/spanien/barcelona/forum/5093.aspx/spanien/barcelona/forum/5093.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2014-04-11 12:07
http://www.uefa.org/about-uefa/administration/news/newsid=2088774.html Chelsea kan stoppa upp sin klausul, UEFA bestämmer och ingen kan hindra Courtois från att stå mot dem.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Rambla~
2014-04-11 12:02
Uefa borde kolla in Chelseas oetiska klausul med utlåningen av Courtois. Jag tror inte det ens är tillåtet att förjbuda honom spela i CL mot dem. Atletico får typ betala €3m per match om han ska få spela.
Barcelona Mido
2014-04-11 11:37
Tycker att alexis gör bättre jobb än Messi,,, det handlar inte om hur många mål man gör, eftersom det är en lagsport som alla måste hjälpas åt.
Barcelona Lion24
2014-04-11 11:27
Jeffson

Men då får man ta en titt på andra sidan också eller hur? Jag skulle vilja säga att de som försvarar Alexis är minst lika hånfulla som de som kritiserar Alexis. Här dyker ord som patetisk och ekollon fram från de ''fina'' Alexis försvarare.
Barcelona Deulofeu
2014-04-11 11:21
Glöm inte youth league idag kl 17 på eurosport årets skyttekung har vi i år igen i Munir fantastiskt kul han kan dessutom vinna assistligan.

Madrid möter Benfica 12.45 med Zidanes grabb i spetsen tror de åker idag då Benfica har en fin generation på g.

Heja Munir Adama och gänget!
Jeffson
2014-04-11 11:21
Lion24

Nu försöker jag varken försvara Gio Style eller Alexis här. Men något jag reagerar på när det kommer kritik mot Alexis här inne är att den ofta är väldigt aggressiv eller hånfull. Ofta läser man att han har träfötter, två vänsterfötter eller saknar all form av fotbollsintelligens istället för att skriva tex att han ofta brister i sin bollmottagning. Och detta är det jag reagerar mest på, inte att man tycker att han inte håller måttet för Barcelona för det är helt upp till var och en att tycka.

Men att håna våra spelare är jag helt emot och där skiljer våra tankar om hur ett supporterskap bör se ut om du tycker att det är ok.
Barcelona Deulofeu
2014-04-11 11:19
De flesta är för en revolution i Barcelona det behövs nytt kött värvningar som Bruno Soriano samt Borja Valero näms.

alltså vad är det ledningen inte fattar ska man värva nytt ska det ointe vara spelare runt 30 hur länge håller dom? 1-2 år max sedan börjar kurvan gå nedåt!

Tur att Vidic är klar för Inter annars skulle vi nog jaga honom och kanske få han till att spela en handfull matcher på ett 5-års kontrakt.

Får vi värva är det glasklart

Ter Stegen nya Kahn.Har psyket och kunskapen att lira för oss.

Laporte samt Balanta en vänsterfotad bjässe som har allt samt en supersnabb fysisk diamant.

Rafinha underbar offensiv brasse box till box mixat med artisteri!

Deulofeu jag vet att många har svårt för honom men det finns ingen som så lätt går förbi sin gubbe som han.

Vi behöver inte värva mer än så!

INga gubbar tack unga spelare ger hopp Rafinha och Deulofeu skulle kännas riktigt spännande att följa dessutom räknar jag med rejält med speltid för Bartra samt Montoya och även S.Roberto.

Barcelona Mido
2014-04-11 11:19
Kan vi glömma Klopp ryktet en stund och fokusera på laget. Vad tycker ni om spelet fastnar,, varför kan inte Messi tar xavis plats, flytta Neymar till mitten å in med alexis? Vad tycker ni?
Barcelona DM1982
2014-04-11 11:14
Finns nog inte många tränare som jag för tillfället förknippar så starkt med sin klubb som Klopp. Killen verkar fullständigt engagerad i laget och att han skulle välja att lämna det laget som har fantastiskt stöd från sina fans känns extremt osannolikt.

Sedan så tror jag att han inte skulle funka särskilt bra i Barcelona och det hänger mest på hans humör. Killen är snudd på galen och det är säkert en av hans stora styrkor, i Barcelona så behövs det lite mer kontroll på ens känslor.

Det Barcelona behöver är en tränare som vågar köra sitt race och det får bära eller brista. Tata fegar och föll för pressen att spela på ett speciellt sätt med vissa spelare. Det behövs någon som säger "antingen bestämmer jag om laget eller så drar jag".

Jag tror nog att Martinez skulle kunna vara ett bra val för Barcelona om nu Tata väljer att sticka.

Sedan så får vi inte glömma att säsongen kan sluta mycket bra, två titlar kämpar laget om. Även om det "bara" blir en ligatitel så är jag glad, det var inte så många år sedan som man fick tårar i ögonen över en ligatitel. Nuförtiden så känns det som om många tycker att det är en dålig säsong, lite sjukt.

CL är CL och där kan allt hända. Vi åkte ut mot Europas hetaste lag med det största hjärtat, att åka ut mot dem känns helt ok. De körde sitt spel och började inte parkera bussar som miljardlag väljer att göra mot Barcelona, det förtjänar all respekt. Nu får de gärna vinna hela CL även om det känns rätt klart att Bayern gör det.
Barcelona Dinho the artist
2014-04-11 11:01
Klopp-ryktet får man ju ta med en årsförbrukning salt. Enastående tränare tillika personlighet men han står inte för fotbollen Barcelona förknippas med. Han har även sagt tidigare att han inte föredrar läktarkulturen i Spanien. Men vi får se, hade varit intressant.
Barcelona >The Reporter<
2014-04-11 10:55
Mot Atletico i sista matchen skulle det hade varit väldigt intressant att lira såhär, Busquets Messi Iniesta Pedro Alexis Neymar. Mycket mer rörlighet och mer rakt, vilket skulle hota mer än att bara stå stilla och passa närmsta spelaren.
Barcelona Lion24
2014-04-11 10:48
Gio Style

Jag har alltid undrat varför du försvarar Alexis så hårt. Ingen får prata eller kritisera honom innan du börjar rabbla upp statistik och kallar folk för massa saker. Men igår gjorde jag en grej och jag kollade din profil vilket jag inte hade gjort tidigare. Där står det att en av favoritresorna för dig har varit det chilenska el clasicot, vidare står det att Ivan Zamorano och Marcelo Salas är två av dina 5 favoritspelare och dessa 2 är chilenare för de som inte vet. Sedan så visar det att du håller på det chilenska landslaget bland massa andra klubbar/landslag m.fl. Och Alexis Sanchez är en chilenare. Då tänkte jag :''AHA''. Det är förmodligen därför. Jag kan anta att du är en chilenare för jag tror inte att någon från Gambia, Irak eller Bosnien skulle ha Zamorano och Salas som två av sina 5 favoritspelare även om dessa 2 var bra spelare. MISSFÖRSTÅ MIG INTE NU för Guds skull. Jag har all respekt för chilenare som folk och land.

Så nu har jag förstått allting. När det gäller Alexis så har du förmodligen lite extra känslor för honom eftersom han förmodligen är din landsman. Alltså är du lite färgad när du tittar på Alexis. Därför kommer jag inte ta dina inlägg på allvar när det gäller Alexis. Är det någon annan som försvarar Alexis så har jag full förståelse till det och jag respekterar det.

Sen angående ''utskällningen''. Jag är trött på dina ''vara nöjd'' dagen efter att vi har förlorat en super viktig match på ett pinsamt sett i en turnering där vi har varit i semifinal 6 (!) år i rad. Vi har match imorgon och jag fullständigt skiter på mig när jag tänker på den efter våra poängtapp mot bl a Levante och Valladolid. Jag är trött på detta snällhet och konstant positivt tänkande. Man kan vara positiv när det är positivt men när det finns en liten mörk skugga så ska man ta tag i det problemet så fort som möjligt. Du med flera verkar inte ha krav på våra spelare, eller visa känsla och hunger. Det är just det som är problemet. Jag vet inte om spelarna känner/tänker som du men om de gör det så är det oerhört oroande.
Barcelona Diar Shekha
2014-04-11 10:39
@LeeRoden89: Cruyff: "For me, being honorary president is a job. This isn't my Barcelona, with what happened with Neymar, and now this." Där har vi en man med ett Barcelona hjärta. Såna som rosell, zubi, bartomeu & eusebio borde vara hans städare.
Barcelona Barca King - octobusi
2014-04-11 10:36
Vad jag har läst i diverse media angående klopp och Dortmund är att klopp är bunden till Dortmund inte bara av kontrakt men av hjärtat och själen. Han har lovat att uppfylla sitt kontrakt och fortsätta efteråt om allt går enligt planerna.
Barcelona Barca King - octobusi
2014-04-11 10:18
Poll: "Should Barcelona's squad be renewed?" Yes 92% - No 8% #fcblive (6515 votes) [sport]
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-04-11 10:14
@barcastuff: Villarreal midfielder Bruno Soriano (29) is Barcelona's alternative for Dortmund's Gundogan, who continues to have physical problems. [elc] .....
Barcelona Nemesis 10
2014-04-11 09:54
@H.Alavi - Magico!:

Så jävla bra sagt av Cruyff och jag tror starkt på det han säger. Tata får inte arbeta på sitt sätt i lugn och ro utan att någon lägger sig i, inte konstigt att det ryktas om att han vill dra.
Som jag har sagt förut, mina förhoppningar om att den här klubben ska resa sig igen kommer när vi har en ny ledning med nya fräscha idéer.
Barcelona Acrobat
2014-04-11 09:54
Jag lovar er att det kommer bli Atletico-Real och Bayern-Chelsea. Uefa vill se Bayern-Real i finalen. Jag kan satsa allt jag äger och har på att det blir den lottningen, även om jag hoppas på Bayern-Real och Atletico-Chelsea.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-11 09:52
Återstår att se om rykterna är sanna, det där med Klopp tror jag väl kanske inte stämmer, men Reus däremot kan nog vara sant. Jag tror att om klubben får värva kommer man nog försöka göra klart med en riktig "bomb" ganska tidigt, dels för att flytta fokus från typ en CL-final ;) Som man gjorde med Neymar förra året.
Barcelona Diar Shekha
2014-04-11 09:32
Rafael Hernandez är lika pålitlig som Zubi. Samma Rafael sa att Barca kommer köpa en mittback i januari tex. Oftast kan han inte nämna källor och ba spyr ut det istället. Jurgen Klopp har kontrakt till 2018. Det hade kostat massor att köpa ut honom. Och vi har fortfarande Tata Martino?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-04-11 08:59
Om ryktena med klopp och reus stämmer kommer jag gå fullständigt bananas ifall transferförbudet inte upphävs...
Barcelona Gio Style
2014-04-11 08:32
Barcadinho. Om man har helheten i åtanke av det Cruyff skrev angående ledningen så kan ju mycket peka på att Tata inte får jobba och ta ut spelare precis som han vill utan att ledningen ska lägga sig i. Motarbetas ens idéer så är det svårt att få ut maximalt av sina spelare och att vara närvarande på samma sätt när man inte driver sitt projekt på egen hand. Det är ju bara spekulationer men likväl trovärdiga sådanna.
Barcelona koeman92
2014-04-11 08:13
I@KarmaIsAKaranka:

Det står ingenting i onda cero.
Barcelona FCBlaugrana
2014-04-11 08:10
Rafael Hernandez skrev på Twitter att det stämmer det med Klopp, även Reus. Han skriver även att Barca hade en liknande deal med Mourinho när Pep tog över. Dvs att det inte måste bli så att det slutar med Klopp som coach. Men en dröm helt klart. Magi. Reus skrev han för övrigt om för någon månad sedan. Han har alltid rätt vad gäller värvningar och lite inside-info om vår kära klubb. Ni får tro vad ni vill. Jag säger inte att det kommer sluta så, säger bara att det är en bra källa och att det hade varit helt magiskt.
Barcelona Mido
2014-04-11 08:02
Om några timmar så är det dags för lottningen för semin,, jag tror att Uefa vill inte upprepa fjolårets "misstag" att 2 lag från samma land når finalen. Så jag tror att det blir: Atletico madrid vs real Madrid Chelsea vs Bayern
Barcelona Barcadinho.
2014-04-11 07:48
Ursäkta Cruyff m fl men andra stycket beror endast och endast på tränaren, inte på ledningen !

Det här stycket menar jag:

"The Barcelona that lost to Valladolid on Saturday afternoon is a mockery of that Barcelona. Close your eyes and what you hear is a pass, a long pause, another pass and then a loud cheer by the home crowd that tells you the hosts won the ball. Open your eyes and you don’t see organized triangles, not a balanced platform nor a clear structure or a core, you see a chaos sitting near the halfway line waiting for a path to heaven to open up out of nowhere. You don’t see players that know their exact mission, you see players roaming here and there, looking confused as to where they’re supposed to be and how they’re supposed to unlock the aggressive defense blocking their way. Once they lose the ball, they’re too far away from each other to start pressing, positionally too imbalanced to win the ball back, and more often than not, forced to defend 1 on 1 with an attacker running at the defense."
Barcelona Lion24
2014-04-11 07:31
@Barca King - octobusi:

Det där var en klockren inlägg. Jag uppmanar allihopa att läsa den om och om igen. Från första stycket till sista!
Barcelona Gio Style
2014-04-11 03:45
Barcelonistas
Skulle vi ta två titlar och samtidigt segrat i årets båda El Clasicos så hade i varje fall jag varit nöjd :)
Barcelona Barcelonistas
2014-04-11 03:36
Haha folk snackar om värvningar när vi fortfarande har chans på 2 titlar. Visst kommer säsongen fortfarande ses som ett fiasko då uttåg i cl kvartsfinal är alldeles för dåligt för en klubb som dominerat Cl senaste åren. Men det blir lite plåster på såren i alla fall..
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-04-11 03:36
Och angående Onda Cero så uppfattar jag den radiostationen som helt okej när det kommer till trovärdighet. Högst trovärdighet i Spanien ger jag ändå Cardena Ser.
Annons: