/spanien/barcelona/forum/5060.aspx/spanien/barcelona/forum/5060.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
daacun
2014-05-06 00:01
KarmaIsAKaranka (Barcelona) Jag är trött på att våran spelare blir misshandlade i varje el clasico spelar inte nån roll vart det spelas och att de är tyst som snälla flickor jag vill ha riktiga män som säger ifrån. Jag tänker tillbaka till 5-0 matchen när Sergio Ramos sparkade när Messi sedan knuffade ner Puyol och sen ärflade Xavi
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Lion24
2014-05-05 23:54
Gio Style

Ska jag vara ärlig så har jag ingen aning om vad du pratar om. Jag vet inte vad Pedros 3 senaste säsonger har att göra med din favorisering av spelare. Det är klart och tydligt det du skrev, om inte, läs igen:

Namn: Gio Style
Sänt: 2014-04-20 21:14
Pedro vart fan är din killerinstinct?

Namn: Gio Style
Sänt: 2014-04-20 21:40
grande jw skrev följande:
Nu är vi tillbaka på ruta ett när det gäller Alexis självförtroende. Så det är ju lika bra att sälja honom. Det tog nästan 2 säsonger för honom att börja träffa målet i Barcatröjan.

Så fort han började bänkas i dem viktigaste matcherna så gick självförtroendet ner på 0. Nu avslutar han hellre rakt på för att träffa mål än försöker göra mål.

Läs riktigt noga de sista du skrev. De 2 sista raderna. Jag har bara en enkel fråga. Du skriver att Alexis hellre avslutar rakt på mål för att träffa mål. Det gör Alexis för att hans självförtroende är på botten, läser jag fel nu? Ok. Men 26 minuter tidigare så skriver du ''Pedro vart är din killerinstinct''. Då lyder frågan: Kan det inte vara så att Pedros självförtroende också är på botten därav att han inte har kvar sin ''killerinstinct''? Svara enkelt. Behöver inte gå in på om du tyckte att Tatas laguppställningar var fel eller blanda inte in Cesc, Neymar eller någon annan. Svara enkelt på frågan bara.
Barcelona Júnior.
2014-05-05 23:49
Daacun Det finns en anledning till att många vill ha bort David Luiz från Chelsea. Det är inte en spelare som man kan förlita sig på. Han drar ständigt på sig onödiga kort och frisparkar vilket är det sista vi behöver med tanke på att fasta situationer är vår achilleshäl. Han är en humörspelare helt enkelt. Ena dagen är han Superman och andra dagen är han Clark Kent. Vi behöver stabilitet och kontinuitet. Man får inte stirra sig blint på hans insatser i landslaget, där har han Thiago Silva bredvid sig som kan reda ut hans misstag om så behövs. Kan Pique göra likadant? Tror inte det.
Barcelona One_LionelMessi
2014-05-05 23:48
Neymar11... om du tycker hummels är nonchalant , hur fan kan du ta luiz då som första val ? han är ju mycket värre än hummels på den fronten? haha har du inte sett matcherna mot real? han har dominerat varje gång han har spelat mot dom?
Barcelona Gio Style
2014-05-05 23:40
David Luiz är 27 år gammal.
Han borde redan filat bort det orutinerade i sitt spel för ett antal år sedan.
Jag tror att backlinjen blir bättre med honom men värvningen känns dålig på förhand.
Vi behöver en ledare som sagt, inte ett till hönshuvud.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-05 23:36
@daacun:

Amen to that!
daacun
2014-05-05 23:35
David Luiz är en av de bästa mittbackarna som finns på marknaden dessutom är han en riktig krigare och han kommer säkert skydda våran spelare som Nymar, Messi, Iniesta. hur många gånger har grisarna Pepe och Sergio Ramos inte körd över våran spelare? Har nån sagt ifrån?
Barcelona Gio Style
2014-05-05 23:28
@Lion24:

När har Pedro varit "tvungen" att göra mål i ett läge?
Aldrig i min bok i varje fall, inte numera då han har tappat målskyttet.
Ja, han har tappat edgen som han hade i början.
Det är 3 säsonger nu, fler säsonger med dålig skärpa än säsonger med bra skärpa.
Klart att mycket handlar om självförtroendet, en spelare som går mållös under en längre period tappar självförtroende även om coachen skulle matcha honom 90 minuter match ut och match in.

Du måste förstå att det är 2 olika sorters spelare ändå.
Pedro har en större målhunger och söker mål oftare.
Kan jag inte fråga "Vart är din killer instinct?" i matchens hetta när det handlar om honom?

" Alexis hade inte självförtroende, det var därför han sköt rakt på, enligt dig alltså."
Snacka om att dra feta slutsatser av en mening.
Det var inte ett specifikt skott jag pratade om.
Jag pratade om hans mentalitet, han är rädd för att göra bort sig så han skjuter hellre safe i mitten än försöker placera bollarna.
Varför? Jo för att han inte är en målskytt och kan knappast klassas som den av dem bättre avslutarna i fotbollsvärlden.

Pedro vågar ta skott och vågar försöka göra mål på ett annat sätt vilket är bra i sig. Jag frågade mig bara varför skotten numera är fjösningar allt som oftast.
Barcelona Gabriel
2014-05-05 23:20
Neymar11

Japp, vi tycker otroligt olika. Vi sätter punkt för en trevlig och givande diskussion.

Gracias.
Neymar11
2014-05-05 23:18
Gabriel Nu jävlas du med mig bara, hummels är lika vilse som pique stundtals. Han är en jävligt bra passningsspelare, men han brukar kladda på bollen för ofta och tappar den i fellägen. Att han är långsam är ingen myt utan fakta, en dubbeldäckare vänder fortare än Hummels. Han är för lik pique, därför subotic hade suttit perfekt. Men det kommer aldrig att hända
Barcelona Barieta
2014-05-05 23:17
@Vampíro:
Jag tror inte det är omöjligt att de diskuterat värvningar, även fast Luiz ryktet funnits länge så bör ju den Enrique ha möjligt att säga sin åsikt om han nu ska ta över. Fast nu spekulerar ju vi vad som kan ha hänt.. vem vet egentligen?
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-05 23:15
@Gabriel:

Han var ganska vårdlös med sina bensax tacklingar som resulterade i kort och frisparkar, skillnaden är att Puyol mognade till och det blev mer än tänkande mittback, hans vilda sätt kontrollerades något jag inte sett med Luiz riktigt förutom när Silva då bossar bredvid. Notera att jag skrev att vissa delar påminde om Puyol menar absolut inte att dem är lika som spelare, utan den vilda stilen och utseendet var väl mest det jag försökte få fram.
Barcelona Gabriel
2014-05-05 23:11
Neymar11

Hummels taktiskt okunnig? Fel, helt fel. Nonchalant kan jag köpa, men osäker, vad syftar du på då? Osäker med bollen? För det är han inte? Osäker i luftrummet? För det är han verkligen inte. Osäker i positionsspelet? Absolut inte. Nonchalant däremot, ja det är han tyvärr men det är något som David Luiz också är och bortsett från det är Hummels en mycket bättre mittback än David Luiz. Och sen har hans "långsamhet" blivit så jävla överdriven att det inte är sant, så jävla långsam är han inte.

Det har blivit en jävla ryktesspridning angående hans långsamhet. Säg något flera gånger om och om igen och folk börjar tro på det, typ så.
Neymar11
2014-05-05 23:09
Gabriel Laporte är en personlig favorit, han har precis allt som jag vill en mittback ska ha. Men han kan inte vara den enda mittbacks värvningen
Barcelona Gabriel
2014-05-05 23:08
Ride_The_Big_One(6)

Förlåt men jag håller inte alls med dig om att Puyol blandade bra prestationer med vårdslöst onödiga prestationer i början av hans karriär. La Liga börjades visas i Sverige på Viasat Sport säsongen 2001/2002, då spelade Puyol som högerback och var redan då en av de bästa spelarna den säsongen. Säsongen därpå flyttades han in i mitten bredvid De Boer och var säkerheten själv i försvaret, året efter spelade han kollega med Marquez och samma visa där, det var han som var säkerheten resten av spelarna förlitade sig på. Puyol har aldrig varit en "osäkerhet" på samma sätt som David Luiz, den jämförelsen får mig att bli smått irriterad faktiskt.
Barcelona NoGo™
2014-05-05 23:07
Så jävla synd om Liverpool, de har spelat bäst fotboll i ligan denna säsong imo. Så fuckar de upp guldet såhär...Sjukt! #guldfrossa
Neymar11
2014-05-05 23:06
Gabriel Hummels? På riktigt? Nonchalant- check Osäker-check Taktiskt okunnig- check Långsam- check Subotic däremot är min favorit, och är det någon som skulle göra pique bättre så är det just han. Tyvärr så har inte klubben ögonen på honom Benatia- har jag inte sett så mycket av, men har väl bara hört lovord om honom Mangala- tror jag gör sig som bäst i ett defensivt inriktad lag Jag förespråkar en luiz värvning endast om vi värvar ytterligare en mittback
Jeffson
2014-05-05 23:05
Jag älskar verkligen David Luiz. Men att sätta honom bredvid en redan vilsen Pique i backlinjen? Nej nej nej. Det hade säkert funkat bredvid Puyol (eller Thiago Silva) men med Pique är jag ytterst tveksam minst sagt.

Men, om vi även köper en Hummels eller Mangala så får gärna Luiz komma också. Fast då känns det plötsligt överflödigt. Jag hoppas på en etablerad mittback och ett löfte. Kosta vad fan det vill bara det blir ordning där bak.
2014-05-05 23:05
Jag tror jag gillar Luiz pågrund utav att han påminner mig om en ung Puyol, till en viss del är det väl utseendet med det rufsiga håret samt den ettriga stilen och något vårdlösa sättet han försvarar sig på, alla minns hur Puyol var i början då det blandades bra prestationer med vårdslösa onödiga prestationer där bensaxen kom till titt som tätt. Som sagt Puyol mognade och spelade mer och mer som en klass back där han variera hjärta och hjärna.
Barcelona J.Gamper
2014-05-05 23:03
Trött på pedro vs Alexis.. båda är dåliga för tillfället så enkelt är det. Vill gärna ha in nytt blod.. en killer inom straffområdet som alla våra playmakers kan spela till. En som är bra på avslut både med pannan och fötterna
Barcelona MrKnowledge
2014-05-05 23:02
Benatia och Laporte vore drömmen men dom har ingen cl rutin så dom lär väl inte värvas....
Barcelona Bentley King
2014-05-05 23:02
Mangala hade passat bäst inget snack om saken! Han har ledarmentaliten, krigarmentaliteten, intelligensen samt fin tekntik i både brytningar och passningar. Jag är säker på att han kommer att vara startman i franska landslaget där konkuransen inte är liten
Barcelona Gabriel
2014-05-05 23:01
Neymar11

Hummels, Subotic, Benatia, Mangala och Laporte är mina topp 5 och alla enligt mig bättre alternativ än David Luiz.
Barcelona Lion24
2014-05-05 23:00
Gio Style

Men kan inte självförtroende ha gäckat Pedro precis på samma sätt som Alexis? Hur många spelare levererar när dom inte har självförtroende? Alexis hade inte självförtroende, det var därför han sköt rakt på, enligt dig alltså. Men varför är Pedro ''tvungen'' att göra mål fastän han har samma skitiga självförtroende som Alexis? Du måste väl ha förstått att Pedro inte har samma ''killerinstinct'' när han inte har fått spela de stora matcherna? Dubbelmoral?
Neymar11
2014-05-05 23:00
Gabriel Vilken mittback passar in i profilen som vi söker?
Barcelona Hyder
2014-05-05 22:59
1.70-ligan - köp en back, tack

Varför inte? Så säger jag. Soriano är absolut inget kraftpaket a lá Cardozo eller Mandzukic men han är en jävla målskytt. Han känner till klubben väl och gör dundersuccé i Salzburg (hur högt det nu rankas). Jag skulle lätt kunna ge honom en chans som central pjäs i anfallet. Verkar inte som att vi är efter speciellt många kraftpaket i alla fall.
2014-05-05 22:57
Liverpool behövde alltså bättre målskillnad?
Det förklarar ju varför dem forsatte att gå fram, men vad som är obegripligt är Coutinho och försvarets agerande, lite rutin det där var rena rama junior misstag.
Lider med Liverpool dem förtjäna ett bättre öde!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-05-05 22:56
@barcastuff: Jonathan Soriano (Salzburg): "I don't rule out that Luis Enrique might want to sign me. I'm good here, but who would say no to Barça?" [ser]
Barcelona Gio Style
2014-05-05 22:56
Helvette vad tråkig fotbollen har blivit på senare tid.
Unnade verkligen Liverpool ligatiteln då de kom från ingenstans och spelade en underbar fotboll.
Men fotbollen är bra jävla ful ibland, nu tappar de på slutet mycket tack vare äckliga Chelsea...
Det skulle inte förvåna mig om Atletico torskar både ligan och CL bara för att =/
Barcelona Gabriel
2014-05-05 22:53
Fy fan stackars Liverool. Usch, lider med dem!
Annons: