/spanien/barcelona/forum/5056.aspx/spanien/barcelona/forum/5056.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Andresito
2014-05-26 14:06
Alltså.. Bartomeus senaste uttalande: "Pique är världens bästa mittback". Tror till och med att Pique skäms..
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Heisenberg
2014-05-26 13:58
Vill Alexis lämna så får vi sälja honom för det pris han är värd (åt helvete med Juves bud). Fabregas däremot, han vill inte lämna och det ska han inte heller. Egen produkt som för första gången kommer få vara ordinarie på riktigt jämte Iniesta med Rafinha som rotation - finns inte en spelare där ute som kommer kunna komma in och göra det bättre
Barcelona Barieta
2014-05-26 13:55
BARCA-més que un club

Fast £40M är ju ganska bra för Fabregas, då det är 49M EURO.
Barcelona Valdés
2014-05-26 13:51
Barcelonistas; jag tycker att man har rätt att vara kritisk men det är något annat att också vilja sälja en spelare så fort han presterar mindre bra (och Messi är fortfarande en av världens bästa, kanske tom den allra bästa) - speciellt när det handlar om den spelare som är den största anledningen till alla vunna titlar de senaste åren. Lätt att kritisera andra för dåligt uppträdande men det är uppenbart svårt att själv föregå med gott exempel. Neymar 11; Det är inte bara ett rykte eftersom Messi också bekräftat det genom egna uttalanden. Är det manligt att vilja vara kvar om en stor andel supportrar vill sälja en? Hur hade du själv tagit det om vi efter att ha granskat dina inlägg önskat sälja dig – hade det gjort dig till en bättre och mer motiverad skribent? Varför diskuterar man inte detta på forumet istället för att köra med massa lama och upprepande skämt om ex Zubi?
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-26 13:50
@Nemesis 10:

Skojjar du, eller? Vi ska omskola Sergi Roberto till mittback naturligtvis!! Problem solved.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-05-26 13:48
Cesc kostade oss 35 + 5 = 40 miljoner euro
Sanchez kostade oss 29 + 6 = 35 miljoner euro

De kostade oss 75 miljoner euro sommaren 2011. De borde säljas för minst 70 miljoner euro. Men nej. Vår ledning kommer rea ut dem för 50 miljoner eller något. Bli inte förvånade.
Barcelona Krabban94
2014-05-26 13:45
Problemet med Cesc är väl att det enda lönsamma är väl att sälja han till Arsenal? Annars tar väl Arsenal 50% av övergångssumman?
Däremot ser jag gärna att han stannar...
BARCA-més que un club
2014-05-26 13:33
Barcelona are willing to sell Cesc Fabregas for £40 million this summer and have offered the midfielder to Chelsea, Arsenal and Manchester City.
Source: The Sunday Times
Sunday, May 25

Jaha då blir snart Fabbe också såld snart för mindre än 40 , vi ser ju hur det går med Alexis , förvånar inte mig om vi lyckas slarva bort både Alexis och Fabregas för 50 mil tillsammans .

hopplös ledning alltså. Alexis minst 35 mil och fabbe 45-50 tack.
kan andra klubbar sälja för stora prissummor så fan ska vi också kunna göra det. Nej vi ska alltid leka änglar och sälja för kaffepengar.
Barcelona Mido
2014-05-26 13:31
Neymar11 Hur vågar du kritisera Messi,, jag blev nästan uppäten levande när jag kritiserade xavi :D upprepa inte mitt misstag
Barcelona Neymar N11
2014-05-26 13:31
@Valdés:

Detta kan också vara påhittat av spanska tidningar, de skrev ju också att Messi ville att klubben värvar Aguerro för att han ska skriva nytt kontrakt.
Barcelona Krabban94
2014-05-26 13:26
Jag vet att jag låter pessimistisk men med den här farten står vi utan en mittback 1september. Spelare som klubben kan ta in som jag inte räknar som mittback är Javi Martinez, Mathieu! Kommer nån av dessa har vi inte värvat nån mittback om ni frågar mig oavsett vad Zubi y co säger!!
Neymar11
2014-05-26 13:22
Valdés Wtf! Man kan gå runt och lunka på plan och tjäna 18 miljoner € men samtidigt inte förvänta sig kritik. Vad är det för fel på dagens spelare, vart fan tog all männen vägen. Ja nu får jag skit för att jag kritiserar the golden boy
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-26 13:22
När jag var yngre brukade jag som många här sitta fastklistrad på min mobil eller oftast framför datorn för att läsa alla senaste rykten angående Barca. Med erfarenhet samlat genom åren har jag lärt mig att ta alla nyheter med en nypa salt. Precis som all skit de skrev om att Messi vill endast förnya om den och den köps. Eller vilka spelare som ryktas till Barca. Nu läser jag knappt några rykten då vad tidningarna skriver är oftast 80 procent osäkert. Man ska inte tro på något tills det kommer verklig bevis att Barcas representanter eller psgs har anlänt till Barcelona eller tvärtom. Nu gissar de HEJ vilt. Att Alexis kan säljas för 25 blir jag inte förvånad men Alexis är ett S som vi kan byta till vilken spelare som helst. Förhoppningsvis är ledningen så klok att de pressar till sig Pogba.
Barcelona Valdés
2014-05-26 13:17
Barca Barca; i alla större spanska dagstidningar stod det i förra veckan att Messi kunde tänka sig att lämna Barcelona om han inte upplevde att han hade supportrarnas stöd.
Barcelona Barca Barca
2014-05-26 12:52
Valdés Inttressant! Vad vare Messi sa om supporterkulturen ?
Barcelona Nemesis 10
2014-05-26 12:47
Undrar om klubben ens har i åtanke att det finns en stor risk att vi inte få värva nästa vinter och sommar, vad ska vi göra med en 30 årig back liksom? Bara Zubi som vet...
Barcelona Valdés
2014-05-26 12:42
Förstår inte hur folk kan fortsätta att diskutera Hummels härinne. Han har varit väldigt skadebenägen under de senaste två säsongerna och har stått för minst lika många enkla misstag som Luiz och/eller Pique. Blir oerhört förvånad om Tyskland tar sig längre än till kvartsfinal i VM med ett så långsamt mittbackspar och vi/Barcelona hade varit lika sårbara om man parat ihop Pique och Hummels. Spelar ingen roll hur duktig man är på att läsa spelet om man har en såpass hög backlinje som vad vi har, Bale mfl skulle ges oceaner av yta att springa på. Marquinhos var den spelare som jag hoppades mest på förra sommaren då han imponerade stort i de matcher jag såg – tycker att han varit bra även i PSG. Pengarna som nämns är sjuka…… men jag vill gärna att han (eller Laporte) värvas. Vi behöver dock ytterligare en mittback och vill helst slippa se Mathieu. Förstår inte heller ryktena om Cuadrado – är han verkligen jättemycket bättre än Alexis (för jag kan inte se honom ersätta Alves då Cuadrado har sin styrka i offensiven). De uttalanden som Messi gjorde i förra veckan skrämde mig. Folk talar om betydelsen av positiva värderingar samtidigt som man är inne på att allt och alla går att sälja. Messi är inte ensam om att ha uttryckt sig kritiskt till den supporterkultur som råder i Barcelona.
Barcelona Barca Barca
2014-05-26 12:41
Blaugrana91 Eh, vi kanske? Är det inte typisk barca, skiter totalt i Benatia, Benatia stannar kvar i Roma, gör ännu bättre nästa säsong och e tvunga att köpa han nästa sommars silly season för 50€ miljoner, efter att vi, klubben, Zubi och LE har tröttnat på festande dålige Pique? :D Det är som en typisk Barca grej. Balanta från river som har varit aktuell under tata, kommer gå till PSV, gör succe, först dååå på allvar vill vi värva honom, för 35€ miljoner när han kunde typ komma för 8 till oss. Marquinhos kunde ha kommit till oss förra säsongen, för runt 25€-30€ miljoner innan psg fick upp intresset för honom. Nu är vi tvunga och panga ut 40€. Barca är som mig i skolan, alltid ett steg efter och stress pluggar sista dagarna, vilket leder till total kollaps.
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-05-26 12:37
Barcelonistas (Barcelona) HAHAHAHAH dör! "Har du mens idag?"
Barcelona Blaugrana91
2014-05-26 12:29
Och samtidigt vill man alltså sälja Sanchez och låta den värdelösa Pedro vara kvar... Vem är ens så dum att sälja en spelare av Sanchez kaliber innan ett VM....
Barcelona koeman92
2014-05-26 12:29
Ali G

Nej.. nu tänker jag inte ens bli arg..

*skjuter mig själv i huvudet*
Barcelona Blaugrana91
2014-05-26 12:27
Ali G "Suck" blir värre och värre, förvisso bara ett rykte, men skulle ju inte förvåna mig. Varför inte bara köpa båda?.....
Barcelona Ali G
2014-05-26 12:27
Barcelona want to sell Alexis Sanchez (25) before the World Cup. He would join Italian club Juventus. [sport]
Barcelona Ali G
2014-05-26 12:24
Barcelona prefer PSG centre back Marquinhos (20) to Roma centre back Mehdi Benatia (27) because of age and better passing game. [md]
Barcelona Barcelonistas
2014-05-26 12:18
Neymar11 - har du mens idag? Jag råka skriva fel, skriver med mobilen herregud...
Barcelona Blaugrana són els colors!
2014-05-26 12:15
Vad ska man förvänta sig från en sportchef som fick sparken av Bilbao för att han inte var bra nog, inte mycket. Trodde inte att man kunde hata en människa bara sådär men det funkar fan hos Zubi.
Neymar11
2014-05-26 12:14
Barcelonistas Kan du sluta vara så jävla onödig. Blir du tillfredsställd av att kalla någon laputa? Det är så oerhört tråkigt med folk som medvetet gör sig till clowner
Barcelona J.Gamper
2014-05-26 12:12
Vampiro

Håller med dig :( Det värsta är att det inte ens ser så jätte ljust ut inför nästa säsong.
Barcelona Vampíro
2014-05-26 12:10
Det är tufft att vara culé dessa dagar, de senaste månaderna är väldigt mörka. Vi har ett gäng spelare som ger upp matcher och titlar på förhand trots flertal chanser, ledningen är ett jävla stort skämt, våra rivaler vinner titlar överallt och vi förlorar Tito till sjukdom. Det går knappast att sjunka längre nu. Välkomen till rock bottom, population: FC Barcelona.
Barcelona Barcelonistas
2014-05-26 12:08
Vem e denna laputa som alla pratar om? Hummels är det bästa vi kan köpa just nu.
Annons: