/spanien/barcelona/forum/5088.aspx/spanien/barcelona/forum/5088.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-04-09 23:46
Iniesta: "Congrats to Atletico, deserved qualification, took their moments, especially first 20 minutes. We should analyse our performance."
Barcelona Barcelonistas
Iniesta: "I was surprised to be subbed off, but the coach decides. Now we should refocus, we have another final on Saturday against Granada"
Barcelona La liga es blaugrana!
Förstår mig fortfarande inte på varför Tata bytte ut Iniesta? Kollar man på hur Chelsea fick in sitt sista mål så var det med deras bästa spelare på plan och alla deras forwards inne. I vårt fall så byts Iniesta ut och spelare som tappat boll som Xavi och Busquets får spela kvar. Hade velat se att Neymar spelades i mitten i slutet och att då Messi flyttades ner som offensiv mittfältare. Sedan så skulle Xavi och Busquets bytts ut mot Alexis och Pedro där de båda skulle komma in på varsinn kant. Tänkte att Messi skulle kunna spela Offensiv mitt i slutet då Atletico släppte enorma ytor i slutet bakom sig och då skulle Messi kunna lägga instick till djupledslöpande anfallare för att sedan få tillbaka den och få in ett mål.
Postat via SvenskaFans-appen
Neymar11
2014-04-09 23:45
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Han var extremt klumpig med bollen fick hjärtat i halsgropen varje gång han fick bollen på defensiv planhalva. Maken på mer nonchalant attityd har jag inte sett, rejäl säkerhetsrisk är han
Barcelona Messidinho_10
2014-04-09 23:44
Jag skulle vilja se Jurgen Klopp som tränare hos oss!!
Barcelona Barieta
2014-04-09 23:42
Håller med att det behövs någon tränare som behandlar Messi exakt likadant som de andra spelarna.

Tycker också en renodlad 9 ska värvas om transfer förbudet upphävs, då får Messi spela på kanten vilket betyder att han måste ta ansvar defensivt precis som de andra anfallarna gör.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
@Neymar11:

Nu såg jag inte hela matchen p.g.a av att jag fastnade i gymmet..
Men var Alves så darrig ??
Det enda jag hade på huvudet när jag va på gymmet var Pintos galna passar till markerade spelare ställer att skjuta upp bollen..
Neymar11
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Messi fick 2 klara lägen i första halvlek Och kan man inte "få" bra passningar i Barcelona så vette fan vart man annars ska få det Utan det är något annat bara helt enkelt. Killen behöver en time-out och behöver någon som piskar honom. Han har spelat varje match sedan hans skada och det är helt obegripligt att han aldrig vilas efter en muskelskada
Barcelona Videxis
2014-04-09 23:41
Folk som klagar på vår trupp och att vi måste värva nya spelare måste fan ha skrot i hjärnan, att skylla förlusten på det måste va det mest korkade jag har hört. Jämför Atleticos trupp med Barcas och tänk på att deras två bästa spelare Costa och Turan inte spelade. Barca förlorade endast eftersom Atletico ville gå vidare så mycket mer än Barca och att Simone är ett geni jämfört med Tata.
Barcelona Leo y Cesc
2014-04-09 23:40
: ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Ja visst ser vi hur spelarna inte gav ett skit ikväll.

Ja det stämmer mycket väl att Tata inte har fullt förtroende och spelarna ger inte allt för honom.

Jag tror på fullaste allvar att vi kommer se en ny tränare i Barcelona i sommar.

Någon som hade varit en dröm är Simeone men han lär det inte bli med tanke på att han endast vill försvara och kontra.

Så undrar vad tänker ledningen göra? Vem hade kunnat ta över? Enligt mig finns det ingen konkret på rak arm nu som hade gjort det bättre än Tata?

Vinner vi inga titlar iår alls så kommer Tata utan tvekan att få gå det vet vi nog alla om.
2014-04-09 23:39
@SUPERBUSQUETS:

Han äter nog för mycket kebab. Han visar inte samma glädje som han hade de föregångna säsonger när får göra mål. Man ser att Messi är olycklig.

Ärlig talat, om jag var i Messi's skor skulle jag också bli deprimerad av många olika saker. Sälja Abidal, Inte värva mittback som är värdig tröjan på 4 år. Spela med mediokra spelare runt om dig.

Han får inte en enda bra pass. När han inte får bra pass på 40-60 minuter gå han till mitten och lägger fram världsklass passar till sina lagkamrater.

Han får inte tillbaka Jack Shiit.
Jag skulle också bli deprimerad.
Neymar11
2014-04-09 23:35
Det värsta under matchen idag var att jag var mer rädd när Alves hade bollen än när Pinto hade den....
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-04-09 23:34
Ikväll hade Valdes och Pique behövts mer än någonsin.... Jag är stolt över Barca som inte har miljardbänk men ändå är världens bästa lag sett till de senaste 8 åren.
Barcelona Barca-nist
2014-04-09 23:34
- Messi behöver en stor tränare som inte är rädd för honom!
- Messi måste behandlas lika som andra spelare!
- Alla Barcaspelare behöver träna mer fysik!
- Dags för en wake up call att vi måste ha alternativ till Handbolls taktiken!
så trött på dåliga köp eller inga köp år efter å
-Ibland tycker jag att det är skönt att vi blir avstängda för att då har man en bra anledning att barca inte behöver skola om en mittfältare till mittback!

Barca står fast på samma plats som för 2 år tillbaka

2014-04-09 23:33
Leo y Cesc

Håller med dig speciellt när majoriteten av spelarna kommer från La Masia.

Vi måste vara ärliga mot oss och erkänna att ingen av spelarna gav någon kamp..

Om jag var inne i Tata's kostym skulle jag få spelarna att spotta blod.

Frågan är, varför gör han inte det???

Jag misstänker att han inte har fria händer. Om du minns matchen vi förlorade bollinnehavet mot R. Valecano (stavning) kritiserade hela den katalanska median honom trots att vi vann med 4-0..

De har spekulerat hans avgång i 4 månader nu. Man ser klart och tydligt att klubben inte täcker upp hans rygg och att han inte har fira händer.

Barcelona Zyzz - U mirin brah?
2014-04-09 23:32
För att vi ska kunna vinna ligan krävs det nog att Atletico förlorar någon match. Vi kan ju uppenbarligen inte göra mål eller vinna mot dem, så sista matchen blir det nog som bäst 0-0 och då måste vi ha ett försprång.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-04-09 23:32
@Davids3:

Haha nu får du ta och ge dig
Barcelona SUPERBUSQUETS
2014-04-09 23:31
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ (Barcelona) Visst är det så! Katastrofalt, man undrar ju vart felet är! Aja slitsamma atl Madrid va ett grymt lag ikväll. Hoppas på bättre tider VISCA Barca !!!
Barcelona Barcelonistas
2014-04-09 23:31
Så man har studerade Atletico med förstoringsglas den senaste tiden? Haha vad har man studerat? Kanske hur man ska få Atletico att sätta rekord många skott i ribban och stolpen?.

Det här dåliga spelet har den senaste tiden kommit tillbaka vad det kan bero på vet bara gudarna. Valdes skada samt Piques skada förstörde alla våra chanser för en eventuell vinst i Cl för vi hade bra chanser faktiskt. Det kändes som laget var på uppgång där man slog Real Madrid borta och spelade en fantastisk fotboll stundtals. Beskedet av av FIFA att vi inte får värva?.

För mig så är tyvärr säsongen ett misslyckande.
Barcelona Bàckis
2014-04-09 23:29
Davids3

Ja, det var nog därför vi åkte ut alltså. Du är helt rätt ute!

Oh my, fucking. god.
Barcelona LaPulgaNr1 * Tata Martino
2014-04-09 23:28
Vi kan förlora med stil utan att klaga på det och det andra som ett lag håller på. Jag tycker att vi förlorade dubbelmötet redan på Camp Nou. Vi hade behövt vinna den matchen. Och vi skulle bara vinna den men nej. Om Messi tänker vinna VM med Argentina kan han redan nu glömma det. Finns betydligt bättre lag än Argentina. Han e redan genom tidernas bästa, orka att han promenerar i en CL kvartsfinal? Ronaldo ( den riktiga o legenden) ( inte christiano han som filmar o gråter). Han vann aldrig CL, betyder det att han inte är en av genom tidernas bästa?
Barcelona Leo y Cesc
2014-04-09 23:28
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^

Visst det är sant de du säger men man ser ju hur vi underpresterar något enormt.

Att vi har spelare som Alves,Alba,Xavi,Busi,Iniesta,Messi,Neymar och Cesc ska räcka alla dagar i veckan mot Atletico med all respekt för deras spelare.

Du kan ju tänka dig vad Simeone hade kunnat åstadkomma med en bättre trupp va?
2014-04-09 23:27
@SoN_Un:

Klockrent.

De har försökt skola om Masken 4 år nu. Hur länge ska de tvinga Fabregas att spela som Henry??
Barcelona Davids3
2014-04-09 23:26
Det skall också nämnas att det är första gången på flera år som barcelona börjar spela hemma i CL-slutspel, kan mycket väl ha påverkat de psykologiskt.
Barcelona Migueli
2014-04-09 23:25
@Ride_The_Big_One(6):
Jag kan hålla med dig en del om Tata. Men jag tycker att han förtjänar en chans till eftersom han knappt har fått styra över laget som han vill. Han kom in i en krissituation innan säsongen startade och det är svårt att ändra mentaliteten i det här laget 1 vecka innan säsongen ska börja. Jag tycker ändå att han visat prov på stora taktiska kunskaper. Glöm inte att han slagit erkända stortränare som Pellegrini och Ancelotti två gånger om dessutom. Vi har dessutom fortfarande chans på dubbeln med Tata vilket fortfarande skulle vara en enormt bra säsong särskilt med tanke på allt skit som hänt runtomkring klubben och att det bara är hans första år som tränare i Europa. Visst vi var rent ut sagt kassa denna matchen men, vad ska man göra? Vi saknar två nyckelspelare i våran redan dåliga defensiv och vi åker mot ett fantastikt bra lag.
SoN_Un
2014-04-09 23:25
o en sak snälla, kan folk sluta klaga på fabregas..jag tycker skit synd om honom.
killen är mitt mitt, men han slängs höger o vänster, o det är skitsynd. jag vill hylla cesc som aldrig klagar o kör på. han köptes för att skolas till xavi men istället har han skolats till drogba, ni hör hur fucked up det låter..så jag tycker bara synd om cesc.
2014-04-09 23:24
SUPERBUSQUETS

Jag har tjatat om 3 veckor att Messi har blivit för tjock.
Killen behöver gå en bootcamp hos Juventus.
Minns ni vilken form Pirlo fick när han tappade 5 kilo..

Messi har varken samma explosiva steg eller konditionen som han brukar ha.

Barcelona LeoMessi
BlueRed (Barcelona) Självklart ska Tata har kritik. Att starta med Fabregas som falsk nia är tjänstefel. Våra spelare besitter tillräckligt med kvalité för att Tata ska slippa skrika på dom under 90 minuter hur dom ska springa. Jag lägger den största skulden på spelarna då dom inte vill tillräckligt mycket helt enkelt. Tycker att Tata ska få en säsong till och förhoppningsvis få värva dom spelarna som behövs.
Barcelona Blaugrana91
Som sagt tråkigt att vi åker ut, men som flera andra varit inne på är det helt Ok ändå att åka ut mot Atletico. Vi har dessutom också varit i semin 7 år i rad, nån gång bryts en sån trend tyvärr och det blev idag. Nu får vi se till att ta hem ligan och cupen så blir säsongen helt godkänd. Tråkigt dock att det är den här passiva inställningen som fäller oss, spelarna har ett och annat att fundera på. Inför fortsättnigen i CL så hoppas jag att Atletico vinner nu. Bayern-Real Atletico-Chelsea Final Atletico-Bayern Real lär åka mot alla lag som är kvar, men hoppas verkligen dem för möta Bayern.
Neymar11
Och alla har all rätt i världen att vara besvikna på Messi Men va tacksamma för allt han har gjort för klubben, någon gång får han underprestera. Han har levererat för klubben sedan han var 19 år gammal. Och unnar han verkligen framgång med landslaget. Men tyvärr så är jag rädd för att Vm kommer att förstöra Messi helt. Han har för mycket press, att göra underverk med ett mediokert lag medan hela landet 'förväntar' sig att han ska lösa det Atletico har perfekt taktik för att hindra Messi. Men dock vill jag se att han tar ledarrollen och börjar ta hand om dom yngre i laget (neymar). Och släpper sin jakt efter rekord efter rekord och börjar tänka mer på laget
Annons: