/spanien/barcelona/forum/5104.aspx/spanien/barcelona/forum/5104.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-08-24 11:57
Jag tror snarare att det är så att man väljer mascherano för bekvämlighetens skull. Han är ett säkert kort på så sätt att dom vet var dom har honom. Visserligen så kan det vara så att masch presterar bättre på träningarna men under förra säsongen så överglänste bartra dom på matcherna. En sak jag vägrar tro är att Pique har presterat så pass bra under träningarna att han är given i elvan.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-08-24 11:50
Tänk så är du fotbollstränare, du ser dina backar träna mot Suarez Messi iniesta osv varje dag tillsammans med dina hjälptränare. Varför underskatta tränarnas förmåga att se vem som är bättre i dagsläget när de följer spelarna från nära håll varje dag?

Jag är säker på att Mascherano är en bättre back i dagsläget än Bartra och i en premiär väljer man honom.
Barcelona LeoMessi
2014-08-24 11:40
Om jag ska vara ärlig så tycker jag att det är ett hån mot Bartra om mascherano får starta idag istället för honom. Masken kom sent till försäsongen pga av VM, så han har vilat en del och har nog inte samma tempo i kroppen. Sen har bartra gjort det väldigt bra under försäsongen och faktiskt förtjänat att starta idag även om Pique hade varit tillgänglig. Om dom så gärna vill spela mascherano så får dom göra det på mittfältet där han är som bäst! Låt han göra sig själv lite rättvisa åtminstone.
Barcelona Gunther Hjulter!
2014-08-24 11:36
Blaugrana//

Kan mycket väl ligga något i det, och man får väl bara svälja stoltheten då att acceptera.

Fiskarna i Göta kanal var en liknelse mannen. Jag är inget arg fan, men man får väl förfan uttrycka sig som man vill, utan att få en känslostämpel på sig. Ta inte min text så ordagrant.

Westinho//

Om du inte är för fritt språk och skrivningar, så kan du bra gärna kolla vidare på diggelodiggelei eller vad det heter med Lasse kroner i din plastburk.

Att komma med påhopp som troll, ta till såna invektiv, jisses..
Barcelona Funeral Canticle (Lucho bienvenidos)
2014-08-24 11:36
@Gunther Hjulter!:

Vad ska klubben med Diego Lugano till?
Sämre back får man leta efter, drar på sig kort efter kort och är vårdslös som påminner om Materazzi. Lever på sin aggressivitet och bör inte spela för någon storklubb någonstans!

Jag har inget emot en hårdför mittback, men Lugano är fan i samma klass som soppan Olsson i West brom.
Barcelona Neymar11
2014-08-24 11:35
Tror ni verkligen rudi garcia säljer benatia med en vecka kvar av SS till det "skit" priset? No way José, det är bara ett rykte! Rudi garcia höll Hazard kvar i 3(?) säsonger när alla engelska lag ville ha honom
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-24 11:32
Official: 18 players called up for Elche game, Pedro included, Neymar not fit, B-playerds Munir and Sandro.

Ingen Samper alltså. Sandro har även han imponerat, kul om båda b-lagsspelarna får speltid.
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-08-24 11:25
Günther Barcelona har miljoner fans världen över! Nån miljon av dom här miljonerna är säkert arga fans som dig själv som skickar massa mail på diverse spelare man ska köpa. Vad får dig och tro att du är den där speciella människan dom ska svara på. Vad får dig och tro att laget går och köper en avdankad mittback som är 34 bast? Bara för att du har en mancrush på Lugano så betyder det inte per automatik att han är den spelare han var engång i tiden. Det var det enda jag förstod av ditt inlägg, resten handlade om fiskar i Göta kanalen (?!)
Tiki-Taka
2014-08-24 11:23
Messmargodly Med handen på hjärtat, tycker du på fullaste allvar att köpen av mittbackarna var något man förväntade sig!? Nu när Bayern är på väg att köpa benatia för en summa på 30 M euro, så blir man ju bitter på ledningen!
Barcelona westinho - Sergio #5
2014-08-24 11:23
@Gunther Hjulter!:

Kan inte detta vara ditt sista inlägg på vårt forum också då? Troll.
2014-08-24 11:16
Blaugrana//

Jaha, så du menar att dem ska bete sig som övermänniskor bara för att dem har Armani kostymer och går i slottets fina korridorer. Ska dem komma och tala om för mig med min judiska stolthet att jag inte har rätt.

Om jag fångar laxar uppe i universums forsar, så pimplar dem strömming nere på Göta kanal.

Inte för att Göta kanal har några strömingar, men de visar bara hur fel dem är ute att ignorerar en person av min dignitet so. Fotbollsmästare ståthållare för det goda och dem svaga i samhället.

Ne som sagt det var det sista mailet jag skickade, vill dem ringakta min expertis så kan dem fortsätta sova i sina vattensängar med champagne gurglandes i halsen som någon jävla munskölj, sen tappar dem tänderna, och tandläkaren frågar.

Vad har du gjort med dina bas tänder?

Jo då kommer dem rullandes och insåg sitt misstag att inte värva Diego Lugano...
2014-08-24 10:53
Snackar du om Lugano som är 34 år så är det nog helt rätt att klubben totalignorerat dina mail.
2014-08-24 10:47
Nu har jag tjatat om Diego Lugano hela jävla sommaren.

Nu får ledningen göra sitt och ställa sig frågan, vill vi vinna någon titel eller inte.

Har skickat mail på mail för att tala om för Barca att dem ska värva honom. Men får inget svar, brist på respekt.

Jag får väl gå ut och grilla korv och tälta och läsa lite ur Einsteins memoarer.
Barcelona Messmargodly
2014-08-24 10:21
Varför är alla så jäkla sura över att vi inte värvat en mittback i Benatias klass, jag menar att vi värvat dom 2 mittbackar vi behöver, vi får inte glömma att pique i sina bästa dar är en absolut världsback, mascherano gjorde riktigt grymm säsong i fjol, bartra har potential att verkligen blomma ut i år. tycker at mathi är en perfekt värvning då vi behöver en super snabb mittback mot lag som real madrid specifikt... problemet har igentligen inte varit backlinjen i mitt tycke, tycker vårat mittfält har varit allt för dåligt att hjälpa våran backlinije förra säsongen. Får vi piqure på rätt spår igen , mascherano lika bra som förra säsongen , krydda det hela med en mahieu och en hungrig bartra och vermaelen på bänken, då jävla behöver vi inga fler backar.. vi har redan sjukt bra backlinije där.
Tiki-Taka
2014-08-24 10:16
The recovery of Barcelona centre back Vermaelen, who suffered a thigh injury during the World Cup, could take another two weeks. [lesportiu] Vilken värvning zubi har gjort, en spelare som kommer vara skadad större delar av säsongen. Det är under varför man inte la alla kort på antingen benatia eller verthongen!?
Barcelona Stoichkov~
2014-08-24 09:49
@Gabriel:
Skriver under delvis det du skriver där men jag måste bara tillägga att om man tittar på Real Madrid som ett lag så är dem ändå ett mer samspelt lag än vad vi är. Di Maria och Khedira må försvinna men resten(stommen) av laget som vann Champions League finns ändå kvar. Barca däremot känns som ett osäkert kort än så länge då man bytte ut fler spelare här än hos marängarna. Även om Barca kan vinna ligan med marginaler så är det Real Madrid som ändå är favorit om jag nu ska tippa ligan så här tidigt. Det säger dock ingenting om att det är Real Madrid som kommer att vinna ligan. Det hoppas jag inte.
Barcelona the cameroonians
2014-08-24 09:46
Mindre än 12 timmar kvar till ligastarten för Barcelona - man är som ett barn på julafton. Hur ska man kunna vänta ända till 21.00..?

Enligt MD kommer Lucho att välja Munir, Messi, Rafinha som anfallare eftersom Pedro inte har tillräckligt med tempo i kroppen etter magproblemen. Samtidigt verkar Neymars fotled inte vara riktigt färdigläkt efter stukningen tidigare i veckan.

Helt okej för mig, vad som dock får mi att reagera är att Mascherano verkar gå före Bartra i mittbacksvalet bredvid Mathieu. Känns väl sådär, och då undrar man varför Vermaelen köptes in över huvud taget. Eller ska belgaren även han gå före Marc?
Den enda anledningen borde vara att Masche behöver matchtempo, men då kunde han ju lirat på mittfältet i stället för Sergio som lirat hela försäsongen.
Bollinnehavet lär vi ha oavsett. Något som också talar för argentinaren i försvaret är att Samper fortsatt tränar med A-laget och går in som extra mittfältare i truppen.

Iniesta och Rakitic är ofrånkomligt Luchos förstaval på det offensiva mittfältet.
Jag tror de kan bli en riktigt dynamiskt duo, har vi bara löpvilliga forwards i djupled så kommer motståndarförsvaret få det hett om öronen.

Som sagt, mindre än 12 timmar kvar. Tots units fem força!
Barcelona Corazon
2014-08-24 08:17
Idag börjar ligan kul. Men förstår samtidigt att det inte kommer in fler spelare. Har varit tyst för länge nu å och fönstret stänger snart så detta är truppen i 2 år eller va d nu va.
Barcelona fc__Barça
2014-08-24 08:16
Denis Suarez imponerar i Sevilla! Har för mig att valmöjligheten fanns att plocka tillbaka honom redan efter ett år, är det någon som kan bekräfta det?
Barcelona Kröjf
2014-08-24 03:20
Efter mitt förra inlägg för någon vecka sen avregistrerade jag mig, eftersom jag själv inte inte ville läsa den sortens åsikter som jag redogjorde för i mitt senaste och sannolikt sista. Alla som läst mina inlägg över tid (Krojf utan ö), vet att jag inte står för någonting av det som nu väcker vrede. Tvärtom. Raka motsatsen i de flesta fallen. Med undantag för att jag verkligen inte kan förlika mig vid det faktum att Suarez spelar för oss, vilket framgått med all önsvärd tydlighet redan innan. Och att vare sig Tello eller Sergio Roberto visat sig hålla måttet, är heller ingen nyhet för någon som vet vad jag ansett om dessa två fd talanger, långt tidigare; om än i något mildare tonläge. Men resten av åsikterna jag rapade upp efter att ha svalt dom i tysthet alltför länge, får faktiskt andra än jag resa sig och stå upp för. Innan jag försvinner ut ur forumet igen med "svansen mellan benen" som "forumets nya lipsill", vill jag framhålla att exmpelvis Gabriel som jag hade ett delvis självförvållat gräl med under vilket han gav mig sistnämnda och för mig fullständigt obegripliga epitet , faktiskt fått flera tummar upp av mig sedan dess. Jag förmår nämligen för det mesta skilja på sak och person. Åter igen, Suarez utgör ett undantag från den regeln och ska så göra, som jag ser på honom och hans personlighet. Till sist en speciell hälsning till Xaviesta: Hoppas du orkar fortsätta hålla ställningarna med din knivvassa egg när så krävs. Troll ska ha spö!! Och jag är fan ta mig inget troll om ni nu trodde det. För som sagt, åsikterna och de nedvärderande gliringarna i mitt inlägg har jag läst här inne och inte skrivit efter eget huvud. Och vilket äkta fan vill väl läsa så´nt? Tydligen inte du, du, du och du i alla fall. Lovar gott inför framtiden på forumet, trots allt!!
Barcelona SoM_Un
2014-08-24 02:58
II Barça II

du undrade vrf real byter bort Di maria mot james...

svaret är enkelt för dom o deras presi...

JAMES ÄR SNYGGARE! hahaha
Barcelona Gabriel
2014-08-24 01:55
Blåröde Real Madrid ligger självklart i intresset eftersom dem är våra största antagonister, varför ska det vara så farligt att erkänna det och stå för det som Culé? För mig är det en självklarhet att lite fokus lägga på dem emellanåt samtidigt som en maräng även kommer att fokusera sig på Barcelona. Inget fel alls med det i mina ögon, det är så det fungerar. Det betyder absolut inte att jag inte fokuserar på mitt egna lag. Men nog fan ska jag kunna dela med mig av mina tankar kring deras sommar trots att jag är Culé. Ser fram emot matchen imorgon. Äntligen lite riktig fotboll!
Barcelona LeoMessi
2014-08-24 01:51
När han stukade vristen så var det mest otur, och knät i ryggen från Zuniga var idiotisk. Vi ska nog vara glada över att det inte är muskelskador han drar på sig titt som tätt, snarare så är det klantiga skador.
Barcelona Leo y Cesc
2014-08-24 01:45
@barcastuff: Neymar didn't miss any game because of injury during 4 years at Santos. Since joining Barcelona, he had four injuries. [via md] Intressant.
Barcelona AndreD
2014-08-24 01:19
Första el Clasico förra säsongen på Skysports just nu
2014-08-24 01:11
Fel av mig, började läsa från och med Sergi Roberto.
Barcelona LeoMessi
2014-08-24 01:09
Grabbar innan ni hoppar på krojf så ska ni veta att han bara sammanfattar vad som har skrivits på forumet den senaste tiden. Alltså är det inte hans åsikter om spelarna, snarare så är det åsikter alla härinne har yttrat när det har varit som värst.
Barcelona Barcelonistas
2014-08-24 01:05
Kröjf - och du är ett stort skämt till supporter!. Så mycket skit i ett o samma inlägg har ja aldrig sett förut. Du får el pasillo och framstå som smart med det där inlägget..
Barcelona Barcelonistas
2014-08-24 01:05
Kröjf - och du är ett stort skämt till supporter!. Så mycket skit i ett o samma inlägg har ja aldrig sett förut. Du får el pasillo och framstå som smart med det där inlägget..
2014-08-24 00:58
Kröjf Wow man, mycket negativt från din sida. Ge Mathieu en chans innan du dömer honom helt och hållet. Ligan har inte ens börjat och du är redan inställd på det värsta tänkbara. Calm your horses och ge laget åtminstone några matcher innan du dömer samtliga spelare du rabblade upp.
Annons: