/spanien/barcelona/forum/5070.aspx/spanien/barcelona/forum/5070.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-04-10 16:34
LeoMessi Va inne på det med, löpstilen påminner om Abidals. Han kan få ånga på längs kanten och han spelar enkelt! Och han har hjärtat för klubben Så har vi helt plötsligt Batra, pique, Sergio och ny mittback (lång) i luftrummet Satsar offensivt på vänster kanten med Alba & neymar Går vi tillbaka till 08/09 spelsättet Ena sidan stark defensivt, andra sidan stark offensivt
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Tiki-Taka
2014-04-10 16:30
Om barca vinner ligan och cupen så är det mer än bara godkänt. Om dem nu vinner den inhemska dubbeln, med tanke på allt som har hänt runtomkring klubben, då är det en fantastik bedrift. Vinner dem 3 av 4 möjliga titlar (supercupen inräknad), då är denna säsong en av dem bästa på mkt länge !
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
@Barcelonistas:

Det var nog ungefär så där det såg ut när vi var i vår prime där vi hade kollektiva presspelet intakt. Jag är också intresserad över beslutet gentemot fifas straff, kan vår ledning göra sitt?
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
Det är alltid intressant att höra folks synpunkter under förluster. Vissa är väldigt öppna med vad de tycker och andra är väldigt naiva i sin analys.

Igår var det framför allt spelarna som man verkligen trodde på som svek. Xavi som sprang otroligt mycket skapade otroligt lite med passningsspelet, Busquets gjorde inget större avtryck och hans passningsspel var också slarvigt, Iniesta...har sedan hans debut aldrig sett honom så dålig. Messi? Ja, han var på samma nivå som Iniesta.

Detta är ändå spelare som vi mot Madrid hyllade till skyarna. Spelare som i dag sågas (vissa mer än andra) och spelare som nästa vecka lika gärna kan vara bäst i världen i vissas ögon.

Låt oss bara säga så här jag är inte särskilt bitter. Jag var ganska säker på att vi inte skulle vinna CL. Hade vi inte blivit straffade nu - hade vi blivit det mot Bayern, Chelsea eller Madrid i det längre loppet. Vi kan tyvärr bara spela på ett sätt i toppmatcherna nu för tiden.

Vi har verkligen inte spelarna för att vara flexibla hur mycket än Zubi och ledningen hyllar det här laget. Ni minns att han sade att Puyol skulle bli 'som en ny värvning'? Samma Puyol som säsongen innan drogs med skador.

Behövs en mini-renovering annars slänger vi bort Messi och Iniestas bästa år.
Barcelona LeoMessi
2014-04-10 16:28
Vad tror ni om att testa bartra som högerback? Han är tillräckligt bra defensivt för att kunna låsa den kanten, han är snabb och antagligen bättre passningfötter än Herr "jag ska ta 46 touch innan jag passar" Alves.

Jag tror definitivt det går att skola om bartra och han skulle sedan kunna rotera som mittback.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-04-10 16:27
@FCB_Messi:

Okej och Macherano och Busq hade lika gärna kunnat kosta oss 2-3 mål i baken tack vare deras usla insats, där hade vi tur att det inte blev större siffror. Det var 1-2 spelare som får godkänd, vi sög som ett kollektiv visst kan man kräva mer från Messi men vi ska kräva lika mycket på att laget spelar som ett lag och det gör vi för få gånger iår.
Neymar11
2014-04-10 16:22
Messi sprang ca 7 km visst inte så stor sak, han har nog snittat 7km per match ett bra tag Men hur fan kan en målvakt springa 6 km under en match haha. Helt sjukt är det!
Barcelona FCB_Messi
2014-04-10 16:20
Messi sprang asså 6,8 km . Det är helt otroligt dåligt . Vad sysslar han med !.. Tro fan att vi förlorar när en spelare springer så lite . Jag skyller tyvärr mestadels förlusten på Messi . Han sprang lite , var usel, massa felpass , och missade två viktiga lägen .
Barcelona Barca King - octobusi
2014-04-10 16:17
Varför brinner vi ens för att vinna. Nu ha vi chansen att gå tillbaka till det gamla Barca. Bort med all reklam och dyra spelare. Vinna cl och la liga? Vad är det? Hellre att vi slutar 4-5a varje säsong än att sälja klubbens själ. Ny arena? Köpa världsklass spelare usch! Vi har sergi Roberto som kung Pass pass Xavi sa:"min arvtagare."

Sarkasm från min sida. Tror att vissa njuter lite i smyg och drömmer om en Barca som Milan utan pengar och ära. För det är ju det riktiga Barcelona.
Neymar11
2014-04-10 16:17
Det finns inte på kartan att Ronaldo missar el classico/cupfinalen. Utan det är 100% bullshit
Barcelona Barcelonistas
2014-04-10 16:14
Säsongen kan fortfarande räddas, vinner vi ligan och cupen så är säsongen helt klart godkänd.
Barcelona FCB_Messi
2014-04-10 16:14
Ronaldo missar cupfinalen mot oss
Barcelona Barcelonistas
2014-04-10 16:11
Var ska jag jag börja?

Man kan konstatera att vi blev brutalt våldtagna igår den pressen som Atletico satte på oss första 20 minuterna kan vara bland det värsta jag någonsin har sett. Jag har nog aldrig sett ett lag pressa sönder Barcelona så mycket som Atletico gjorde igår och det var aldrig något snack om saken vilka de var som ville avancera vidare till semifinal. Det var mycket mycket som inte stämde, och det är mycket som man är frustrerad över. Man kan ju fråga sig varför Tata väljer att spela Fabregas som falsk 9 när det är så uppenbart att han inte klarar av att spela på den positionen? Framför allt när man är så seg och knappt klarar av att komma förbi 1 spelare. Jag har länge kritiserat Fabregas och jag håller fast vid det jag tidigare har sagt, han har efter 3 år inte levererat ett skit och det blir allt mer tydligt att han inte klarar av att spela för Barca. Detta mina damer och herrar är bara 1 faktor av flera varför det ser ut som det gör ( framför allt igår) där vi knappt skapa en enda farlig målchans.

Ett annat problem som vi kan se är att vi inte har tillräckligt bra spelare för att spela den här typen av fotboll. Om ni kollar på Bayern så spelar dom en liknande fotboll skillnaden där är att dom har spelarmaterialet för att få ut max av sitt spel medan vi inte alls har det. Backlinjen är för dålig och mittfältet är alldeles för segt där jag anser att vi behöver mer kvicka spelare som kör mer rakare i sitt spel. Enligt mig så ska man bygga spelet kring två spelare, Messi och Iniesta som är våra två bästa spelare. Problemet är att omgivningen är för dålig dessa spelare för inte ut sitt max längre då dom övriga spelarna inte presterar på en tillräckligt hög nivåVi kan fortfarande bli ruskigt bra men då gäller det att vi värvar rätt den här sommaren. Detta är vår sista chans vi måste värva minst 2-3 bra spelare ( en målvakt, en MB samt en bra mittfältare).

Frågan är hur det går nu med FIFAS beslut?
Barcelona Vampíro
2014-04-10 16:10
Jag var personligen väldigt besviken på Bartra igår, tycker han stod för en bedrövlig insats. Hans agerande vid målet är under all kritik och han känns allmänt svag och valpig. Killen är trots allt 23 år så det är ingen junis längre. Visserligen är vårt försvar som det är men han inbringar knappast någon säkerhet. Har svårt att se honom utvecklas till en framtida storspelare som vi kan förlita oss på. Jag kanske är lite hård nu men jag är inte särskild imponerad av den senaste kullen från La Masia, undantaget Thiago men det vill jag inte ens tänka på.
Barcelona Júnior.
2014-04-10 16:06
Pep.G

Bartra duger inte? Det beror på hur man ser på saken. I dagsläget är han en rotationsspelare och ingenting annat, i den rollen duger han mer än väl. Kanske är Bartras framtid i Barcelona att vara en rotationsspelare och inte given startspelare. Jag skulle inte tro att han skulle ha något emot det under några år framöver med tanke på hans uttalanden igår av varför han valde att stanna kvar i Barcelona trots andra erbjudanden, bl a från Madrid som erbjöd en saftig summa.

Barcelona Yaya24
2014-04-10 16:05
@viccc:

Barcelona knoxxx
2014-04-10 16:03
Barcelona_1899

Nu håller jag visserligen med dig när det gäller kritiken mot bland annat Busquets. Men när det gäller hans uttalande kring Neymar så blandar du nog ihop begreppen "underskattad" respektive "överskattad"..
Barcelona Barcelona_1899
2014-04-10 15:59
Pep.G "Can you believe this guy"

Ta inte i så du spricker nu pojken lilla. Busquets är världens bäste spelare på sin position, Fabregas när han är som bäst är det få som kan ge de möjligheter i anfallsspelet som han bidrar med. Sanchez är en av världens bästa djupleds spelare men har inte fått den utrymme han förtjänar. Han är lagets bäste målgörare efter Messi, det är starkt enligt mig. Neymar underskattad? hahah du kan inte ett skit om fotboll kompis släng dig i närmaste vägg. Han är den enda spelaren i vår trupp som bryter mönstret och kommer bli världens bäste snart ska du se.
Barcelona Nemesis 10
2014-04-10 15:58
Dom enda som kan få godkänt från mig igår är Neymar och Jordi Alba. Helvete vad snabb Alba är, minns inte riktigt vilken Atletico spelare det va men minns att jag ser en spelare som löper mot vårat försvar och hotar som fan och sen ser man en liten grabb rushandes i full fart och hinner ikapp, bryter och vinner duellen för att sen lugnt starta vårat anfall. Han växer mer och mer och jag ser ingen i dagens läge som är bättre än honom på sin position. Älskar när man ser hur hans små ben bara flyger fram och tillbaka, korta men jävligt snabba steg har han.
Det får mig också att inse hur bra det kan vara att ha minst en supersnabb mittback. Hoppas dom tänker på det när dom kollar backar!
Barcelona Barcanist
2014-04-10 15:55
Hur kan ni såga Bartra? Hänger inte riktigt med där. Han gör en BÄTTRE match än Mascherano, som spelat fotboll på högsta nivån i över 10 år. Ge Bartra lite tid, han är ingen ordinarie mittback (än)! En mittback på 174cm funkar inte. Placera Masken på sin gamla position, låt honom visa vad han går för. Gör han det bra så kan han vara kvar 1-2 år till som komplement till Busquets. Dåligt? Ut med huvudet före. Men såga för fan INTE Marc Bartra!
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2014-04-10 15:51
Viccc

Varenda en av dom du nämnde. Hade dom fått alla chanser Sanchez o Cesc har fått. Så hade dom varit etablerade storstjärnor idag.
Barcelona Pep.G "Can you believe this guy"
2014-04-10 15:48
Herregud. Herreguuuuuud. Jag vet inte var jag ska börja. Problemen är många här.

1. Bartra duger inte. Det tär på mig att säga det. Men han är ingen framtida mittback och får vi inte värva den här sommaren ska vi försöka spela antingen Busquets eller Song som mittback så mycket som möjligt. Song erbjuder huvudspel. Lär han sig hålla sina positioner kan det hänga någonting.

2. Busquets. Jag älskar dig. Men du är för högmodig ibland. Han måste inse att han kan inte göra sina fuckin dragningar överallt. 40 % av Atleticos anfall mot oss igår kom p.g.a av att Busquets eller Xavi misslyckade med en dragning.

3. Vi är det enda laget i världen som spelar med en DM. Han är övedrivet spinkig och är inte så snabb heller. Kanske snart dags att värva en Keita typ snart igen.

4. Messi. Var är hungern broder? För mycket VM i tankarna hoppas vi. Vinner du VM den här sommaren så är jag beredd och be Barca spela i UEFA cupen för din skull nästa år. Så mycket unnar jag dig den. Men lova mig bara att återvända så som du var. För igår dög inte.

5. Neymar. Underskattad snubbe. Fortsätt så. Den hungern du hade igår, hade bara Jordi Alba med dig.

6. Sanchez. Hahahahah herreguuuud vad trög fotbollsspelare. Man såg igår ännu en gång vilken belastning han är för laget. Han kan köra upp sina löpningar i röven. Hade vi haft en Adriano där hade vi varit farligare.

7. På tal om tröga spelare. Vad gör Fabregas kvar i Barcelona?

8. Duger Tata? Jag vet inte. Han såg mer besviken ut än taggad igår. Det sprider sig snabbt till dina spelare kära du.

Fan vad det är många som tigger örfilar nere i Barcelona. Men glöm inte, vi lever för den här klubben. Vi älskar den här klubben. Inte spelarna. Klubben. Därför stör det mig när vi vissa här får Sanchez o se ut som ett helgon. Fuck han. Han tillför ingenting och har aldrig gjort det. Man fick det på svart o vitt igår.
viccc
2014-04-10 15:46
Fan vad många dåliga spelare vi har i truppen, man kan inte kalla oss för världens bästa klubb när vi har spela som .. Cuenca, Dos Santos, affelay, Oier, Roberto, Pinto, Adriano, Tello, Bartra, lägg därtill Masip, Gomez mm som lär spela i A laget nästa år, jävla skämt de här
Neymar11
2014-04-10 15:42
Kan folk sluta ge order till andra om vad dom får göra och inte får göra. Folk har en åsikt och delar med sig den, går han/hon över gränsen så finns det folk som spärrar dom alternativ varnar dom. Stämmer inte åsikten överens med ens egen, argumentera emot eller ignorera det Alla har blivit såna moralkärringar
Barcelona Lion24
2014-04-10 15:07
Gio Style

Vad snackar du om? Du är helt otrolig. Ditt lag förlorade igår efter en pinsam insats och du försöker övertyga folk varför Alexis är bättre än Pedro. Varför tar du så illa upp om man kritiserar Alexis? Du är en Alexis polis här på forumet, så fort någon kritiserar honom så blir man dumförklarad från din sida, eller patetisk. Det är såna som dig som är problemet i vår klubb, såna som inte strävar efter att vinna allt, såna som ''ändå är nöjd'' att vi har kvar CdR och ligan när vi åkte ut på ett pinsamt sett igår. Ditt skitsnack om att ''ingen kan totalrenovera''. Vadå inte kan totalrenovera? Har en tränare BALLS så kan han revolutionera hela klubben. Hur kan man som tränare för FC Barcelona påverkas av media efter sist vi förlorade bollinnehavet? En stor tränare vid det läget hade sagt ''nu är jag tränaren i den här klubben och vi kör mitt race nu'' UTAN att ta ifrån klubbens spelfilosofi. Om en tränare visar sig så här svag, hur ska han ta FC Barcelona framåt? I början av säsongen så fick vi höra att vi var trötta i slutet på förra säsongen, därav 7-0. Därför skulle vi enligt Tata rotera under hösten och sedan ''explodera'' när de börjar vankas slutet. Vad hände med det? En av de första sakerna som jag kommer på när Tata presenterades var att han ville ha tillbaka presspelet. Haha jag orkar knappt gå in på det. Om en tränare vill införa ett presspel men inte kan det p.g.a olika anledningar, hur kan man vilja ha kvar en sån svag tränare då?

Inget lag kan någonsin vinna CL varje säsong. Men 95% av tränarna i Europa skulle ha förstått att man inte bör göra det ännu tightare med 4 mittfältare. Det får räcka nu med allt detta gulleri och smörja. Ta dig själv i kragen Gio Style, slå dig själv en lavette och vakna upp i din lilla positiva önskevärld. Vi ska AGERA, jag kan tänka mig att du har stora sympatier för Arsenal men detta är FC Barcelona. Jag vet inte om du har hängt med eller inte.
Barcelona grande jw
2014-04-10 15:06
Jag begär inte att Messi ska leverera 4 mål varje match, och särskilt inte mot ett så starkt kollektiv som Atletico.

Det jag begär av varje enskild individ är att dom ska svettas blod och tårar för klubbmärket och KÄMPA. Fråga Diego Simeone hur långt man kan komma med lite vilja och jävlar anamma!? Jag skiter fullständigt i att Messi gick mållös från matchen. Det är inte där kritiken ligger. Det är hans fullständiga nonchalans och ovilja att ens hjälpa laget. Igår förlorade han bollen otaliga gånger till Atleticospelare där han kunde tagit en rush på 5-10 meter för att vinna tillbaka den, istället stod han helt stilla och förväntade sig att hans lagkamrater skulle vinna tillbaka den.

I sådana här matcher ska våran största spelare visa vägen framåt och leda laget, istället sände han signaler till sina lagkamrater att han inte brydde sig överhuvudtaget.
Barcelona Gio Style
2014-04-10 14:58
Tro mig, jag var VÄLDIGT besviken på Messi igår.
Han vek ner sig när han behövdes som mest, men han var inte den enda.
Iniesta som alltid är dem stora matchernas man gjorde kanske sin sämsta match för säsongen. Inställningen fanns inte heller där.
Spelarna är bara människor, de kan inte leverera varenda match på ett år.
De förtjänar en jävla kritik efter gårdagens match men vi bör INTE sälja någon. Det vore sjukt dumt.
Barcelona Barcelona_1899
2014-04-10 14:57
Öppna era ögon för fan, vi förlorar en match och direkt ska det skyllas på vår bäste spelare genom tiderna. Ja, Messi var blek igår men att säga att han inte har hungern längre eller att han inte kämpar längre är bara pinsamt. För någon vecka sedan var han och kriga med Real mittfältet för att vinna tillbaka bollen eller när vi mötte city så slet han som ett djur för att vinna tillbaka bollen från Aguero. Han är också mänsklig, han hade en dålig dag på jobbet det händer alla. Tydligen hade Tata som taktik att inte involvera Messi så mycket i spelet igår, men att säga att han inte kämpar för laget är tjänstefel och borde titta på matcherna med både ögonen öppna. Messi visar alltid kritikerna som han gjort förr, med bollen.
Barcelona grande jw
2014-04-10 14:52
@Heywood Jablome - Andrés:
Igår fanns det en stor skillnad och det var helt enkelt vinna eller försvinna. Vi fick ett mål i baken direkt när matchen började och då var det EN sak som gällde. SPRING FÖR LIVET ELLER FÖRLORA. Och vad gör Messi? Han ser mer ointresserad ut än någonsin. Han såg faktiskt riktigt nonchalant ut. Han slog bort bollar på löpande band och "orkade" inte ens springa 5 meter för att vinna tillbaka bollen. Han tappade bollar, slog felpassar, och agerade statist när Atletico vände i farliga kontringar. En hungrig Messi hade redan varit nere på egen planhalva och vunnit tillbaka bollen som han gjorde mot Aguero. Det är fullt tillåtet att springa 7-8 kilometer per match om du heter Messi och gör ALLTING rätt, dvs gör magiska dribblingar, har bollen fastklistrad vid din fot, och slår assist på löpande band, och sist men inte minst, INTE FÖRLORAR BOLLEN TILL MOTSTÅNDARNA. Igår gjorde Messi ALLTING fel. Han hade en passäkerhet på 60%. Endast 27 av hans 45 passar gick till rätt adress. Han tappade bollen i uppspelet otaliga gånger. Han lyckades knappt med en enda dribbling under hela matchen. Tappar man bollen så har man ett ansvar i dagens Barcelona och det är att ta tillbaka den till vilket pris som helst. Willy Sagnol har 100% rätt när han i fransk TV sa "Messi tog alla för idioter. När man förlorar bollen kan man inte bara promenera". Det var pinsamt att se. Messi brydde sig inte överhuvudtaget. Han svek laget och oss supportrar.
Barcelona Lionel Messi n10
2014-04-10 14:51
Alltså kan förstå ilskan från gårdagens match men en sak jag inte kan förstå är att peta messi sälja han etc. Ni vet om att det är världens bästa spelare genom tiderna ni snackar om som nästintill presterar varje match (undantag igår)? Det handlar inte mycket Messi här utan hela laget försvaret är så himla dåligt så det finns inte ibland tror man att Dani alves är anfallare än back så mycket yta som han lämnar bakom sig. Det som behöver ändras till nästa säsong är att Dani alves säljs en av världens bästa högerbackar men inte för barca enligt mitt tycke vi ska ha världens bästa!. Xavi reserv alla har sett varför och så ska Mascherano så långt bort som det går han som mittback för Barca är skrämmande.

Med dessa ändringar tror jag att Barca kommer bli ett mycket bättre lag sen måste förstärkningar komma in, nytt blod måste komma in och spelare som inte tyvärr håller och är för mätta ut. Sen är det två titlar kvar att spela och vi som Barca fans även jag ska försöka hålla våra kritiska åsikter tills säsongen är slut för vem vet tänk så tar vi 2 titlar som är väldigt troligt då är säsongen inte så dålig trots allt. Visca Barca
Annons: