/spanien/barcelona/forum/5050.aspx/spanien/barcelona/forum/5050.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcelonistas
2014-04-16 14:04
el flaco - Pep kommer aldrig träna Barcelona igen. Det där är ett avslutat kapitel tyvärr.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona BA
2014-04-16 13:31
Adriano mittback enligt AS
Barcelona el Flaco
2014-04-16 13:21
Glömde länken till intervjun med Cruyff.
Barcelona el Flaco
2014-04-16 13:21
Ny intervju med Cruyff där han kritiserar styrelsen och säger att problemet i Barça är att de som tar besluten vet ingenting om fotboll och att tränaren inte bestämmer- "Barça har strukturella problem. Presidenten vill agera tränare och till och med manager". Holländaren jämförde även Laportas era med Rosells och Bartomeus: "Laporta fyllde sin funktion som president och överlät fotbollsfrågorna åt de som visste; Txiki, Rijkaard och senare Pep. Alla kan begå misstag, men de visste om fotboll, tog sina beslut och Laporta skyddade de. Det fanns bra stunder och dåliga, men i överlag var det en fantastiskt epok, sett både till titlar och fotbollen som presterades". Cruyff sa också att Peps återkomst vore det bästa som kan hända klubben_ "Om Laporta blir president på nytt kommer jag säga till honom att det bästa han hade kunnat göra är att signa Pep". Tycker att Cruyff slår huvudet på spiken i samtliga uttalanden. Ändå sedan Guardiola lämnade känns det som att vi har inte haft någon tydlig ledargestalt på tränarbänken och det är styrelsens fel. Inte bara är de inkompetenta, men man får även känslan att de har valt att ge spelarna kommandot och anställt tränare utan någon riktig makt. Jag har absolut ingenting emot Tata och tycker att han har haft en skön personlighet, men det är tydligt att han, framför allt under den andra halvan av säsongen, har tappat en hel del av den gnistan han visade upp under sina första månader i Barcelona. Han verkar bara vara allmänt trött på allt dramat som cirkulerar klubben och jag förstår honom om han har tagit beslutet att lämna. Men han är absolut inte den huvudansvarige och det är nog fler än han som både packa ihop sina saker och försvinna från klubben för att det ska gå bra igen. Elecciones ya!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-04-16 12:53
El Clasico-feber? Ja. Jag har fortfarande inte glömt Copa del rey-finalen från 2011.

Tots units fem força!
Barcelona Barca007
2014-04-16 12:11
Bara jag som inte känner som att det är Clasico idag? Tror det måste bero på att jag fortfarande besviken efter vårt uttåg i CL mot atletico och kallduschen mot granada.
Barcelona ElTriplete
2014-04-16 12:06
Fan vad jag älskar finaler alltså, det är en sån speciell känsla. Okej, säsongen har inte varit den bästa rent allmänt då cupen kan bli vår enda titel men vi har ändå fått uppleva sköna matcher. Real och City tänker jag främst på då. Vi har dessutom en cupfinal ikväll att eventuellt titta tillbaka på och glädjas åt. KOM IGEN BARCA! VISCA! #LeoChipparDen
Barcelona Blaugrana91
2014-04-16 11:42
VizzlA-"Tots Units Fem Força" Fast vanliga TV4 sport finns inte längre utan den har ersatts av TV12 och dem visar inte matchen tyvärr. Matchen går på TV4 Sport HD som är en betalkanal, den ersatte antagligen TV4 Sport xtra. Men du kanske har den kanalen,tur för dig. ;) Jag har inte den. :p
Barcelona Acrobat
2014-04-16 10:50
Det blir nog en bra match ikväll, men där båda lagen saknar viktiga spelare. Vi har en hispig målvakt och ett haltande försvar, medan Real saknar Ronaldo. Det blir nog jämnt, men min känsla är att det är Reals tur att vinna ikväll. Personligen tycker jag att Bale har utvecklats till att bli Reals bästa spelare och i mina ögon är han farligare än Ronaldo. Han lyckas alltid komma till chanser med sin snabbhet och fysik. Är lite orolig att han kommer ta för sig ännu mer när Ronaldo är borta. Vi får hoppas att vårt mittfält är på topp ikväll. Det är där matchen avgörs.
Barcelona Messidinho_10
2014-04-16 10:44
Ikväll är det final och inte vilken final som helt utan Copa el clasico final!!!! Fyfan om spelarna sviker oss ikväll igen och inte ger 100%, då behöver dem inte följa med till Barcelona mer. För då kör vi med Barca B säsongen ut!!!
Barcelona Nesto
2014-04-16 10:42
Deulofeu (Barcelona) Alla spelare gör dåliga prestationer i stormatchen då och då men jag har nog aldrig skådat en dålig stormatch av Puyol. Höjer sig extremt i stora matcher, för att inte tala om i El clasicos. När man hade honom och Abidal som mittbackar så var jag säker på att den enda anledningen till att vi inte skulle vinna matchen var på grund av att vi inte gjorde mål.
Barcelona VizzlA-"Tots Units Fem Força"
2014-04-16 09:35
Skönt att matchen ikväll sänds på vanliga tv4 sport
Barcelona Deulofeu
2014-04-16 08:37
Bartra får förmodligen chansen att spela sin första final med Barcelona idag ett Classico idag ska han visa omvärden att han är ersättaren till Puyol.

Han kommer aldrig kunna ersätta hans närvaro eller hjärta men en elegantare och mer modern back än Bartra finns inte enligt mig.

Han är gjord för att spela i Barca hur mycket växer han i finalen?
Barcelona Deulofeu
2014-04-16 08:35
Cupfinal ikväll då otroligt spännande.

Vi har chansen att vinna mot Madrid för tredje gången i år.

Tänk om vi vinner ikväll

Bayern slår ut real

Atletico vinner ligan

Det skulle kännas lite bättre för mig om Madrid blir titellösa...
Neymar11
2014-04-16 07:51
Gio Style Nesta och puyol Xavi och pirlo Snacka om legender, inte nog med det så var Pep nära att fixa maldini till tränarstaben. Och maldini är den störste genom alla tider för mig. Hade gråtit floder av glädje, att få se Maldini bära barcaloggan oavsett om det var som spelare eller tränare
Barcelona Gio Style
2014-04-16 07:45
@Neymar11:

Tråkigt att de aldrig kom :)
Två personliga favoriter i Serie A
Neymar11
2014-04-16 07:37
Rekommenderar länken, från Pirlos självbiografi. Hans dyrkan av Barcelona, berättar mer om Zlatan affären och vad som pågick bakom kulisserna. Både han och Nesta älskade Barcelona under Pep tiden
Barcelona Gio Style
2014-04-16 03:44
Lion24 Varken jag eller någon annan här inne uppskattar dagböckerna vi skriver till varandra. Låt mig va nu bara, vill du diskutera fotboll så är du mer än välkommen till att göra det. Men jag skrev senast att vi skulle låta den här topic:en vara för här har du stämplat mig på ett sätt och du drar upp samma kort varenda gång vi ska diskutera ämnet. Det är passé nu. Jag läser nu det jag skrev och det ser ut som att jag kokade över lite. Lion24, jag ber om ursäkt för det men jag är så jäkla trött på tjatet och bilden du fått av mig.
Barcelona Gio Style
2014-04-16 03:40
Lion24 Det börjar bli riktigt tröttsamt när du startar en diskussion med mig om samma grej varenda gång oavsett vad jag skriver. Och detta trots att jag nu har skrivit kanske 100 gånger att jag aldrig påstått att människor inte får klaga. Har jag sagt att allt är positivt? Du har målat upp en bild om mig framför dig som du stirrar dig blind på oavsett vad jag skriver. Allt är frid och fröjd, man får inte klaga, jag siktar på tredjeplatser, tränaren gör aldrig fel osv. Jag har aldrig någonsin skrivit något utav det så ärligt talat nu, det räcker för 115:e gången. Det är som att tala med en vägg, jag skriver 4 och 5 men du ligger fortfarande kvar på 1, 1 och återigen 1 pga en uppfattning du skaffade dig vid ett inlägg som skrevs för kanske 1 månad sen där du attackerar mig för att påstå att man inte får klaga. Det enda jag har gått hårt mot är att folk inte ska förlöjliga våra spelare och du vrider det till att man inte får klaga. Att jag har Arsenal mentalitet och vad fan du nu vill Tills slut gick jag med på allt och skrev, låt mig leva i min happy fantasyvärld där allt är frid och fröjdför att det var det du ville höra. Allt annat jag svarar tar du inte in för fem ören. "Är det fel så ska man säga att det är fel, om du tycker att det gjordes fel på ett sätt så säg det. Då kanske folk får upp ögonen på nånting som andra har missat men som du inte har gjort det." Det var PRECIS det jag gjorde när jag sa att någon annan tyckte raka motsatsen i precis samma fråga. Jag gav forumet perspektiv på frågan. Om jag tycker att något är fel så har jag och kommer i fortsättningen att sägs till, oroa dig inte för det. Fattar du inte hur otroligt jobbig du är som hakar upp dig på ordet "klaga" av allt det jag skrev när innehållet inte var "Du får inte klaga". Ta mitt råd och läs det folk skriver nästa gång istället. Jag vill att vi låter bli varandras inlägg eftersom du kommer med samma attacker hela jävla tiden baserade på din egna skeva verklighetsuppfattning. Enough nu, jag får inte ut något alls av att diskutera med dig förutom huvudvärk.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-16 03:32
Vampiro Här har du en fin bild på Jordi Alba tillsammans med ett av sina fans.
Barcelona Lion24
2014-04-16 03:15
Gio Style

''vill bara lyfta fram att det kommer alltid att klagas på något när det blir fel :)''. Om du får det där att låta positivt, ja då är du bra! Är det fel så ska man säga att det är fel, om du tycker att det gjordes fel på ett sätt så säg det. Då kanske folk får upp ögonen på nånting som andra har missat men som du inte har gjort det. Även om det inte påverkar Tata Martinos beslut så ska vi inte leka som om allt är frid och fröjd och bara ''se positivt''. Det är en mentalitet för klubbar som är på uppåtgång (Roma) eller som börjar om (Milan). Men för dig verkar det aldrig vara fel, ingenting är fel. Allt KÄNNS bra/OK för dig. Hur ska du förbättra dig om man inte löser de fel som finns. Jag skulle bli jätteglad ifall du kunde hitta ett fel som jag missar, samtidigt så ska man dra upp det positiva också. Men då ska man göra det när det är positivt. Det handlar om passion och ambition och där tror jag att du och jag skiljer oss åt väldigt mycket.

''Trodde att vi skulle låta bli varandras inlägg.''

Det är faktiskt första gången som jag kan minnas att du dragit upp det. Du har kanske sagt det men jag har glömt det totalt, eller så har du inte gjort det. Så jag ska inte säga si och så. Men gubben, inte ett dugg problem för mig. Not at all.
Barcelona Gio Style
2014-04-16 02:20
Lion24 Om jag vill så kan jag alltid vrida och vända på en förlust och hitta något att skylla på. Otroligt lätt att göra med facit i hand. Men sanningen är ju den att en förlust blir ju oftast till pga många olika faktorer och inte enbart pga han eller han startade. I fallet här nedanför ville jag bara visa på att 2 individer kan ha två helt olika åsikter om vad som är rätt i samma fråga. Jag har inte sagt åt någon att inte klaga så varför ska du haka upp dig på det? Man får klaga om man Tata gör ett felaktigt byte, man får klaga på en spelare som gör ett misstag. Folk får klaga precis när de vill men det gäller att ha lite perspektiv på det hela och inse att fotboll kan ses på 100 olika sätt. Det som är fel i den enes ögon kan vara helt perfekt i någon annans. Trodde att vi skulle låta bli varandras inlägg.
Barcelona Gio Style
2014-04-16 02:06
Lion24 Jag menar mer på att "vi behöver inte ha Cesc för att vi kommer att få taktpinnen" och på "Vi behöver Cesc för bollinnehavet är viktigt". I slutändan har alla olika åsikter och alla analyserar fotboll på sitt eget sätt. Man kan vrida och vända på det hur som helst. Om Atletico gav oss taktpinnen så var det kanske bättre att starta med Cesc eftersom han är en passningssäkrare spelare jämfört med våra ytteranfallare som bänkades och därav mer bekväm med det höga bollinnehavet. Det är lätt att skrika högst när man väl har rätt och man kan vinkla det på 100 olika sätt för att hitta fel om det är det man är ute efter. Sen att just Cesc var problemet eller ej är en annan femma.
Barcelona Lion24
2014-04-16 01:59
Gio Style

Men det blev väl fel? Vi åkte ju ut, eller? När ska man ''klaga'' tycker du? För man kan ju inte klaga när det blir rätt.
Barcelona Gio Style
2014-04-16 01:52
@The Reporter:

Det var av den anledningen många sågade Tatas val att börja med Cesc.
Alltså att Atletico skulle ge över taktpinnen till oss så vi behövde inte Cesc.
Jag vill inte uttrycka mig åt antingen det ena eller andra hållet, vill bara lyfta fram att det kommer alltid att klagas på något när det blir fel :)

Jag personligen vill ha vanliga elvan med 3 anfallare och inte 2.
Sen om Cesc eller Xavi startar på mittfältet får Tata avgöra.
Barcelona >The Reporter<
2014-04-16 01:04
Jag tror faktiskt att det är bäst att lira med Cesc som i andra stormatcherna även fast jag var kritisk mot det i Atletico-matchen. Imorgon är bollinehavet viktigt med tanke på att dem kan vara giftiga i omställningarna. Sedan tror jag att 4 mittfältare gör det ännu tuffare för deras akilleshäl Alonso. Mycket folk och boll runt honom är nyttigt då han är seg och inte så bra när motståndet ligger nära honom.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-16 00:56
Taget från Real Madrids inför matchrapport: "Mateu Lahoz: Snittar 5.86 gula kort per match, 0.28 röda som följd på ett andra gult kort, 0,06 direkt röda, han tilldömer 0,33 straffar per match. Han gav Barca två straffar mot Granada i deras första möte för säsongen. Ingen straff i Reals favör men inte heller någon emot, dock varnade han hela Reals backlinje i en match mot Atletico med gula kort. Gör vad ni vill med denna kundskap, jag insinuerar inget utan ger er bara statistik." Nej, du insinuerar inget käre Niklas Persson. Det enda du gör är att lägga upp en klantig ursäkt i förväg ifall ni skulle förlora. Klassisk Madrid-propaganda där man riktar fokus och press på domaren i förväg, under och efter match bara för att kunna rättfärdiga att få sparka sönder Barca-spelare när man inte hänger med i bolltempot. Sedan kommer man undan med myter om att Barca har satt förstärkningar och filmningar i system ... påståenden som är fulla av överdrifter och konspirationer. Med den logiken blir VARJE frispark eller straff till Barca's favör tveksam. Allt Real Madrid får med sig däremot blir fullt korrekt ... även Ronaldo's straff senast som både var FILMNING och UTANFÖR straffområdet. Varför pratar ingen om den situationen? Men okej. Jag vill inte insinuera på något jag heller. Er propagandamaskin har ändå bara visat effekt i CdR-finalen 2011 där domaren serverade er titeln på ett silverfat efter en match som påminde mer om rugby än fotboll. Det viktiga är att vi INTE är av samma skrot och korn. Vi har titlarna de senaste åren och vi har Fair Play-priserna. Vad har ni? Jo, ni har supportrar som utropar sin klubb till världens bästa utan att vara bäst ... och detta under 12 års tid. Må bästa lag vinna.
Barcelona Riiio!!
2014-04-16 00:47
Just fan det stämmer ju! Aja skumt ändå att han följer vår Alba nu också, dom har aldrig spelat ihop i alla fall :-)
Barcelona BAGNACK & DONGOU
2014-04-15 23:05
Riiio!! (Barcelona) Dante har de spelat ihop i München gladbach
Barcelona Diar Shekha
2014-04-15 22:41
@ManifestFCB: @DennisSoleymani We wil need some help, but we have been working the last two weeks very hard and we will get the signatures, no doubt.
Annons: