/spanien/barcelona/forum/5061.aspx/spanien/barcelona/forum/5061.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-13 18:06
@LeoMessi:

Du biter dig själv i svansen då Alexis köptes JUST för de offensiva kvaliteter du nämner: mottagningar, bollkontroll och dribblingar. INTE för det defensiva arbetet (som jag fortfarande tycker är överskattat). Med tanke på att du själv sågar Alexis och lyfter fram hans "defensiva kvaliteter" kunde vi lika gärna köpt Jan Tauer för 2kg ris och en varmkorv från IKEA. Tror inte skillnaden hade varit särskilt stor varken offensivt eller defensivt ... men vi hade haft 40 miljoner euro kvar på kontot.
Barcelona LeoMessi
2014-04-13 18:00
Deulofeu (Barcelona) Set var precis som jag misstänkte. Han är alldeles för feg! Samper har varit bra varje gång han har spelat och han har varit den stabilaste spelaren i laget också. Jag antog att han matchade grimaldo försiktigt med tanke på hans långa frånvaro men tills nu så borde han ha jobbat upp konditionen och tempot. Eusubio har inget i b-laget att göra. Det är ju hans uppgift att försöka utveckla talangerna men istället så motarbetar han dom och alla får kasst självförtroende. Grimaldo och samper är ju dom största talangerna.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Deulofeu
2014-04-13 17:50
LeoMessi lite utav Tito syndromet Eusebio vill ta så många poäng som det går ibland (ganska ofta) blir det på bekostnad av de yngsta spelarna som han inte vågar spela.

Grimaldo har ju varit skadad länge men fått skralt med speltid alla vet ju att han är bättre än PLanas han har ändå fått stått tillbaka förutom på slutet.

Samma sak med Samper han är vår största talang i laget och ska spela han tillför så mycket mer än Illie som dock är kapten...

Han skulle ju kunna spela Samper på Bedias position för att starta båda.

Min enda förklaring är alltså Eusebio är feg och satsar på rutin.

Nu är det ju nästan klart att vi kommer hänga kvar i liga adelante så då kanske de yngre får fler chanser i de sista matcherna men likt Tata är jag rädd för att han vill ta så många poäng som möjligt i ligan.

Det kan i värsta fall ledas till ytterligare paralleller likt Thiago någon av våra ynglingar kanske inte orkar med det och lämnar?

Eusebio ser nog sin chans att ta hand om ett a-lag han tror nog han är lämplig för a-laget efter Tata hemska tanke!
Barcelona LeoMessi
2014-04-13 17:41
Deulofeu (Barcelona) Vet du varför samper är bänkad? Känns som att han har förpassats till bänken ganska ofta nu på senare tid.
Barcelona Gio Style
2014-04-13 17:36
Lion24
Återigen, lägger ord i mun på mig.
Jag antar att du behöver göra det för att få rätt i dina uttalanden.
Jag vill inte ha några nyförvärv in, jag vill inte ha några förändringar, jag är nöjd med tredjeplaceringar, Adriano är bättre än Alba, vi gör en godkänd säsong om vi bara vinner cupen, jag vill att spelet ska se likadant ut nästa år.
Har jag någonsin påstått NÅGOT av det du skrev?
Svar nej.
Så ja nu låter du mig vara för du kan ju inte ens läsa det jag svarar.
Barcelona LeoMessi
2014-04-13 17:34
KarmaIsAKaranka (Barcelona) Då kan resten av laget dra lärdom av honom för han är den enda som jagar bollar han själv har förlorat. Tyckte bara inte att det var relevant att jämföra sanchez med Gerrard. Jämför honom med hans egna lagkamrater så ska du se att ingen löper så mycket som han gör och ja han löper även när andra har förlorat bollen. Ska du klandra på något hos Alexis så kan det vara hans mottagningar, bollkontroll och dribblingar. För det defensiva sköter han bra.
Neymar11
2014-04-13 17:30
Precis läst det med fansen, till visa delar är helt rätt men dom har överdrivit. Apljud ska aldrig förekomma inte mot motståndare eller mot spelare i egna laget. Det där är bara vidrigt, men jag är rädd för såna här konfrontationer gör det bara värre. Spelarna känner sig inte trygga och får verkligen ingen vidare lust att spela efter detta. Sen så är det fel spelare som jagas, det borde vara Messi,Fabregas,Xavi,Sanchez/pedro och Alves som ska jagas. Inte fan ska dom ta ut sin frustration på pinto Min fråga i det här är om fansen därnere är så missnöjda, varför gör dom inte samma sak mot ledningen? Varför tvingar dom inte till nyval?
2014-04-13 17:28
LeoMessi

Skillnaden mellan Alexis och Gerrard är att Gerrard löper efter alla bollar. Alexis löper efter sina egna borttappade bollar. Därför skapas en illusion av att Alexis "kämpar". Det enda han gör är att försöka reparera sina misstag. Vi har inte råd att han en spelare som sjabblar bort 10-15 bollar varje match. Varje borttappad boll är en bortkastad minut eller två. Eller jo, vi har råd tydligen. 40 miljoner euro kostade han.

Oroa dig inte för att försöka trycka ned mig. Patronisera någon annan. Jag har rejäl uppbackning gällande min åsikt och står för den fullt ut. Det har jag gjort i 2 år nu sedan jag såg att Alexis inte alls har de kvaliteter som klubben behöver. Han är bara en bromskloss för Pedro, Tello & Co.
Barcelona Deulofeu
2014-04-13 17:27
0-1 Barca B mot Jaen måskytt Espinosa efter väggspel med Suarez!

Barca har efter en trevande inledning tagit tag i taktpinnen!
Barcelona Lion24
2014-04-13 17:27
Gio Style

Ok. Tata gick ju sin och din väg, alltså att rotera. Jag förstår inte hur du kan försvara hans beslut när matchen är förlorad. Ok, om den var vunnen, då skulle inte någon knappt kunna öppna munnen. Men när man har förlorat matchen efter att roterat på sina ytterbackar när man har 2 defensiva mittfältare som mittbackar i en svår bortamatch mot ett lag som kämpar för sin överlevnad, ja då ska du vara tyst. För du/ni förlorade. Nej, jag har aldrig i hela mitt liv sett en match med Tata Martino som tränare för Newells. Varför ska jag behöva ljuga? Haha. Vad jag däremot vet är att det är en jävligt stor skillnad på spelare som spelar i Newells och spelare som spelar i Barcelona.

Tata sa ju för någon månad sen att vi inte skulle rotera mer, vad hände med det? Vart är presspelet som vi blev lovade när säsongen startade? Montoya hade inte spelat på 11 matcher och nu slängs han in i luften med Busi och Masch som partners, hade det inte varit säkrare att spela med Dani? Jag skrev allt detta innan matchen startade igår så kom inte med några '' det är lätt att vara efterklok''. Du skrev för någon dag sen att jag skulle låta dig vara att leva i din happy fantasy värld och vet du vad? Jag tänker låta dig göra det. Lycka till med ditt sätt att se på fotboll och hur våran klubb ska skötas/spelas. Men du kommer inte få se mer än en 3:e placering och massa skitiga resultat och spel. Men fortsätt tänk så du. Jag kommer gå min egen väg där jag ska ha ambitioner att vinna titlar med ett fint spel och jag ska ha stenhårda krav på mina spelare och tränare som sköter min älskade klubb. Jag förstår att man inte kan vinna 60/60 matcher men likt förbannad så ska spelarna/tränarna ge sitt allt. Jag vill ha en positiv förändring och det genast nu, jag kommer inte vara tyst och jag kommer fortsätta ha ett stenhård öga på laget och kommer kritisera laget så fort tillfället ges för det förtjänar dom. Men du kan alltid tänka på nästa säsong och ge tränaren som håller på och slutar på en 3:e plats en chans till nästa säsong. Bry dig inte om att ha bättre spelare och kvalité på vissa positioner, utan var nöjd som det är. Men jag väljer min väg.
Barcelona LeoMessi
2014-04-13 17:26
Espinosa gjorde precis mål och b-laget leder matchen med 1-0 efter 26 minuter
Barcelona SUPERBUSQUETS
2014-04-13 17:26
LeoMessi (Barcelona) De kan ja hålla med om!
Barcelona LeoMessi
2014-04-13 17:24
SUPERBUSQUETS (Barcelona) Snarare så att klubben behöver en utveckling. Det har stått stilla i typ 3 år och vi gör absolut ingenting åt det.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2014-04-13 17:21
Ja Sanches är ju inte direkt Barcelonas bästa spelare! Ja kan knappt se någon utveckling på honom nu när han vart i klubben i två år. Grejen är ju att man måste utvecklas i klubb lag, men ja ser ingen utveckling hos honom, och kom inte å säg nu att han har gjort 17 mål i ligan, och att han fick Lopez att köpa korv. Samma gäller pedro honom ska vi ju egentligen inte ens prata om han är ju fan helt under isen.
Barcelona LeoMessi
2014-04-13 17:03
KarmaIsAKaranka (Barcelona) Jag är ingen beskyddare av sanchez men att påstå att han inte kämpar bara för att Gerrard gjorde en maxlöpning är bara onödigt. Jag försöker inte sätta dig på plats eller något sånt, jag själv kan vara duktig på att säga en del ogenomtänkta saker när jag är irriterad.
Barcelona LeoMessi
2014-04-13 16:59
KarmaIsAKaranka (Barcelona) Vad har gerrards löpning med sanchez att göra? Ville du bara ha en anledning att skriva något om sanchez? Det räcker nu, njut istället av en "gammal" Gerrard gjorde en maxlöpning. Och ja, sanchez springer mycket! Betyder inte att han är bättre för det. Han kämpar åtminstone
Barcelona Gio Style
2014-04-13 16:49
Lion24 Till att börja med, våra spelare är inte lätta att hantera. Samtliga efter Pep har haft svårt med detta och Pep slutade själv av den anledningen att han av alla människor kände att han inte kunde motivera spelarna tillräckligt. Med det sagt så tycker jag att det vore orättvist att inte ge Tata en HEL SÄSONG där han får vara med från början. Vi behöver värva spelare också. Jag drog min parallel till Bielsa för att han är väldigt tydlig i sin spelfilosofi. Sluta se det du vill se och prova att läsa det jag egentligen skriver. HUR har jag höjt Bielsa till en tränare som vunnit en massa titlar? Men, apropå Bielsa: Du tror inte att Bielsas arv lever vidare till viss del i Athletic? Han revolutionerade deras spel och du kan dra 0 paralleller från Athletic idag under Valverde kontra Athletic INNAN Bielsa. Du kan räkna upp Simeone, men faktum kvarstår att du inte sett Newells under Tata för att kunna uttala dig. Där såg man klart och tydligt Tatas spelidéer, det var en klubb han fick full kontroll över och styrde precis allt inkl. värvningar. Tatas spelstil är väldigt lik Bielsa, därför drog jag upp honom. Simeone har tagit till sig mycket av det Bielsa sagt men han har adderat sina egna idéer till spelet. Att du räknar upp Simeone är helt jävla irrelevant och visar hur lite du egentligen kan om Tata. Seriöst mannen, jag blir riktigt irriterad på dig nu. Om jag säger att vi roterade, hur jävla korkad är man om man ställer frågan "Du kanske tycker Adriano är bättre" när jag skriver ROTATION? Vet du vad det innebär? Jag gissar på ja, så snälla sluta komma med sånna idiotiska påståenden. Ja jag skrev att jag skulle vara nöjd om vi vann ligan och Cupen, har jag påstått något annat? Jag förklarade varför jag skrev det och det är garanterat fler än jag som känner att det är bättre att andas 1-2 gånger innan man skriker ut i forumet att självaste Messi ska säljas, att Tata ska sparkas och att många av våra spelare är h*rungar. Du kanske föredrar den approachen men jag föredrar sansade diskussioner framför hatspridning i Les Rambles. "Det var ju du som skrev att du ''skulle vara nöjd'' om vi hade vunnit ligan och CdR när 98% av alla Barca fans rent ut sagt var förbannade efter att ha åkt ur CL. Nu har du inte ligan kvar. Blir du fortfarande ''nöjd'' med att ha vunnit CdR medans spelet ser ut som gris? " Helt ärligt nu, läs det du skriver. Vad tror du? Aaa ja blir jättenöjd om vi bara tar Cupen och spelet ser ut som skit, för det är raka motsatsen till vad jag skrev men AA PRECIS! Målet mot Granada var i varje fall inte Montoyas fel, Montoya hänger med Granadaspelaren och pressar ut honom hela vägen ur vinkel. Pinto väljer att gå ut trots att han inte behöver det och öppnar upp ena stolpen för anfallaren och sätter samtidigt ena knät i backen. Hade han inte gått så långt ut hade inte spelaren haft någonstans att lägga bollen. Du kan analysera den hur långt som helst, blamea bolltapp osv. Men rotationen i det här fallet var inte felet till att vi släppte in ett mål, Montoya gjorde det han skulle göra. Nu pratar du rent hypotetiskt, vi hade kunnat göra ett mål från vänsterkanten om Alba spelat. Visar ju hur mycket du kan om fotboll egentligen. På det sättet kan vi alltid ge ett lag fel. "Hade Alves börjat hade han gjort mål", "Alba råkade slå vänsterfoten i dörrkarmen och hade lite ont men hade inte Adriano spelat och Alba spelat ändå o slagit ett inlägg med högerfoten istället så hade vi kanske kunnat gjort mål i matchen" Fatta att din kritik mot den rotationen är helt irrelevant och helt felaktig i det här läget. Du klagar bara för att klaga, lite som du alltid gör.
Barcelona Vampíro
2014-04-13 16:46
Holy shit man ryser när man hör Gerrards tal efter slutsignalen. Han samlar hela laget och pushar de inför kommande strider. Och Puyol ska lämna efter säsongen. Helvete.
2014-04-13 16:43
@SUPERBUSQUETS:

Såg Gerrard springa 50 meter för att hindra ett inlägg i slutet av första halvlek. Han är snart 34 år gammal. Jag bokstavligt talat urinerar på Sanchez och alla hans lakejer som påstår att chilenaren löper och sliter för vårt lag. Folk som försöker få det att framstå som att Sanchez "gör mer än alla andra". Vilken jävla myt!

Gerrard är en elefant och vår pubispojke Alexis är en myra i jämförelse. Alexis kan gå runt och dra upp sina jävla shorts medan Gerrard kan vara stolt över sin insats. All eloge till Liverpools kapten som har hjärtat på rätt ställe: intill klubbmärket.
Barcelona MessiyoyO 10
2014-04-13 16:36
Ja, va ska man säga om Liverpool. Dem spelar helt klart med ett stort självförtroende. Dem visar sån jävla hunger och vilja. Dem krigar som ett lag. Sen har dem otroligt mycket fart och teknik framåt. Imponerad av Sterling. Killen kommer bli ännu bättre. Att få se en sådan ung spelare dominera och briljera på en sån hög nivå är riktigt kul, oavsett vilket lag man håller på.
Barcelona SUPERBUSQUETS
2014-04-13 16:32
Fan vilken jävla lagkapten Liverpool har Gerard, helvete som han pushar och springer, lite även det som saknas i dagens Barcelona
Barcelona Vampíro
2014-04-13 16:32
Gerrard är i tårar efter matchen man ser hur mycket det här betyder för honom. Nu har Liverpool allt i egna händer med fyra matcher kvar. Man unnar de att vinna titeln. Undviker att dra den obligatoriska parallellen med Barça.
Barcelona Andrés V
2014-04-13 16:30
Aj aj aj, vilken solklar straff för City där
Barcelona One_LionelMessi
2014-04-13 16:29
sorry me haha fan va srktels ansikte ser ut som en riktigt hooligan ansikte!!
Barcelona Lion24
2014-04-13 16:26
Gio Style Wow. ''Tror du att Tata säger åt sina spelare att stå stilla efter en passning'' -Gio Style, du svarar på dina egna frågor min vän, min kamrat, min kollega, mitt allt. Men varför gör då inte spelarna som Tata säger? Vet du vad BALLS/p*ngkulor menas? Om spelarna inte tar åt sig det Tata kräver och Tata inte vågar höja rösten eller bänka spelaren, hur f*n kan man få ihop det med att Tata ändå ska leda klubben? Då är det väl klart och tydligt att tränaren inte har det som krävs för att leda klubben. INGEN har sagt att tränaren är en dålig tränare, gubben skulle förmodligen göra storsuccé med Valencia, Malaga och de mindre lagen. Men har man inga BALLS så kan man inte leda VM, EM X2, CL mästare. Om Tata ger sina direktiv och spelarna inte gör jobbet, ska vi då byta ut 20-22 man eller ska byta ut tränaren Gio Style? Svara på den frågan. ''Tata är från samma skola som Bielsa''. Vet du att Simeone har tagit influenser från Bielsa? SIMEONE+BIELSA=? Bara för att en har gått ''samma skola'' som en annan så har de fortfarande olika åsikter. Jag förstår inte heller vilket under Marcelo Bielsa har gjort, han är en bra tränare men du får det låta som om han är Pep eller Mourinho titelmässigt. Lugn nu. Rotationen. Gio Style, vem är en bättre ytterback: Alba eller Adriano? Alba så klart, eller hur. Med din skeva fotbollssyn så skulle det inte förvåna mig att du skulle säga att Adriano är bättre för att han är snällare och kan nicka bollar med ansiktet. Om Alba hade spelat igår, vem säger att vi inte hade gjort ett mål från vänsterkanten på assist från honom. Alves eller Montoya? Hade Alves spelat så hade han kanske hunnit ikapp Brahimi som gjorde målet igår. Eller så hade han varit ett mycket större hot än Montoya som man kan tro har en sne fot. Men du skyller på Pinto p.g.a målet, haha. Bara det visar att du kan lite om fotboll. Det var ju du som skrev att du ''skulle vara nöjd'' om vi hade vunnit ligan och CdR när 98% av alla Barca fans rent ut sagt var förbannade efter att ha åkt ur CL. Nu har du inte ligan kvar. Blir du fortfarande ''nöjd'' med att ha vunnit CdR medans spelet ser ut som gris? Vi har inte gjort ett spelmål på 228 (!) minuter på bortaplan. 228 minuter...
Barcelona Barcelonistas
2014-04-13 16:18
Cule4life - om vårt lag visar samma inställning som Liverpool så lovar jag dig att vi kommer vinna Cl. Sen behöver vi lite nya spelare i laget men det löser vi nog under sommaren.
Barcelona Sentuary
2014-04-13 16:17
Vadå var är Messi? Killen orkar inte springa på matcherna och ni förväntar er att han ska gå och träna när han är ledig?
Barcelona Cule4life
Just denna säsongen påminner Liverpool, A.Madrid, Roma om varandra just nu. Känns som pånyttfödda lag som kämpar för varandra.
Barcelona 1899
… två förluster i rad senare har våra spelare fått ledigt … U N B E L I E V A B L E …
Barcelona MessiyoyO 10
2014-04-13 16:16
Han vilar sig inför VM :p
Annons: