/spanien/barcelona/forum/5046.aspx/spanien/barcelona/forum/5046.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2014-04-13 19:39
Gabriel

Haha bry dig inte om supportrar som inte har några större ambitioner än så. Hade vi legat 3:a p.g.a att vi har haft enormt med skador a la Dortmund så hade jag kunnat förstå. Men när man inte kan göra ett spelmål på 228 minuter på bortaplan, ja då krävs det en rejäl känga. Folk verkar vara så mjuka, snälla, gulliga, de har så mycket förståelse för allting, de är filosofiska som tänker på ''helheten''. Med såna typer så kommer vi aldrig gå framåt, endast bakåt. Skulle vi ha haft samma mentalitet som dom har så hade vi varit en ny Milan/Arsenal idag. Men nej, vi är bättre än så. Fortsätt du Gabriel och alla andra med att vara kritisk till laget/tränaren/styrelsen. För inte f*n kan man bara sitta still och vara ''trevlig och snäll'' och ''ge det en andra chans''. Vi har problem just nu och det måste vi ta itu med! Vi börjar med de sitter högst upp!
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-04-13 19:30
@Deulofeu:

Vi är i akut behov utav mittbackar!
Barcelona burrow
2014-04-13 19:23
Skulle vara intressant ifall Atletico tappar poäng ikväll, eller förlorar.
Barcelona B-Guden
2014-04-13 19:23
Barcelona Barcelonistas
2014-04-13 19:09
Ett otroligt mediokert Real Madrid ligger före oss i tabellen...
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-13 19:09
Snart får den officiella hemsidan använda B-lagets triumfer som förstastoff. A-laget är ju totalt ointressant i dagsläget. Helt torrt. Mitt intresse väcks först under sommaren kanske. Är helt avtrubbad inför en CdR-final mot våra största rivaler. Det säger väl en hel del hur illa ställt det är med klubben?
Barcelona Deulofeu
2014-04-13 19:06
De har tom en fjärdeplats ; )

Formstarkast i liga adelante tillsammans med serieledarna Depor har hållit nollan i tre raka samt släppt in ett mål i de senaste 6 matcherna!

Kul för Eusebio och hans ynglingar nu kan man ju bara hoppas på vinst i morgon också i u-19 cl finalen!

Barcelona Deulofeu
2014-04-13 19:01
Tänk om det visar sig att transferförbudet är precis vad vi behöver för ärligt vad tillför de köpta spelarna egentligen?

Vi behöver hjärta i laget inte spelare som saktar ned vårt spel dom i b-laget vet hur det funkar och ett fåtal är redo anser jag...Samper istället för Song skulle knappast göra oss sämre tex.

Barcelona DM1982
2014-04-13 18:49
Mycket bra spelat av Barca B och en mycket imponerande femteplats för dem i ligan. De yngre grabbarna är i final i Youth League, framtiden ser ljus ut.

Sedan kommer man ihåg vilka som sitter i Barcelonas ledning och blir genast nedslagen.
Barcelona AndreD
2014-04-13 18:49
Hahaha har ni märkt att B-laget alltid vinner när A-laget tappar poäng och tvärtom. What sorcery is this....
Barcelona LeoMessi
2014-04-13 18:48
0-3 av dongou!! Härligt att han får göra lite mål! Han behöver stärka självförtoendet
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-04-13 18:47
Snarare spelarna som är plastspelare som inte ens kan kämpa i en match som är helt avgörande för att vara kvar i titelracet. Nej, istället går dem runt och spelar utan någon som helst vilja, motivation, eller kämparanda what so ever. De går istället runt och bråkar med spelare, filmar och spelar utan noll tempo. Dom skämmer ut sig, inte jag! Jag kräver bättre och jag är trött på den loja attityden. Jag är trött på alla tomma ord av spelare som Fabregas, Pique och Alves. "Nu ska vi kriga som aldrig förr och visa vad vi är gjord av". Jag har hört det tusen gånger innan. Too much talk, too little walk. Jag är trött på skiten. Om du tycker att jag skämmer ut mig för att jag anser att spelarna förtjänar att få fansen emot sig så skämmer jag mer än gärna ut mig. Du kanske är nöjd med prestationerna av spelarna som drar in miljonbelopp varje vecka och glider runt i deras sportbilar, har grillfesten innan matchdag och lever latjolajban livet utan any care in the world men det är fan inte jag och dessa bortskämda primadonnor som inte ens kan spela för tröjan eller klubbmärket när det blåser tufft ska få höra missnöjet, punkt slut. Kom inte in och lek smart med att kalla mig en plastsupporter. Vem fan tror du att du är. Gå och sätt dig!
Barcelona Deulofeu
2014-04-13 18:47
Dongou 0-3!!
Barcelona LeoMessi
2014-04-13 18:45
Deulofeu (Barcelona) Då hänger jag med. Startelvan jag såg tycks inte ha stämt överens med den riktiga elvan, samtidigt som streamen är av låg kvalité så jag har knappt kunnat urskilja spelarna haha:P
Barcelona Deulofeu
2014-04-13 18:40
Grimaldo startade spelade 70 min och sedan tog Planas över bra byte faktiskt!

Bra gjort Dongou!
Barcelona DM1982
2014-04-13 18:39
2-0 Dongou, mycket fin prestation av honom.

Det ger så mycket mer att titta på Barca b än på a-laget, killarna är hungriga och vill prestera. A-laget vet jag inte vad de pysslar med.
Barcelona grande jw
2014-04-13 18:39
Kung Guardiola

Säsongen i sin helhet ÄR ett misslyckande. Det är ren jävla fakta. Det största misslyckandet är dock hur situationen har urartat sig senaste veckorna, där vi sett nonchalanta ut på planen och knappt kämpat en hundradel av vad Liverpoolspelarna gjorde idag, och således pissat bort två potentiella titlar. Jag tror många supportrar är mer upprörda av inställningen än att vi faktiskt ligger trea i ligan.

Men jag måste hålla med dig om att det finns vissa man absolut inte ska skylla på i första hand. Pinto, Mascherano och Neymar har alla slitit röven av sig medans de största ikonerna (Messi, Dani Alves, Iniesta, Pedro, Busquets) har totalfloppat. Är det någon man ska höja rösten till så är det Messi, absolut INTE Pinto som faktiskt gjort sitt yttersta i en extremt otacksam situation.

Publiken har avgudat Messi och skanderat hans namn vid varje mål i flera säsonger. Nu när han fullständigt skiter i att kämpa för klubben och inte visar någon motivation alls kan han gott få ta emot lite kritik.
Barcelona LeoMessi
2014-04-13 18:38
Snyggt av Dongou där! 0-2 till ungdomarna!
Barcelona LeoMessi
2014-04-13 18:28
Deulofeu Min stream krånglar lite men blev grimaldo inbytt och sedan utbytt?
Kung Guardiola
2014-04-13 18:16
@Gabriel:

Gillar du att skämma ut dig själv, först om Mkhitaryan och nu detta?

Personerna på klippet (och sådana som du på forumet) borde skämmas! Vi har blivit bortskämda med succé i flera år nu och bara för att vi ligger 3:a i ligan med bara 4 poängskillnad till ligaledarna Atletico så ses det som ett misslyckande? Jag går så långt som att säga att detta symboliserar alldeles utmärkt på att vara en plastsupportrar. Vi S-K-A-L-L stötta laget oavsett hur säsongen ser ut.

Och varför skall man lasta skit på Pinto som gjorde en jävligt bra match och förhindrade att det hade stått 3-0 till Granada. Han bokstavligen höll nere siffrorna åt oss!
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-13 18:15
@ElTriplete:

Han är hemma och grillar kött.
Jag har tjatat om senaste 4 veckor att Messi har lagt på några Kilo.
Det synes i hans steg och explosivitet.

Innan var han på strikt diet av Pep och Tito.
Nu tröstäter han varje gång vi tappar poäng.

Sorgligt men sant. Det som svider mer är att han är bara 26 år ..
Barcelona LeoMessi
2014-04-13 18:09
KarmaIsAKaranka (Barcelona) Jag syftade bara på att hans defensiva spel är bra, även om det inte riktigt är därför vi köpte honom för. Man kan klandra honom för hans offensiva kvalitéer men inte det defensiva. Tycker att han gör sig som bäst när han får löpa på djupet. Att dribbla på små ytor är inte hans största styrka. Även om tex pedro har lite snabbare fötter när det kommer till dribblingar så tycker jag att även han misslyckas alldeles för ofta. Alla skulle gynnas av ett snabbare spel, likt det vi såg under hösten.
Barcelona grande jw
2014-04-13 18:07
Diego Costa är tillbaka i startelvan för Atletico. När vi nu pissade bort ligatiteln igår så är det dags att hålla på Atletico i resterande matcher.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-13 18:06
@LeoMessi:

Du biter dig själv i svansen då Alexis köptes JUST för de offensiva kvaliteter du nämner: mottagningar, bollkontroll och dribblingar. INTE för det defensiva arbetet (som jag fortfarande tycker är överskattat). Med tanke på att du själv sågar Alexis och lyfter fram hans "defensiva kvaliteter" kunde vi lika gärna köpt Jan Tauer för 2kg ris och en varmkorv från IKEA. Tror inte skillnaden hade varit särskilt stor varken offensivt eller defensivt ... men vi hade haft 40 miljoner euro kvar på kontot.
Barcelona LeoMessi
2014-04-13 18:00
Deulofeu (Barcelona) Set var precis som jag misstänkte. Han är alldeles för feg! Samper har varit bra varje gång han har spelat och han har varit den stabilaste spelaren i laget också. Jag antog att han matchade grimaldo försiktigt med tanke på hans långa frånvaro men tills nu så borde han ha jobbat upp konditionen och tempot. Eusubio har inget i b-laget att göra. Det är ju hans uppgift att försöka utveckla talangerna men istället så motarbetar han dom och alla får kasst självförtroende. Grimaldo och samper är ju dom största talangerna.
Barcelona Deulofeu
2014-04-13 17:50
LeoMessi lite utav Tito syndromet Eusebio vill ta så många poäng som det går ibland (ganska ofta) blir det på bekostnad av de yngsta spelarna som han inte vågar spela.

Grimaldo har ju varit skadad länge men fått skralt med speltid alla vet ju att han är bättre än PLanas han har ändå fått stått tillbaka förutom på slutet.

Samma sak med Samper han är vår största talang i laget och ska spela han tillför så mycket mer än Illie som dock är kapten...

Han skulle ju kunna spela Samper på Bedias position för att starta båda.

Min enda förklaring är alltså Eusebio är feg och satsar på rutin.

Nu är det ju nästan klart att vi kommer hänga kvar i liga adelante så då kanske de yngre får fler chanser i de sista matcherna men likt Tata är jag rädd för att han vill ta så många poäng som möjligt i ligan.

Det kan i värsta fall ledas till ytterligare paralleller likt Thiago någon av våra ynglingar kanske inte orkar med det och lämnar?

Eusebio ser nog sin chans att ta hand om ett a-lag han tror nog han är lämplig för a-laget efter Tata hemska tanke!
Barcelona LeoMessi
2014-04-13 17:41
Deulofeu (Barcelona) Vet du varför samper är bänkad? Känns som att han har förpassats till bänken ganska ofta nu på senare tid.
Barcelona Gio Style
2014-04-13 17:36
Lion24
Återigen, lägger ord i mun på mig.
Jag antar att du behöver göra det för att få rätt i dina uttalanden.
Jag vill inte ha några nyförvärv in, jag vill inte ha några förändringar, jag är nöjd med tredjeplaceringar, Adriano är bättre än Alba, vi gör en godkänd säsong om vi bara vinner cupen, jag vill att spelet ska se likadant ut nästa år.
Har jag någonsin påstått NÅGOT av det du skrev?
Svar nej.
Så ja nu låter du mig vara för du kan ju inte ens läsa det jag svarar.
Barcelona LeoMessi
2014-04-13 17:34
KarmaIsAKaranka (Barcelona) Då kan resten av laget dra lärdom av honom för han är den enda som jagar bollar han själv har förlorat. Tyckte bara inte att det var relevant att jämföra sanchez med Gerrard. Jämför honom med hans egna lagkamrater så ska du se att ingen löper så mycket som han gör och ja han löper även när andra har förlorat bollen. Ska du klandra på något hos Alexis så kan det vara hans mottagningar, bollkontroll och dribblingar. För det defensiva sköter han bra.
Neymar11
2014-04-13 17:30
Precis läst det med fansen, till visa delar är helt rätt men dom har överdrivit. Apljud ska aldrig förekomma inte mot motståndare eller mot spelare i egna laget. Det där är bara vidrigt, men jag är rädd för såna här konfrontationer gör det bara värre. Spelarna känner sig inte trygga och får verkligen ingen vidare lust att spela efter detta. Sen så är det fel spelare som jagas, det borde vara Messi,Fabregas,Xavi,Sanchez/pedro och Alves som ska jagas. Inte fan ska dom ta ut sin frustration på pinto Min fråga i det här är om fansen därnere är så missnöjda, varför gör dom inte samma sak mot ledningen? Varför tvingar dom inte till nyval?
Annons: