/spanien/barcelona/forum/511.aspx/spanien/barcelona/forum/511.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-08 11:21
[QUOTE=the cameroonians]Ah, ingen Bielsa till Lazio som i princip var helt klart bara för någon dag sedan. Måste innebära att det är el Loco som tar över Argentinas landslag va? [/QUOTE] Så NU ska de ta in en bra tränare när Messi slutat, gg Argentina. Vilken frisk människa vill ens ha Tata som tränare? Man ber ju efter failure.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona 3-5-2
2016-07-08 11:09
Vem är tänkt att ersätta Alves på högerback?
Barcelona the cameroonians
2016-07-08 11:09
Ah, ingen Bielsa till Lazio som i princip var helt klart bara för någon dag sedan.

Måste innebära att det är el Loco som tar över Argentinas landslag va?
Barcelona the cameroonians
2016-07-08 11:04
Tänkte skriva några avslutande rader om markaffären som en skiljedomstol har annulerat och där Barcelona ska betala tillbaka €35,4 + 11 miljoner för marken samt ränta/skatt.

För att göra en lååång historia kort.

När Laporta tillträdde fanns det behov av att få in mer pengar i klubbens kassaflöde eftersom den förre presidenten Gaspart inte hade haft nån vidare koll på och hantering av finanserna.

Laporta valde att titta på möjlgheten att sälja ett område land som när det köptes 1998 var tänkt att bli ett nytt träningscentra. Detta stoppades dock av de boende i området då de hävdade att det skulle förbli ett "grönt" område.
Nu är det ju svårt att sälja land till någon om man inte får bebygga den så det blev ett antal turer innan borgmästaren i den del av Barcelona där marken ligger (L´Hospitalet) accepterade att ge tillstånd till detta. Bland annat tvingades Barcelona ge bort annan "grön" mark som tidigare köpts för drygt €1 miljon.

Så 2005 kunde Laporta sälja marken i Can Rigalt, men nu kom ett annat dilemma in i bilden. Företaget som köpte marken krävde i avtalet att det skulle bebyggas. Barcelona var övertygade om att så skulle ske inom kort med tanke på att borgmästaren ju gett klartecken till detta samt att byggsektorn var på uppsving i Katalonien. Så de gick med på detta krav.

Av samma anledning (en stark tro på framtiden) specificerades inte NÄR marken behövde vara bebyggd för att avtalet skulle anses fullgjort. Det fanns dock en anledning till. OM det hade specificerats i avtalet när själva bebyggelsen skulle stå färdig hade det rent ekonomiskt inte gått att få igenom betalningen - och Barcelona behövde pengarna nu.

Det som hände sen var att det 2007 kom en bostadsbubbla och finanskris. Detta gjorde att buggsektorn stannade av och alla evntuella projekt att bygga nytt stannade av. Detta fortsatte några år tills företaget som köpt marken gick till domstol för att försöka få till ett slutdatum när marken skulle vara bebyggd. Domstolen gav i slutet av 2012 Barcelona fram till 30 junin2014 att "se till" att marken blev bebyggd, i annat fall skulle affären återkallas.

Nu är ju Barcelona ingen byggfirma och kan inte sätta bollar i rullning som åsyftar att bygga bostadshus och liknande. Lösningen var inte i den nuvarande ledningens händer helt enkelt. Efter flera processer i skiljedomstol kom så den slutgiltiga och ej överklagbara domen om att affären kommer annuleras.

I slutet av juli kommer klubbens ekonomiska direktör, Susana Monje, att redogöra mer ingåend eför hur detta påverkar ekonomin. Det vi vet är att det inte ska belasta sommarens transferbudget, men det kommer säkert få lite effekteer på starten av Espai Barca eftersom dessa €47 miljoner kommer minska möjligheten att sänka skulden till €200 miljoner fram till den planerade byggstarten nästa år.
2016-07-08 10:57
Atletico Madrid forward Yannick Ferreira Carrasco (22) has rejected a renewal from Atletico. Player is waiting for an offer from Barça. [as] Yes lad!!
Barcelona Cule4life
2016-07-08 10:30
Sandro till Malaga också nu.
Barcelona Deulofeu
2016-07-08 10:06
Måste nästan ge ledningen lite beröm när det gäller några bitar

Umtiti ser ut som the real deal och är 22 år

Denis Suarez åter trots att han kommer kosta oss en del pga alla som pippar oss med diverse klausuler

Samper a-lags kontakt och förlängning

Tja var nog allt... Bort med dököttet nu tack!
Barcelona Krabban94
2016-07-08 06:37
@Vlom:

Griezmann har väl 6mål på 6matcher?

3matcher I gruppen och 3 I slutspelet so far...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-07-08 01:09
Ge folket bröd och cirkus sa han!!

Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2016-07-08 01:08
Var enda lag jag hejar på förlorar det här året.
Har en kompis som hejar på R.Madrid och Arsenal.

Sen det här året började så vinner varje lag han hejar på. Jag orkar inte längre. Det är helt sjukt. Idag var droppen. Det var samma sak i Cl. Jag hejar på Bayen, han hejar på At, Hejar på ditt han hejar på datt, jag hejar på ett lag och han hejar på de andra och det laget som han hejar på har vunnit 10 av 10.

Detta har aldrig hänt mig. Han hejar på CR7 så klart.

Så jag måste meddela er från med nu så kommer jag heja på samma lag som honom. Jag vet :-)))!!! Men jag kommer inte på vad jag ska göra.

Några ideer ??
Barcelona BARCA-més que un club
2016-07-08 00:55
Visca el Barca 17

Nej , men vi har en Barca spelare Monstret Umtiti :)
Barcelona Blaugrana són els colors!
2016-07-08 00:26
Jag gillar ryktena kring Carrasco skarpt! En sådan spelare ska aldrig underskattas , samt att han bara är 22 år gammal och kan eventuellt utan tvekan komma in i Barcas system. Helt plötslig med honom så kommer reservlaget som spelar mot mindre lag se oerhört starka ut. Denis Rafinha Carrasco i anfallet som kommer spela mer omställning fotboll a la Lucho och det gillar vi. Sen har vi den evige prisfrågan, det snackas om 40m euro vilket jag helt ärligt med tanke på hur marknaden ser ut i dagsläget inte han något emot det. Vi köpte en avdankad Arda för närmre 40 milj, kontraster. Och let's face it, det är inte våra pengar som kommer ur egen ficka ;)
Barcelona Ribohn Fan
2016-07-08 00:18
Arda påväg till Dortmund! Goda nyheter!
Barcelona Visca el Barca 17
2016-07-08 00:11
Finns det någon Real spelare i Franska laget nu när Benzema och Varane inte spelar? :))
2016-07-08 00:09
[QUOTE=Vlom]Tveksamt ifall om Carrasco verkligen skulle passa in hos oss eftersom att belgaren är en spelare som trivs allra bäst när det bjuds på enorma ytor att operera på, något som han lär ej göra hos oss. [/QUOTE] Ja men vilken spelare trivs inte bäst när det bjuds på enorma ytor seriöst? Nä Carrasco har en väldigt bra teknik. Tror han hade passat utmärkt i Barca.
Barcelona Barclasico
2016-07-08 00:02
OT. Klart: Victor Valdés till Middlesbrough!!!

han förtjänar bättre
Vlom
2016-07-08 00:01
@Zyzz:

Griezmann: 6 mål på 7 EM-matcher (0,86 mål per match)

Cristiano Ronaldo: 9 mål på 20 EM-matcher (0,45 mål per match)
Barcelona Gabriel
2016-07-08 00:01
Vlom Vi har ju börjar föra in ett mer direkt spel i vårat anfallsspel. Neymar trivs också som bäst när det är ett lite mer rakare spel. Under Lucho så har ju spelet blandats med både bollinnehav och omställningar så jag ser inte varför Carrasco skulle ha några problem när övriga spelare klarar sig. Han är dessutom bara 22 år gammal och ett bättre alternativ till anfallet för 40M€ kan jag inte hitta.
Vlom
2016-07-07 23:53
@Gabriel:

Tveksamt ifall om Carrasco verkligen skulle passa in hos oss eftersom att belgaren är en spelare som trivs allra bäst när det bjuds på enorma ytor att operera på, något som han lär ej göra hos oss.
Vlom
2016-07-07 23:49
@DM1982:

Haha, faktiskt inte .D

Men den frågan gör ju ändå inte mindre intressant, eller hur? :)
Barcelona DM1982
2016-07-07 23:48
[QUOTE=Vlom]- Framröstad som La Ligas 3:de bäste spelare (efter Messi och Suárez). - Varit strålande i Champions League. - Bäste spelare i EM-slutspelet. Men ändå... hur kommer det sig att inga röster höjs för att Griezmann är en av huvudfavoriterna till Ballon d'Or. [/QUOTE] Griezmann was the 3rd best player in La Liga last season (after Suárez and Messi) Great in the Champions League. Best player of the Euros So my (rhetorical) question would be, why aren't people saying that Griezmann is the favourite to win the Ballon d'Or? Är du @migerucb på twitter?
Vlom
2016-07-07 23:45
- Framröstad som La Ligas 3:de bäste spelare (efter Messi och Suárez). - Varit strålande i Champions League. - Bäste spelare i EM-slutspelet. Men ändå... hur kommer det sig att inte särskilt många människor hävdar att Griezmann är en av huvudfavoriterna till Ballon d'Or?
Barcelona enkos
2016-07-07 23:43
Zyzz Ronaldo har dessutom gjort bara 3 mål mot blåbärsnationer i denna EM. Griezman är bara 25 år och förmodligen kommer att spela minst ett mästerskap till och kommer på sina två att bli bäste målskytt genom tiderna.
Barcelona Zyzz
2016-07-07 23:39
Griezmann: 6 mål - 1 EM Ronaldo: 9 mål - 4 EM Ronaldofans: "Ronaldo är världens bästa genom tiderna!!! Han har faktiskt gjort 9 mål i EMMMMMMM..." Hahaha XD Detta är ett TYDLIGT exempel på att Ronaldos statistik och rekord inte visar ett skit. Hur fan kan ens 9 mål vara målrekord? Det är ju till om med ett ruttet resultat på 4 EM...
Barcelona DM1982
2016-07-07 23:33
Umtiti in Euro2016: - never dribbled past - 4 interceptions - 1 foul - 16 clearances - 2 blocks - 0 possession loss - 92/94 accurate passes [@barcanumbers] Ser bra ut.
Barcelona Ribohn Fan
2016-07-07 23:28
Första gången jag såg Umtiti spela.
Svårt att säga efter dagens match hur bra han är och hur han passar in i Barcas spel.
Tyskland utan anfallare och ett Franrike med väldigt lågt försvar och med 35% bollinnehav. Helt tvärtemot hur Barca spelar.
Måste se mer om jag är övertygad att han är rätt spelare för oss.
Vlom
2016-07-07 23:18
@Barca - Puyol:

Och vem ska offras utav Messi, Neymar och Suárez tycker du?
Barcelona enkos
2016-07-07 23:11
@FCB_Messi:

Ronaldo som gör 3 mål på 6 matcher mot blåbärsnationer får så mycket hyllningar av de svenska "experterna" som i själva verket är bara falska hyllningar av rädsla att inte bli påhoppade av alla Reals fans.
Barcelona Visca el Barca 17
2016-07-07 23:10
Blaugrana91

Vi köper inte från England. Jag bara säger att vi har redan filtrerat bort dom som spelar där i ett tidigt stadium. Hur ska jag förklara detta.. Vi har ett annat förhandlingsläge mer tyngd i vågskålen. Varför tror du Lewandoski gick till Bayern Munchen gratis. Varför lämnade inte Messi oss när han var 19 så vi nu med United modellen du suktar efter kunde köpa tillbaka honom som 23 åring för några miljarder. Var inte rädd för PL lagen min vän. Det finns en anledning att Atletico madrid alltid har en super striker där framme och att Sevilla vinner Europa league 3 gg i rad allt kan inte köpas..
Barcelona Neymar N11
2016-07-07 23:04
Sämsta EM på länge, det räcker med att spela fegt och ha marginalerna på sin sida. Både Portugal och Frankrike har inte imponerat alls men är ändå i final.
Annons: