/spanien/barcelona/forum/5116.aspx/spanien/barcelona/forum/5116.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-09 14:23
@Gabriel:

Se du till att ha på dig ditt vita, ihåliga linne, we gonna need it!

Frågan är dock om inte Xavi bör starta på bänken idag, till förmån för Cesc på mitten istället för på anfallet? Känns som Xavis styrande kommer va överflödigt då vi inte lär se mycket rödvitt utanför deras straffområde.
BARCA-més que un club
2014-04-09 14:23
Idag är det som en final för oss vinna eller försvinna , vi måste ge allt redan i första minuten.

Viktigaste och göra första målet ikväll, då tvingar vi upp Atl.m upp i banan, och det öppnar mer ytor för oss.

tror på laget ikväll Vamosss !!!
Barcelona Gabriel
2014-04-09 14:18
Alla är överens om att Cesc inte ska starta ikväll. Bara för det är det han som avgör hela skiten!

Visca!
Barcelona Barca Barca
2014-04-09 14:15
Ser att Cesc kommer starta ikväll och jag tror att den här gången kommer Tata skjuta sig själv i foten tror jag. Jag har sen länge kritiserat Cesc, ända sen han skrev på var jag skeptisk till honom och tycker fortfarande att han är orsaken till att vi sålde Thiago och satt oss i en situation som gör att vi just nu måste springa efter spelare som Gundogan/Pogba/Vidal etc etc. Ser banne mig han hela tiden i alla stormatcher att han får starta, han har i mina ögon underpresterat en hel del. Han är tyvär för seg och slö för den här eran av Barca. Song gjorde en av sina bästa säsongen i Arsenal innan han anslöt sig till oss men vi ser ju idag, han är seg och slö. Skall man spela i barca så måste du vara rapp i benen, tiden från att du lyft din fot från gräsmatten tills den träffan bollen för att sedan gå iväg i en passning till din medspelare måste gå på 0,00001 sekund, den hastigheten har inte Song eller Cesc. Sen tycker jag att Cesc är seg, alltså han är inte snabb i en löpduell och det såg man senaste matchen mot Betis när han vilad kommer in från bänken och bokstavligt talat första passningen han får inte hinner upp bollen och rullar ut till inkast. Jag förväntade mig Neymar, Messi och Pedro från start då jag tycker att Pedro har något som kan behövas ikväll, erfarenhet från dom stora matcherna och dessutom viktiga matcherna. Han kan skjuta med båda benen, bra på att pressa, rap på små ytor och snabb på långa sträckor. Vi behöver inte kontrollera mittfältet idag, för Atl Madrid kommer göra en Inter/Chelsea och parkera bussen och vi behöver spelare som löper isär deras försvar, är Cesc lämpad för den uppgiften ? Knappast. Men men, bara vad ja tror, det är Tata som är tränaren, det är han som kan och inte jag. Jag tror på dig Tata !!! Visca Barca, Visca catalunya y Visca Cruyff
Barcelona Gabriel
2014-04-09 13:42
Sitter och kollar på matchen mot Atletico just nu, den visas på Viasat Fotboll. Jag hoppas verkligen att Tata chockar oss alla genom att bänka Cesc. Usch vad lite han bidrog med senast.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-04-09 13:22
Casillas ska nog hålla tyst när xavi säger något. Eftersom hans lagkamrater gråter ut i media varenda gång dom förlorar. Varför säger han inte till ramos och Ronaldo att hålla käft? Dom kritiserar domarna, dom säger att ingen vill att real ska vinna ligan. Jag gillar Iker, men i det här fallet så anser jag att Xavi inte har gjort något fel.
Barcelona Vampíro
2014-04-09 13:18
@Denyo ©:

Det är ju det som är min poäng. Han var en målvakt av världsklass men vad betyder det när han knappt har spelat sen i mitten av förra säsongen? Vad han presterade för några år sedan betyder inte särskilt mycket just nu. Det finns en anledning till att han sitter på bänken och det är att han inte är tillräckligt bra längre.

Barcelona Vampíro
2014-04-09 13:12
@Heywood Jablome - Andrés:

Det är ju själva problemet, varför ska han ens kommentera det hela och hälla bensin på elden? Man ser ju klart och tydligt på bilderna att Sergio knappast gör det medvetet, han kliver in i kaoset och hans doja touchar Pepes huvud på marken. Finns inte en chans att det är medvetet i min bok, han tittar rakt fram och det är inte någon ful stämpling. Det är inte som Pepe gjorde på Messi direkt, där han tittade ner, ställde in sitt sikte och sen medvetet trampade honom på handen som en feg jävla hund.

Sen är det även Pepe som startar hela "bråket" då han inte kan acceptera att hans lag åker på ett mål, han kände ju sig tvungen att hoppa på Cesc och sen filma och lägga sig i straffområdet. Casillas bör nog fokusera på sitt egna lag och dess pinsamma förlorare istället för att leka moralkärring.

Håller definitivt inte med om att han ska stå i VM. Han har vart bänkad i stort sett sen december 2012, då kan man inte vara ordinarie i ett lag som vill vinna VM. Gamla meriter ska inte gå före dagsform i mitt tycke. Ge De Gea chansen, han är en av få som haft en bra nivå i United i år och han är Spaniens framtida målvakt.
Barcelona Denyo ©
2014-04-09 13:03
vampiro kom in till vuxen världen och ta saker med en nypa salt allt du läser i media vinklas.

Casillas har varit top 3 målvakter sedan 2000. tycker det är patetiskt att säga att han är överskattad har man varit mellan stolparna sedan 1999 tills fram för ett år sen och levererat världsklass spel. oavsett om du ogillar madrid och dess spelare så helt ärligt nu kom igen man måste kunna ge vissa erkännanden.

hur som helst jag ser helst att man startar med

neymar-messi-pedro
hög press och skifta kanter slå crossbollar för att på så sätt slita isär atm försvar,
kommer ihåg för några år sedan när vi whopade madrids, när pep satsade på en (4-5-1) uppställning där alves löpte på amok på kanten, något i den stilen vill jag se ikväll även om det troligen inte blir så.
Barcelona DM1982
2014-04-09 12:59
Angående gräsmattan ikväll så påtalade Barcelona om skicket på planen och UEFA tvingade Atletico att klippa mattan till rätt längd och även vattna den. Allt enligt twitter.
Barcelona Barcaholic
2014-04-09 12:49
Tjenna! Det är så att jag ska åka till Barcelona från 16e maj till 19e och då spelas ju sista liga matchen mot Atletico. Någon som vet om biljetterna redan släppts ut, eller när dom ska släppa ut? Och tror ni det kommer vara fullsat? Tacksam för svar.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-04-09 12:43
Jag vet inte om någon har skrivit det, men verkar som att Arda Turan inte kommer till spel och att Diego Costa är med i truppen och kan nog medverka.
2014-04-09 12:41
Iker Casillas måste säga så. Låt oss vara ärliga. Iker Casillas drog en kommentar om att han skulle 'dra Busquets i örat' efter att ha sett videon. Det var en kommentar som, i min mening, inte var farlig eller kontroversiell.

Iker Casillas ska stå i VM. Världens bästa målvakt när han spelar och räddar alltid sina lag.

Ser fram emot att äntligen få se ett Clasico med honom i mål när vi spelar cupfinalen nästa vecka.
Barcelona Vampíro
2014-04-09 12:36
Vem fan bryr sig om vad Madrids reservmålvakt säger. Han har inte spelat regelbundet på ett och ett halvt år så han har surnat till ordentligt. Låt han grina från bänken när han ser sitt lag gå titellösa ännu ett år. Jag hoppas verkligen att De Gea startar i VM för Spanien nu när Valdés är skadad. Vill inte se nån överskattad föredetting stå i mål och skämma ut laget, ge bindeln till Xavi han är ändå den största legenden i Spaniens historia.
Barcelona Deulofeu
2014-04-09 12:20
Blir det väntad startelva ikväll finns det en del spelare som måste visa sig mer än de brukar.

Fabregas dags nu att leverera han har haft det tufft andra halvan av säsongen efter att ha spelat rätt bra innan.

Pinto visa nu att du vill förlänga ditt kontrakt alla älskar dig som person visa nu att du även kan göra en riktigt tung match på plan.Han har för vana att inte förlora borta mot Atletico.

Bartra får återigen starta årets tuffaste cl match liksom förra året mot Bayern tycker han visat sig mer än redo nu.Det är nu han ska visa att det är han som är vår back för framtiden bredvid Pique.

Mascherano har haft det lite tufft på sistone men dessa stora kvällar är han oftast att lita på minns minns tacklingen på Bentner.

Alba har varit världsklass på sistone räknar åter med stordåd från honom.

Alves har en fin kurva men inte hans inlägg...kanske dags att sätta ett ikväll?

Får jag se ett mittfält bestående av Busquets,Xavi samt Iniesta är mycket av matchen vunnen då kan inte Fabregas vara med och "kladda" för mycket.

Messi till höger tja varför inte räknar med att Alves kommer ligga högt och Messi kan röra sig fritt och spela vägg med Fabbe.Alves behöver inte vara så rädd i defensiven utan super Arda.

Neymar är ju vår enda spelare som lyckats göra mål mot Atletico han ska förmodligen starta till vänster där han är allra bäst han kommer få bollar och han ska utmana Juanfran.Tror han åter kliver fram ikväll.

Messi inte ett mål på senaste 5 matcherna mot atletico sanningen han har blivit skadad i två och spelat 90 minuter i endast två.

Zlatan åkte ur cl igår och Ronaldo spelade inte dags att leverera mål nu och närma dig skytteligatiteln även i cl?

Förresten struntar i hur det ser ut bara vi vinner eller 2-2!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-09 12:17
Nu när det har sjunkit in att Chelsea har gått vidare och slagit ut den girige Thiago S som valde pengarna stället att spela för oss blir jag glad..

Jag är så bitter när det kommer till Psg bara för att Thiago S gick ditt.
Yes, Yes, Yes. Igår såg jag bara Chelseas tröjor när de gick vidare men idag ser jag klart. Yes, yes, yes, Thiago Silva fick gå ut med huvudet före.

Nu till matchen idag. Det finns ingen ursäkter.
Det får räcka det här med klippt gräs och potatisåker.
Hur smart är Xavi. Han har klagat till hela världen om att vi Barca inte gillar när motståndarlaget inte klipper gräset.

Va händer då?
Ju, ingen klipper gräset. Jag vägrar ha några ursäkter. Vi ska bara vinna.
Barcelona Barca King - octobusi
2014-04-09 12:09
Xavi responded by saying that "Busquets never stomped on Pepe; you can see in all the images that there’s nothing to it" and criticised Madrid's Spain contingent for being "very unfair" to their international team-mate. This has just served to irritate Casillas further, however, and he has denounced his colleague's comments, urging Xavi to stop airing his issues in public. "If Xavi has a problem with me, he has to talk about it calmly to me and not give out free publicity to fill TV shows," he sniped after Real Madrid qualified for the Champions League semi-finals despite losing 2-0 at Borussia Dortmund on Tuesday. Den här äckliga klubben Madrid slutar inte förbrylla mig. När man tror att de har mognat är de ännu äckligare än normalt. Efter busquets så kallade stämpling har Pepe kallad busi för lögnare och massa annat skit. Den långsamma slöfocken Alonso med. Innan det här gick Kajsa bajsa ut och sa att han ska örfila busi. Xavi sa att det inte va någon kontakt förutom att busi snuddade vid honom. Nu säger den största smutsen att xavi ska inte snacka skit och öppna munnen i media. Saknar Mourinho som gjorde honom till den lilla hunden han är! Finns inga gentlemän i Madrid. Det är en falsk bild utåt. De har alltid varit arroganta svin som har spelat över sin förmåga i tron om att de bättre än vad dem egentligen är. Det svider att Barca våldtar de på deras hemmaborg framför sina egna fans. De tål inte penetreringen varje gång. Katalanerna förtjäna sitt eget land, visca Barca y visca Katalonien.
2014-04-09 12:05
Såklart, gynnar det inte oss med högt och torrt gräs, men ser inga problem med att Atletico Madrid vill ha det så. Vid omställningar med en långboll 'dör' bollen snabbare vid första kontakten och Barcelonas passningsspel försvagas.

Med det sagt tycker jag ändå att det borde finnas universiella regler för hur en gräsmatta ska se ut i Champions Leauge-kvällar. Det är lite begärt i världens största klubblagsturnering. Minns Busquets kommentera det och han drog en basketreferens:

'Bad pitch affects both? If you move the 3-point line further away in basketball, it affects more team who shoots more 3-pointers'.

Så himla taggad ikväll! Vi måste vara där i semifinal. Atletico är en svår nöt att knäcka och visserligen vi har inte slagit laget den här säsongen, men Atletico har inte slagit oss heller. Känns som en match som lika gärna kan gå till straffar.
Barcelona Diar Shekha
2014-04-09 12:03
Att redan börja skylla på gräset är komisk. Varför ska de ens klippa den? Det är deras plan! Vi hade vår match på hemmaplan med våra regler och ingen sa något. Vi tog inte chansen och därför blir det mycket svårt ikväll! Sen ska en fotbollsspelare klara av vilken plan som helst på den här nivån!
Neymar11
2014-04-09 11:46
Fördelen med att ha hemmaplan, dock så glömmer folk här inne att a Madrid fortfarande är ett litet lag, och behöver ta till såna medel. Inget att höja ögonbrynen för och vi ska lösa det oavsett gräsets höjd/längd Om vi inte kan rulla boll och tvingas till snabba anfall tror jag missgynnar atletico mer än oss. Då atletico tvingas till en annan taktik och blir ställda
Barcelona Leo y Cesc
2014-04-09 11:45
Om Atletico inte klippt gräset så är det inget ovanligt för våra spelare, var och varannan vecka spelar dom på dåliga fotbollsplaner. Oavsett så bör vi ändå klara av det.
Barcelona Gabriel
2014-04-09 11:39
För övrigt så bevisar Atletico vilket pinsamt gång de är ifall ryktena stämmer att dem inte ens klippt gräset. Sånt är inferior beteende. Don't get me wrong, jag säger inte att dem ska super vattna gräset för att underlätta det för oss, det hade bara varit korkat, men att hålla på att lägga en del av deras taktik på att förstöra underläget är bara pinsamt. Mourinho i Chelsea når dock allra längst med deb taktiken. Vem minns inte när han 2005 hade sand och grus på planen. Fanns mer mörkt och grått på planen än grönt. Såg ut som en åker haha. Som tur var vann vi ändå det mötet med 1-2 och gick sedan vidare att vinna hela turneringen. Smutsbeteende går inte alltid vägen :)
Barcelona burrow
2014-04-09 11:36
Det är max 30mm som gäller på gräset enligt Uefa.
Barcelona Gabriel
2014-04-09 11:35
Supersticious som jag är så kan jag aldrig ha på mig Barça tröjan under viktiga matcher. Varje gång jag haft det, när det varit viktiga matcher, har det gått åt skogen. Visserligen har det vara hänt 2 gånger men ändå, jag lärde mig av de två gångerna. Första gången var mot Betis på Camp Nou säsongen 2006-2007 när det återstod 5 matcher av ligan och det slutade 1-1. Sobis kvitterade i 90:e matchminuten. Andra gången var mot Inter i returmötet på Camp Nou när jag förväntade mig en anstormning likt en explosion från minut 1 men fick knappt se en vindpust från laget. Jag har ett gammalt vitt linne med några hål i här och där som brukar ge mig tur. Den e gammal och söndrig och några storlekar för små, men i den vann vi alla CL finaler, alla el clasicos som vi vunnit har den varit på. Misstänker de åker på ikväll igen. Anledningen varför den ger tur: den e vit, och det är hål i den. Ni förstår själva.
Barcelona Messidinho_10
2014-04-09 11:23
Det finns väl nån form regel hur högt gräset bör vara. Annars är det ju skandal!! I övrigt så visar Madrid vilket smuts lag dem är genom att hålla på och fula sig sådär...
Barcelona LeoMessi
2014-04-09 11:21
Faktiskt lite irriterande att topplag ska låta gräset växa och vattna sönder planen när dom möter oss. Ska dom verkligen behöva skita på sig så brutalt när dom möter oss? Gör dom samma sak med planen när dom möter Bayern? För om något så har dom blivit mer bolltrillande än vi är.
2014-04-09 11:17
Madrids taktik, klipp inte gräset, vattna den, ge den näring allt för att barca ska förlora. De lär sig aldrig.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-04-09 11:15
@Barca King - octobusi:

Kollar man på Barcas träning på Vicente Calderón från igår så ser man att gräset är högt, tyvärr.
2014-04-09 11:08
Har de klippt gräset i Madrid? Det sägs att Atlético har låtit det växa så mycket som det går.
Barcelona II Barça II
2014-04-09 11:00
Länge sen var så här nervös! Vi ska bara vinna idag!
Annons: