/spanien/barcelona/forum/5107.aspx/spanien/barcelona/forum/5107.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lionel Messi n10
2014-04-10 14:51
Alltså kan förstå ilskan från gårdagens match men en sak jag inte kan förstå är att peta messi sälja han etc. Ni vet om att det är världens bästa spelare genom tiderna ni snackar om som nästintill presterar varje match (undantag igår)? Det handlar inte mycket Messi här utan hela laget försvaret är så himla dåligt så det finns inte ibland tror man att Dani alves är anfallare än back så mycket yta som han lämnar bakom sig. Det som behöver ändras till nästa säsong är att Dani alves säljs en av världens bästa högerbackar men inte för barca enligt mitt tycke vi ska ha världens bästa!. Xavi reserv alla har sett varför och så ska Mascherano så långt bort som det går han som mittback för Barca är skrämmande.

Med dessa ändringar tror jag att Barca kommer bli ett mycket bättre lag sen måste förstärkningar komma in, nytt blod måste komma in och spelare som inte tyvärr håller och är för mätta ut. Sen är det två titlar kvar att spela och vi som Barca fans även jag ska försöka hålla våra kritiska åsikter tills säsongen är slut för vem vet tänk så tar vi 2 titlar som är väldigt troligt då är säsongen inte så dålig trots allt. Visca Barca
Neymar11
2014-04-10 14:42
Gio Style Drog en parallell mellan just dom två från matchen Vår defensive spelare som ska stå för fysiken fegar undan medan neymar visar mer cojones Trodde aldrig jag skulle säga det men vi behöver en van bommel typ som inte backar undan när det ska smällas på. Motståndarna måste känna sig överlägsna våra mittfältare och bara trampa ner dom Kul grej igår vid vissa sekvenser så spelade Batra som högerback och fan vad det påminde mig om Abidal i löpstilen. Han är ju snabb, har längden och bra defensivt tror faktiskt han skulle kunna sköta högerbacks platsen galant. Samtidigt kan vi satsa mer offensivt på vänstersidan. Och jag är besatt av tanken att hitta någon högerback finns ju fan ingen på marknaden
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-04-10 14:42
Fan vad mycket stavfel, ber om ursäkt. Skrev från iPhonen.
Barcelona Gio Style
2014-04-10 14:37
Jag måste också tillägga att jag skulle inte se den här säsongen som ett misslyckande ifall vi kniper ligan.
Tata har kanske inte har bidragit med så mycket nytt men ni måste förstå att en tränare kan inte komma in och göra en totalrenovering i vårt spel.
INGEN tränare förutom Guardiola är kapabel eller skulle få fria tyglar till det.
Vi har haft samma spelidé genom väldigt väldigt många år nu och oavsett vad ni hoppas så vet ni också innerst inne att en tränare inte är välkommen att komma hit och börja få oss spela på ett nytänkande sätt.
Ni såg ju vad som hände när Tata förlorade bollinnehavet senast.

Vi kan inte ha som krav att Tata ska vinna CL. Vi gjorde det helt okej i CL, vi åkte ut mot ett lag som väldigt många underskattar.
De leder inte ligan för inget.

Vinner vi La Liga ser jag det som en godkänd säsong.
Tata får då ett VG av mig. Vi har trots allt samma spelmaterial som förra året + Neymar som varit lite ojämn i år.
Barcelona Gabriel
2014-04-10 14:36
De enda ljusglimtarna i detta mörkret har fyra namn: Alba, Busquets, Iniesta och Neymar. Resten av spelarna har underpresterat. Angående Messi så känns det verkligen inte som att han bryr sig längre. Han kanske gör det, men han visar det inte på samma sätt som för 2-3 år sen. Han börjar bli mer och mer en spelare som Robaldo. Han står inte längre för de fantastiska solo-raiderna som man en gång i tiden blev så bortskämd med. Han brukade stå för 4-5 sånna solo-Raider per match förut. Och att det har o göra med att lag stänger och att det inte finns ytor för honom att stå för sånna prestationer stämmer inte, för lag har stängt sig mot oss sen 2010, det är helt enkelt något som har ändrats hos honom. Det som skiljer sig från honom och Ronaldo är att han har ett passningsregister som Ronaldo bara kan drömma om, men jag ser inte längre det där enastående och helt makalöst exceptionella i Leo, det som gjorde honom till världens överlägset bästa spelare. Han kan göra hur mycket mål som helst, men när han inte längre förnedrar sina spelare på samma sätt som förut så är han inte lika överlägsen spm innan enligt mig. Han har tappat det. Vad det kan bero på vet jag inte. Kan vara mättnad, kan vara oro över att skada sig inför VM, jag vet inte. Framför allt så kämpar han inte längre och kämpar på samma sätt, det irriterar. Jag kan ge blanka fan i om han står för 150 mål under ett kalenderår, det viktigaste för mig är att han kämpar och spring er för laget. Jag minns när Leo var som bäst, hur det så gick diskussioner om att man skulle hålla på Argentina under VM för hans skull. Det år det sista han vill vinna och hans dröm. Jag minns att jag även kände samma sak, om inte Spanien vinner VM så kommer jag att hålla på Argentina för Messis skull, så tänkte jag. Jag känner inte så längre. Jag känner inte att han förtjänar den känslan av mig längre. Inga missförstånd mig Leo är en legend och jag älskar honom för allt han har gjort, utan honom hade vi inte ens vunnit hälften av allt vi vunnit och jag är för evigt tacksam - men i nuläget är jag irriterad på honom. Han har gått och blivit en diva som tror att klubben ska lägga sig framför hans fötter. I'm sorry, jag är inte okej med det. Hade han visat vilja, hunger och motivation och misslyckats hade jag inte känt något agg. Men när han spelar som nu, går runt på planen och knappt bryr sig (förens bollen är vid hand egna fötter) så kan jag inte längre ge honom samma stöd till ett VM-guld som jag hade gjort i vanligs fall. Kärlek ska vara mutual, så länge han inte krigar för klubbmärket som han en gång i tiden gjorde så kommer jag inte att kriga för Messi.
Barcelona Barca Barca
2014-04-10 14:36
Okey, vart ska vi börja ? Jag satt i tisdas och kollade på Dortmund, hela laget sprang kämpade och slet. Dom gav aldrig upp, Reus och Mikhtarian(målsumparen) sprang sönder real madrid och jag satt och tänkte: fyfan, det känns som våra spelare kan göra likadant imon med tanke på vilken flipp dom fick efter 0-1 målet på camp nou när Diego stänkte dit den.

Förbereder mig, sitter hos en vänn som oxå är barca fan, taggad som fan, trots att fabregas startade, matchen början och tror inte mina ögon, det är Atl Madrid, som jag kallade Chelsea nr 2 som tydligen skulle parkera bussen(tar tillbaka det och ber atl madrid med simeone i spetsen om ursäkt, stängde munnen på mig ganska snabbt) , tok pressar sönder hela laget och det dröjer 5 min innan det sa pang och 1-0. Besviken som jag är håller jag optimismen uppe och säger till min vänn, hellre 1-0 i baken nu än senare i matchen, nu hinner iaf tata som tydligen "analyserat" atl madrid agera och göra det möjligen direkt i halvtid.

Tata kan vi inte klandra sådär jätte mycket förutom att jag trodde precis som innan matchen att han kommer skjuta sig själv i foten med tanke på att han startar med Cesc, men dom jag vill klandra är våra s.k erfarna spelare som är erfarna av matcher som den kalibern kvartsfinalen innehöll, Xavi, Iniesta, Messi, Busquets, Dani Alves ? alla borde förfan få löne avdrag. Jag förväntar mig inte att dom spelar ut atl madrid eller att dom tar sig vidare men herrejösses, buddha, profeten mohammed och alla helgonar, lite jädra anamma borde de ha ? halå ? Är det bara jag som tycker det luktar illa på långa vägar ?

Jag är oroad, klubben är just nu i , ja vad ska man kalla det, botten? när man trodde botten var nådd ser jag nu att det kan bli värre. Med den fatala inställningen våra spelare visar kan vi lika gärna få stordäng av Madrid i CDR finalen med tanke på att dom kommer vara rå hungriga på att revanchera sig, vi har Villareal kvar på bortaplan i ligan där vi lika gärna kan tappa poäng, så ligan i mina ögon är LÅNGT ifrån avgjort trots att vi har allt i våra egna händer. Vips, 0 titlar. Inga problem tänker jag och ni, vi har en såndär säsong. Kan tänka mig att många av er har gått i banorna om att vi behöver en ny backlinje, nytt blod, en riktig nr 9, en ny tränare eller möjligen skrota lite av det vi har, tiki taka sidled om mer i djupled. Allt det där spelar absolut INGEN roll så länge vi har tokpantade människor som sitter upp och styr klubben. Hur kan man ha Zubizarreta som sportchef ? jag skulle inte ens skicka honom för att panta burkar i närmaste ica butik. Det bästa som kan hända klubben just nu, hur illa det än låter är att vi blir "fifa banned" från spelarköp så möjligen hela styrelsen inser att det inte finns så mycket mer att hämta från klubben och lämnar av sig själv. Nya styrelsen som tar över får ett helt år på sig att bygga upp ekonomin och ta tillbaka legender som vi just nu är i behov av, en legend som Cruyff ska vara fastspänd i barcelona, det är informations källa som heter duga, en vis man, fotbollskunnig varelse som vi har slängt ut från klubben och ersatt honom med, Zubi? Rosell? Eusebio ? Medans real madrid har Zidane som assisterande tränare och handplockar talanger som Varane.

Det var någon igår som skrev på forumet under matchens gång något med att: fabregas gör en dålig match och folk vill sälja honom, ni medångsfans har det inte lätt. Den som skrev det(med all respekt för dig och att du har rät och tycka vad du vill broder), vill jag påminna, att fabregas svek oss när vi hade det som värst, han lämnade klubben som tonåring när vi var nerkörda i botten och stack till arsenal för just på den tiden dansade Wenger på rosor och kommer tillbaka till oss när vi precis har slaktat hela europa. Han kan du kalla isåfall för medångsspelare.

Vill absolut inte blunda för Atl Madrids fantastiska inställning och spel dom visar upp. Dom spelade utan deras bäste anfallare och deras bäste mittfältare. Tänk om vi hade spelat utan Messi och Iniesta ? Ibland undrar jag om dom är dopade eller inte så sjukt mycket som dom springer match efter match. Grattis Atl madrid, ni var ett nr för stora och jag håller på er ända vägen in till final. Kärlek!!!

Visca Barca, Visca Catalunya y Visca Cruyff
Barcelona Barcelonistas
2014-04-10 14:35
Ligan + CdR kan rädda vår säsong.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-04-10 14:35
Messi sprang 6.8 km igår. Förra veckan sprang han 8km. Hans position igår gjorde honom enklare att markera från matchen.

Annars förstår jag inte hetsen kring hans 'distance covered'. Messi springer alltid 7-8 km per match. Igår att han avslutade på 6.8 var en del av taktiken efter att ha hört Tata Martinos presskonferens. 'Vi vill inte ha honom särskilt delaktig'.

Men för att sätta det i perspektiv: Förra matchen på Camp Nou sprang han 8km, båda matcherna mot City sprang han 8km.

Hans position på kanten gör honom lättare att markera bort och han kan inte ska sig till bollen då vi nästan enbart spelade på Neymar igår.
Barcelona Gio Style
2014-04-10 14:29
@Neymar11:

Neymar välter Miranda i en närkamp, lugn nu :)
Neymar vann kanske 1 närkamp av 15 möjliga. Menar inget illa mot Neymar, men han brukar aldrig vinna sina närkamper.
Lite fel spelare att jämföra med :)
Barcelona Barcadinho.
2014-04-10 14:26
Förlusten igår är ett ytterligare bevis på att klubben behöver en generationsväxling. Vi behöver knappt få förluster för att första detta. Det räcker med att se på hur spelet fungerar och motivationen är hos vissa spelare. Eller kolla på kalandern när vissa spelare är födda.

Puyol är färdig med klubben och vi har inte en ersättare med samma laganda i backlinjen. Ett stort frågetecken kring målvakten och här talar vi om båda första och andra målvakten. Alves är inte alls som förut. Montoya som skulle ersätta honom stegvis enligt lagets trupp får inte spela alls.
Xavi bör agera mer som en backup på bänken i fortsättningen. Han kan inte längre det som han var bäst på - det avgörande pass.
Cesc får spelminuter men levererar inte alls. Jag kan tänka mig att sälja honom till united. Vi skulle göra det redan i somras och använda pengarna för annat.

Att ha båda Pedro o Alexis är tårtapåtårta. De är ungefär likadana, erbjuder inte variation. Jag tar helst en stor/stark forward som rotation istället för en av dem.

Och det mest känsliga - Messis roll. Cruyff skrev en spalt i tidningen om detta i somras och jag var jäkla förbannad på honom, på gränsen till svikare så kände jag.
Han pratade om att klubben behöver ge mer utrymme till Neymar på bekostnad av Messi. Cruyff snackade om en försäljning. Så långt vågar jag inte gå, även om ibland mitt i natten kan jag acceptera tanken, eftersom försäljningen kan leverera så mycket pengar att klubben kan typ få Vidal, Hummel o Suarez för nästan samma pris, plus det att Neymar kommer växa.
Men jag får panik av tanken på morgonen.
Men nu igen till saken. Neymar behöver placeras centralt, bör spela mycket, bör ta frisparkar från vänster, bör få mer uppmärksamhet och ska lyftas fram ännu mer.
Han är hungrigaste av alla !

Klubben behöver en revolution a la Pep från förut.
Men tyvärr har klubben varken en tränare eller en ledning som vågar, och som är kreativa. Och eftersom det är mycket lättare o snabbare att byta tränaren så förespråkar jag detta oavsett hur säsongen tar slut.
Jag kan absolut inte förstå hur Tata inte kunna komma på en enda värvning, inte en enda spelare som är "hans" samtidigt som klubben behöver fräscha upp truppen ordentligt. Han kunde börja renoveringen redan den här säsongen, men nej. han kör med säkert kort vilket visar sig inte alls nyttigt för klubben.

Orkar inte skriva mer.
Vi får väl se vad som händer.
Det är fortfarande två titlar kvar som vi kan försöka vinna med vår gamla truppmodell.

Barcelona Gio Style
2014-04-10 14:26
Jag tycker att mkt av kritiken mot Tata är icke befogat.
Det var rätt att ta ut Iniesta, Iniesta var absolut sämst på plan.
Allt han gör när han lyckas brukar vara på håret, han skuttar förbi spelarna och rör bollen 3 millimeter ifrån deras tacklingar.
Igår satt ingenting, han kom in helt snett i matchen och det gjorde att hans kyliga stil stjälpte laget mer än vad det hjälpte.
Passningarna satt inte och dribblingarna satt inte, på det sättet är han inte som Messi som kan dra två spelare och sätta bollen stenhårt i stolproten.
Därav var det ett rättvist byte att ta ut Iniesta.
Tata slängde in allt han kunde tänkas slänga in men laget levererade inte.

Det jag störde mig mest på var att spelarna började panika och slå långa bollar när vi är kapabla till att passa oss igenom och trycka in mycket folk i straffområdet.
Det blev världshistoriens lamaste forcering.

Det enda jag blamear Tata för var att han startade med Cesc.
Jag tyckte det innan matchen och jag tycker det nu efter matchen.
Men det var också många som ville ha den elvan med Neymar till vänster där han faktiskt huserade större delen av matchen.
Dem människorna ska hålla igen med kritiken.
Vi kan inte säga att han "tog ut fel lag" när väldigt många höll med honom.

KarmaIsAKaranka
Vad du än gör så ansök inte till mythbusters, din förmåga av att spräcka hål i myterna är utom denna värld. Du är för bra för det skitprogramet.
Eller inte.

Du styrker ditt påstående om att Alexis inte springer mycket med EN MATCHS STATISTIK. Ska vi göra så så kan vi utgå ifrån att Alexis är passningssäkrare än bollsäkra Pedro.
Alexis hade nämligen 71% completed passningar medans Pedro hade 59%.
Så, case closed. Gråt du som säger att Alexis har två vänsterben och att Pedro är en bättre passningsspelare.

Jag hoppas att du ser sarkasmen och förstår hur löjligt det framstår.
Hela vårt lag sprang lite igår och Alexis snittade fler meter än både Ney och Messi. Men som sagt, detta är en match.

Bara löjligt att mitt i misären hitta en sån grej att lyfta fram och känna sig som en kung. Bra jobbat, detektiven där!
Barcelona Lion24
2014-04-10 14:20
Jag måste först och främst gratulera Atlético för deras avancemang. Helt välförtjänt. Det Simeone har gjort går knappt beskriva med ord. Det är ofattbart.

Till oss nu. Jag skrev detta efter matchen igår och jag skriver det igen. 4 mittfältare. När bör man använda 4 mittfältare? Jo när motståndarnas grund idé går ut på att hålla boll inom laget, ha tålamod och hitta en lucka. Vissa lag har 70% bollinnehav medans andra nöjer sig med 60%. Mot City så var denna taktik fantastisk, samma mot Real Madrid eftersom båda lagen är bollförande lag. Alltså är dom som farligast när dom har bollen. Spelar du med 4 mittfältare så kontrollerar du mittfältet och matchen ännu mer än när man spelar med 3. Motståndarna får mindre boll och deras grund idé blir som bortblåst. Detta är logik, man behöver inte vara Einstein för att förstå detta. 4 mittfältare + Messi och Neymar mot ett aggressivt lag som har parkerat bussen precis framför mål och som knappt släpper till en yta. Vi hade alltså 6 spelare som är beroende av bollen mot ett lag där vi behöver öppna upp försvaret.

Innan matcherna mot Real Madrid och City så var vi inte riktigt säkra på hur de skulle spela, därför var det ännu bättre att ha 4 mittfältare på plan. MEN, innan vi mötte Atlético igår så visste hela universum att Atlético innan matchen sparkats igång skulle ge bollinnehavet till Barcelona. Varför spelar man då med 4 mittfältare? Varför lägger man in en extra mittfältare på mitten där det är som mest tight. Jag tänker på detta hela tiden och jag får inte något svar. ''Men det var lyckad mot City och Real''. Ja det var det, men det var andra matcher och en helt annan motståndare.

Vet ni vad jag är trött på? Allt detta j*vla gullande från precis överallt. Från ledningen till tränarna/spelarna och ända in hit. Jag är trött på att vissa vill ha kvar tränare/spelare i laget för att de är ''sköna'' eller p.g.a någon annan strunt anledning när det är klart och tydligt att dessa inte håller för FC Barcelona. Jag fattar inte varför vi inte går efter perfektion, det var precis det som Pep alltid strävade efter, perfektion. Jag vet att det kanske aldrig blir likt Pep igen men klart som f*n är det att man åtminstone ska försöka. Det finns inget presspel, inga rörelser, inge bredd, ingen motivation och detta är alltså inte tränarens fel. Vad är detta för logik? Helt seriöst? Största ansvaret för hur en klubb presterar är ALLTID tränaren. Kolla Atlético och kolla Man United.

Kritiserar man tränaren/spelare så är man patetisk/dum i huvudet/ekollon och ännu mera. Det här håller inte. Jag vet att Atléti är ett mycket starkt lag men alla dessa missar och mediokra spelare som vi har i ett lag som aspirerar om trippeln varje säsong håller inte. Det håller inte, tyvärr.
SoN_Un
2014-04-10 14:16
vet ej om ni pratat om det här, men såg precis på sport att endast pinto sprang mindre än messi...6,8 sprang leo...och det är SJUUUUKT lite för en i hans position...visar hur mkt han bryr sig om klubben...asså jag säger såhär jag bryr mig inte om han inte gör mål elr presterar jag uppskattar allt han gjort för klubben o är jäävligt tacksam. jag har bara ett krav på leo o det är att bry sig om tröjan o tycker för oss alla så ser dtet inte ut som det längre.
Barcelona Barieta
2014-04-10 14:15
Heywood Jablome - Andrés

Vad jag grundar det på? Jag antar att vi såg samma match igår?
Messi sprang hälften av vad Koke sprang det bör väl räcka för att bänka han?
Han visade noll vilja och noll engagemang igår, lunkade runt större delen av matchen. Någon måste få Messi att börja kämpa och vilja igen, någon måste säga ifrån på skarpen och därmed hade en bänkning förmodligen fått han att förstå.

Eller tycker du det är okej om en spelare ser loj ut och springer hälften av vad en anna spelare gör i samma match?
Barcelona Barcanist
2014-04-10 14:15
Någon som kan länka till en trovärdig artikel eller dylikt angående era kommentarer och inlägg om att Xavi inte ska ha tyckt om Tatas spelidé och taktik som han körde med från början? Och att detta ska vara orsaken till att Tata nu sitter fastkedjad i skiten, utan fria tyglar?

Tack
Barcelona knoxxx
2014-04-10 14:01
Va fan - Messi var inte bra igår, men att börja kritisera honom och hans lönanspråk är lite väl idiotiskt. Så många gånger han räddat klubben och visat att han är världens bästa genom tiderna och så fort han gör en dålig match så ska han antingen bort eller "göra möda för lönen han kräver". Herregud.

Sen köper jag inte det där om att Messi ska vara slö och springa minst i laget. De gånger han varit som bäst och gjort hattricks har han GARANTERAT inte sprungit mycket mer än vad han gjorde igår. Igår kunde han stänkt in två-tre bollar. Hade han suttit dom hade alla hyllat honom istället.
Barcelona Barcelona_1899
2014-04-10 14:01
Vi verkar få goda nyheter trots förlusten igår. CR missar förmodligen med all säkerhet CDR finalen samt första mötet i CL semifinalen. Titellösa med alla värvningar vore en dröm. Man ska inte ta ut något i förskott men hoppas drömmen blir sann.
Barcelona Imzon
2014-04-10 13:55
@jonis:

Haha fick mig ett gott skratt, tummen upp!
viccc
2014-04-10 13:53
Om inte transferförbjudet hävs kommer Masip, Rafinha, D.Suarez ta en plats i truppen, tydligen som det ser ut nu är endast Tello öppen för lån, Cuenca, Dos Santos, Montoya och Roberto vill alla stanna, allt enligt sport
Barcelona Barcelona_1899
2014-04-10 13:53
Neymar11

När har du sett xavi eller iniesta kriga för att ta en smäll, de har varken längden eller kroppen för att ta smällarna. Jag ser det som en taktiskt förlust från vår sida. Man såg klart och tydligt Atleticos plan inför gårdagens match, första 15min var att pressa och pressa tills de får någon målchans, de lyckades och gjorde mål. Sedan vet vi alla hur det slutade.

Nu verkar det som att C.R missar CDR finalen nästa vecka. Vår chans att rädda säsongen. 3raka vinster mot Real, inte ofta vi får den chansen. Det skulle rädda vår och tatas säsong!
Barcelona Barca King - octobusi
2014-04-10 13:51
Hur ska vi motivera oss inför en Copa final om vi inte ens har viljan att vinna en CL kvartsfinal med kniven mot strupen? Den förlorar mentaliteten Barca visar upp är världsklass. Va det inte Pique som sa att vi var slavar under tiki taka och att det är en skön fläkt att rensa bort bollen bara? Vi har spelat samma spel med samma spelare i 5 år nu. Det behövs nytt blod och nytt tänk. När man gör något nytt blir man mer motiverad. Messi, ber om världens högsta lön och kritiserar ledningen för att vara inkompetenta. Gör dig förtjänt av din lön först. För den lönen han begär och kommer få. Kan man köpa 3 backar och ge de 7 miljoner euro i lön. Han vill ha väl en lön på 20 miljoner euro.
Barcelona koeman92
2014-04-10 13:49
Efter att ha sett matchen igår insåg man att vi inte är mycket bättre än så här just nu, samtidigt ska man inte glömma alla problem och turbulenser som skett bara denna säsong; Neymar värvas och får all press på sig, Messi skadas, Puyol beslut om att lägga av, Puyol skadas, Valdes meddelar att han slutar, Alla hatkampanjer, Valdes skada osv, transferförbudet osv. Den bästa present vi egentligen kan få just nu (anser jag) är att transferförbudet hävs och att Tata får fria tyglar att värva och göra som han vill med laget. Det går inte att förneka att det kommer att behövas göra förändringar i lager för att vi ens ska ha någon chans att vinna något nästa år. Det är dock i sådana här stunder som man verkligen känner sig stolt över att vara supporter och en del av denna vackra klubb som man verkligen älskar över allt annat. I med och motgångar, visca Barça y visca Catalunya!
Neymar11
2014-04-10 13:46
Barcelona_1899 Skulle inte kalla det för att kämpa för laget när man springer runt i cirklar. Vi tappar matcherna för att vi är för klena på mittfältet. Ingen som smäller på utan alla beter sig som primadonnor och är rädda för att ta smällen Fanns en sekvens när Sergio och gabi skulle kriga om bollen. Sergio var först vid bollen men drar undan foten och gabi vinner bollen och direkt blev det en målchans. Medans vi har neymar på 50 kg som välter Miranda i en närkamp. Offerviljan finns inte kvar
Barcelona Barcelona_1899
2014-04-10 13:36
@Neymar11

Tycker inte någon var särskilt involverad i matchen igår. Siffrorna visar ändå att han kämpar för laget. Han har en gudomlig passningsfot, det fick vi se när vi hade en kontringsmöjlighet och frispelade Neymar med en fantastisk genomskärare. Det Barca behöver är inte några nya spelare, vi behöver ändra spelsätt. Spelet måste vara mycket rakare. Passa i sidled leder ingenstans, Tito gjorde det riktigt bra när han tog över han spelade mycket rakare spel och vi blev genast mycket farligare i anfallsspelet. Vi hade över 500 passningar igår medans Atletico hade runt 100, ändå hade Atletico mycket fler farliga chanser än oss. Detta berodde självklart på spelsättet, de körde mycket rakare spel. Jag undrar bara vad vi hade kunnat åstadkomma med sådant spelsätt.
Barcelona Barcelona_1899
2014-04-10 13:28
Kan inte sluta drömma om Neymars framtid, han kommer vara världens bäste om några år. Sjukt egentligen hur bra offensiva spelare Barca har haft genom åren, började väl med Cruyff sedan har det bara rullat på , Maradona,Romario,Ronaldo,Rivaldo,Kluivert,Ronaldinho,Etoo,Messi och nu Neymar.
Neymar visade igår ännu en gång att han är de stora matchernas man. Men att göra mål är inte hans starkaste sida precis:D Känns dock som att Messi måste lämna för att han ska kunna erövra fotbollen precis som Messi gjorde efter Ronaldinho. Eller att vi får en galen tränare som lyckas kombinera dessa två på ett sjukt sätt. Läser att många vill ha Klopp,martinez m.m. Tror inte jag läst någon nämna Bielsa? Med honom hade vi nog kunnat komma tillbaka till vår storhetstid. Men själv önskar jag att Tata får en säsong till på sig då han har inte kunnat lyckas få värva eller visa något med tanke på hur vår skadesituation har sett ut.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-04-10 13:25
@el Flaco:

Deprimerande :(
Barcelona el Flaco
2014-04-10 13:24
Ride_The_Big_One(6)/

Medlemmarna kan kräva en missförtroende omröstning mot juntan men för att det ska bli av måste man först samla in 15% av underskrifter bland alla medlemmar för att omröstningen ska ske och sedan måste 66,6% rösta för att styrelsen ska avgå.
Neymar11
2014-04-10 13:23
Barcelona_1899 Det som är otroligt, hur kan man springa så mycket men ändå inte vara mer involverad i spelet?
Barcelona MessiyoyO 10
2014-04-10 13:22
Säsongen blev helt plötsligt ännu tuffare efter uttåget ur CL. Hur ska man motivera sig att vinna ligan? Hoppas inte att det blir ett plattmatch mot Granada. Att vinna ligan i år är på något sätt mer värd med tanke på hur jämnt det har varit. Det är ett race man absolut inte vill förlora, speciellt inte till något Madrid lag.

Sen måste jag återigen berömma Jordi Alba. Herregud, vilken lirare. Den enda som man verkligen på förhand kan lita på. Han har ryckt upp sig rejält och han har blivit något av en favorit. Som han springer, krigar och reder ut situationer som han lagkamrater sätter oss i.

När man väl trodde att Messi var igång så gör han en usel match i säsongens viktigaste kamp. Han löper alltså lite mer än målvakterna, det säger mycket om hur intresserad han var. Det var inte så att han saknade chanser direkt. Men det oskärpan framför mål är man inte van vid när man diskuterar Messi. Han får fan börja ta sitt ansvar. Även om han inte gör mål så måste han jobba för laget. Det var detta jag skrev om för några veckor sedan. Han tar inte ens upp kampen om en förlorad boll. Vem gör sånt? Jaga, jaga och jaga! Man slutar inte spela för att det finns lagkamrater som kanske kan vinna tillbaka bollen, man gör det tillsammans. Hade han gjort det kan jag nästan garantera att resten av laget skärpt sig.
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-04-10 13:19
Barieta. Du missuppfattade hans presskonferens. Han sade igår att han inte ville ha Messi särskilt delaktig i spelet för att han trodde att Atletico skulle låta honom hamna i en-mot-en-situationer.

Bara att erkänna att matchplanen var uselt genomförd och att Atletico spelade bra efter deras förutsättningar. Den enda bittra känslan jag har är att man visste vad som väntade på Calderon. Men man såg impotent ut.

Camp Nou-matchen mot Atletico kommer att bli intressant om avståndet håller sig.

Dags att bänka Messi? Haha. Vad grundar du det på?
Annons: