/spanien/barcelona/forum/5049.aspx/spanien/barcelona/forum/5049.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Neymar11
2014-04-12 22:43
DM1982 Publiken kommer inte tillåtas det Har för mig att fans hade skyltar med att dom ville få bort ledningen och vakterna kickade ut dom pga rosells order i början av säsongen. Sen så har vi Alves som kommer gå ut och håna fansen och kalla dom för plast....
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-04-12 22:43
Vart kan man se matcher från förr? Orkar inte tänka mer på denna veckan så tänkte se lite matcher från 08/09 säsongen. Någon som kan hjälpa mig? :)
Barcelona Rambla~
2014-04-12 22:42
@Neymar11:

Du glömmer en viktig sak. De här spelarna har också tidigare spelat för varandra. Det finns alltså inom dem. Det gäller bara att ta fram det igen, för det krävs det tydligen speciella karaktärer på tränarposten.

Dessutom, det finns en stor sjukdom inom den här klubben. När man är på topp, vinner titlar och är bäst, då är man så jävla nöjd och självbelåten. Man vill inte ändra på någonting utan är väldigt konservativa, istället för att jaga nya utmaningar och förbättra sig. Efter 2011 borde man förstärkt laget ännu mer trots att man vann både liga och CL. Men icke, allt ska fortsätta som vanligt. Pep insåg att detta inte kommer att hålla. Kommer du inte ihåg hur han ofta exprimenterade med laget och ville hitta andra sätt att spela? Han visste att det inte kommer att fungera spela på samma sätt jämt. Då fick han en massa skit från oss fans. Idag förstår jag bättre varför han gjorde som han gjorde.
Barcelona DM1982
2014-04-12 22:40
@Neymar11:

Tom lär den inte vara men nu är det faktiskt dags att plocka fram de vita näsdukarna och vifta med dem. Både mot spelare men även ledningen, publiken måste visa sitt missnöje.
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-04-12 22:40
La liga es blaugrana! (Barcelona) Absolut och vi måste visa en bättre sida av oss. Vi måste ta en förlust som en vinst och de lag som slår Barca måste vi hylla inte håna. Kan erkänna att jag har hånat Real när vi vann men det är Real så det är "okej" antar jag. Men min poäng är att vi är människor allihopa och vi kan bete oss mkt bättre än såhär. All cred till Granada.
Neymar11
2014-04-12 22:37
Kan man hoppas på att camp nou är tom i matchen mot Bilbao?
Barcelona DM1982
2014-04-12 22:36
Det konstiga är inte att Barcelona släppte in ett mål om man tänker på vilken svag backlinje de har, det konstiga är att de inte kan göra mål. Har man Neymar och Messi på planen så måste man kunna gör minst ett mål om man möter Granada. Det är där problemet låg idag, de kan helt enkelt inte göra mål.
Barcelona Baronen
2014-04-12 22:36
Song gör väl för fan inget fel. Han kniper käft och gör sitt bästa när han får chansen. Ingen gris på planen och framförallt inget tjafs. Han är långt ifrån vårt problem.

Spelare som Dani Alves däremot. Det är en som ska bort. Så jävla långt det bara går.
Barcelona Barcelona_1899
2014-04-12 22:34
Vampíro

Menar du på allvar att du vill ha adriano som högerback? Han är ju värdelös i det defenisva! Målet vi släppte in idag var tack vare honom. Mascherano tvingades följa med hans gubbe vilket gjorde att Busquets som inte är mittback följde med och lämnade ett hål bakom sig.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-12 22:34
Festen är över. Solen går upp sakta vid horisonten. Alla har lämnat partyt. Ligger ett par fyllon kvar på en parkbänk (Zubi bl a).

Det är min beskrivning.
Barcelona DM1982
2014-04-12 22:33
Och där hamnade Barcelona på tredje plats. Helt sjukt att de hamnar bakom Real även fast de slog dem i båda el clasicos, det finns inte.
Barcelona Rambla~
2014-04-12 22:33
@DM1982:

Självklart är det så. Han och Cruijff kan nog sniffa till sig det minsta lilla som sker i vår klubb.
Barcelona Rambla~
2014-04-12 22:32
@Blaugrana91:
Det är möjligt att det är så. I kväll såg jag iaf en hungrig Montoya som slet som ett djur. Det gillade jag. Självklart räcker det inte med en halvbra Montoya. Resten av laget kanske är mätta som du är inne på. Något är det som inte stämmer det är uppenbart.
Neymar11
2014-04-12 22:30
Ni kan glömma att det blir nyval, ni kan glömma nya värvningar och bättre tider. Det kommer att se ut så här tills 2016 och bara gilla läget. Vi kommer fortsatt ha en inkompetent ledning och divor på plan. Vi kommer ha spelare som hellre jagar personliga rekord och passnings statstik än spelare som spelar för varandra och klubbens färger. Vi kommer ha spelare som finns kvar i klubben pga att dom är katalaner inte för att dom är bra och presterar. Det vi kan hoppas på är FIFA straffar oss, så kan vi åtminstone börja spela in spelare från la Masia. Talanger med hjärta och hunger för klubben, och som fortfarande spelar fotboll av glädje och barndomsdrömmar istället för pengar och kändisskap
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-04-12 22:29
RedemptionMn (Barcelona) Nja, det är nog hela styrelsen som tappat greppet på laget. Dom har ingen koll på vad som händer och har ingen respekt hos någon längre.
Barcelona DM1982
Inte svårt att förstå varför Pep lämnade, han fattade att något var sjukt med klubben. Han kan klubben, han var spelare när det var riktigt illa i klubben också så han kunde snabbt sniffa till sig framtidens skit.

Barcelona Rambla~
@[Carles Puyol 5:

Göra sig av med spelare vet jag inte om det är rätt melodi. Jag håller dock med dig om att vi är för förutsägbara och sönderlästa. När sen vår pressi inte existerar så är vårt spel dömt att misslyckas. Jag håller med Vampiro längre ner, varför försöker inte tränaren förändra spelet? Hur kan man vara nöjd med Mascheranso som mittback? Varför fortsätter man med en falsk nia när ingen förutom Messi behärskar spela där? Är detta dirkektiv Tata har fått från ledningen att han måste följa? Jag börjar undra faktiskt, för inte fan gick Tata omkring i Argentina och ansåg att en def mittfältare på 1.70 är det optimala som mittback? Inte fan ansåg han att en spelare med Cescs karaktär ska spela som falsk nia. När han kommer till Barcleona, kan jag aldrig tro att han har dessa tankar.
Barcelona barca!54
Vampíro

Egdar le är mycket bättre än Bangack
Vampíro (Barcelona) Rosell är fegare än kapten ynkrygg som flydde Costa Concordia.
Barcelona Essarhaddon
2014-04-12 22:28
För jävligt att tappa två av tre titelchanser inom loppet av några dagar. Nu vet man iaf hur Arsenal-fansen har känt sig genom åren.
2014-04-12 22:27
[Carles Puyol 5] (Barcelona) Jag förstår dig fullt ut men La Puta hånar oss för att vi stänger ner forumet och därför borde vi inte skämma ut oss själva så grovt att Mod ens ska överväga att stänga ner det.
Barcelona barca!54
2014-04-12 22:26
när lag har skador i backlinjen så kallar man upp b lagspelar, medan i barcelona flyttar man ner mittfältare
Barcelona Barcadinho.
2014-04-12 22:26
Visst har ledningen en stor del, men tränaren bär det största ansvaret när det gäller taktik o motivation och jobbet på gräsnivå.
Titta t ex på Sevilla. Deras president har fått 7.5 år fängelse, Deras ultras bojkottar matcherna hela säsongen, men vadå. Ska spelarna sluta spela och kämpa för det eller ska Emery sluta göra sitt bästa på träningarna.
Det finns fan klubbar som inte betalar sina spelare pengar i tid men spelarna fortsätter spela och ge järnet.
För vem ska spelarna kämpa, för fansen eller för presidenten o ledningen?
Jag blir inte arg på förlusterna utan mer på sättet de kommer. Halva gänget ser mätta ut.
Titta vem som kämpar mest nu - Neymar, Alba, Bartra (i slutet på matchen mot Atl) och idag också Montoya.. Varför ? För att de är nya och hungriga.
Barcelona barca!54
2014-04-12 22:25
Barca borde testa egdar le från b laget, har varit riktigt stabil sedan han kom tillbaka från skada
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-04-12 22:24
Rambla~ (Barcelona) Sant sant men lag ställer om så snabbt så då måste Barca spela betydligt snabbare än vad dem gör just nu. Barcas ledning har inte förstått att det är år 2014 inte år 2008-2010 då vi spelade såhär men dominerade totalt. Man måste förnya truppen och sälja 3 spelare. Sälj, Song, pedro och masken.
Barcelona Vampíro
2014-04-12 22:24
Vill se den här elvan på onsdag: --------------Vem som helst utom Pinto Adriano---Bagnack---Puyol på ett ben----Jordi Alba ------------------------Sergio ----------------Xavi-------------Iniesta ----Cristian Tello------Dongou------Neymar Messi, Adama och Dennis Suárez kan hoppa in i andra halvlek vid behov. Cesc, Pedro och Alexis är på läktaren med Mascherano och Dani Alves kvar i Barcelona. Song har lämnat klubben, säljer kepsar på eBay.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-12 22:22
Trött på det här laget nu, lämnar forumet på obestämd tid.

Som Rambla sa, om inte laget bryr sig, varför ska jag slösa min tid på dem?
Barcelona Barcelona_1899
2014-04-12 22:21
Varför envisas de fortfarande med mascherano som mittback eller att flytta ner mittfältare överhuvdtaget?! Vår B-lag ligger på playoff plats för uppflyttning, Villareal vann ligan förra året och ligger på en 6(?) plats så min fråga är hur dåliga är våra mittbackar i b-laget för att kunna få en chans att visa upp sig?! Så jävla pinsamt att flytta ner busquets som är en av de bästa på sin position för att lägga song där, trögare fotbollsspelare får man leta efter!
Barcelona Lion24
LÄS DETTA! Jag ser att det är mycket gnäll på ledningen och det med all rätt. De har verkligen förstört denna klubb. Nog om det. Men ingen tänker på detta: Ikväll spelade vi med 2 mittfältare som mittbackar. Kan någon på www.svenskafans.com förklara för mig hur man då kan byta ut båda ytterbackarna på bortaplan? Du behöver inte vara culé utan kan någon bara ge mig ett svar? Hur kan du göra backlinjen ännu osäkrare än den redan är? Kan någon förklara för mig varför en av de formstarkaste spelarna i försvaret i Jordi Alba ''vilades'' ikväll när han inte spelade förra liga matchen? Hade han inte fått sin vila då? Tata Martino, för drygt en månad sen så sa du att vi inte skulle rotera längre men ikväll så vilar du våra ordinarie ytterbackar när vi har 2 defensiva mittfältare som mittbackar. Barcelona fans, det här håller inte. Det här går inte. Detta är löjligt. Jag vet inte vad jag ska göra, helt ärligt.
Barcelona Blaugrana91
Rambla~

Du har inte tänkt tanken att det kan vara slapphet och mättnad som är problemet återigen.

Dessa spelare är lata och skiter uppenbarligen i titlarna.
Annons: