/spanien/barcelona/forum/5105.aspx/spanien/barcelona/forum/5105.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymessi
2014-04-09 23:13
Känner mig inte arg utan endast tom
Att åka ut mot Atletico är i sig ingen skam då dom är jävligt bra. Det som svider mest är väl det spel och den inställning spelarna visade upp idag ( och i stort sätt hela säsongen)
Barcelona har verkligen stora problem mot lag som är riktigt bra på att försvara sig. Vi ska vara tacksamma över att Real Madrid inte längre satsar på kontringar för då hade vi haft det riktigt svårt mot dom också.
Barcelona DM1982
2014-04-09 23:13
Ska man åka ut mot något lag så sak man åka ut mot Atletico, helt klart. Så mycket hjärta i det laget och tränare så att det räcker till tre lag. Det gör allt 100 procent och hjälper varandra. Påminner mig starkt om Barcelona när de var som bäst under Pep.

Visst är det trist att åka ur CL men hade Barcelona på något mirakulöst sätt gått vidare så hade det istället blivit respass i semin, det känns helt klart. Nu är det bara att satsa allt på ligan för som jag ser det så vinner Bayern CL igen, det gäller att ha ruskigt med tur i finalen om man ska slå dem.

En ligavinst och jag kommer må hur bra som helst.

Sedan kan Messi vinna sitt jävla VM så att han släpper det någon gång, man kan tydligt se att bara tänker på det hela tiden.
SoN_Un
2014-04-09 23:12
hoppas messi såg robbens mål idag=)
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-09 23:11
@Barcelonistas:

Han är bra spelare men det är vi som förstörde honom. Vi tvingar killen spela som falskt 9.a i 3 år. Sen att han inte är världens snabbaste mittfältare visste vi redan. Vi offrade Thiago Alcantra för honom bara för att han var brasse.

Vad ska man säga..
Barcelona jonis
Att få se barcaspelarna lira idag går att koppla med FIFA...

Neymar - Håller in L1 vid varje passning och springer iväg för en väggning och utgår ifrån att passningen hittar rätt varje gång. *Motståndarna bryter och kontrar*. Samtidigt håller han in R2 under hela matchen och tror att han kommer förbi allt o alla.

Fabregas - Har bollen i en kontring och tänker "killen bakom mig har bara 65 i sprint speed så vi kan väl sakta ner och planera nästa drag" *Motståndaren hinner upp och förstör kontringen*

Messi - Den typiske supersäkra spelaren som vägrar att skjuta förrän målet är helt vidöppet, "nej men om man skulle göra 3-4 dragningar tills hela motståndarlaget är borta och rulla in bollen"

Busquets och Pinto - Tror att det är en onlinematch och dribblar som siste man/målvakt(!) för att jävla med motståndaren. Ja av en konstig anledning fastän man ligger under i matchen.

Dani Alves - Den typiske 4-4-2-spelaren som fiskar på sin kant och slår inlägg och utgår ifrån att halva laget är inne i straffområdet. Bra tänk Dani, men släpp för fan L1-knappen och inläggsknappen så att inläggen inte flyger ut längs hörnflaggan varje gång.

Hela laget i sig - Tror att det är en vänskapsmatch där de tänker "äsch, vi tar dom i nästa match, inga problem". Ni kanske borde förstå att det är andra matchen i en CL-kvart, nötter! Och sedan även passningarna, när man har bråttom och matar passknappen och hoppas att någon står där, oberoende av radarn.

Utöver detta, Diego Simeone..vilken man! Håller tummarna för Atlético!
Barcelona AndreD
@BARCA-més que un club:

Penal kommer få Atletico och Bayern kommer få Chelsea. Står redan skrivet i sten, inte lönt de har en lottning.
Barcelona Barieta
Jag är så jävla trött på snacket om spara sig till VM. Isåfall skulle ju de flesta spelarna i topplagen spara sig till VM och lunka runt, men det gör dom inte. Det är bara en dålig bortförklaring att säga det
Barcelona Lionel Messi n10
2014-04-09 23:09
Det behövs en Pep killen hade magin och få igång spelarna och de som underprestera fick veta det genom petning. Men men vi förtjänade inte ett skit idag men vi kan fortfarande ta ligan den är i våra händer så att ge upp nu är inte ett alternativ. Visca Barca!
Neymar11
2014-04-09 23:09
Problemet med att bygga ett lag kring en spelare. Så jävla idiotiskt är det att det inte är sant. Allt som behövs är att Messi har en dålig dag då är allt åt helvete, och likt förbannad har Messi bara spelat dåligt nu. Ja nu kommer folk att ta upp hans statstik Dags att byta spelsätt, detta är inte tika-taka utan det är extremt feg spel. Att hålla i bollen och inte vilja göra något med den är patetiskt. Vi spelar inte ens fotboll, det är inte ens kul, ser inte ens fram emot att se laget längre. Man blir inte underhållen, som att titta på ett parti schack spelas Tata är inte rätt tränare för generations växlingen, vi behöver en med klar vy om vad han vill och en som har kulor att säga ifrån alla och bestämma själv Finns inte så mycket positivt idag förutom Alba till vis del neymar. Alla andra borde börja tänka på att lämna klubben självmant för ny utmaning eller börja visa hjärta och tacksamhet till fansen som har vart bakom dom alltid Atletico Madrid har vart bättre än oss i 5 matcher och förtjänar att gå vidare. Vilket jävla LAG dom har och tränare. Det enda jag bryr mig om just nu är cupfinalen allt annat kan gå åt helvete och ska jobba istället för att se våra skit matcher i ligan. Finns bara en spelare jävla hänga ut och det är Fabregas. Sämre och mer smutsig spelare går fan inte att hitta. Och det är fan han som har stört harmonin inom laget. Då vi mer eller mindre har tvingats till att spela in honom. Mitt enda krav inför sommaren och det är att Fabregas blir såld!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Vampíro
2014-04-09 23:08
Nu till Barca även om man vill glömma allt som har med laget att göra. Är ganska orolig inför CdR nästa vecka, med det här försvaret så ser det kolsvart ut om man skall vara ärlig. Vi behöver en prickfri insats, i alla fall offensivt och frågan är om laget har det i sig just nu.

Många frågor som behöver kluras ut, det är lite crunchtime för Tata nu. Säsongens svåraste läge och man undrar om han har några nya idéer för det håller inte att köra på det som funkade för Pep och hoppas på det bästa. Vi är inte lika bra längre. Han hade ju tydligen studerat Atlético stenhårt inför kvällens drabbning och ja vi såg ju hur den taktiken var.
Barcelona LeoMessi
BlueRed (Barcelona) Tata ska inte ens behöva befinna sig på arenan för våra spelare ska känna sig motiverade inför en sån här match. Man kan klaga på hans uppställning osv men vi har fan bättre spelare på varenda position nästan. Om det är så att dom sparar sig till VM så kan dom ju börja få betalt av det spanska landslaget. Inte fan ska Barcelona punga ut miljoner varje på löner till spelare som "sparar" sig.
Barcelona Barcelonistas
Hur Fabregas blev fotbollspelare är en stor gåta för mig.
Barcelona Galaxus
1..2..3, nu kör vi. Botten upp!

//

På tal om Messi. Jag vet att han är bra och jag vet att han är förbjuden att sälja men helt ärligt. Om vi skulle lyckas sälja Messi så skulle vi kunna hämta in Reus, Hummels, en mittback till, en världsklass målvakt + 2 spelare till för försäljningssumman.

Det är en bra deal enligt mig får så bra är inte Messi.
Det är bara min åsikt men klubben kommer nog aldrig sälja Argentinaren men jag anser att det hade varit det bästa för klubben.

Tankar? Notera att jag tänker mig ett pris över 1.5 miljarder.
Barcelona Lion24
2014-04-09 23:07
Du spelar med 4 mittfältare för att ''kontrollera'' bollen ännu mer. Du spelar mot ett lag som INNAN avspark har GETT dig bollinnehavet. Din motståndare säger: ''HÄR VARSEGOD, DU FÅR BOLLEN, JAG VILL INTE HA DEN''. Motståndarna ger oss alltså bollen innan avspark ändå spelar du med 4 mittfältare. Vad f*n är detta för logik egentligen?
Barcelona Essarhaddon
Mitt i besvikelsen: en enorm lättnad att slippa semi och eventuellt möte med Bayern. Sett till fjolårets 7-0 och vårt hönsförsvar i år hade det nog slutat i tvåsiffrig förnedring.
Barcelona Shaappaa
Välförtjänt av Atl.Madrid men jag skulle nästan kunna offra en pungkula för Klopp just nu. Om han kommer så gör det inget ifall vi inte värvar backar, helt sjukt vilken tränare han är!!!!
@Davids3:

Jag tror inte att vi har svar på den frågan.
Du får nog maila Tata.. sorry..

Jag själv vill ha svar på varför Fabregas fick spela forward???
Aléx
@Davids3:

Kontakta Tata om du har hans nr, ingen härinne kan svara på din fråga tyvärr.
2014-04-09 23:06
Jag tror att de kommer lotta fram R.Madrid - Chelsea och Bayen-Atletico

Mark my words...
Barcelona Davids3
2014-04-09 23:06
Innan jag går vill jag ha en vettig förklaring till varför Iniesta byttes ut, någon ?
Barcelona BlueRed
2014-04-09 23:05
Tur att matchen bara slutade 1-0. Kunde likväl ha blivit pinsamma siffror. Väldigt välförtjänt för Atletico. Vore coolt om dem tog hem CL o Ligan. Tror dock det tar stop i semin, men ligan tar dem. Vet inte om det är Tatas fel att spelarna inte är motiverade eller att alla sparar sig till Vm eller är nöjda med titlarna dem vunnit och väljer grillen och solbadet.
Barcelona LeoMessi
2014-04-09 23:03
Man har 85 minuter på sig att hitta ett kvitteringsmål och man misslyckas med det. Vi har inte förtjänat att gå vidare och jag önskar Atletico lycka till. Dom krigar om varenda millimeter medan våra spelare tänker på hur dom ska förnya sina kontrakt och få högre löner. Sen kan man klaga på att vi hade ett dåligt mittbackspar och vår andre målvakt. Men jag anser att det är våra offensiva spelare som har misslyckats. Dom ska ha kritik. Förhoppningsvis får vi värva till sommaren och förstärka det som behövs.
Barcelona westinho - Sergio #16
@jawwa:

Låt Real få Bayern och låt Chelsea få Atlético. Då har vi en spikad final mellan de två bästa lagen i Europa denna säsong.
BARCA-més que un club
Vi förtjänar inte gå vidare punkt slut , Grattis Atletico . Hoppas Real lottas mot Bayern på Fredag och Atletico mot Chelsea
Barcelona Migueli
En stor eloge till både Atletico de Madrid och våra mod som valde att stänga ner forumet! Bra gjort.
Barcelona Vampíro
2014-04-09 23:02
Nystart då, hoppas på en betydligt högre nivå än vanligt.

Man måste hylla Diego Simeone som gör ett fantastiskt jobb som tränare. Hans lag leder La Liga och är bland de fyra bästa i CL. Hatten av!

Nu hoppas jag att de kan gå hela vägen. Vill inte se en final mellan Chelsea och Madrid, snacka om pest och kolera.
Barcelona zick9
Man förundras över hur folk vill kasta ut halva laget efter ett uttåg ur CL... Seriöst, har ni aldrig förlorat tidigare?

Gläd er åt att vi är 1p ifrån en förstaplats i ligan samt att vi snart ska spela final i cupen. Vi förlorade med 2-1, inte med 7-0.
Barcelona jawwa
Va tror ni om semifinalerna då.... real kommer garanterat få atl. mad
Barcelona messileo
Aldrig att jag önskar ett Madrid lag ska vinna UCL. Aldrig!
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
Grattis till Atletico. Livet går vidare grabbar. Vi har chans på Ligan och Cupen. Nu ska det liras lite FIFA :) Visca el BARCA!!!!! <3
Annons: