/spanien/barcelona/forum/5083.aspx/spanien/barcelona/forum/5083.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Blaugrana91
2014-04-12 19:37
Barcelonistas

Om vi skulle stå utan någon titel när säsongen är slut, ja då är det ett fiasko.
Sluta överdriv.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-12 19:35
Cl uttåget är otroligt smärtsamt.. Säsongen är ett fiasko.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-04-12 19:29
Barca Barca (Barcelona) Jag förstår att du är orolig men nu hade inte Tata något val. Han är ju tvungen att sätta Busquets som mittback eftersom alla våra backar är skadade och då är det Song som får spela på mitten.
Neymar11
2014-04-12 19:28
Wigan påväg att skicka ut Arsenal ur fa-cupen kan dom gått ha !
Neymar11
2014-04-12 19:27
Varför får Messi fortsätta spela, vad fan är det här. Har Tata inget att säga om eller ? Eller hans personliga jakt efter målrekord för viktigt Han har spelat (alternativ medverkat endast) i varje match efter skadan
Barcelona Barca Barca
2014-04-12 19:24
Idag startar Song och Cesc på samma mittfält. Dom spelade tillsammans allt som ofta i Arsenal, det resulterade i noll titlar. Någon mer än mig som är nervös ?
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-12 19:14
grande jw Jag tycker att det är snarare anfallets uppgift att se till att våra försvarsmisstag inte blir matchavgörande idag. Mot ett håglöst Granada, med en revanschlusta som bör infinna sig i spelarna, och med en 100 procentig inställning förväntar jag mig att vi smäller in ett par mål och därefter kontrollerar matchen. Anfallarna måste göra sitt jobb idag. Då har vi råd med eventuella misstag där bak som vi alla vet med all säkerhet kommer att inträffa. Hela laget får helt enkelt dra sitt strå till stacken nu när vi är medvetna om att vi spelar med en ytterst skral "backlinje" för dagen.
Barcelona H.Alavi - Magico!
2014-04-12 19:13
Instagram är nere. Domedagen för Neymar och Dani Alves. Om dom bara hade ett annat jobb...
Barcelona grande jw
2014-04-12 19:09
Våran backlinje är den sämsta på hela säsongen. Hoppas Tata vet vad han gör när han vilar både Alves och Alba. Hoppas Mascherano skonar oss från matchavgörande tabbar idag. Idag har vi inte råd att ge bort gratismål.
Barcelona Baronen
2014-04-12 19:07
Baronen här,

är fortfarande i chock efter i onsdags. I chock av att ha förlorat mot ett lag vi så länge varit så mycket bättre än, men som vi nu är så mycket sämre än.
All heder åt Atletico, segermarginalen hade kunnat varit betydligt större - och borde ha varit det. Utan sina två främsta offensiva pjäser dessutom.

Chocken ligger också mycket i hur så många spelare kan underprestera(?) så mycket under en och samma match.
Vår backlinje, förutom Alba som är fantastisk, är inget annat än ren och skär parodi.
Mascherano's insats, lika mot R Madrid, är något utav det värsta jag sett. Kolossalt jävla usel.
Dani Alves är vedervärdigt dålig. Tar sådana risker och tappar boll hela jävla tiden. Drar på sig 4000 frisparkar per match.

Och så Pinto i mål, som man kan tro går på droger. En mer flummig spelare får man leta efter. Herregud.
Bartra gör det godkänt och det är ofattbart att han inte är ordinarie. En gåta.

På mittfältet tyckte jag Busquets var riktigt dålig. Han blandar och ger mer denna säsong. Men han är fortfarande världens kanske bästa mittfältare.

Neymar försökte och gjorde det bra. Han försökte ta tag i det hela. Till skillnad från sin kollega, tillika gåtan Messi. Jag undrar vad som rör sig i den mannens huvud när man bakfylle-promenerar sig igenom en Champions League-semifinal. Det var lika i första mötet.
Jag fattar ingenting.

Ingenting.

Tack för att ni tar del av mina tankar.

Tack för mig.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2014-04-12 19:05
Humles är för jävla bra!
Barcelona Vampíro
2014-04-12 19:02
Barcelona line-up (official): Pinto - Montoya Busquets Mascherano Adriano - Cesc Song Iniesta - Pedro Messi Neymar
Kung Guardiola
2014-04-12 19:00
@Gabriel:

Visserligen ett sent svar, men hoppas att du har överseende med det.

Jag vet inte riktigt om du är ytterst medveten om detta men Mkhitaryan gjorde i överlag en väldigt bra match där han slet i defensiven, vann bollar, försatte sina medspelare i lägen o.s.v.

Visserligen så brände han jätteläge efter jätteläge men du kan väl berätta en enda spelare som A-L-L-T-I-D är klinisk i sina avslut?

Men visst, om du tycker att han var skit så undrar jag vad du har att säga om exempelvis Messis insats mot Atletico? Även om jag avgudar argentinaren så måste jag (dessvärre) vara objektiv i min analys där han i praktiken utövade en promenadfotboll och hans lyckades mäkta med EN avslut som gick på mål?

Nästa gång när jag ser någon gå jävligt långsamt så skall jag utbrista "MESSI", när jag ser någon skita helt och hållet med att erövra tillbaka bollen så skall jag utropa "MESSI". Till och med när Agda, 87 år gammal, försöker göra sitt bästa för att haka sig fram med rullatorn så skall jag gasta "MESSI" efter henne. Nu exemplifierade jag på samma nivå som du har satt.......
Barcelona Barca King - octobusi
2014-04-12 18:55
Hummels passningar är världsklass. Finns ingen bättre back i världens just nu som kan fördela bollarna som honom. Helvete!
Barcelona Barca King - octobusi
2014-04-12 18:52
Gabriel Mikhtaryan gjorde målet mot Bayern. LOL!
Barcelona Vampíro
2014-04-12 18:39
@Rambla~:

Hehe dina tre sista meningar är ganska talande för hur det sett ut i Barcelona sista åren.
Barcelona Rambla~
2014-04-12 18:06
Vad har hänt med Puyol? Han var ju tillbaka efter sin långa knäskada. Blev han skadad direkt igen? Hur kunde ledning och Tata tro att han skulle bli som ett nyförvärv när han kom tillbaka? Detta var i somras. Det tog ju fan mer än 6 mån innan han väl var tillbaka. Varför rättade man inte till misstaget i januari? Hur kan man vara så inkompetenta?
Barcelona Rambla~
2014-04-12 17:54
Nu i andra halvlek följde han med Alonso i flera löpningar hemåt som hade blivit farliga överlappningar.
Neymar11
2014-04-12 17:51
Rambla~ Bra skulle jag inte säga men bättre. Tog ett bra tag innan han kom ner bakom boll och andra fick täcka upp för honom Men han är på god väg, Martinez tar hand om han rätt. Låna ut honom ytterligare en säsong till Everton, speciellt om dom lyckas ta sig till cl.
Barcelona LeoMessi
2014-04-12 17:50
Rambla~ (Barcelona) Självklart var det rätt att byta ut honom då han verkade trött och ledningen var skör. Så en piggare spelare som orkar springa och försvara är att föredra. Hade varit bra för honom att spela 90 minuter även om han är helt slut efter 70 min. Så han får lära sig att springa av ren vilja bara. Självklart ska det vara någon match där det är avgjort.
Barcelona Rambla~
2014-04-12 17:47
Idag var han bra i defensiven jämfört med tidigare, försök inte.
Barcelona Rambla~
2014-04-12 17:46
LeoMessi Han hade inte mer att ge ändå, rätt att byta ut honom. Han klagade knappast utan pustade av ansträngningen på väg ut.
Neymar11
2014-04-12 17:46
LeoMessi Det kan han minst sagt förbättra riktigt nonchalant i det defensiva. Men han hotar alltid, även om han misslyckas med en dragning så ger han inte upp utan försöker hela tiden. Den tekniken och farten ihop med hans attityd kan lova gott för framtiden Men defensiven och att börja värdera situationer kommer att komma med åldern Men vi behöver en viss högerytter då våra nuvarande får oss att bli galna
Barcelona Rambla~
2014-04-12 17:45
Han har tagit stort defensivt ansvar i denna match, vilket behövs i PL. Speciellt på bortaplan och som ytter. Byts ut efter 77m och han är rätt slut. Bra match av Deulo idag.
Barcelona LeoMessi
2014-04-12 17:42
Neymar11 (Barcelona) Hans inlägg är alltid bra och i rätt höjd också. Han behöver bli lite bättre på det defensiva men å andra sidan så har vi nästan ett helt lag som är för dåliga på det defensiva. Visste att han skulle bli utbytt efter målet.
Neymar11
2014-04-12 17:39
Deulo bakom ledningen för Everton, en jävla dribbler är han
Barcelona LeoMessi
2014-04-12 17:35
För er som vill döda lite tid under tiden ni väntar på att vår match ska börja så kan ni alltid kolla på Bayern - Dortmund som börjar kl 18:30
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-12 17:29
barca!54

Haha, jag vet att jag tjatar mycket om detta.. men kan alltså bara inte släppa det.. det är så tragikomiskt så man kan inte annat än skratta med gråt i halsen. Bartra och Chygrynskiy har alltså fått agera ersättare åt Marquez/Milito/Caceres/Fontas/Muniesa/Puyol och då fick även Chyg lämna efter 1 år...

Jämför med resterande topplag i världen hur de lyckats värva den ena mittbacken efter den andra medan vi står där med Song (No offense, men inte vad vi behövde) och miljardkillen Neymar. Det är en sak att behöva slänga in Tello/Adama ifall det krisar sig på anfallet, men du kan inte lägga in en junior/oerfaren i mittlåset, det är ju elvans ryggrad!! Hur kan man ha snålat med investeringarna där? Vad är det för vits med att ha en grym motor, när karossen faller ihop när som helst?
Barcelona Blaugrana91
2014-04-12 17:27
Alltid en legend, Puyol .

Nu får det vara slut på det här tramset om att vi skiter i våra ungdomar bara för att vi värvar. Barcelona är en storklubb och en klubb med jäkligt mycket pengar, dags att använda dessa för det behövs. Vi blir inte som Real bara för att vi skulle får för oss att spendera över 1 Miljard en sommar.

Givetvis så ska vi alltid vända oss till La Masia först, men hur många världsspelare har vi just nu där till dem positioner vi behöver? Ska vi hålla på att fokusera på att det ska vara ungdomar från La Masia, ja men då kan vi lika gärna fortsätta köra vidare på Sergi Roberto, JDS och Tello....Men då ska fan folk inte klaga för med dessa spelare vinner man inga CL-titlar.

Sen kan jag dessutom heller inte förstå hur man kan vilja ha kvar dessa spelare? Ska dem få vara kvar bara för att dem råkar komma från La Maisa? Barca är en klubb med krav på sig att vara bäst och då håller det inte att ha kvar dessa medelmåttiga spelare. Detta är en fotbollsklubb där dem bästa ska spela, visst har vi talanger som är bra, givetvis ska dem få spela, typ Rafinha.
Men ska vi ha kvar dem andra bara för att vara snälla? Det håller inte.

Nej det behövs en ordentlig storstädning i sommar, många spelare ska ut och flera nya ska in och sånt kostar. Det är ett måste för att klubben ska kunna gå framåt.
Barcelona Migueli
2014-04-12 17:22
Barca King

Jag känner exakt likadant. Detta kan bli en livsfarlig match för oss. Särskilt utan någon riktig mittback nu när Bartra är skadad. Om vi inte visar någon vilja att vinna så kommer vi förlora ikväll.
Annons: