/spanien/barcelona/forum/5058.aspx/spanien/barcelona/forum/5058.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-04-13 22:31
The reporter Först måste vi få tillåtelse att värva
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona >The Reporter<
2014-04-13 22:27
2007/08 kom vi 3a i ligan. Sommaren därpå renade vi och en revolution uppstod, då mätta spelare lämnade och hungriga kom in. 2008/09 vann vi alla möjliga titlarna. Kan vi uppleva ännu ett sådant scenarie?
Barcelona Gio Style
2014-04-13 22:25
@KarmaIsAKaranka:
Jag föredrar snorkig och högfärdig framför dryg och arrogant här i forumet.
Barcelona Lion24
2014-04-13 22:16
Xaviesta

Så du tycker att det är OK att rotera på båda ordinarie ytterbackarna när du har 2 defensiva mittfältare som mittbackar? Återigen bara nyfiken. Xaviesta, det är inte förbjudet att kritisera. Man blir inte en dålig människa om man kritiserar någon som gör fel.
Neymar11
2014-04-13 22:04
DM1982 Tack för svar uppskattas!
Barcelona DM1982
2014-04-13 21:58
@Neymar11:

Om jag har förstått saken rätt så är det 11 dagar mellan att VM slutar och att försäsongen börjar. Även om de flesta i Barcelona bara kommer till kvartsfinal eller semifinal så kommer de knappast vara med i början av försäsongen. Det troliga är att det blir en hyffsat kort försäsong för en hel del i Barcelona och jag utgår från att det blir matcher i Europa som gäller.

Men å andra sidan så är väl ledningen rätt sugna på att dra in massa stålars på helt meningslösa träningsmatcher i Thailand eller liknande.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-13 21:48
Lion24 Jag hör vad du säger min vän och du gör det med all rätt. Bara på fel sätt ibland. Jag tyckte att laget förtjänade all kritik som fick efter uttåget från CL. Men matchen igår var av annan karaktär där dom, åtminstone i andra halvlek, gav allt dom hade för kung och fosterland. Tyvärr resulterade det i en kavalkad av missade chanser och fantastiska räddningar från deras målvakt. Jag var lika besviken på resultatet igår som efter matchen mot Atlético men jag var inte alls besviken på grabbarnas insats sista 45. Fansen du såg i videon någon länkade här tidigare som skrek på killarna är produkten av ren och skär frustration över säsongen som helhet. Mina ambitioner för klubben är väldigt sunda och realistiska. Behöver inte gå in på detaljer men har du följt mig tillräckligt länge så vet du åt vilket håll jag lutar. Saken med mig är att jag inte är lika passionerat ilsken över vissa felsteg klubben/laget tar ibland. Det är inte första gången jag upplever motgångar i Barca och därför blir jag inte lika galen som tonåringarna i forumet över vissa detaljer. Jag är 31 år gammal och har hängt med på den här redan alldeles för länge för att bli helt till mig för minsta lilla felpass. Varken min syn på klubbens bästa eller sin syn på klubbens bästa är fel. Däremot sköter du ditt lite illa emellanåt, just sayin. Tata Martino.. hmm. Vi möter ett bottenlag som Granada och man ska helt klart kunna kräva en vinst av våra spelare under här läget. Speciellt med tanke på vad som står på spel. Tata hade cupfinalen i åtanke och vilade några pjäser, inget fel i det alls. Jag räknade med att vi ska släppa in mål. Anfallet gjorde tyvärr inte sitt jobb och det kostade oss tre poäng. Försvaret gjorde det helt ok med ett utropstecken för Montoya som gjorde en fenomenal match. Jag räknade med 2 mål bakåt faktiskt så jag blev positivt överraskad av vår linje utan mittbackar med reservmålvakt dessutom. Vi borde gjort mål, så enkelt är det.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-13 21:45
@( Xaviesta ):

Ja, i din A4:a pekar du på vem som är hur och vad. Med den logiken skulle jag vilja säga att du är väldigt snorkig och onödigt högfärdig.

Men ta inte illa upp nu. "Forumet behöver såna som dig." (dina egna ord)
Neymar11
2014-04-13 21:34
För att slippa all skit som pågår här nu Finns det någon som vet hur försäsongen är planerad eller om den ens är det? Blir det att åka runt på världsturné eller blir det matcher endast inom Europas gränser? Och någon som vet när landslagen skall samlas inför vm? Och finns det något planerat för hylla puyol?
Barcelona Lion24
2014-04-13 21:30
Xaviesta

Jag är trött. Jag har diskuterat med Gio Style från ca kl 14:00 idag. Och nu kommer du. Men jag ger ett försök. ''Om man är konstant negativ eller konstant positiv i sina inlägg spelar påverkar det alltså inte klubben utan bara folket vårt forum''. Vad ska man vara då, helt seriöst? Mittemellan? Vad har vi ett forum till när man ska försöka vara lite positiv för att lätta på folks hjärtan här i forumet? Det väldigt komiska är att när vi nu har all rätt att kritisera laget och skrika hej o vilt så bör man alltså vara ''positiv''. Vi åkte ur i CL nu i veckan och förlorade ligan igår. Då ska jag vara ''positiv''. Nej Xaviesta, jag har mycket större ambitioner än så. Mycket. Jag vet inte vad dina ambitioner är, men jag är relativt säker på att det skiljer från mina. Du får det låta som om vi har vunnit trippeln a la 08/09 eller dubbeln 10/11 när man inte får vara negativ. Just nu är det mörkt i våran klubb, räcker det långt med att ''försöka vara positiv'' eller ska man itu med åtgärder genast och hantera de problem som finns? Jag går efter den senare.

Xaviesta, jag har sagt att vi ska stänga ner forumet, jag har aldrig sagt att någon annan har sagt det. Inte bara jag som har problem med läsförståelsen? Vad är meningen med att ha ett forum när man inte kan vara för negativ eller för positiv? Det är ju så du skriver. Varför ska jag leva i en falsk förhoppning om att ''allting ska bli bra 2016''. Nej Xaviesta, jag är inte redo att vänta så länge, det tror jag inte Messi, Iniesta och grabbarna är heller. Jag tänker inte leva i den falska bubblan som du och några till lever i, den ''positiva andevärlden''. Det är nonsens för mig.

Sen att folk skriver "Mascherano din h*runge vad gööööör duuuu". Vet du vad jag gör? Jag lägger det åt sidan. För jag vet att jag inte kan ta itu med det problemet och ja, det är hemskt att folk skriver så. Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv skrivit ett sånt inlägg här eller någon annan stans, och jag vet att du inte menar mig. Men det finns ingenting vi kan göra åt såna personer, tyvärr. De kommer alltid att dyka upp. Om du har positiva tankar angående det ämnet så kan du alltid försöka att rensa upp dom. Men jag personligen ser mig själv äldre och mognare än dom så därför lägger jag inte mycket tid på det. Likt det du och alla andra borde göra.

Xaviesta, jag har en fråga till dig. Vad tyckte du om att Tata Martino ställde upp med Montoya och Adriano som ytterbackar igår? Bara nyfiken.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-13 21:29
Läser du igenom A-4:an så ser du att det inte är en beef. Jag tom berömmer killen. Dessutom rör diskussionen både klubben och forumet och är således av relevans.
Barcelona Sentuary
2014-04-13 21:28
Kung Guardiola Så du nöjer dig med en tredjeplats, det ses inte alls som ett misslyckande för dig? Det är personer som du med denna loosermentalitet som har gjort att klubben ser ut som den gör idag. Vi är FC Barcelona, hur kan man nöja sig med en tredjeplats?
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-13 21:20
Grabbar. Ska ni ha en beef á la A4-sidor så ta det gärna genom PM, tack. De flesta här bryr sig inte. På riktigt.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-13 21:13
Lion24 Nu börjar du igen med barnsliga fasoner. Jag förstår inte riktigt vad du menar när du skriver "det kändes tydligen". Vem har sagt att vi ska stänga ner forumet? Det är inte första gången du har besvärliga problem med läsförståelsen. Ska ta det i pekbok-form för dig: Inget vi skriver härinne påverkar klubben. Det påverkar bara oss. Om man är konstant negativ eller konstant positiv i sina inlägg spelar påverkar det alltså inte klubben utan bara folket vårt forum. Varför inte försöka vara lite positiv då istället för att som vissa skrika glåpord under match? "Mascherano din h*runge vad gööööör duuuu" Är det trevligt tycker du? Höjer det ribban härinne tycker du? Eller tvingar det bara Cedqvist att till slut tillfälligt stänga ner forumet för att hinna backtracka alla jävla troll och könsordriddare som skriker sig hesa för minsta lilla felpass och spärra skoten ur dom? Typer som Andre D, hör han hemma i vårt forum? Att du ständigt urinerar på Alexis titt som tätt, på vilket sätt hjälper det klubben FC Barcelona? Inte på något sätt alls. Skapar bara dålig stämning då folk tvingas ta diskussionen med dig för att försvara vår egen spelare mot ett av sina egna fans. Varför inte sprida lite mer positiva tankar? Jag menar inte spirituellt hokus pokus, utan mer att försöka se det som är bra också, åtminstone emellanåt. Jag håller med dig i mycket, även utöver styrelsen men du har sina mörka sidor tyvärr. Du påminner mig om Hombre i grannforumet - väldigt hög högstanivå men otroligt barnslig och låg lägstanivå. Ändå har jag inget emot dig, forumet behöver såna som dig. Men håna inte folk som väljer att se det positiva i våra spelare. Vi är medvetna om lagets brister och vi ser som också men eftersom vi inte kan påverka det direkt från ett fotbollsforum i norra Europa så väljer vi istället att stötta laget så gott det går och invänta bättre dagar. Personligen har jag ringat in 2016 i mitt huvud :) Ingen kan säga redan nu om det kommer att bli bättre men det kan omöjligt bli sämre iaf. Det finns bara en väg att gå efter att du grävt och grävt och din spade slutligen når rock fucking bottom - och det är uppåt. Fram tills dess får vi försöka stå ut med eländet, hoppas på en revolution i sommar bland medlemmarna, och försöka komma på en enda bra anledning till varför en kille som Reus skulle vilja krita på för en klubb som för tillfället verkar ligga i ruiner. Säg mig du vem av oss som egentligen drömmer här och vem av oss det är som förhåller sig till verkligheten..
Barcelona Barcelonistas
2014-04-13 21:03
DM1982 - Fantastiska nyheter!

LaPuta in your face!
Barcelona Visca El Catalunya
2014-04-13 21:00
Vem tror ni blir tredjemålvakt i Spanien till VM? Vad jag förstått är Cassillas och Reina klara men Lopez eller De Gea tro?
Barcelona DM1982
2014-04-13 20:59
Lee Roden ?@LeeRoden89 4 s

Atletico confirm Diego Costa's injury only a flesh wound. Good and potentially title-winning news for them.

Det är inte så allvarligt med Costa, det såg bara värre ut än vad det var. Han kanske vilar en match, sedan är han tillbaka.
Barcelona LeoMessi
2014-04-13 20:57
Fuck vad illa att skada sig nu innan dom möter Chelsea och i slutspurten av säsongen:/
Barcelona Barcadinho.
2014-04-13 20:56
På tisdag är det 25 år sen Hillsborough olyckan - Liverpool har något att glädjas för just nu som tröst för den hemska händelse i klubbens och fotbollens historia. Det som händer nu med Pool och Atletico är bland det roligaste för neutrala fans. Hoppas att båda klubbarna håller sina positioner hela vägen till en liga titel.
Tillbaka till grunderna - vinna med att kämpa och ge hjärtat. Bilderna på Gerrard säger mycket.
Barcelona DM1982
2014-04-13 20:55
Här ser ni anledningen till varför Costa missade sin straff. : )
Barcelona DM1982
2014-04-13 20:53
@Sir Alexis:

Om Atletico redan har säkrat när de möter oss så finns det ju självklart ingen anledning till läggma....jag menar att Barcelona tar det lite lugnt.
Barcelona grande jw
2014-04-13 20:46
Lär ju förmodligen missa VM om man tydde de bilderna rätt.
Barcelona Sir Alexis
2014-04-13 20:44
Otäck skada på Costa :O
Barcelona Barcadinho.
2014-04-13 20:43
Såg riktigt illa - jäkla vad han skrek av ont.
Barcelona Lion24
2014-04-13 20:42
Xaviesta Jag och du har väldigt olika syn på allt förutom styrelsen. Då kan vi väl lika gärna stänga ner forumet för gott eftersom det vi känner/skriver här ändå inte påverkar nånting. Vad spelar det för roll att vara negativ när det inte kan påverka nåt? Eller positiv för den delen? Eller hur Xaviesta. Då stänger ni ner helt enkelt, för vad finns det mer att skriva om? Man bör inte heller vara positiv för att påverkar inte klubben heller, vad f*n ska man vara då på ett forum? Du är väldigt bra på att formulera dig, något jag inte är tyvärr. Därför ser det lite extra ''wow'' ut när man läser dina inlägg. Men med din mentalitet så faller vi bara. Vi? Det är jag och min klubb. Jag med min klubb. Men du ska veta att jag aldrig någonsin vill ha någon i våran klubb, från styrelsen till tränarna ända till spelarna ha samma mentalitet som du har. Aldrig. Det kändes för dig tydligen när jag skrev allt det där med snällhet, gullegull o.s.v.
Barcelona grande jw
2014-04-13 20:40
Costa gör 0-2 till Atletico men skadar sig i samband med målet. Flyger in i stolpen med knät. Ser riktigt illa ut.

Frågan är om säsongen är över för Costa...
Barcelona Sir Alexis
2014-04-13 20:30
@DM1982:
om det är el pasillo,så betyder det att dem redan säkrat titeln om det skulle ske. varför ska vi då lägga oss i den matchen? Har jag tänkt fel eller?
Barcelona the cameroonians
2014-04-13 20:23
Bäckis

Barcelona hade till igår på sig att överklaga, och i fredags faxade man över en rapport om 100 sidor till FIFA. Efter påsk ska Bartomeu även träffa Blatter är det sagt.

Vem som anställde ledningen är lätt att svara på. Det var den majoritet av medlemmarna som röstade fram Rosell och hans hejdukar till att styra klubben.

Angående den senaste soppan så är det fall som går så långt tillbaka som 2009 som utretts, så det är även den förra ledningen som inte haft "koll".
Barcelona grande jw
2014-04-13 20:20
Costa missade straff för Atletico. Getafespelare utvisad i samma situation.
Barcelona DM1982
2014-04-13 20:20
@Bàckis:

Det är FIFA som klubben ska överklaga till och som jag har förstått det så har klubben redan gjort det, de har skickat in en 100 sidor lång skrivelse i ärendet. Vi får se hur det går, inte alls säkert att det går igenom.
Annons: