/spanien/barcelona/forum/5067.aspx/spanien/barcelona/forum/5067.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona LeoMessi
2014-04-12 22:05
@Blaugrana91:

Det är lättast att skylla på Tata. Det är ju hans fel att spelarna förlorar förmågan att dribbla och deras bollkänsla. Visst, han kan göra sina byten sent, men vem fan ska han slänga in? Roberto? Tello?

Tata ska inte behöva skrika och gråta för att spelarna ska inse allvaret. Dom ska vara tillräckligt professionella för det. Jag kan ju tänka mig att dom skulle spela livet ur sig om varje förlust innebar att dom drog av en veckas lön för dom.
Barcelona DM1982
2014-04-12 22:04
Det var inte så länge som jag nämnde att klubben på allvar bör tänka om Messi ska vara kvar. Fick otroligt mycket med skit då men jag vidhåller, klubben bör sätta sig ner och bestämma sig för vilka som ska vara kvar och av vilka anledningar.

Det måste till en riktigt förändring, inte något fjantigt lapptäcke där de tar in någon spelare här och där. Bort med dem som inte spelar, bort med dem som inte kämpar, bort med dem som är för gamla. Vad är problemet?

Vad gör en spelare som Song i laget? Det finns ingen rationell förklaring för att killen ska få ta på sig tröjan och spela. Tror nog inte att han ens fattar själv vad han gör i laget.

Att titta på a-laget ger ingen glädje längre, bara ett gäng miljonärer som springer omkring....eller det springer ju inte ens. Det ger mycket mer att titta på b-laget och de under.

Det är fullständigt uppenbart att Tata inte bestämmer i omklädningsrummet, han är garanterat borta till nästa säsong.

Fy fan, inte ens ett mål mot Granada kan de göra. Ett jäkla kryss och allt var i alla fall i deras händer. Jag mår illa av att se det här laget spela och att se Tata stå som ett frågetecken hjälper inte till.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-12 22:03
Plötslig är allting bra igen när vi vinner i Cupen säger ledningen.

Eller så säger de att vi 120 miljer Euro att värva för.

jag går gärna titellös och förnedrad den här säsongen om vi blir av med det här ledningen den här sommaren..
Barcelona Blaugrana91
2014-04-12 22:02
RedemptionMn

Ja det var Rosells ledning som sålde honom, men allas älskling Laporta som värvade floppen...
Barcelona Baronen
Håller med. Vi har verkligen gjort sämre insatser i år. Detta var inget bottennapp, sett till den här säsongen..

Vi kan ju verkligen inte vända en match. Det verkar inte vara möjligt. När har det hänt att vi vänder en match sista 10-15 minuterna?
Barcelona Vampíro
@Rambla~:

Visst försökte de, när det var 20-25 min kvar. Det här är knappast någon unik situation, de har haft den här matchbilden förr, där motståndarna gör ett tidigt ledningsmål och backar hem. Man ska kunna kräva att de inser allvaret med att ligan står på spel och väljer att kämpa direkt efter målet, inte vänta och hoppas på det bästa fram till sista 20.

Man blir jävligt förbannad, de kämpar arselt av sig på Bernabeu för att pissa bort allt med såna här insatser. Vill inte höra en enda ursäkt eller att resten av matcherna är som finaler längre, det har vart samma snack senaste månaderna med NOLL förändringar. Varken taktiskt och inställningsmässigt.

Jag kräver att spelare som Adama och Dongou ska starta flera matcher nu, de kan knappast vara sämre än Pedro och Alexis t.ex.
Barcelona burrow
Rambla

Håller med dig, men ärligt nu, det är väl ingen som tror på ett nyval i sommar? Hur funkar det där egentligen, kan medlemmarna kräva ett nyval?
Barcelona ElTriplete
2014-04-12 22:01
Då var säsongen slut.. Det har varit både roligt och ledsamt kan man säga. Många sköna vinster (Madrid 2-1, 4-3, City etc.) men också väldigt många jobbiga förluster och bottennapp. CL tog slut i onsdags, ligan tog slut idag och cupen är vår enda chans. Att vi då möter Real Madrid gör det ännu mer speciellt. Mot en cuptitel! Eller inte.. Kanske lika bra att förlora den också så våran f**t-ledning inser att det här inte håller.
Postat via SvenskaFans-appen
Jeffson
Jag är tamejfan likgiltig! Jag skiter i titlar, mål, poäng, Messirekord osv just nu. Det är helt oviktigt just nu. Det ENDA VIKTIGA just nu är att nuvarande ledning lämnar klubben! Medveten caps lock här: DET MÅSTE TILL ETT NYVAL I SOMMAR!

Fram tills dess är allt bara en transportsträcka.
RedemptionMn
@Canaletes:

Nej, det var under Rosells ledning. Chygrynskiy såldes sommaren 2010, Rosell hade då nyligen blivit vald till president.
Barcelona Abirey
2014-04-12 22:00
Jag tror problemet ligger i att Tata har tappat omklädningsrummet som Rijkaard gjorde
Barcelona Barcelona_1899
Hahah vilket skämt, vi ger bort ligan mot en av ligans sämsta lag. Vi gör hela 3ändringar i backlinjen! Det är pinsamt hur de spelar med en jävla gå fart ingen tempo i spelet. Finns ingen jävla vilja kvar, inte konstigt att pep lämnade oss. Vi kan skylla på backlinjen hur mycket vi än vill, men faktum kvarstår att problemet ligger i det offensiva spelet, hur många gånger har vi inte sett i år när lag har fallit tillbaka långt bak för att försvara sig endast mot sidleds barca, för det är vad vi är. Hur gärna vi än vill ha backar så måste vi ändra något i spelsättet vi spelar på, det behöver inte ta 100passningar för att komma till farliga anfall. Rakare snabbare spel skulle göra mycket mer nytta än de sättet vi spelar på idag. Ge oss en ny tränare, jag har varit emot det länge men efter idag får jag nog. Samma misstag som mot R.Sociedad tidigare i år, hur kan man spela med cesc och song på mitten?!
Barcelona LeoMessi
I ärlighetens namn så försökte dom faktiskt i andra halvlek men dom anföll så oorganiserat. Dom försökte verklige, om inte målvakten gjorde monsterräddningar så var fabregas där och sköt på motståndaren. Om inte fabregas var där så var pedro där och halkade.

Vi anföll men det var riktigt oorganiserat,
Barcelona grande jw
Jag vill se juvenil laget i cup-finalen. Det hade nog gett våra överbetalda divor en tankeställare om vad fotbollsglädje faktiskt handlar om. Just nu finns det noll glädje i laget och det har synts ett bra tag. Kanske man får tillbaka spelsuget om man får nöta bänk ett tag.
Barcelona Rambla~
2014-04-12 21:59
Jag hoppas att vi inte får värva i sommar. Ser hellre en hel make over i laget. Byt ut underifrån, se till att fixa en CL-plats nästa säsong och jag är nöjd.

Ut med ledningen också i sommar, jag vill ha nyval.

Det enda som känns bra just nu är att Real Madrid inte kommer att vinna ligan. I sista omgången har Atletico 3p att hämta på Camp Nou.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-04-12 21:58
RedemptionMn

Exakt, vårt nedfall började dagen Pep slutade, och vi beslöt oss för att fortsätta i samma bana med Tito, med all respekt för honom.
RedemptionMn
Migueli

Håller med dig! Väl summerat!
Barcelona jonis
Då var det slut för denna säsong. Återigen skämmer man ut sig. Återigen får man se Barca tappa när man inte ska tappa. Så hur kommer det sig att det ser ut såhär? Enkelt. Det är ju ganska uppenbart att spelarna bajsar på sig på bortaplan. Man undrar ju vad det kan bero på, för det händer varje gång. Och när det väl händer, så ser ju motståndarna detta. Dom vet om att Barca-spelarna inte klarar av pressen, och det viktigaste, gör man ett mål tidigt i matchen mot dom så är det bara att ta ner laget och satsa på kontringar samt utnyttja sina fans, vilket alltid händer. Man undrar ju lite när det var senast som Barca kontrollerade en match, gjorde de 2-3 målen inom 30 minuter och dominerade totalt. Detta finns inte längre, varför? Jo för dom blir sönderlästa. Neymar sönderläst, Messi sönderläst, Pedro sönderläst. Det värsta av allt, spelarna gör det alldeles för svårt för sig själva! Klackpass, omöjliga genomskärare och ruttna djupledsbollar. Varför inte spela som vanligt och trycka dit 1-1 istället? Juste det blir ju ganska svårt att kvittera när man inte vet vad avslut är för något.. Barcelona är slut. Och på onsdag, då får vi se slutets slut, Punkt slut.
Barcelona Leo y Cesc
@MessiStats: Barcelona suffer their 5th defeat of this Liga season after 33 games. Most defeats since 2008-09 (5 in 38 league games) Kanske dags att göra en förändring?
Barcelona Blaugrana91
2014-04-12 21:57
LeoMessi

Tack, här har vi en som faktiskt insett vad som är felet och det stavas SPELARNA.

Dessa överbetalda divor kan inte ens vinna en match mot Granada trots 29 skott på mål....Det säger väl allt?

Sen skyller man på Tata, visst han byten är stundtals bedrövliga, men vad mer kan han göra? Spelarna tycks inte fatta allvaret, förens det är för sent....

Ledningen har inget med spelarnas katastrofala spel att göra, dem borde absolut värva mittbackar, men återigen vi ska fortfarande vinna såna här matcher med laget vi har.
Neymar11
Är folk tröga eller det är inte enbart ledningens fel utan spelarnas också. Den ende som inte ska klandras är Tata, som får motstånd både av ledning och spelare Kan folk sluta beskydda alla dessa överbetalade divor. Vi ska kunna vinna mot granda med pedro som mittback då vi ska göra minst 3 mål en sån här match Ingen borde få betalat förutom neymar, Alba, montoya för den här veckan och framöver
RedemptionMn
Gonzalez_Barca

Guardiola lyckades. Han skeppade iväg flera spelare och tog in nya hungriga spelare. Jag kan stå ut med att inte vinna en ligatitel i en säsong, men åtminstone vill jag ha krigare på plan....inte fjolliga fotbollsspelare som filmar eller gnäller på gräsmatta så fort vi förlorar en match. Messi måste komma ner på jorden och förstå sin plats i laget. I Barca ska alla spelare kämpa och kriga.
Barcelona Migueli
Vi kanske behövde det här trots allt. Spelarna kanske lär sig något utav att deras inställning under andra halvan av säsongen. Medlemmarna kanske förstår att vi måste få bort den här jävla juntan i sommar och inte ha kvar dem till 2016. Men allt är bara kanske. Det kan ju trots allt vara så att i gen lärt sig ett skit ifrån detta när säsongen är slut. Vi får hoppas att den här mupparna i ledningen slängs ut med huvudet före!!
Barcelona Canaletes
[QUOTE=^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^]Chygrynskiy fick bara en säsong. Han var en av anledningarna Pep lämnade.

Ledningen sålde honom utan att fråga Pep.

Fast det var väl under Laporta?
Barcelona Kricko
Jaha. Ska man handskas med det här igen? Underhållningsvärdet på dagens Barcelona som ett kollektiv är noll..

Såg att någon här på forumet nämnde i halvtid att om vi inte gjort mål innan 55:e så är det kört, vi har sett den här matchbilden tusen gånger. Jag har ingen lust att vara negativ men sanningen är att detta är ett faktum.
Barcelona Baronen
Vilken vecka. Allt går ur våra händer..
Sanslöst.

Vi ska inte beskylla Tata för någonting. Bytena är klockrena. Jag tycker att Neymar var fantastisk i dag. Men han måste göra mål också!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-12 21:56
Chygrynskiy fick bara en säsong. Han var en av anledningarna Pep lämnade.

Ledningen sålde honom utan att fråga Pep.

Adama i startelvan.
Nästa vecka...
Barcelona Rambla~
2014-04-12 21:56
@Vampíro:

Du kan ju inte förneka att de försökte i andra halvlek? Bollen ville bara inte in.
Barcelona Federer - köp en back, tack
2014-04-12 21:55
Pinsamt. Man hade allt i egna händer men kastar bort allt genom att förlora mot skitgänget Granada.
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-04-12 21:55
Så ALLA inser att vi måste sälja halva laget och köpa in en ny halva.

En fråga bara.. HUR?!
Annons: