/spanien/barcelona/forum/5087.aspx/spanien/barcelona/forum/5087.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona II Barça II
2014-04-10 00:53
Varför vill man ha kvar Tata? Kan någon berätta om skillnaden på vårt spel idag och det spelet vi hade när Pep var tränare? Vi behöver en ny tränare med nya idéer! Tata har uppenbarligen misslyckats med att förnya/förbättra vårt spel och det finns ingenting som tyder på att han skulle lyckas med det i fall han får stanna ett år till.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Sentuary
2014-04-10 00:51
Jag tror att Messi skickar signaler till ledningen, han vill inte ens spela när det ser ut så här. Ingen ordentlig defensiv, en dum sportchef, en president som de flesta inte ens vet vad han heter. Kastar ut legender som Abidal genom bakdörren, Messi har inte varit sig själv sedan Abidal lämna, ingen har varit det och nu ska flera legender lämna, detta kan bli en svår period framöver, och då behöver vi en tränare med idéer och som kan motivera spelare vilket jag tyvärr inte ser i Tata.
Barcelona Galaxus
2014-04-10 00:50
Sjukt lätt för UEFA att fixa en drömfinal nu genom att VÄRMA en boll i lottningen.
Kan nog sätta ett par tusen på att UEFA vill ha sin drömfinal, Real - Bayern.

Kommer bli:

Atletico - Real
Bayern - Chelsea
eller
Atletico - Bayern
Real - Chelsea
Barcelona Blaugrana91
2014-04-10 00:48
Bara att hoppas att klubben lyckas överklaga Fifas beslut, för vi måste värva.... Dem där €120M kan komma väl till pass... Komiskt ändå om vi inte skulle få värva nu när kluben är redo att satsa så mycket pengar. I värsta fall om vi inte skulle få värva så kommer vi ha äckligt mycket pengar att handla för nästa sommar... Dryga €200M i budget eller ännu mer t.o.m, hade varit sjukt. Nåja hoppas vi får värva redan nu i sommar.
Barcelona Barca-nist
2014-04-10 00:40
vi har sett den trenden sen 3 år tillbaka.
nästan alla lag tok försvarar och kontrar maximalt, är de nån fotbollskunnig snille i Barcelona som kan sätta ett finger på det?

Vad är de de ska analysera? mera passningar? dags att vakna Barcelona måste anpassa sig med samma spel som grund men utveckla vidare, inte köra fast med samma jävla metod!

t.o.m lite för sent men ledningen måste ta fingret ur .. och göra nåt åt det!
de är som svenska politiker, sluta skyll på andra. Lös det bara!
Vi va lite fast med Ronaldinho sista året med Rijkaard. Messi måste få utmaning, mer att kämpa för!
Neymar11
2014-04-10 00:37
Det som ändå är mest skrämmande, är att vi hade ingen på bänken som kan ändra en matchbild. Fyfan vad dåligt med alternativ, nästa arrogans från ledning och tränare att förlita sig på ett spelsätt. Dom har analyserat första matchen i en vecka, och dom fick inte fram något. Medan alla vi här inne kom med förslag och idéer, det är skrämmande vilka som styr laget Det vi gjorde rätt sista 30 minuterna första matchen 1: skott från distans, tror inte vi hade ett enda skott utanför boxen idag 2: vi utmanade med fart gång efter gång 3: vi sökte den avgörande passningen oftare 4: vi spelade med neymar-Messi-Sanchez Och ändå så gjorde vi inget av det ikväll, taktiken var att slå omöjliga bollar på neymar som skulle försöka lösa allt själv. Neymar ska ha all respekten för han försökte varje gång Meningen med offensiva ytterbackar är att skapa 2 mot 1 situationer mot försvararen. Istället så låter vi Alves vara där själv och leka a la Ronaldinho.
Barcelona Júnior.
2014-04-10 00:37
När laget under de sista femton minuterna var som mest uträknat trodde jag att vi skulle svara för en ny maktdemonstration. Man väntade och väntade på att laget skulle lägga i andra växeln men det såg lika tafatt ut och Webb hann blåsa av slutsignalen innan något drastiskt skedde. Jag ser ingen hunger och viljan i många av våra vitala spelare. Under det senaste året har ovanstående faktorer kostat oss både matcher och titlar. Vad krävs egentligen för att laget skall hitta motivationen igen? Det vi fick se idag var ett ovanligt ofokuserat Barcelona. Spelare tappar boll, hänger med huvudet för att sedan kolla på medan orutinerade Bartra och omskolade Mascherano skall stå för skitjobbet. Det går bara inte! Spelarnas attityder smittar även av sig. Glädjen som en gång avspeglade vårt spel finner man inte lika ofta idag. Vi behöver en ledargestalt både på- och av planen som kan sprida den motivationen och viljan som krävs för att tävla på tre fronter. Nu när Puyol lägger skorna på hyllan så behöver någon kliva fram men jag har svårt att se någon i dagens Barcelona ta sig ann den rollen. Jag hoppas att jag blir motbevisad. Frågan vi gång på gång ställer oss är; varför vi fortfarande inte har någon plan B? Vi ser hur lätt det egentligen är att mata inlägg mot ett lag som spelar väldigt kompakt i defensiven. Att vi däremot gång på gång försökte slå inlägg till spelare under 1.80cm inne i straffområdet är något jag fortfarande inte förstår mig på. Jag är än idag en utav de som förespråkar tiki-takan men det hade varit nyttigt med en spelare som drastiskt kunde bryta mönstret under låsta matcher. Med tanke på straffet från Uefa än kvarstår så är det väl kanske ingen idé att diskutera potentiella strikers i dagsläget... Får även ta ett avslutande stycke till att stort gratulera Atléti för avancemanget. De var det bättre laget under dubbelmötet, no doubt. Tusen hattar av! Önskar de all lycka framöver den här säsongen, förutom i ligan såklart hehe.
Jeffson
2014-04-10 00:36
Grattis Atletico! Ni gjorde det bättre än vad vi gjorde det över två möten och förtjänade att gå vidare. Nu hoppas jag ni tar hela CL.

Jag är såklart besviken att vi inte är kvar i CL längre. Men jag är varken arg eller chockad. Jag trodde iofs att vi skulle lösa Atletico till slut, vilket vi kunde ha gjort med fler marginaler på vår sida men jag förväntade mig två riktigt tuffa matcher där just marginalerna skulle bli avgörande. Men sett till trupp, vilja och energi så var Atletico bättre och har min fulla respekt.

Barca då? Var inte vi jävligt slöa? Ställde inte Tata upp en konstig elva? Var inte Messi helt kass? Jo, det kan man tycka. Men man har fan inte rätten att logga in på ett forum för Barcelonafans och skriva att våra spelare horungar, att vår feta jävla hortränare ska sparkas och att man vill ge Messi en örfil för det. Det är en kränkning mot oss riktiga fans som uppskattar den glädje som vi oftast bjuds på av våra spelare. Ni får tycka vad fan ni vill och formulera det hur ni vill, men ta er fan inte rätten att logga in här och sprid era unkna åsikter om spelarna och laget vi älskar och som ni påstår er älska! Stort BIG UP till Mod som stängde forumet en stund och rensade upp bland dessa avskum till fans. (Hoppas ni fortsättningsvis väljer att stänga det under matcherna också, på det sättet tror jag att vi slipper mycket skit här inne)

Sen måste jag försvara Tata lite också. Jag håller inte alls med honom att Cesc skulle spela falsk nia ikväll, det borde han aldrig göra. Samtidigt som Neymar inte funkade ute till höger i första mötet. Men, han försöker iallafall hitta nya lösningar och vågar testa nya grejer. Det ska han ha cred för. Han har testat fyra mittfältare, han har gett bort en del av bollinnehavet (tills han fick oförtjänt med skit för det), han har uppenbarligen sagt till mittfältet att skjuta oftare och ikväll försökte han med många inlägg från Dani med Cesc som är lite längre än de flesta i laget i den falska nia rollen. En fin tanke mot ett Atletico som har världens bästa buss där bak. Tyvärr gick det åt helvete ikväll och ofta är man som supporter världsmästare i att vara efterklok. Men jag tycker iallafall att han ska ha cred för att han vågar göra dessa ändringar utan att revolutionera hela vårt spel. Frågan är hur mycket tex Tito vågade ändra på?

Vidare så sitter även jag och funderar ibland på vad tex Martinez eller Klopp skulle kunna göra med vårt lag. Och visst känns dem mer spännande än Tata kanske. Men jag vill ändå ge Tata ett år till oavsett om det blir två eller noll titlar i år.

Och sist men viktigast...Jag älskar FC Barcelona. Jag är en stolt cule och imorgon tar jag på mig min Puyoltröja för att visa hela världen vilket lag jag har i hjärtat och att jag inte har något att skämmas över. Jag älskar våra spelare och är tacksam för all den glädje de har givit mig under åren som supporter till världens finaste klubb! Det minsta jag kan göra är att supporta dem en dag som denna. Visca el Barca y visca Catalunya! Igår, idag och imorgon!
SoN_Un
2014-04-10 00:30
Barcelonistas det är inget bråk.. men en sak tror jag elr rättare sagt är nästan säker på att messi föredrar att lira i mitten. messi tror att han är större än laget, o jag skyller inte på honom utan klubben sen peps tid..dom har tillåtit det ske. dom snackar 24/7 messi hit o messi dit. o när han i form svacka o tappar ballon d ior, så hajpar klubben upp honom i media om att han är bäst o fyller alla hans behov att känna sig bäst i laget/världen inte nog med det så vll man förlänga hans kontrakt o krydda me extra cash o göra honom till den bäst betalde. så tänk er, största kontraktet har han, ballon dior har han. CL har han, alla rekord har han slagit ja ni vet listan kan vara lång. så säg mig hur ska man kunna motivera en så kille? istället för att tala med honom ordentligt o komma på olika sätt o får hoonm att blir bäst igen. nää istället ska dom ner på knä o hna trampar på dom..men vi ska inte blunda o säga ronaldo gör si o så me real o bla bla bla...leo gör precis likadant i vårt kära barca men vi blundar för det o leo gör det riktigt smart bakom stängde dörrar. skillnaden mellan leo o CR är att leo älskar barca o det ska vi va glada över=) jag hoppas verkligen han vaknar till o flippar i visar oss svett, blod o tårar som förr vår leo från la masia... messi är inte dålig absolut inte dålig men han är inte messi längre=(. vi tror på dig leo kom igen, visca barca!
Barcelona grande jw
2014-04-10 00:29
@Neymar11:

Jag tycker inte han borde acceptera förlusten. Däremot borde han kunna vara självkritisk och säga att laget förtjänade att förlora eftersom man rent ut sagt spelade skitdåligt. När Xavi droppar sina kommentarer så låter det som att han är nöjd med insatsen.

Nöjd med insatsen är det sista laget skall vara idag. Tyvärr kommer dom ha en träningsledigt imorgon och förmodligen en lugn stretchsession på fredag och kanske avnjuta en god barbecue efteråt hos Messi.

Jag är så jävla trött på det här ständiga ryggdunkandet som genomsyrar hela klubben FC Barcelona. Tata Martino står vid sidlinjen och är jättenöjd med sin landsman Mascherano som "gör sitt bästa" på mittbackspositionen.Gud så puttenuttigt. Sergi Roberto är jätteduttig som klarar sig galant i 10 minuter när vi leder med 4-0. Vi är en världens bästa fotbollsklubbar. Inte någon jävla välgörenhetsförening för mediokra fotbollsspelare.

Det är nog med det här förbannade daltandet. Låt spelarna köra dubbla träningspass imorgon. Ingen sprang ju idag så de lär dom absolut orka imorgon.
Barcelona FCB_Messi
2014-04-10 00:29
Jag vill ha en fucking anfallare som kan nicka in en boll om det kommer ett inlägg !!!! En storväxt stark men ändå skicklig på fötterna ! En Diego costa typ . Det är enda sättet mot parkerad buss !
Barcelona Galaxus
2014-04-10 00:26
Man undrar ju nästan vad Xavi "går" på? Atletico förtjänade att vinna med 4, 5-1 idag.
Neymar11
Sentuary Iniesta var en av dom sämre ikväll och det säger ganska mycket med tanke på att nästan alla var dåliga. Det var rätt byte men det gick inte hem tyvärr
Barcelona KarmaIsAKaranka
Jag är stolt över många här. Att ni kan acceptera förlusten och helt enkelt erkänna att vi inte räckte till. Att Atletico var det bättre laget över två matcher. Det är denna vackra egenskap som utmärker oss från medel-marängen: att kunna vara en bra förlorare och svälja stoltheten.
Barcelona Gatumusikanten
2014-04-10 00:25
Stort av Barca fansen på plats att applådera Atletico. Ett enormt grattis till de rödvita! Pep, R.Martinez, Rodgers, Simione, vilka jävla impact tränare.
Barcelona Bàckis
@Messidinho_10:

Så du tycker vi skall sälja elva spelare på en sommar? Haha, kanske på FIFA 14.
Barcelona Sentuary
Man bytar aldrig ut storspelare som Iniesta när man måste göra mål, tjänstefel av Tata. Vem skickade oss till final i Rom när ingenting fungerade i London när vi sedan vann CL?
Barcelona II Barça II
2014-04-10 00:23
Xavi snackar skit, vi förtjänade absolut inte oavgjort. Vi ska däremot vara tacksamma för att det bara blev 1-0. A.Madrid vann välförtjänt, den som påstår något annat lurar endast sig själv!
Barcelona Messidinho_10
2014-04-10 00:22
Jag tror vi har kommit till en punkt där många utav spelarena behöver bytas ut och föra in nytt blod i laget. Vi måste stor städa annars kommer det bli bara sämre. Dessa vill jag se att vi säljer/lämnar: Valdes Pinto Alves Puyol Masken Song Alexis Xavi Pique Batra Affelay Har säkert glömt någon men iafall jag tycker dessa har gjort sitt i Barca. Vi måste in med nya hungriga spelare!!
Barcelona Nesto
2014-04-10 00:21
Messi är den enda spelaren som "sparar sig" Inte fan sparar sig ronaldo eller neymar.. Tror inte på det där. Han behöver fan någon som bänkar honom. Bielsa hade suttit fint
Barcelona Vampíro
2014-04-10 00:21
@Rambla~:

Tito kan jag i viss mån förstå då han var delaktig i Peps lag och man kan inte klandra honom att han ville fortsätta med bygget även fast det redan under våren 2012 såg segt ut.

Martino däremot är en helt annan historia, jag var glad att vi äntligen fick en tränare utifrån och jag trodde verkligen att han skulle komma med annorlunda idéer och våga ändra. Men nej, det känns som att Peps Barca var ett så stort lag så att alla tränare som kommer vill försöka kopiera det och nå samma höjder. Man kunde redan för två år sen konstatera att detta lagbygget var på väg mot sitt slut. Guardiola själv visste om det men ändå har inte ett skit hänt.

Jag är beredd att ge Tata en till chans men då kräver jag att han ska göra om, vi behöver en generationsväxling och det har inget med kvällens uttåg att göra. Jag tyckte likadant för 1,5 år sen och det blir knappast bättre med tiden. Det behövs 3-4 nya spelare i startelvan och man måste våga skrota gamla koncept som uppenbarligen inte håller längre.

Det här med falsk nia är ett sådant exempel. Hemma mot Betis kan Messi springa in ett par bollar enkelt men hur många matcher, speciellt i CL, har vi inte sett med motståndare som har tre centrala mittfältare som dödar den ytan? Det händer oftare och oftare, när t.o.m bottenlaget Valladolid kan neutralisera oss så måste man vakna upp och inse att saker och ting behöver förbättras. Det är just den mentaliteten som stör mig något oerhört, man kör vidare på det som funkade för ett par år sen och hoppas på det bästa.

Glömde av att vi har det här jävla transferförbudet också, son of a b...
Neymar11
2014-04-10 00:17
Xavi börjar bli som en grinig gubbe, han borde veta bättre och börja acceptera en förlust utan klagomål Alla spelares intervjuer, Twitter och alla kommentar börjar bli rejält irriterande.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-04-10 00:15
Tysnaden som uppstår när man ser Madridfans lägga ut statusar om Barcas förlust när de inte skrev något igår när deras lag gick vidare..
Barcelona Bàckis
2014-04-10 00:15
Xavi " We deserved at least a draw". (SPORT)

Nej, ni förtjänade att ligga under med 3-0 efter första 20.
Barcelona messileo
2014-04-10 00:13
Att Messi sparar sig till VM eller att han är rädd för baklåret är rent ut sagt skit snack! Något är fel, ett stort fel. En spelare som gör 40-50 mål varje säsong bara försvinner så där är inte normalt. Frågan är, vad är det för fel?
Barcelona Yaya24
2014-04-10 00:11
Lite mindre katalanskt så och mer tyskt/holländskt
Barcelona Barcelonistas
2014-04-10 00:10
grande jw -"Är det bråk internt i laget där Messi strejkar och vägrar ta en löpning för laget? "

Satt och funderade kring de för man kan ju se att det är något som inte stämmer med Messi. I en sådan här match så måste Messi vara betydligt mer involverad i spelet, det är han som ska bära Barcelonas offensiv. När han är så här medioker som han är idag så går vi inte vidare mot ett så bra lag som Atletico. Vi snackar om en spelare som gör 50-60 mål varje säsong han är enormt viktigt för vårt spel.

Det här med att han sparar sig till VM köper jag inte alls.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-10 00:09
Prata om att missköta en klubb som har varit nummer Uno senaste 4-5 år och montera den bit för bit.

Det svider mer än att åka mot Chelsea eller förlora mot Real.
Det som svider mest är hur den här ledningen har förstört det här vackra klubben bit för bit och mm för mm .
Allt Laborta och Pep byggde ihop (Bye, Bye)

Mitt hjärta blöder.
Kan någon av er säga någonting bra den här ledningen har gjort sen de tog över. Cl i Wembley och när Pep var kvar räknas inte. Det där var arvet från Laborta...

Jag går och lägger mig..

Mot ligan och Cupen..(Jag försöker var positiv nu så jag kan somna innan klockan blir 05:00..

Go natt..
Barcelona Barca007
2014-04-10 00:07
Gråter när jag kollar på detta.. Kan ni tänka er allt från den tiden försvinner så småningom efter denna säsongen bl. annat Puyi, Valdes m.m
Barcelona grande jw
2014-04-10 00:05
Det mest oroväckande med kvällen är att David Villa som vi sålde till Atletico för att han var "avdankad", sprang mer och visade mer hjärta än hela våran anfallsuppsättning tillsammans. Man hade kunnat tro att David Villa var 26 år medans Messi var den som var "avdankad".

Idag har man all rätt att vara besviken. Jag vill veta varför spelarna varken visade hjärta eller var intresserade av att springa. Våran stomme med Messi, Xavi, Iniesta, Busquets och Dani Alves var så ofantligt dåliga och såg helt ointresserade ut av att spela fotboll. Blev dom skrämda av fansen på läktaren? Är det bråk internt i laget där Messi strejkar och vägrar ta en löpning för laget?

Någonting känns väldigt mysko med dagens Barcelona, och även om vi blixtrar till ibland så kan man inte säga annat än att det är ett sjunkande skepp som behöver hjälp snabbt som attan. Vi har så mycket talang i våran älskade trupp men det gör SÅ ONT i mitt barcahjärta att tvingas se på hur tafatta och handlingsförlamade vi är. Det är några utav världens största idrottstjärnor vi pratar om. Inte fan skulle vi någonsin få se Usain Bolt dyka upp till ett 100-meterslopp och bokstavligen promenera från start till mål?

Jag är så otroligt besviken just nu. All heder åt Atletico som gör en fantastisk insats som svettas blod och tårar. Tyvärr känner jag inte att Barcelona bjöd upp till dans. Dom såg inte ens ut att vilja vara på planen och spela fotboll. Spelarna kanske bör rannsaka sig själva och verkligen fundera på om de vill syssla med fotboll överhuvudtaget när det ser ut som det gör idag.
Annons: