/spanien/barcelona/forum/5059.aspx/spanien/barcelona/forum/5059.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-11 22:06
Det är helt jävla otroligt att Bartra går och skadar sig nu också mitt i allt elände. Jag undrar vad som sägs slipsarna emellan en dag som denna. Är dom själva nöjda med sitt jobb den här säsongen? Känner dom att rätt beslut har tagits i år? Vi ställer alltså upp laget utan en mittback i en av säsongens viktigaste matcher imorgon, vilken annan modern toppklubb kan stoltsera med det? Helt ofattbart. "Ingen kunde förutse att Pique, Bartra och Puyol skulle åka på skador" Skitsamma, det ska inte ens behövas. Varför har man som fotbollsklubb en trupp på över 20 spelare? Så man kan välja och vraka, så man kan täcka upp ifall olyckan är framme. Varför motarbetar dom klubben såhär? Varför gav mig inte laget och Tata en ärlig chans att kunna konkurrera med alla Europas toppklubbar förra sommaren? Lag som man pulveriserat dom senaste 6-7 åren? Trodde man att dessa lag skulle sitta med armarna i kors så som vi har gjort sedan Guardiolas avsked? Istället för att fortsätta att sträva efter att ligga i täten, utveckla och modernisera, fortfarande bibehålla våra värderingar och principer, resolvera alla frågor som uppstått på rätt sätt, inse och vara medveten om sina brister och förnya och förbättra och ersätta, låta rätt folk gå, rätt folk stanna och låta rätt folk komma - både på fotbollsplanen och i kontoret, så har vi istället endast sysslat med att halvhjärtat försöka paniksläcka bränder som uppstår stup i kvarten. Jag är så fruktansvärt besviken på hur man skött klubben. Det spelar ingen roll även om vi vinner ligan och cupen mot Real, jag känner mig ändå sviken som aldrig förr. Bedragen. Vilseledd. Klubben består av spelarna, medlemmarna och framför allt av fansen. Det är vi som är klubbens själ och Barca är folkets lag. Ledningen hör inte dit alls i min värld. Dom är endast där för balansens skull och för att klubba igenom förslagen och sköta det administrativa. Inte för att ta vår klubb och fördärva den och sedan försvinna med svansen mellan benen. Den här ledningen är den mest inkompetenta jag har varit med om. Det finns lag som har problem med sina ägare, tex Man U och dom där förbannade Glazers eller tex Newcastle med ärkesvinet Mile Ashley bara för att ta några exempel från PL. I Spanien undviker vi sådana problem genom att folket och medlemmarna ser till klubbens bästa. Med det i åtanke så måste jag säga av alla dom yttersta, yttersta toppklubbarna i Europa, så sitter vi inne med den särklassigt sämsta ledningen. I särklass den sämsta! Vandringen upp mot toppen igen är lång, lång. Jag är fullständigt övertygad om att vår ledning har det största ansvaret för hur det sett ut på planen i år. Skulle det visa sig att dom överlever den här sommaren så är dessa katter inne på sitt 9:e liv. Tunneln är snuskigt lång men man kan ändå skymta ljuset längst bort om man kisar lite.. 2016.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona the cameroonians
2014-04-11 21:53
Startelvan i morgon enligt MundoDeportivo;

Pinto
Montoya, Sergio, Masche, Adriano
Cesc, Song, Iniesta
Pedro, Messi, Neymar

Busquets spelade som mittback på träningen idag och Xavi och Alves kommer att vilas, förmodligen Alba också.

Personligen hade jag nog vilat Messi också, å andra sidan vilade han under hela matchen i onsdags så...
Barcelona Gio Style
2014-04-11 21:40
Gabriel Jag förstår att det blir jobbigt men det sjukaste av allt är att jag har slutat diskutera det ämnet med honom för flera månader sen Vi har agreeat to disagree i det ämnet men han känner behov av att tillrättavisa mig då och då. Det var pga det den här diskussionen började när han anklagar mig för att snacka ner Pedro och höja Alexis efter vårt CL-uttåg vilket jag inte gjort. Han gråter om påhopp om man kritiserar Alexis och det är det vi diskutera. Jag är trött på att bli svartmålad när jag alltid står fast vid att alla har olika åsikter när det kommer till fotboll. Jag kan inte övertala någon att Alexis är bättre än någon annan men när folk kommer med absurda påståenden eller direkta lögner så säger jag emot. Ändå fortsätter det att vinklas vad jag skriver och folk intar offerrollen. Lika tröttsamt för mig att svara på sånna inlägg som det är för er att läsa.
Barcelona Barca King - octobusi
2014-04-11 21:34
Bästa artikeln, den taktiska analysen om varför Barca förlorade mot Atlético. Skriven av en extrem kunnig Barca supporter från bleacherreport. Ni kan följa han på Twitter också. kieran heter han. Philosophy Betrayed: Why Barcelona Really Lost to Atletico Madrid
Barcelona Gabriel
2014-04-11 21:25
Lion24 och Gio Style Jag vill inte vara den som tar "pappa"-rollen mellan er, men for real boys, räcker det inte nu. Dags att gräva ner stridsyxan och vifta den vita flaggan. Kom igen nu. Vi alla vet vad ni tycker om ämnet Alexis VS Pedro, ni har olika åsikter och ni kommer aldrig att övertyga varandra om att det är just ni som har rätt, och vet ni vad, det är helt okej. Ibland behöver man inte lyckas vinna argumentationer och få över den andra på sin egna sida, ibland får man helt enkelt respektera att den andra tycker annorlunda. Ni har egentligen inte gjort något fel, ni bryter inte mot några regler alls. Det här är ett forum till för att diskutera om fotboll och speciellt om FC Barcelona, och det gör ni. Men just den här diskussionen har pågått mellan er hela säsongen - bokstavligen. Jag försöker som sagt inte att "leka viktig" eller något sådant men jag tror inte jag är den enda som ledsnat lite på erat "tjafs" här inne. Det sänker stämningen, och diskussionen är rätt så uttjatad nu. Jag menar inget illa, ni måste förstå det och jag upprepar att ni har all rätt i världen att fortsätta era diskussioner kring ämnet men jag ser bara inte vilken nytta det skulle göra. Försök att gå vidare och acceptera att ni tycker annorlunda, det är mitt råd till er.
Barcelona Gio Style
2014-04-11 21:04
Såg CL-lottningen nu.
Fan va härligt o se, Real kommer att åka ut med huvudet före!
Jag tror faktiskt att Atleti kan gå hela vägen.
Deras spel passar väldigt bra mot exempelvid Bayern.
Ska fan testa en peng på att spela dem som segrar.
Barcelona Gio Style
2014-04-11 20:59
Lion24
Så du menar att jag inte har någon talan för att Alexis är chilenare som mig? Det är det sämsta argumentet som existerar.
Ska Gabriel inte få uttala sig om spanjorerna i klubben för att han har spanskt blod?
Okej om det gällde Sergi Roberto men Alexis är uppskattad av väldigt många, inte enbart chilenare.

Vidare fokuserar du alltid på fel grejer.
Statistik har jag dragit fram EN GÅNG, bara för att sätta perspektiv på Pedros killeravslut kontra Alexis urusla avslut.
Hade jag inte haft någon motivering bakom mina texter hade varit en fanboy. Men fakta är att jag vill klubbens bästa och har vart registrerad här i 10 år och följt laget ännu längre.
Jag blundar inte för konkurrenternas styrkor, jag tar inte nåt ifrån Pedro till exempel som är en passningssäkrare spelare.
När jag motiverar varför jag föredrar Alexis så är det inte statistiken ja lyfter fram. Men du tar ju bara in det du vill
Senast i förrigår då du anklagade mig för att ta varje tillfälle i akt att höja Alexis och sänka Pedro bara för att jag skrev deras namn i samma meningnoch underströk sarkasmen.

Säg vad du vill om din utskällning men det finns svart på vitt vad du skrev och det visar bara hur selektiv du är i din läsning.

Jag har ALDRIG skrivit att någon är patetisk för att den inte gillar Alexis, så kan du sluta upp med det?
Jag skrev, fler än gång, att det jag anser vara patetiskt är när folk hatar och förlöjligar våra spelare.
Sånt ska inte vi fans göra.

Så lär dig att skilja på det och kritik och var snäll och sluta upp med att vinkla det man skriver. Tack.
Neymar11
2014-04-11 18:32
Rambla~ Vi har ju redan ett av dom bästa lagen i världen utan dom lirarna. Inte nog med så har vi Halilovic som är i samma ålder med... Minst 3 riktiga guldkorn kan vi fram till a-laget från den årskullen
Barcelona Rambla~
2014-04-11 18:29
Fatta vilket Juvenil-lag vi har om alla som har åldern inne hade spelat. Garanterat ett av Europas bästa. Grimaldo, Samper och Sandro är knappast några dussinlirare.
Barcelona LeoMessi
2014-04-11 18:22
Riktigt gött att dom vann! Fast det var riktigt slarvigt av Munir där, dom kunde ha dödar matchen totalt om han istället hade skjutit på mål eller slagit en bättre passning till Adama.
Neymar11
2014-04-11 18:21
Känslan man får när ungdomslagen skänker en mer glädje än dom som tjänar miljoner.
Barcelona Deulofeu
2014-04-11 18:20
Äntligen något att glädjas över som Barcasupporter!!

Trevlig kväll.
Barcelona Rambla~
2014-04-11 18:19
Fan vad orutinerat.
Barcelona Deulofeu
2014-04-11 18:18
Men hoppar högre och längre än Valdes...
Neymar11
Vilket jävla monster Adama är
Barcelona Rambla~
Slarvigt av Munir.
Barcelona Rambla~
2014-04-11 18:17
Nja, Masip är 1.80 lång.
Barcelona Rambla~
2014-04-11 18:16
Svensken är ju högst medelmåttig med sina uppspel. Mycket snö på de bollarna.
Barcelona Deulofeu
2014-04-11 18:15
Rambla jag har alltid gillat Ondoa men han är lite ojämn Suarez känns riktigt stabil ; )

Viktigt om han förlänger borde ju nästan se sin chans nu det är väl klart nästan att det blir han och Ondoa som flyttas upp när Masip försvinner till a-laget?
Barcelona Rambla~
2014-04-11 18:14
Ortega, sluta slarva som defensiv mitt.
Barcelona Rambla~
2014-04-11 18:13
Suarez i mål känns riktigt trygg faktiskt. Läste han skulle förlänga kontraktet nu med 2,5 år.
Barcelona Deulofeu
2014-04-11 18:12
Rambla men till skillnad från a-laget har vi lite längd i backlinjen synd att högertbacken tvingades utgå vår "Abidal" mr Godswill.
Barcelona Deulofeu
2014-04-11 18:10
Ja att de vill att han är kvar och inte lånas ut för att sedan aldrig ens vara med i truppen och missa vm helt klart synd om honom.

Gillar honom skarpt dessutom kan han ju spela överallt offensivt snabb och bra skott med båda fötterna.

Han har ju mycket egenskaper som inte skulle göra vår bänk sämre iallafall han är ju en offensiv Adriano utmärkt för bänken!

Barcelona Rambla~
2014-04-11 18:10
Håll i för Schalke lär kasta fram allt nu.
Neymar11
2014-04-11 18:09
Adama i en striker roll för tillfället
Barcelona Rambla~
2014-04-11 18:08
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ Nää, nöjer mig med Eurosport. :)
Neymar11
2014-04-11 18:08
Haha dom är fan inte rädda för att ta skott iaf!
Barcelona Rambla~
2014-04-11 18:07
På tal om Afellay, varför blir han aldrig uttagen i truppen ens?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
@Rambla~:

Stream??? till matchen.
Barcelona Deulofeu
Neymar11 undrar jag med gillar Ebwelle skarpt men det var ett bra byte av Jordi ; ) Dock borde han ju startat eller hur?
Annons: