/spanien/barcelona/forum/510.aspx/spanien/barcelona/forum/510.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Ribohn Fan
2016-07-08 00:18
Arda påväg till Dortmund! Goda nyheter!
Barcelona Visca el Barca 17
2016-07-08 00:11
Finns det någon Real spelare i Franska laget nu när Benzema och Varane inte spelar? :))
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-08 00:09
[QUOTE=Vlom]Tveksamt ifall om Carrasco verkligen skulle passa in hos oss eftersom att belgaren är en spelare som trivs allra bäst när det bjuds på enorma ytor att operera på, något som han lär ej göra hos oss. [/QUOTE] Ja men vilken spelare trivs inte bäst när det bjuds på enorma ytor seriöst? Nä Carrasco har en väldigt bra teknik. Tror han hade passat utmärkt i Barca.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barclasico
2016-07-08 00:02
OT. Klart: Victor Valdés till Middlesbrough!!!

han förtjänar bättre
Vlom
2016-07-08 00:01
@Zyzz:

Griezmann: 6 mål på 7 EM-matcher (0,86 mål per match)

Cristiano Ronaldo: 9 mål på 20 EM-matcher (0,45 mål per match)
Barcelona Gabriel
2016-07-08 00:01
Vlom Vi har ju börjar föra in ett mer direkt spel i vårat anfallsspel. Neymar trivs också som bäst när det är ett lite mer rakare spel. Under Lucho så har ju spelet blandats med både bollinnehav och omställningar så jag ser inte varför Carrasco skulle ha några problem när övriga spelare klarar sig. Han är dessutom bara 22 år gammal och ett bättre alternativ till anfallet för 40M€ kan jag inte hitta.
Vlom
2016-07-07 23:53
@Gabriel:

Tveksamt ifall om Carrasco verkligen skulle passa in hos oss eftersom att belgaren är en spelare som trivs allra bäst när det bjuds på enorma ytor att operera på, något som han lär ej göra hos oss.
Vlom
2016-07-07 23:49
@DM1982:

Haha, faktiskt inte .D

Men den frågan gör ju ändå inte mindre intressant, eller hur? :)
Barcelona DM1982
2016-07-07 23:48
[QUOTE=Vlom]- Framröstad som La Ligas 3:de bäste spelare (efter Messi och Suárez). - Varit strålande i Champions League. - Bäste spelare i EM-slutspelet. Men ändå... hur kommer det sig att inga röster höjs för att Griezmann är en av huvudfavoriterna till Ballon d'Or. [/QUOTE] Griezmann was the 3rd best player in La Liga last season (after Suárez and Messi) Great in the Champions League. Best player of the Euros So my (rhetorical) question would be, why aren't people saying that Griezmann is the favourite to win the Ballon d'Or? Är du @migerucb på twitter?
Vlom
2016-07-07 23:45
- Framröstad som La Ligas 3:de bäste spelare (efter Messi och Suárez). - Varit strålande i Champions League. - Bäste spelare i EM-slutspelet. Men ändå... hur kommer det sig att inte särskilt många människor hävdar att Griezmann är en av huvudfavoriterna till Ballon d'Or?
Barcelona enkos
2016-07-07 23:43
Zyzz Ronaldo har dessutom gjort bara 3 mål mot blåbärsnationer i denna EM. Griezman är bara 25 år och förmodligen kommer att spela minst ett mästerskap till och kommer på sina två att bli bäste målskytt genom tiderna.
Barcelona Zyzz
2016-07-07 23:39
Griezmann: 6 mål - 1 EM Ronaldo: 9 mål - 4 EM Ronaldofans: "Ronaldo är världens bästa genom tiderna!!! Han har faktiskt gjort 9 mål i EMMMMMMM..." Hahaha XD Detta är ett TYDLIGT exempel på att Ronaldos statistik och rekord inte visar ett skit. Hur fan kan ens 9 mål vara målrekord? Det är ju till om med ett ruttet resultat på 4 EM...
Barcelona DM1982
2016-07-07 23:33
Umtiti in Euro2016: - never dribbled past - 4 interceptions - 1 foul - 16 clearances - 2 blocks - 0 possession loss - 92/94 accurate passes [@barcanumbers] Ser bra ut.
Barcelona Ribohn Fan
2016-07-07 23:28
Första gången jag såg Umtiti spela.
Svårt att säga efter dagens match hur bra han är och hur han passar in i Barcas spel.
Tyskland utan anfallare och ett Franrike med väldigt lågt försvar och med 35% bollinnehav. Helt tvärtemot hur Barca spelar.
Måste se mer om jag är övertygad att han är rätt spelare för oss.
Vlom
2016-07-07 23:18
@Barca - Puyol:

Och vem ska offras utav Messi, Neymar och Suárez tycker du?
Barcelona enkos
2016-07-07 23:11
@FCB_Messi:

Ronaldo som gör 3 mål på 6 matcher mot blåbärsnationer får så mycket hyllningar av de svenska "experterna" som i själva verket är bara falska hyllningar av rädsla att inte bli påhoppade av alla Reals fans.
Barcelona Visca el Barca 17
2016-07-07 23:10
Blaugrana91

Vi köper inte från England. Jag bara säger att vi har redan filtrerat bort dom som spelar där i ett tidigt stadium. Hur ska jag förklara detta.. Vi har ett annat förhandlingsläge mer tyngd i vågskålen. Varför tror du Lewandoski gick till Bayern Munchen gratis. Varför lämnade inte Messi oss när han var 19 så vi nu med United modellen du suktar efter kunde köpa tillbaka honom som 23 åring för några miljarder. Var inte rädd för PL lagen min vän. Det finns en anledning att Atletico madrid alltid har en super striker där framme och att Sevilla vinner Europa league 3 gg i rad allt kan inte köpas..
Barcelona Neymar N11
2016-07-07 23:04
Sämsta EM på länge, det räcker med att spela fegt och ha marginalerna på sin sida. Både Portugal och Frankrike har inte imponerat alls men är ändå i final.
Barcelona Rambla~
2016-07-07 23:03
Thierry Henry Jag vet inte, har inte kollat upp det. Jag får återkomma om det.
Barcelona FCB_Messi
2016-07-07 23:01
Asså nannskog gå och s*g av Ronaldo . Varje jävla sändning ska han höja honom till skyarna . Pissluffare.
Barcelona Thierry Henry
2016-07-07 22:59
@Rambla~:

Har islands fans patent på att klappa händerna i takt....?

Barcelona Rambla~
2016-07-07 22:58
Straffen är ju bara löjlig.
Barcelona Barcadinho.
2016-07-07 22:57
Straffen var tyvärr billig som fan.
Barcelona Rambla~
2016-07-07 22:57
Inte kan han väl peta Samu Umtiti mot Rami nu om denne blir friskförklarad?
Barcelona Barcadinho.
2016-07-07 22:55
Hur många världs anfallare har inte Atletci "upptäckt" för världen. Det tar aldrig slut.
Jag hoppas att hemmaplan kommer göra skillnaden i finalen.

Vulkanen av Island spridds på andra läktaren :-)

Umtiti verkar intressant.

Barcelona Smogen
2016-07-07 22:54
[QUOTE=Rambla~]Snälla Franrike, ni kan inte köra Islands vulkan. Det blir ju bara löjligt. [/QUOTE] tänkte också på det. WTF. Var kom det ifrån?
Barcelona Rambla~
Snälla Franrike, ni kan inte köra Islands vulkan. Det blir ju bara löjligt.
Barcelona enkos
Frankrike kommer ha fördel av hemmaplan och enorm piblikstöd. Portugal har fördel av att vilat en extra dygn.
Frankrike är det bättre laget men Portugal kommer att spela fegt och listigt. Försvara försvara och bara försvara för att leta efter din chans på fasta situationer. Hoppas Frankrike blir inte naiva.
Barcelona Nemesis 10
2016-07-07 22:52
Umtiti gör en monster match och gör inte ett enda fel, han 22 bast och gör sitt andra framträdande för sitt land i en semifinal mot världsmästarna Tyskland! Killen har verkligen potential att bli en världsklass mittback.
Barcelona Neymar N11
2016-07-07 22:51
Frankrikes motivation slog Tysklands klass.
Annons: