/spanien/barcelona/forum/5097.aspx/spanien/barcelona/forum/5097.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca o Mort!
2014-04-10 17:31
Sur förlust igår, även om jag hade velat annorlunda är helt rätt lag vidare. Fyfan vad vi sög igår, spelar man så förtjänar man inte en semifinal plats heller. Är stolt över dock att de flesta erkänner att vi var det sämre laget igår. Hade det varit tvärtom och vi varit det bättre laget igår och gått vidare hade halva Sverige skyllt att vi hade domarna med oss igen. Vi är större än så och kan acceptera en förlust.
Barcelona grande jw
2014-04-10 17:24
@Barcelona_1899:

Tyvärr så tror jag dom tränade enskilt. Pique har bara tofflor på sig på videon så han körde antagligen någon form av rehab.
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2014-04-10 17:17
Gabriel

Det sprider sig ju. Kolla på Simone energi. Den sprider sig. Kommer du ihåg Titos respektive Peps energi? Där får du också svar.
Neymar11
2014-04-10 17:16
Júnior. Tyvärr så har du rätt, just därför vill jag ha motgång så att dom kan öppna ögonen och inse att det inte står rätt till inom klubben. Vette fan vad som är mest tragiskt, att jag vill att klubben i hjärtat ska få motgång eller att det fortfarande inte finns någon som säger emot och kräver förändring. Trots alla skandaler, så kommer ledningen undan så enkelt varje gång
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelona_1899
grande jw

Tittade inte på hela men tränade puyol och pique med resten av laget idag?? Hoppas innerligt puyol kan få avsluta sin karriär med en vinst mot marängerna hade varit underbart.

koeman92
ignorera honom, sådana som han som förstör forumet.
Barcelona Gabriel
Herregud, Tata ser riktigt bedrövad ut på de bilderna. Som om livet sugits ut ur honom. Blir riktigt deprimerad av att se det där.
Barcelona grande jw
2014-04-10 17:06
Ett steg i rätt riktning är att spelarna INTE hade träningsledigt idag.

Man kan ju se att spelarna inte var jätteglada iallafall.
Barcelona Júnior.
2014-04-10 17:04
Neymar11

Vad som än händer, även i värsta tänkbara scenario, så kommer det inte finnas tillräckligt många medlemmarna och röster för att få igenom ett nytt presidentval. I och med Espai Barca projektet fick över 70% av rösterna så anser jag att det fortfarande finns många medlemmar som står bakom den nuvarande juntan. Jag förväntade mig innerst inne en protest mot ledningen i samband med omröstningen till den nya arenan men så blev inte fallet.
Barcelona Amo.38
2014-04-10 17:04
Den enda spelaren idag som kan vakna med huvudet högt är Neymar!! Jag fördömde Cesc på förhand minns att någon kallade mig troll och idiot mm.. Cesc får mig att vilja peta ut ögonen, maken till mer nonchalant spelare får man leta efter! Han är liksom "hemma" nu med all sitt snack om vad Barca betyder för honom osv.. Har vi fått se något på planen? Ne daga att punga ut en saftig summa för honom.
Barcelona Barcelona_1899
2014-04-10 17:03
Neymar11

Varför skulle vi inte förtjäna ligan? Vi har slått Real x2, har Atletico hemma kvar Bilbao hemma kvar, Villareal borta. Lyckas vi vinna ligan tycker jag att vi verkligen förtjänar det.
Neymar11
2014-04-10 16:55
Jag vill inte att vi ska vinna ligan, vi förtjänar inte den och vi kommer bara lura oss själva med en liga vinst. Allt skit kommer vara sig likt då och inget kommer att förändras. Fansen kommer vara nöjda, spelarna kommer vara nöjda, klubben kommer vara nöjd. Och så står vi här om 1 år och går igenom samma skit igen, vi måste nå rock bottom för att det ska bli någon jävla förändring. Vi ska bli bortspelade i ligan sen kommer medlemmarna höja sina röster och kräva presidentval. Bara efter det kan vi börja om på riktigt! Cupfinalen ska vi vinna bara för att det är Madrid vi möter, sen kan Messi skickas till Argentina och sparas inför vm. Puyol ska få göra sina 600 matcher, Xavi kan få förbättra sin passningsstastik och pedro/Sanchez/Fabregas kan få visa sina konster Jag vill inte ha något som vi inte har förtjänat!
Barcelona Tiki-Taka
2014-04-10 16:53
Jag skrev "om" dem vinner, inte att dem "kommer eller ska" vinna. Du måste skilja på det, eller så är dina grammatik kunskaper inte dem bästa ;)
Barcelona Barcelona_1899
2014-04-10 16:52
Finns det någon vänsterback som behärskar det defensiva samt offensiva lika elegant som Alba gör? Ser en mini Thiago Silva när jag ser honom spela, att vi lyckades värva honom för 115mille(?) är ett kap med tanke på hur dåliga vi brukar vara med vad gäller transfer marknaden.
BARCA-més que un club
2014-04-10 16:47
[QUOTE=Tiki-Taka]Om barca vinner ligan och cupen så är det mer än bara godkänt. Om dem nu vinner den inhemska dubbeln, med tanke på allt som har hänt runtomkring klubben, då är det en fantastik bedrift. Vinner dem 3 av 4 möjliga titlar (supercupen inräknad), då är denna säsong en av dem bästa på mkt länge ![/QUO

Låt oss först vinna mot Granada i helgen borta sen kan du snacka om ligan, cupen. Det är ens om vi vinner borta just nu efter allt som hänt uttåget från cl o.s.v tappar vi poäng i helgen kan vi säga godnatt till ligan.

Ser vi samma spelstil och omotiverade spelare i helgen så är det tack och hej.

Cupfinalen blir svårt hur det än låter det är trots allt El-classico med ellr utan Cr7 men jag tror han spelar mot oss.

Men jag hoppas jag har fel och att vi går och vinner ligan och cupen , då är det helt klart en godkänd säsong fast vi åkte ur Cl.
Barcelona LeoMessi
2014-04-10 16:43
@Neymar11:

Precis, jag anser att alba är så mycket bättre än alves just nu och att vi bör utnyttja hans offensiva kvalitéer mer.

Jag är helt säker på att Bartra skulle kunna växa in i den rollen och lets face it, hans inlägg kan inte bli sämre än alves. Dessutom så tror jag nästan att han är snabbare än Alves. Danis snabbheten är överskattad.

Visserligen så kan alves fortfarande spela på en hög nivå och en gång i tiden så var han brutalt jävla bra. Ibland kan han få mig att nästan gråta när han inte kan vinna boll utan att få en frispark emot sig och det alltid vid farliga lägen.

Jag tycker att alba sköter defensiven väldigt bra, sällan motståndarna rinner igenom just på hans kant.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-04-10 16:36
@Tiki-Taka:

Det har du rätt i vi har 2 titlar kvar att fightas om och ligan förväntar jag mig en fight in i det sista. Vi har ett litet övertag då vi inte matchas lika hårt som madrid lagen och det ska vi fan ta vara på!

Jag trodde aldrig på cl iår, men jag trodde vi skulle visa mer anamma då hedern står på spel efter vi blev utslagna i fjol på det sättet vi åkte på stryk.
Barcelona Gabriel
2014-04-10 16:35
Säsongen kan utan tvekan bli godkänd om man vinner Ligan och Cupen, men det som gör en så besviken är att Barça just nu inte har ett tillräckligt bra lag för att vinna Champions League. Detta är sanningen, det vi har räcker inte till mot de bästa lagen, punkt slut. Det kan gå i La Liga där majoriteten är "blåbärslag" (även om spanska lag i ren allmänhet är väldigt skickliga) och det enda nämnvärda motståndet stavas Real och Atletico Madrid, men det håller inte i Europa. Och det är inte värdigt en klubb som FC Barcelona. Vi är en klubb som alltid måste sträva efter att vara nr 1 i Europa och världen. Vi har tappat våran maktposition och ledningen gör ingenting för att ta oss tillbaka dit. Säsongen kan vara godkänd om man vinner ligan och cupen som sagt, men vad händer om Real Madrid vinner Champions League? Då ser jag det som ett misslyckande, även om vi tar ligan och cupen. Det är så det fungerar i min värld. Att vinna Champions League står högre allt annat.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-10 16:35
Många letar efter svarta får idag, och jag vill inte säga vad ni ska tycka och tänka men: Ska vi verkligen skylla på Tata? Med den truppen som han haft att foga över och dem roteringarna han gjort, så har vi ändå (dock gränsfall) vart med och krigat om alla titlar fram till igår. Är det hans fel att vår backlinje består av en mittfältare, en yngling och en Alves som är blott en skugga av sitt forna jag under trippeln. Usel försvarmässigt men även usel framåt. Är det då Alves fel eller är det våra offensiva kompositörer som inte kunde utnyttja honom bättre? INiesta, Messi? Allt blev fel, vi har alldelles för många kockar för en gryta, för många som vill slå den där klockrena passningen efter att man dragit 2,3 gubbar, men vem är där för att ta emot dem? Dem enda som löper är våra ytterbackar men då lämnas det ytor igen, men antar att det är lugnt, vi har ju Mascherano - one man army, right? ;) På tal om Xavi, som är så ivrig på att vilja ta emot bollen från våra backar och sedan fördela den, hur mycket kämpade han för att erövra tillbaka den första 20 när Atleti visade ingen nåd? I ett tidigare inlägg kritiserade jag Busquets som kollade boll vid målet istället för att följa upp i markeringarna, och helt ärligt förtjänar att bli kritiserad nu med. Nej, jag håller inte med att Bartra, Tata, Alexis, dvs dem unga och dem nya ska kritiseras. De som ska kritiseras är ledningen som gick in i säsongen med endast 1 mittback (nej era jävla lallare, Masch är och kommer alltid vara en mittfältare), Puyol har spelat 10-15 matcher dem senaste 2-3 säsongerna och Bartra är killen som bänkats av nämnde mittfältaren. Igår var frukten av ett konsekevent och dåligt ledningsagerande under transferfönstren men också svek av våra nyckelspelare tillika veteraner. Jag säger inte att säsongen är en katasrof, den gode Tata har faktiskt lyckats hålla oss i liv, men det känns som att generationsväxlingen som borde börjat förra säsongen inte ens fått se sitt startskott. Vi behöver inte se ett byte av filosofi, vi vill bara se lite jävlar anamma när Kataloniens stolthet äntrar gräsmattan! EDIT: Något som jag beundrar med Zidane var att han när han la skorna på hyllan så var han på toppen av sin nivå. Xavi, you reading this? Om det är någon som ska tangera Zizous legend så är det fanimig du!!
Neymar11
2014-04-10 16:34
LeoMessi Va inne på det med, löpstilen påminner om Abidals. Han kan få ånga på längs kanten och han spelar enkelt! Och han har hjärtat för klubben Så har vi helt plötsligt Batra, pique, Sergio och ny mittback (lång) i luftrummet Satsar offensivt på vänster kanten med Alba & neymar Går vi tillbaka till 08/09 spelsättet Ena sidan stark defensivt, andra sidan stark offensivt
Barcelona Tiki-Taka
2014-04-10 16:30
Om barca vinner ligan och cupen så är det mer än bara godkänt. Om dem nu vinner den inhemska dubbeln, med tanke på allt som har hänt runtomkring klubben, då är det en fantastik bedrift. Vinner dem 3 av 4 möjliga titlar (supercupen inräknad), då är denna säsong en av dem bästa på mkt länge !
@Barcelonistas:

Det var nog ungefär så där det såg ut när vi var i vår prime där vi hade kollektiva presspelet intakt. Jag är också intresserad över beslutet gentemot fifas straff, kan vår ledning göra sitt?
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
Det är alltid intressant att höra folks synpunkter under förluster. Vissa är väldigt öppna med vad de tycker och andra är väldigt naiva i sin analys.

Igår var det framför allt spelarna som man verkligen trodde på som svek. Xavi som sprang otroligt mycket skapade otroligt lite med passningsspelet, Busquets gjorde inget större avtryck och hans passningsspel var också slarvigt, Iniesta...har sedan hans debut aldrig sett honom så dålig. Messi? Ja, han var på samma nivå som Iniesta.

Detta är ändå spelare som vi mot Madrid hyllade till skyarna. Spelare som i dag sågas (vissa mer än andra) och spelare som nästa vecka lika gärna kan vara bäst i världen i vissas ögon.

Låt oss bara säga så här jag är inte särskilt bitter. Jag var ganska säker på att vi inte skulle vinna CL. Hade vi inte blivit straffade nu - hade vi blivit det mot Bayern, Chelsea eller Madrid i det längre loppet. Vi kan tyvärr bara spela på ett sätt i toppmatcherna nu för tiden.

Vi har verkligen inte spelarna för att vara flexibla hur mycket än Zubi och ledningen hyllar det här laget. Ni minns att han sade att Puyol skulle bli 'som en ny värvning'? Samma Puyol som säsongen innan drogs med skador.

Behövs en mini-renovering annars slänger vi bort Messi och Iniestas bästa år.
Barcelona LeoMessi
2014-04-10 16:28
Vad tror ni om att testa bartra som högerback? Han är tillräckligt bra defensivt för att kunna låsa den kanten, han är snabb och antagligen bättre passningfötter än Herr "jag ska ta 46 touch innan jag passar" Alves.

Jag tror definitivt det går att skola om bartra och han skulle sedan kunna rotera som mittback.
2014-04-10 16:27
@FCB_Messi:

Okej och Macherano och Busq hade lika gärna kunnat kosta oss 2-3 mål i baken tack vare deras usla insats, där hade vi tur att det inte blev större siffror. Det var 1-2 spelare som får godkänd, vi sög som ett kollektiv visst kan man kräva mer från Messi men vi ska kräva lika mycket på att laget spelar som ett lag och det gör vi för få gånger iår.
Neymar11
2014-04-10 16:22
Messi sprang ca 7 km visst inte så stor sak, han har nog snittat 7km per match ett bra tag Men hur fan kan en målvakt springa 6 km under en match haha. Helt sjukt är det!
Barcelona FCB_Messi
2014-04-10 16:20
Messi sprang asså 6,8 km . Det är helt otroligt dåligt . Vad sysslar han med !.. Tro fan att vi förlorar när en spelare springer så lite . Jag skyller tyvärr mestadels förlusten på Messi . Han sprang lite , var usel, massa felpass , och missade två viktiga lägen .
Barcelona Barca King - octobusi
2014-04-10 16:17
Varför brinner vi ens för att vinna. Nu ha vi chansen att gå tillbaka till det gamla Barca. Bort med all reklam och dyra spelare. Vinna cl och la liga? Vad är det? Hellre att vi slutar 4-5a varje säsong än att sälja klubbens själ. Ny arena? Köpa världsklass spelare usch! Vi har sergi Roberto som kung Pass pass Xavi sa:"min arvtagare."

Sarkasm från min sida. Tror att vissa njuter lite i smyg och drömmer om en Barca som Milan utan pengar och ära. För det är ju det riktiga Barcelona.
Neymar11
2014-04-10 16:17
Det finns inte på kartan att Ronaldo missar el classico/cupfinalen. Utan det är 100% bullshit
Barcelona Barcelonistas
2014-04-10 16:14
Säsongen kan fortfarande räddas, vinner vi ligan och cupen så är säsongen helt klart godkänd.
Barcelona FCB_Messi
2014-04-10 16:14
Ronaldo missar cupfinalen mot oss
Annons: