/spanien/barcelona/forum/5078.aspx/spanien/barcelona/forum/5078.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barc6
7/22/2014 19:23
Barcelonistas. James who? Joo han som förra säsongen vann assistligan ovh gjorde 9 mål och var en stoooor bidrag till att Monaco kom två och tog en CL plats då deras bästa spelare falcao var för de mesta skadad. Sen VM gjorde honom bara bättre. Sen varför man lägger 80 på han är just för att man kan! Man kan helt enkelt lägga stora summor och varför inte på en sån spelare med sån stor potential och just 22 år jämfört med Suarez som hinner fylla 35 innan han får spela fotboll igen! Real Madrid har komplett lag som många har nämnt tidigare då kan man lägga pengarna man fick från CL på anfallare då man inte är i behov av andra positioner jämfört med oss!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona B.BOSS
7/22/2014 19:20
@Rambla~:

Man kan tänka som dig eller man kan också säga att real är pragmatiska och smartare än oss och Peps inbitna filosofi. De backar hem mot lag som vill krama bollen och äter upp de. I ärlighetens namn våldtog Madrid Bayern och det var skönt att se. Bayern kom ingenstans med sin fotboll real stängde helt och när real kontrade eller höll i bollen under vissa stunder blev tyskarna så frustrerade. Real gör det här inte bara mot de bästa lagen men även mot de sämsta.

När vi förlorade mot Real Sociedad som vi alltid gör, våldtog Madrid de för att efter första målet ställde de om varje gång. Något vi borde ibland tänka på istället för att åka på torsk mot Granada. Våra backar, speciellt den överskattade pokerspelaren Pique kan inte ens nicka bort en boll.
Barcelona NoGo™
7/22/2014 19:20
Official: Barcelona announce the transfer of forward Bojan Krkic (23) to English club Stoke City, Barcelona will get % of future sale

Tack för denna tid Bojan och lycka till i Stoke.
Barcelona Gio Style
7/22/2014 19:19
Barcelonistas
Bara för att du fått upp ögonen för honom under VM så betyder det inte att han är en nobody. Så sluta upp med din La Puta, James who, maradroga osv. Ingen tycker att det är kul förutom möjligtvis några 12-åringar.

James är bra, överpris ja visst, men fortfarande en jävligt bra spelare.
Barcelona Barcelonistas
7/22/2014 19:08
Barc6 - James who? vrf lägga 80M på en nobody som folk överskattar bara för ett lyckat VM? Marknaden blev våldtagen 2009 av Perez där han värvade Benzema,Ronaldo,Kaka på en jävla sommar.

Ja fast skillnaden är att Suarez är en av få spelare i världen som faktiskt är värd 80M+. Han har varit bra en längre period och var enligt mig Pl bästa spelare i 2 säsonger.
Barcelona socccerfan1
7/22/2014 19:08
är det el pasio eller kjalic eller ngn av de på madrid forumet som skrev denna överdrivna artikel??
Barcelona Barc6
7/22/2014 19:03
Barcelonistas. Marknaden ändras varje år, för några år sen köpte man Ronaldinho för ungefär 30miljoner... Som i dagsläget skulle vara värd runt 80-90, det är bara att följa med strömmen man kan inte sitta som huvudlösa kycklingar och hoppas på att man ska få bra spelare billigt! Kan man lägga runt 27 miljoner inklusive skatt på en 31 åring som inte ens har spelat internationell fotboll så tycker jag att man kan köpa James för 80 då han är 22 år och vinner VMs skytteliga. Sen är kroos för ca 25 miljoner verkligen inte vidrig köp. Och verkligen inte en enorm summa. Sedan så köpte Barca Suarez för 80 så våran ledning lägger ju också upp enorma summor fast inte lika smart som andra ledningar dock.
Barcelona Barcelonistas
7/22/2014 19:01
Suarez-Messi-Neymar Iniesta-Busi-Rakitic Alba-Mathieu-Ny-Cuadrado Ter Stegen Messi ska ha en fri roll bakom Neymi och Lecter. Perez darrar ..
Barcelona Neymar N11
7/22/2014 18:56
After the player accepted a pay cut, Barcelona now offer 20M for Valencia defender Mathieu. Still discussion about instalments. [catradio]
Barcelona Barcelonistas
7/22/2014 18:55
Barc6 - snälla Real lägger upp enorma summor på spelare som inte ens är värd hälften av dom pengarna. Vrf tror du priserna höjs så otroligt mycket varje år? Jo för att pestlaget förstör marknaden med sina vidriga köp..
Barcelona Barc6
7/22/2014 18:53
Backis. Inte bara idealisk han är nog den enda som kan ta över puyols plats med sitt hjärta!! Sen tycker jag att ledning är väldigt smarta dem fördröjer värvning av backar såå otroligt långt i Silly season att man i slutet kommer be om en matthieu bara för att få en liten förstärkning. Man måste ge Reals ledning cred endåå för dem värvar spelare så effektivt... Dem värvningar dem gjorde tog en vecka sen var dem klara! Medans våran inkompetenta ledning spelar golf just nu!
Barcelona Nodlehs
7/22/2014 18:47
Haha, nästan varje år säger man: Det här blir det sjukaste el Clasico någonsin. Nästa år får man säga samma sak igen. Kolla trupperna. Det är löjligt. Real har världsklass rakt igenom från målvakt till anfall om man nu värvar Navas. Vi har världsklass om vi bara får in 1 BRA mittback. Real har stor fördel att de har en mycket bra, bred trupp! Nackdelen för dom är att de får ett svårt jobb att hålla alla nöjda och det kan skapa obalans i truppen.
Barcelona Gio Style
7/22/2014 18:46
Klart det är ett överpris för James men det är ju helt förståeligt då Real hade med Monaco att göra.
Hans talang går ju inte att missa och var faktiskt en bra spelare redan i Porto och Monaco även om han slog igenom i VM.

Enda kruxet för Real nu är att hitta den bäst lämpade formationen för att få ut det bästa av honom.
Känns som att de kan komma att behöva ändra om lite då jag har svårt att se honom gå in i deras nuvarande spelsystem.

Oavsett vad så är man ju råtaggad inför kommande säsong.
Många intressanta värvningat runt om i Europa =)
Barcelona Bàckis
7/22/2014 18:43
Fortfarande tillgänglig även om han ryktats till Man City. Han vore idealisk.
Barcelona Barcelonistas
7/22/2014 18:39
Jag kommer ge Mathieu ( om han nu värvas) en ärlig chans för jag litar verkligen på LE. Det måste finnas en anledning till att man går efter just Mathieu trots att det finns enligt oss då betydligt bättre MB ute i marknaden.

Minns ni när vi värvade Chygi? En otroligt bra och stabil back i Shacktar som tyvärr floppade stort i Barcelona. Han var alldeles för seg och hängde inte alls med i ligamatcherna.
Barcelona LeoMessi
7/22/2014 18:30
Vem bryr dig om dom värvade James? Vi slog dom förra säsongen trots att vi hade en sämre backlinje och "sämre" mittfält. Personligen hade jag valt rakitic alla dagar i veckan före kroos. Inte för att kroos är dålig men jag tycker att rakitic besitter fler egenskaper vårt mittfält behöver. Han är en slitvarg samtidigt som han har en fin passningsfot och god teknik. Tror personligen att Rakitic är nyttigare för oss än vad kroos hade varit. Och nej jag hade inte gråtit floder om vi hade värvat kroos istället.
Barcelona CuleAK
7/22/2014 18:28
Smogen Summan hade nog landat på lite över 40 med skatt men man får ändå valuta för pengarna då man värvar en stor och mångsidig talang som kan hålla i 10 år framåt
Barcelona II Barça II
7/22/2014 18:24
Herregud vilket lag Real Madrid har numera! Eller vad sägs om ett mittfält bestående av James, Kroos samt Modric, sen har vi Ronaldo, Benzema samt Bale på topp. Hoppas dock att de säljer di Maria, en utav deras bästa spelare förra säsongen enligt mig. (Nu ska jag vara ärlig och säga att jag inte ens visste vem James var innan VM, men i VM var han fantastiskt!)
Barcelona Smogen
7/22/2014 18:24
@CuleAK:

Fast där hade det blivit ännu mer skatt, Gissar att han landat på över 40 mille och det kan jag förstå att man inte betalar. Subotic eller Mangala istället....eller vilken jä**la mittback som helst. Någon mittback under 30 år i hela världen måste det ju finnas att värva som är en förstärkning....och som inte redan spelar i någon av världens rikaste lag.
Barcelona neymar JR
7/22/2014 18:23
Dunga tar över Brasilien igen haha. Vilket skämt
Barcelona Nodlehs
7/22/2014 18:22
Det enda vi behöver är två starka mittbackar som är bra på huvudet. Mertesacker och Hummels och vi hade varit odödliga.
Barcelona CuleAK
7/22/2014 18:05
Hade ledningen varit någorlunda kompetent så hade man satsat på Laporte i början av sommaren innan hans utköpsklausul ökade från 36miljoner € till 42. Där hade man fått tag på en back med samma profil som Mattieu dvs en mångsidig back som båda kan spela mittback och vänsterback men som utöver detta är 11 år yngre.
Barcelona 100% AntiMadridista
7/22/2014 18:01
Man blir trött på livet när man läser hur mycket folk gnäller här.
Barcelona Júnior.
7/22/2014 17:54
Det är absolut inget fel på Mathieu och han kommer vara en förstärkning av vår nuvarande trupp. Med sin snabbhet, längd och styrka så kommer han komplettera våra brister i dagsläget. En annan fördel med fransmannen är att han dessutom kan spela på olika positioner, detta ger Lucho en möjlighet att kunna spela med en trebackslinje såväl som fyra. Har alltid tyckt att han varit något "Abidalic" i sitt sätt att spela, vilket aldrig kan ses som något negativt.

Det enda problemet är att det nu ryktas bli vår enda mittbacksvärvning. Mathieu och en super-mittback, alternativt en ung talang, hade överträffat mina förväntningar och jag hade varit nöjd. Att däremot endast förlita sig på att Mathieu kommer lösa våra defensiva problem är oerhört naivt från ledningens sida. Mathieu är endast en kortsiktig lösning medan det vi behöver är en långsiktig, speciellt när vi förmodligen inte kommer kunna värva förrän sommaren 2016 igen.
Barcelona -SAMI-
7/22/2014 17:49
Hellre agger än mathieu
Barcelona socccerfan1
7/22/2014 17:43
det är lite så..

kollar man hur lag köper spelare.. hur komplett Madrid är, hur komplett bayern är, Chelski, city, arsenal mer och mer.. psg.. där är många lag som har ett bättre lag som helhet än oss..

Det jag är rädd för är dels Dani alves, han har ett år kvar på kontraktet. sen så jagar vi mathieu.. för 20m+ orkar inte mer..

köper vi inte två mittbackar, en ruskigt bra och Mathieu eller hur hans namn stavas då tror jag inte att vi får en så rolig säsong sett från vinna titlar sidan. tyvärr..

Reals trupp asså.. vi kan fan ha 3 messi utan försvar, och då förlorar vi iaf.. speciellt i cup matcher.. ett borta mål och hejdå.
Barcelona socccerfan1
7/22/2014 17:43
det är lite så..

kollar man hur lag köper spelare.. hur komplett Madrid är, hur komplett bayern är, Chelski, city, arsenal mer och mer.. psg.. där är många lag som har ett bättre lag som helhet än oss..

Det jag är rädd för är dels Dani alves, han har ett år kvar på kontraktet. sen så jagar vi mathieu.. för 20m+ orkar inte mer..

köper vi inte två mittbackar, en ruskigt bra och Mathieu eller hur hans namn stavas då tror jag inte att vi får en så rolig säsong sett från vinna titlar sidan. tyvärr..

Reals trupp asså.. vi kan fan ha 3 messi utan försvar, och då förlorar vi iaf.. speciellt i cup matcher.. ett borta mål och hejdå.
Barcelona Smogen
7/22/2014 17:06
Jag tycker fortfarande inte det är något fel på Mathieu som spelare, det är priset som kan bli ca 30 miljoner för en 31 årig back!!! När Iniesta fyller 31 kommer vi inte ens kunna sälja honom för det priset. Slår man ut priset på Mathieu till antal säsonger han lär hålla högsta klass hos oss lär han bli världens dyraste spelare.....möjligen slagen av Henry, Villa och Zlatan.
Barcelona Blaugrana91
7/22/2014 16:54
€80M för James är en rejäl chansning av Real, han är en bra spelare, men jämfört med Suarez som ändå bevisat mycket mer än James så är det en konstig värvning av Real.

Dessutom kan man ju fråga sig hur man ska spela med honom i laget och samtidigt kunna hålla övriga spelare nöjda med speltid och liknande.

Måste dock erkänna att Real ser ut att komma ha ett kul lag på pappret, jag gillar bra fotboll så får dem det att funka kan det säkert bli kul att se dem spela.
Får vi in 2 bra mittbackar så känner jag att vi har ett komplett lag också, men bara Mathieu håller verkligen inte...
Barcelona Lion24
7/22/2014 16:49
Köper vi Mathieu för mer än 10+ så är det katastrof på alla sätt och vis. Inte nog med att Mathieu inte är den spelaren vi behöver och är 31 år gammal och kan få för sig att röka också. Utan det kommer att drabba oss ännu mer än så. Andra spelare kommer att ifrågasätta klubbens ambitioner. Viktigast: andra klubbar kommer blåsa Barca ännu mer och inte ta den här klubben på så stor allvar som de borde. Vi kommer bli ännu mer utnyttjade av andra klubbar om man lägger 15M+. Det är en skandal på alla sätt och vis. Det här är smärtsamt. Speciellt när man tror att Piqué och Bartra är världsstjärnor. Det finns ingen där bak som kan styra backlinjen.

Som någon tidigare sa: Det är ofattbart obeskrivligt att varenda soffsittare där hemma förstår och ser att Barca har enorma försvarsproblem, främst mittbackar, men att ledningen/tränaren inte gör det.
Annons: