/spanien/barcelona/forum/5062.aspx/spanien/barcelona/forum/5062.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Heisenberg
2014-04-11 15:12
@westinho - Sergio #16:

Håller med dig. Hatar när folk skriver innan matcher i stil med "Bla bla bla kommer hända - sanna mina ord" eller "om de gör si och vi gör så så vinner vi, jag lovar". Jag fick när jag var mindre lära mig att man är värd lika mycket som sitt ord, och av det att döma är det alldeles för många här inne som inte är värda ett smack.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-11 15:06
RonaldinhoGaucho!

"han kunde inte hantera stora spelare som Zlatan Etoo Henry Toure,"

Till att börja med, Yaya och Pep kom överens, men tyävrr så kan inte en spelare som Toure acceptera bänken, Pep visste, Yaya visste ergo det hade inget med hans personlighet att göra utan att han helt enkelt var för bra. Samma med Zlatan, han passade inte in som förstavalet centralt och varken han eller hans gris till agent kunde låta bli att tjata till sig en övergång. Dessutom var inte Zlatan Peps värvning.

2. Ronaldinho på slutet var dåligt inflytande, på Messi, på laget och Barcas rykte. Som frontfigur så kan man inte ses festandes innan matcher och formkurva pekade nedåt medan vikten gjorde det motsatta.

"skillnaden på en Barca supporter och en sån som dig är att vi håller på klubben först, inte spelarna,"

Hur kan du då gräma dig över att Pep skickade iväg dessa "stora spelare" när det i slutändan visade sig vara precis det vi behövde? Trippel efter Ronaldinho och Liga+Cl efter att Zlatan stack.

Jag har skrivit ett inlägg om detta förut men ska sammanfatta det nu: Att Pep inte kan hantera stora spelare är en myt för att undervärdera hans storhet. Han kanske är lite oortodox i stilen som inte fjäskar för dom, men för i helvete ni har ju facit framför, man tar inte alla dom titlarna han gjorde om inte omklädningsrummet är enat! Och till mitt sista argument: Messi. Större spelare än Ronaldinho (Ronnie hade 3 bra år) och bra mycket större än Zlatan och att hantera Messi är inte det lättaste, han var tex inte alls glad över att förlora sin mentor Gaucho.
Barcelona messileo
2014-04-11 15:05
@RonaldinhoGaucho!

Haha ta det lite lugnt med dina förhastade slutsatser. Jag, om någon, sätter laget före jaget men när profiler, tränare och spelare drivs bort år efter år, så blir det pannkaka till slut. Barcelona idag, efter att både Pep och Cruyff (räcker med att nämna dessa herrar) drivits bort från klubben, saknar identitet, respekt och värde. Hur tror du att det ser ut om några år? Du fattar väl att det här är bara början av maskinens undergång?
Barcelona messileo
2014-04-11 15:05
@RonaldinhoGaucho!

Haha ta det lite lugnt med dina förhastade slutsatser. Jag, om någon, sätter laget före jaget men när profiler, tränare och spelare drivs bort år efter år, så blir det pannkaka till slut. Barcelona idag, efter att både Pep och Cruyff (räcker med att nämna dessa herrar) drivits bort från klubben, saknar identitet, respekt och värde. Hur tror du att det ser ut om några år? Du fattar väl att det här är bara början av maskinens undergång?
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-04-11 14:53
@messileo:

eeh jaa? jag var med när Ronaldinho drevs bort, jag blev sjukt sur och hatade pep och har aldrig gillat han för de han gjorde, tills idag gillar jag inte honom, erkänner att han var en bra tränare för oss men verkligen inte professionell, han kunde inte hantera stora spelare som Zlatan Etoo Henry Toure,

skillnaden på en Barca supporter och en sån som dig är att vi håller på klubben först, inte spelarna, spelarna representerar klubben vi älskar, jag står kvar i samma klubb som drev bort min favorit spelare,

så som messi har spelat dom senaste matcherna så tror jag inte ens jag skulle bry mig om man säljs, ser hellre att vi får in 4-5 bra spelare som gör ett kollektivt än att vi har en 1 mans showare på planen som gör så att alla spelare blir nervösa och tänker allt måste gå via messi
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-04-11 14:50
@Acrobat:

Nå? Har du blivit av med allt du äger nu? Lova inget du inte kan hålla.
Barcelona messileo
2014-04-11 14:41
@grande jw:

Det är nog ingen sanning i det hela men skulle man bli chockad? Absolut inte.
Barcelona messileo
2014-04-11 14:39
@RonaldinhoGaucho!

Är messi den sista tråden som gör att jag håller på Barca? Okej, visst :-) Inte nog med att flera profiler som har haft en stor prägel på klubben har drivits bort men även stora fotbollsspelare har tvingats bort från klubben. Nu tar jag twitterinlägget med en nypa salt. Så hur kommer du reagera när spelare som Messi drivs bort? "Äsch, spelare kommer och går"?
Barcelona grande jw
2014-04-11 14:34
@messileo:

Vad är det där för konstig tweet? Chansen att det händer är typ en på miljonen. Den som tror att Messi kommer säljas är riktigt korkad.
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-04-11 14:33
@messileo:

vad gör du i detta forum isåfall? se messi är den sista tråden som gör att du håller på Barca? gitt här ifrån isåfall din medgångare
Barcelona messileo
2014-04-11 14:27
Om detta händer, då kan vi alla följa med Cruyff, Guardiola och Messi!
Barcelona Bort med Alves - Tack!
2014-04-11 14:16
ride the big one Du är en rolig liten sak :)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Júnior.
2014-04-11 14:10
Bort med Alves... Vilka är vi som ska tala om för våra spelare vad de får göra och inte göra på sin fritid? Vill de lägga upp bilder och tycker att det är trevligt, så fine. Det är inte så att de drar upp iPhonen under matcher, genomgångar eller träningar för att lägga upp bilder på Instagram, Twitter och allt vad det nu heter.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-04-11 14:10
Det är redan åtgärdat, kontakta hellre en mod direkt än att lägga upp det på forumet.

/red
Barcelona messileo
2014-04-11 14:06
"Dani Alves måste bort från kliubben illa kvickt ! Vad i helvete är det för jävla barnfasoner när han lägger upp Insta bilder 30 minuter innan match och så vidare? Vi vill inte ha några 14isar i Barca utan MÄN. Jag kommer ihåg när vi hade Marquez,Abidal,Toure,Zambrotta,Cocu,Henry,Ronaldinho,Kluivert,Deco,Etoo och massa andra som gav allt för denna klubb..endast riktiga män i Barca !" Är detta en vettig diskussion, tycker du? Visst har dem spenderat lite för mycket tid på sociala medier men dem är väl människor som oss och likt alla andra människor, så har dom ett liv utöver fotbollen.
2014-04-11 14:02
Jag har inte tid med att sitta leka stor och tuff framför en skräm. Är här för att föra vettiga diskussioner angående Barcelona. Har varit aktiv följare på denna sidan början av 2003 så där får du inga poäng min vän. Att jag tycker Alves ska säljas står jag för då jag inte tycker en professionell fotbollsspelare ska kunna bete sig på de sättet han gör. Samma gäller Neymar, Pinto som leker clowner på Insta.

Sedan till de fotbollsmässiga, Alves har gått ner sig rejält det kan inte ens du förneka. Att han tar på sig 60 touch innan en passning (som sällan sitter rätt) är inte OKEJ ! Han agerar våran Ronaldinho tror han som knappt kommer förbi någon längre, att han sen lämnar världens ytor åt motståndarna vid kanten är en annan sak som du inte heller kan förneka min vän ;)
Barcelona messileo
2014-04-11 14:02
Någon som vill lira lite FIFA ikväll?
Barcelona AndreD
2014-04-11 13:46
Jinxes, jinxes everywhere........
Barcelona DM1982
2014-04-11 13:43
Går sådär för Real Madrids yngre, de ligger under med 3-0 efter 42 minuter mot Benfica i Youth League.

Barcelona spelar semin 16:30
Barcelona messileo
2014-04-11 13:42
Har för mig att Puyol agerade målvakt i tidig ålder, kan man inte testa honom mot Granada? ;)
Barcelona LeoMessi
2014-04-11 13:41
MessiyoyO 10 (Barcelona) Det där är tecken på att Chelsea bajsar blod just och är livrädda för Atletico. Och om dom inte skulle låta honom spela så kommer Curtis att hata dom för det! När man lyssnar på Mourinho så låter det som att dom äger Curtoius bokstavligt talat, som att han är deras slav och han har inget att säga till om.
2014-04-11 13:40
@Bort med Alves - Tack!:

Din profil är skapad 2014-04-10 09:04:40 och detta är ditt första inlägg alltså?
Fan vad smart du var då troll
Barcelona MessiyoyO 10
2014-04-11 13:39
Det är så barnsligt av Chelsea att hålla på med sånt trams när det gäller Courtois. Dem har lånat ut honom i ett syfte och det är för att han behöver utvecklas. Nu gör han det. Han har varit en starkt bidragande orsak till Atl Madrids framfart i år och bör självklart få chansen att fullfölja sin fantastiska säsong. Är det inte just dem här matcherna som man utveckla i? Så jävla töntigt. Inte undra på att han inte vill gå tillbaka till äckelklubben.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-11 13:39
Troll här nedanför.
2014-04-11 13:33
Dani Alves måste bort från kliubben illa kvickt ! Vad i helvete är det för jävla barnfasoner när han lägger upp Insta bilder 30 minuter innan match och så vidare? Vi vill inte ha några 14isar i Barca utan MÄN. Jag kommer ihåg när vi hade Marquez,Abidal,Toure,Zambrotta,Cocu,Henry,Ronaldinho,Kluivert,Deco,Etoo och massa andra som gav allt för denna klubb..endast riktiga män i Barca !
2014-04-11 13:32
Upp med Bagnack om inte Pique blir spelklar!
Barcelona LeoMessi
2014-04-11 13:31
messileo (Barcelona) Alltså jag ser hellre att någon från b-laget får spela där. Tex bagnack eller Edgar Lé. Antagligen kommer Busi spela mittback och Song mittfältare:/
Barcelona messileo
2014-04-11 13:28
Leomessi:

Haha, Masken är tillgänglig iaf. Vem skulle man vilja se jämte honom? Song? Fy fan.
Barcelona LeoMessi
2014-04-11 13:27
messileo

Han är mittfältare, så ja han är en mittback i barcelona :P haha
Barcelona Júnior.
2014-04-11 13:23
En liten uppdatering från Uefa Youth Leage: Real Madrid ligger under med 3-0 efter 17 minuter mot Benfica. Marängerna har dessutom ett rött kort. Blir väl Benfica som står för motståndet i finalen om Juvenil lyckas ta sig vidare mot Shalke senare. Edit: Stream i länktips för de uttråkade.
Annons: