/spanien/barcelona/forum/509.aspx/spanien/barcelona/forum/509.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barca4life98
2016-07-06 00:22
the cameroonians Låt oss hoppas angående Vermaalen :) Läste på Twitter att Gabriel Jesus verkar ha bestämt sig för Inter och att han ska ansluta i Januari. Något rykte sa att Ronaldo hade övertygat honom.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-06 00:02
Susana Monje (Vice-president): "Can Rigalt case wont effect club's signings budget" | CatalunyaRadio | Iallafall positivt.
Barcelona enkos
2016-07-05 23:52
Är det inte lite märkligt att spela match mot Samdoria den 10 augusti och sedan supercipfinalen mot Sevilla bara två dagar senare den 12 augusti? Då är Neymar inte med pga OS ?

PS. När börjar Barca med träningarna på riktig och när ansluter de sista?
Barcelona the cameroonians
2016-07-05 23:38
@Gabriel:

¨
Det var aldrig tänkt att han, vid ett köp, skulle gå direkt in i truppen utan endera stanna i Palmeiras eller bli utlånad till en klubb i Spanien.

Eftersom Barcelona haft ett par direktörer i Brasilien i samband med förhandlingarna med Neymar samtidigt som Gabriel gjort en explosionsartad start i ligan så tog nog Barcelona chansen att höra sig för och förklara sitt intresse.

Samtidigt har hans agent i Europa försökt att trigga någon form av budgivning som agenter så gärna gör, men huruvida det är sant att någon klubb lagt ett bud på spelaren ifråga är väl trots allt tveksamt.
Barcelona enkos
2016-07-05 23:20
– Han säger att han är 18, men jag kan försäkra er om att han är 23 eller 24, säger förre tränaren Guy Roux.
Barcelona Gabriel
2016-07-05 23:14
Lucas Perez gjorde det väldigt bra i år, se mycket hellre honom än Gameiro. Vad händer med Gabriel Jesus? Senaste jag läste var att han själv sa att han stannar.
Barcelona Tiki-Taka
2016-07-05 22:58
Perez eller Vietto? Vem hade ni valt
2016-07-05 21:48
Barca4life98 Ja, ett betydligt trevligare rykte än det om Gameiro, känns som att Perez är lite mer kreativ än fransmannen - och dessutom ett par år yngre. Angående Vermaelen så är även ett lån med köpoption ff ett alternativ om jag förstod ryktet från Italien rätt. Får vi €10 miljoner kommer jag att hoppa högt!
Barcelona Barca4life98
2016-07-05 21:37
the cameroonians Har du hört ryktet om att vi har kontakt Lucas Perez och att han ska ha gett klartecken att agera 4:e forward. Perfekt tycker jag vad tycker du och alla andra? Umtiti, Denis, Lucas och en hb (tror dock att Vidal/Roberto kan klara det ganska bra). Bra fönster. Vermaalen ryktas bli såld till Roma för 10 miljoner euro också.
2016-07-05 21:08
meanwhile in Frankrike; Umtiti pluggar katalanska och lär sig Barças hymn utantill. Grande Samuel!
2016-07-05 20:41
Susana Monje bekräftar att de €47 miljonerna från markäffären kommer att belasta säsongen 15/16. Hon säger att det kommit som en väldigt tråkig överraskning eftersom kontraktet härstammar ända sedan 2005. Tydligen har det inte funnits något datum för själva affären, exakt vad detta innebär vet jag dock inte, men det verkar ha inneburit problem i själva tolkningen. Källa: Cadena Ser live
Barcelona Junta Dimision
2016-07-05 20:39
@koeman92:
Sampaoli tog över som tränare för Sevilla nyligen. Edit. Sägs dock ha en klausul som tillåter honom att ta över Argentinska landslaget ifall de vill ha honom.
Barcelona koeman92
2016-07-05 20:38
@Vlom:

Gud vad bra! Hoppas att jobbet går till Jorge Sampaoli.
Vlom
2016-07-05 20:20
Officiellt: Tata Martino lämnar jobbet som förbundskapten för Argentina.
Barcelona Lionel "Rey" Messi
2016-07-05 19:27
[QUOTE=enkos]Tyskland är hårt skadedrabbat inför Frankrike. Gomez , Khedira, Swaistaiger (stavning) och Hummels alla missar matchen. Luktar som om Frankrike ska till final på samma sätt som Portugal genom drömvägen hela vägen. [/QUOTE] Skillnaden är dock att Frankrike vunnit sina matcher efter 90 till skillnad från Portugal.
2016-07-05 19:19
Gabriel

Tack.. I guess... :-)

Ska dock skriva i tillägg till mitt förra inlägg att ledningen faktiskt kan ha agerat i markfrågan till skillnad mot vad jag skrev.

I bokslutet för säsongen 14/15 satte de nämligen av €11 miljoner som "förlorat" utan att mer specifera vad de avsåg.

Efter skiljedomen kommer klubben nu att vara skyldig ränta och skatt på de €35,4 miljoner som marken såldes för. Gissa vilken summa det blir. Sa någon €11 miljoner...

Men som sagt, ska inte måla fan på väggen...

Barcelona Gabriel
2016-07-05 19:03
Känns rätt så ironiskt och lustigt i sig att skribenten och forumsprofilen "the cameroonians" för tillfället är en av de väldigt få ljuspunkter jag relaterar FC Barcelona med (även om han själv inte har någon egentlig roll inom klubben). Det är den finaste av komplimanger jag kan ge honom, men också en väldigt stor smäll i käften till klubben jag älskar när jag har så svårt att hitta något positivt just nu.

Mer förvirrad gällande mina känslor för FC Barcelona har jag aldrig varit.
Barcelona enkos
2016-07-05 18:46
Tyskland är hårt skadedrabbat inför Frankrike. Gomez , Khedira, Swaistaiger (stavning) och Hummels alla missar matchen. Luktar som om Frankrike ska till final på samma sätt som Portugal genom drömvägen hela vägen.
2016-07-05 17:22
@the cameroonians:

Tydligen fick klubben vetskap om ärendet i december 2012 och har alltså suttit på saken i 3,5 år utan att göra något åt det mer än att under 2013/14 konstatera att risken att få en dom emot sig var "väldigt låg".

Känns mönstret igen?
Samma sak med FIFA-banen, de satt på saken i 13 månader utan att göra något åt det.

Nåja, sista ordet är väl inte sagt kring detta än. Ska inte måla fan på väggen...
2016-07-05 15:49
Enligt källor till Edu Polo på Cadena Ser visste Barça om skiljedomen i markäffären redan i april men lyckades skjuta upp domen till efter 30 juni för att inte belasta förra säsongens bokslut. Intressant. Detta borde innebära att transferbudgeten inte påverkas nämnvärt i sommar.
2016-07-05 15:45
Arda kopplas ihop med en flytt till Dortmund efter att Mkhitaryan ju lämnat för United. Innan ni hoppar av glädje så kan jag berätta att källan tyvärr är Sport...
Barcelona El Pistolero #9
2016-07-05 15:30
Alltid något skit som ska drabba denna klubben. När man tror att det är slut på tråkigheter o pinsamheter så ploppar det upp något nytt. Så nu kommer denna skuld drabba vår transferbudget? Jag som trodde kunde fixa bra bredd inför kommande säsong men icke.
Barcelona Barca - Puyol
2016-07-05 15:20
De går massa rykte om Andre Gomes i Valencia. Att vi är nära på att köpa honom. Hoppas att Barca inte värvar honom. Han är överskattad spelare.
Barcelona The black Messi
2016-07-05 15:18
@ElRaval:

Ingen aning! Trodde det var big news men har inte läst det någon annanstans.

Det är nog personen som sköter eurotalk som lurats av en skitkälla.
Barcelona ElRaval
2016-07-05 15:03
vad var det för rykte om mahrez som eurotalk la upp?
Barcelona Skurhink
2016-07-05 14:56
Aftonbladet kommer ju även få allt Morinhoe gör att framstå som hel-ylle! Finns ingen svensktidning/sportsajt som kommer plussa för något som rör Barca! Inte heller missa ett tillfälle att skriva skit om klubben efter Zlatans bänkning och fot ur klubben!
2016-07-05 14:28
@enkos:

Ett tips är att inte länka till Aftonbladet som källa när det gäller Barcelona. Noll källkritik.

De har ju t.o.m fel om transferbudgetens storlek.
2016-07-05 14:18
Laporta postade precis ett uttalande kring markaffären på Facebook;

Han säger att han och hans styrelse 2005 hanterade denna affär på ett ytterst transparent sätt och att försäljningen innbar en god vinst som ledde till att klubbens arv kunde förbättras samtidigt som relationerna med L´Hospitalets statdsnämnd och buggföretaget var oklanderliga.

Han säger vidare att den rättsliga processen inte kom till stånd under hans manadatperiod och undrar därför varför medlemmarna inte fått kännedom om den här rättsprocessen förrän nu när skiljedomen kommit.

Han undrar också följande;

När fick ledningen vetskap om detta ärende?
När kom den till domstol?
Varför har man inte lyckats stoppa skiljedomen?

Slutligen begär han att ledningen hanterar detta ärende med största transparens och kräver att de medlemmar som vill får tillgång till dokument och att klubben redogör för hela situationen.
Barcelona Gabriel
2016-07-05 13:58
Man brukade känna sig stolt som culé, idag skäms man fan bara.
Barcelona LeoMessi
2016-07-05 13:54
Kan den här jävla klubben sluta skämma ut sig gång på gång?? Mitt intresse har stagnerat något rejält, knappt kul att följa laget längre när prestationerna på plan överskuggas av pinsamheter och brott utanför plan.
Annons: