/spanien/barcelona/forum/5063.aspx/spanien/barcelona/forum/5063.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2014-04-13 15:02
Liverpool och Atletico har något som många lag saknar, hjärta. De har inte det bästa laget på pappret men ändå leder de sin liga. Kul att se.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Sentuary
2014-04-13 15:02
Kompany hade löst väldigt många problem i detta laget
Barcelona Gio Style
2014-04-13 15:01
Rambla~
Fast det kan du ju vinkla hur som helst :)
Hade vi vunnit hade Messis argentinska barbeque varit bra teambuilding istället.
Barcelona One_LionelMessi
2014-04-13 15:00
deras aggressivitet påminner mycket om Atletico Madrid.. där ingen av motståndare spelare får andas med bollen!
Barcelona Rambla~
2014-04-13 15:00
Haha vafan, tom Coutinho smäller på i närkamperna.
Barcelona Rambla~
2014-04-13 14:58
Messi hade tydligen argentinsk barbeque hemma hos sitt där flera av spelarna var med, två dagar innan matchen igår. Feta argentinska chorizo-korvar kanske inte är den bästa uppladdningen innan match? Det hade aldrig hänt under Pep. Messi som var under stenhård diet under Peps tid. Vi såg resultaten av det, Messi var omänsklig i några säsonger. Två dagar in CL mot Atletico hade Cesc någon födelsedagsfest för sin dotter. Alves studsar i en säng i någon reklam eller vad fan det var. Det är bra fokus på det sportsliga bland spelarna. :P
Barcelona II Barça II
2014-04-13 14:56
Underbart att se Liverpool i år!
Barcelona CarlesPuyol5
2014-04-13 14:55
Stream någon?
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
Jag har börjat kolla på Liverpool på sistone, inte för att jag håller på den eller så, utan för att tillfredsställa mitt fotbollsbehov nu när inte Barca har lyckats med det. Tycker de spelar fantastiskt och jag hoppas verkligen att de vinner PL i år. Mot alla odds. Hade gärna sett Rodgers ta över Barca en vacker dag. Han eller Martinez, om vi ska snacka tränare från öarna.
Barcelona One_LionelMessi
Brendan Rodgers Liverpool leker fotboll just nu! helt sjukt hur bra dom är!! dom kommer komma långt nästa champions league om inte vinna hela skitet!
Barcelona LeoMessi
2014-04-13 14:54
En sån passning som sterling fick av suarez får pedro och sanchez av Messi varje match, men dom halkar där medan sterling behåller kylan och gör mål.
Barcelona Barcelona_1899
2014-04-13 14:54
Där vann pool ligan!:) Kul att se att det inte alltid är pengarna som avgör.
Barcelona ElTriplete
2014-04-13 14:53
Fantastiskt lag som Rodgers har byggt upp!
Ronaldinho the original
2014-04-13 14:52
Skulle verkligen vilja se Europas två hetaste klubbar möta varandra. Liverpool vs Atletico!
Barcelona Barcelona_1899
2014-04-13 14:52
Fan får de några nya värvningar så blir de livsfarliga i europa nästa år!
Barcelona Blaugrana91
2014-04-13 14:51
Oj vad Liverpool spelar härlig fotboll! Kul att se
Barcelona Gio Style
2014-04-13 14:50
Jag tycker synd om Mascherano som alltid gett 100%.
Jag tycker synd om honom för att han inte platsar som mittback i Barcelona och för att Busquets har bosatt sig i DMC rollen för många år framöver.

För vi behöver en ny mittback som går rakt in i elvan, så är det helt enkelt och då är frågan om Mascherano finner sig i att agera tredjeval i mittförsvaret och andraval i DMC positionen...
Barcelona Vampíro
2014-04-13 14:50
@Rambla~:

Sånt är blasphemy i Barça. Anfall aldrig mot deras mittbackar, stå 7-8 m framför de och vänta på bollen.
Ronaldinho the original
2014-04-13 14:48
Barcelonistas (Barcelona) Nej det var Xavi som la passen till Neymar när han försökte runda Courtis.
Barcelona Rambla~
2014-04-13 14:47
Alla bara rusar ju framåt djupled. Vilket jävla självförtroende de verkar ha.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-13 14:46
Gio Style - det var Iniesta som la den goa mackan till Neymar inte Xavi.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2014-04-13 14:46
Helt sjukt suarez asså vilken spelare, han hade lekt ned hela la liga!
Barcelona Rambla~
2014-04-13 14:45
Herregud Liverpool, i 6m höll City tätt. Sen et mönsteranfall av Liverpool där Sterling skickar upp Kompany på läktaren och köpa korv. Vilken fotboll, vilken stämning på Anfield.
Barcelona Vampíro
2014-04-13 14:45
Vilket underbart mål av Liverpool hemma mot City. Djupledslöpning centralt bakom mittbackarna, något som är förbjudet i Barcelona.
Ronaldinho the original
2014-04-13 14:44
Suarez e faan världens mest kompletta spelare! Leder assist och skytteligan i PL
Barcelona Gio Style
2014-04-13 14:44
Jag kan tycka att Xavi får kritik även när han inte förtjänar det.
Han slog en härlig macka till Neymar i matchen mot Atleti, bara en passning jag kommer på sådär på rak arm till dem som kritiserar honom för att inte slå dem sista passningarna.
Xavi är inte i sitt prime men likväl har han gått in och gjort det som krävts av honom. Han är lagkapten och är en viktig pjäs i vårt spel, han ska absolut inte bort. Få lite mer vila, absolut!

Jag förstår mig inte heller på folk som fortsätter att såga Pique trots att han faktiskt har varit bra den här säsongen.
Han har varit saknad, mer än någonsin, nu under dem här senaste matcherna.
Barcelona Barcelona_1899
2014-04-13 14:41
hahha slutar med att neymar lämnar oss vid 25 års åldern, äckliga pinsamma fans.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-13 14:40
Nu när ilskan har lagt sig lite gällande matchen igår så får man försöka analysera vad som är problemet.
Och som jag sa igår håller det inte att enbart skylla på Tata eller enbart ledningen, alla är ansvariga på ett eller annat sätt. Några lite mer andra lite mindre.

Tycker bara det är löjligt på det här forumet när man totalt verkar förbise spelarnas usla insats och lägger över ALLT på Tata och ledningen.

Sport.es har en omröstning igång just nu, där frågan är vem som är mest ansvarig för detta ras vi ser just nu.

Så här svarade över 9000 personer:

Hela 49% ansåg liksom jag att det är spelarna som bär det största ansvaret. Vi har sett den här loja och slappa inställningen allt för länge nu. Spelare som får representera världens största klubb och tjänar miljoner i veckan visar noll vilja att kämpa för klubben och för oss fans.

Långt därefter på 27% hamnar ledningen, man anser alltså inte att dessa bär huvudansvaret och det håller jag också med om.
Den här ledningen har gjort x-antal inkompetenta beslut, det här med Abidal t.ex., konflikten med Cruyff, överlag dåliga värvningar och uteblivna mittbackar.
Däremot tycker jag inte att man kan kritisera dem för hur man sköter klubbens finanser, att klubben satsar mer på sponsorer och reklam är nödvändigt och är inget vi kan komma ifrån. Att man dessutom gör klubben mer global är bara bra för mig som inte är Katalan eller bor i Barcelona...

Men som sagt är inte lednings fel att spelarna visar upp denna patetiska slappa inställning och mättnad. Däremot är det ledningsfel att vi inte har ett fungerade försvar då man inte värvat dem nödvändiga spelarna, dessutom är det lednings fel att klubben har hamnat i så mycket blåsväder utanför plan, vilket såklart påverkat alla i klubben.
Ser man till vårt lag som vi har så ska vi ändå kunna vinna mot lag som Granada, Valladolid, Valencia på hemmaplan osv.

Sen är det bara onödigt att gapa om nyval redan nu till sommaren, kommer inte hända så bara slöseri med tid att tjata om det nu. Finns inga tänkbara kandidater just nu, men visst dyker det upp någon som på allvar kan bidra med något bra under 2016 när det är val då är jag helt för att byta ut ledningen.

På 19% hamnar Tata när fansen får tycka till om vem som bär det största ansvaret.
Helt rätt, Tata inledde bra, kom in med spännande idéer och tankar. Det såg man ju även i början av säsongen, vi gjorde en otroligt bra höst. Spelade lite annorlunda, men plötsligt förlorade vi bollinnehavet men vann med 4-0 på bortaplan och både Sport och MD var direkt i gång. Även Xavi påpekade ju det här om bollinnehavet, därefter kan jag ju bara tänka mig att Tata fick lov att anpassa sig mer efter klubbens spelsätt och här är vi nu.

Vidare har Tata inte ens fått en hel försäsong på sig samt inte ens fått tid till att värva in spelare som han vill ha och tror kan göra laget bättre. Så att folk här skriker om att han ska bort är bara löjligt. Låt han få en hel säsong på sig.
Däremot kan Tata kritiseras för sina laguppställningar samt byten som ofta är helt ologiska eller kommer alldeles för sent.

Men ska man sammanfatta det hela så är det solklart att dem som bär störst ansvar är SPELARNA.

Barcelona Gabriel
2014-04-13 14:31
Så jävla rätt av fansen att skälla ut spelarna. Mår fan bra av att se det där, det förtjänar dom. Vi, fansen, har alltid rätt. Det enda jag inte gillade vara apljuden, pinsamt beteende. Så jävla fegt av spelarna att inte stanna och ge några ord till fansen, vilka fan tror dem att dem är. Framför allt kaptenerna som Xavi osv, jävla fegisar. Respekt till Mascherano, han visar mer än någon annan just nu.
Barcelona Criff
2014-04-13 14:21
Sentuary

Jag hade heller inte stannat om folk hade skrikit Hijo de puta och gjort apljud mot mig som de gjorde mot Neymar.

Okej att komma med konstuktiv kritik, men det som de höll på med i början av klippet är bara pinsamt.
Annons: