag förstått är Cadena SER typ P3-P4 om du tänker Svensk Radio. Sänds alltså i hela landet. Nu är det dock ett program kanalen sänder varje vecka som heter "El Larguero" som rapporterar om Suarez-dealen.

Han som kör programmet heter "José Ramón De la Morena" och är Madridbaserad.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-04 01:47
Kollade upp Cadena SER, dem är Madridbaserade, men verkar vara Spaniens största radiokanal, så dem verkar som sagt mycket pålitliga. Men hade det varit Catalunya Radio som gått ut med det hade jag trott helt på det, dem jag litar mest på. Har i princip aldrig haft fel om något. Nåja vi får se, €90M är dock helt galet. Men jag säger som Gabriel, så länge vi får in bra mittbackar också så är jag för det. Klubben har råd. Tror dessutom Barcelona vill visa sina ekonomiska muskler för resten av världen med den här värvningen , med tanke på den gångna säsongen. Som sagt magkänslan säger att Suarez blir klar imorgon.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-04 01:43
Suárez klausul är på 88 miljoner euro, så detta rykte känns inte trovärdigt. Med lite eftertanke så är det precis en sådan deal man kan förvänta sig att Barca gör... Betalar mer än klausulen :P
Barcelona Blaugrana91
2014-07-04 01:37
*Är dem
Barcelona Blaugrana91
2014-07-04 01:36
[QUOTE=grande jw]Den spanska radiokanalen Cadena SER är det som rapporterat att dealen är klar för €90 miljoner. Brukar oftast vara påltliga vad jag hört. Skrämmande tyvärr. [/QUOTE] Cadena SER är väl dock inte på samma nivå som Catalunya Radio och RAC 1 när det kommer till trovärdighet? Dock änden såklart mer pålitliga än Sport och MD. Är Cadena SER för övrigt Barca eller Madridbaserad?
Barcelona grande jw
2014-07-04 01:33
Den spanska radiokanalen Cadena SER är det som rapporterat att dealen är klar för €90 miljoner. Brukar oftast vara påltliga vad jag hört. Skrämmande tyvärr.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-04 01:30
*Läste
Barcelona grande jw
2014-07-04 01:29
Min största farhåga just nu är att Song stannar och omskolas till mittback och därmed blir den enda "förstärkningen" i försvaret nästa säsong.

Man vet aldrig vad Zubi har i kikaren men om man tänker värsta tänkbara scenario så är vi förmodligen inte långt borta. Det är ju så jävla svårt att cruisa runt i golfbilen och leta upp någon som "fits the barca-profile".
Barcelona Blaugrana91
2014-07-04 01:29
[QUOTE=Gabriel]Oh, snap! 90 millar för Suarez, jeez. Nåja, så länge dem har pengar till att köpa 2 bra mittbackar så skiter jag i det. Men det var en jävla summa ifall det stämmer. Vilka spanska medier är det som kommer med den informationen? [/QUOTE] Det undrar jag också, letar just nu. :p På twitter nämner man att "spanska journalister " uppger att det är klart för den summan. Hittar inget i varken Sport eller MD, löste dock i kommentatorsfältet på MD att det nämns något om det, kanske är från nån radiokanal?
Barcelona Gabriel
2014-07-04 01:24
Barcaclasico Hoppas verkligen inte att vi säljer Sanchez för den summan, det är på tok för lite. Vi ska ha minst 45 för honom, sen gillar jag inte Arsenal heller så dem kan gott spotta upp så mycket pengar som möjligt om dom ens ska få röra honom.
Barcelona Gabriel
2014-07-04 01:22
Oh, snap! 90 millar för Suarez, jeez. Nåja, så länge dem har pengar till att köpa 2 bra mittbackar så skiter jag i det. Men det var en jävla summa ifall det stämmer. Vilka spanska medier är det som kommer med den informationen?
Barcelona Blaugrana91
2014-07-04 01:18
[QUOTE=Gabriel]Blaugrana91 Vi får nog avvakta och se om det där verkligen stämmer. Andra medier från Spanien säger ju att vi ska skicka tillbaka våra representanter till England först nästa vecka för att försöka avsluta affären. Gissar på att dessa rykten kommer från Engelskt håll? [/QUOTE] Ryktena ska tydligen komma från spansk media.... Min magkänsla säger att Suarez blir klar imorgon, känns så..
Barcelona Barclasico
2014-07-04 01:18
Arsenal have been in contact with Barcelona and are hoping a 32M bid might be enough to sign Alexis Sanchez (25) this summer. [mirror]
Barcelona Gabriel
2014-07-04 01:14
Blaugrana91 Vi får nog avvakta och se om det där verkligen stämmer. Andra medier från Spanien säger ju att vi ska skicka tillbaka våra representanter till England först nästa vecka för att försöka avsluta affären. Gissar på att dessa rykten kommer från Engelskt håll?
Barcelona Blaugrana91
2014-07-04 01:11
Det ryktas att Liverpool har accepterat ett megabud från Barca, budet sägs ligga på SANSLÖSA €90M!!! Affären kan bekräftas inom 48 timmar. Ingen aning om det stämmer, som sagt twitter rykten... Jag vill att vi värvar Suarez, men för €90M...herregud.
Barcelona papillon
2014-07-04 00:52
westinho - Sergio #16:

Kan tyvärr inte se klippen men då antar jag att det är caniggias mål mot Brasilien när han rundade målvakten :)
Postat via SvenskaFans mobilsajt
Annons: