/spanien/barcelona/forum/5041.aspx/spanien/barcelona/forum/5041.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona SoM_Un
2014-07-11 22:18
NoGo™

ännu en spelare vi donerar bort alltså
Barcelona NoGo™
2014-07-11 22:17
Barcelona forward Bojan Krkic (23), back from loan at Ajax, is close to joining Deportivo. Final talks ongoing. [onda cero]
Barcelona SoM_Un
2014-07-11 22:14
haha så jävla rolig. se länk grabbs:D
Barcelona Aléx
2014-07-11 22:02
Més que un club...mer än en klubb, vi kan inte vinna titlar med det och la masia producerar inte Xavi, Iniesta och Messi varje säsong. Om våra barnbarn har tur kanske dem ser en ny Messi/Xavi eller Iniesta från la masia. Vi måste förstärka laget på varje position, vi måste vara topplag och vi måste vinna titlar. Barca är en fotbollsklubb inte dotterbolag till röda korset, vi kan inte sluta värva spelare för att vara "unik" och inte som alla andra lag. Bra spelare ger titlar, titlar ger cash och med pengar klubben mår bra....enkel matematik. Messi är inte samma Messi som det va för några sen, Neymar har inte kommit in i systemet därför vi kan inte lita på honom heller i dagsläget. Pedro...han är lika farlig som vatten i straffområdet. Barca behövde en anfallare av klass, en hungrig varg som kommer att springa sönder motståndarna och en spelare som gör att varken fansen eller klubben är inte beroende av Messi längre. Missförstå mig inte, jag säger inte att Suarez ersätter Messi, absolut inte MEN Messi har gått ner sig ordentligt efter sina skador och han ser totalt ointresserad ut på plan. Jag är övertygad om att Barca värvar MB också, kanske inte 2 världensklass mittbackar men en med rutin och en långsiktigt lösning. Vi får ha is i magen, klubben är säkert lika medveten MB problemet precis som fansen.
Mascherano#14 el Jefecito
2014-07-11 21:57
@westinho - Sergio #16:

Det här var det bästa och mest sansade inlägget jag läst hittills idag. Borde vara naturligt tänkande hos alla men här inne är det ytterst få som besitter detta simpla men ack så förnuftiga tankesätt.
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-07-11 21:55
Barcelonistas Samma personer som kommer i brallan av Suarez värvningen och manar till förändring och test av nytt blablabla, är samma personer som kommer vara först ut med att ersätta Lucho om saker går åt helvete och ropa efter Bale, Rodrigues, Hazard mm vid januari fönstret. Men visst, attackera kritikerna istället för att bemöta den. Det är ju den vanliga skolgårdstaktiken som säger mer om er som ska jaga cooling poäng och komma med kommentarer om att man har mens just för att man ställer mer krav på vad som ska vara den största och bästa klubben. Man kan tro att du är Bartomeus farsa som på förhand vet om att vi ska få in mittbackar (plural dessutom). Samma sak lät det 2010 Mido Tur att du finns på forumet med din skinande riddarutrustning, redo och i givakt att håna alla som inte tänker som du EDIT: Förstår inte hur man efter de senaste åren fortfarande tror att pengar = framgång. Så sent som i våras knäppte Atleti oss på näsan, liga OCH CL där vi var chanslösa. Och då tjänar Messi mer än nästan hela deras startelva
Barcelona Barc6
2014-07-11 21:48
Nu handlar det inte om att folk klagar på att Suarez har kommit varenda en vet att han är en klasspelare och klart man ska leka ekonomer för de är jävligt mycket pengar att lägga för en 27 åring snart 28 vars rykte bara försämrats efter denna VM! Sen handlar de inte heller om att man ska vara glad för att man har världens bästa anfallstrio! De är väl viktigare att ha en balanserad lag istället! Det kan sluta upp med att i anfallet kommer de bli bråk om vem som ska vinna skytteligan medans man i backlinjen bråkar om vems fel de var alla målen som kommer släppas in om inte någon mittback värvas in!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-07-11 21:45
Vi får helt enkelt agree to disagree.

Vissa här inne, inklusive jag, vill att klubben ska bevara sin värdegrund och filosofi istället för att sälja ut sig och bli som alla andra plastiga klubbar. Att vi ska vara Més que un club helt enkelt. Säg inte att detta är omöjligt idag, det köper jag inte.

Andra här inne bryr sig enbart om det sportsliga. Att vinna till varje pris. Fine, men försök inte övertyga oss andra som har en annan åsikt.
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-11 21:44
Messi eller Muller lär vinna VM guldbollen.
Barcelona Leo y Cesc
2014-07-11 21:43
@barcastuff: Image: 10 nominees for World Cup 2014 Golden Ball http://t.co/odVOP9rBpp [@fifaworldcup]
Barcelona Mido
2014-07-11 21:37
[QUOTE=Barcelonistas]Vi har värvat 2 bra målvakter och en utav världens bästa spelare i Suarez, ni andra kan lugna er ni kommer få era MB men ha lite tålamod för helvete. Blir så trött på allt jävla gnäll. [/QUOTE] De flesta här har mens hahaha... De sitter hemma med sina 2 liters cola å frallor å leker ekonomer, scouter å psykologer,,, herregud man skäms
Barcelona Barcelonistas
2014-07-11 21:31
Vi har värvat 2 bra målvakter och en utav världens bästa spelare i Suarez, ni andra kan lugna er ni kommer få era MB men ha lite tålamod för helvete. Blir så trött på allt jävla gnäll.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-11 21:28
Hjärta -att du ens nämner Neymar säger allt vet du hur stort de namnet är i fotbollsvärlden? Vi kommer få tillbaka den summan bara via tröjförsäljningar o andra sponsorer.

Mes que un club, hit Mes que un club dit folk måste förstå att fotbollen förändras så otrolig mycket hela tiden. Vi kan inte köra på gammalt spår vi måste tänka på ekonomin ( reklam på tröjor osv) samt att vi även måste värva klass spelare så att det ska gå bra sportsligt. Jag vill se ett Barcelona som dominerar världsfotbollen med tidernas bästa spelare Messi andra vill bara satsa på La Masia, samt att man inte vill värva några klasspelare.

Vi måste hänga med i utvecklingen komma med nya ideer att Barca har haft reklam fria tröjor under en sådan lång period är unikt det ska vi vara stolta över. Men idag fungerar det inte så och det är något som ni får acceptera helt enkelt.
Barcelona Rambla~
2014-07-11 21:23
Vad är det med dessa "interna" tränare vi tar in? Alla alltid lika envisa, tjuriga och ej villiga att vara lite mainstream. Alltid ska de vara så "mot strömmen", vägra att kompromissa och istället envisas med att strunta i de värvningar som så tydligt behövs.
2014-07-11 21:19
Barcelonistas

Neymar 800mkr +Suarez 900mkr

2 spelare, 2 fönster = 1 700 000 000 kr men vad gör det? Vi ska väl lyckas klämma inte lite fler reklamer på tröjan eller ersätta senyeran på emblemet och spela med qatars flagga. Snart får vi ju in lite pengar när arenan byter namn till Camp McDonalds. För vi är Barca, vi ska vara störst och bäst till varje pris! förutom när det gäller mittbackar det kvittar eftersom deras tröjor inte säljer. Glöm alla ideal som skiljde Barcelona från övriga lag, pissa på alla lojala fans som hejat på Barca för att dem stod för nånting mer. mes que un club? inte längre
Barcelona LeoMessi
2014-07-11 21:19
Seriöst vad kommer att hända med Song?? Om Lucho vill flytta masken så kommer det inte finnas plats för Song. Jag ogillar inte Song men han är inte tillräckligt bra för att spela Pivote hos oss.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-11 21:15
Marquinos och Hummels hade varit 2 bra MB som vi hade behövt jag är rätt tveksamt till matheu..
Barcelona Gio Style
2014-07-11 21:14
@Rambla~:

Haha fan, för en gångs skull hoppas man att ledningen kör över LE.
Barcelona Rambla~
2014-07-11 21:11
Nej, vi ska tydligen vara det mest felbalanserade topplaget i Europa varje säsong. Något vi prenumererar på nu för tiden.
Barcelona LeoMessi
2014-07-11 21:09
@Rambla~:

Vänta lite, är det zubi som faktiskt har vettiga idéer? haha. Undrar om suarez var den här "bomben" som det sas att zubi tänkte köpa? Med tanke på att det sägs att liverpool och barca började förhandla redan förra året.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-11 21:04
Folk måste förstå att La Masia bara är ketchupen på pommesen vi kan inte bygga vårt lag bara via vår akademi. Spelare som Messi,Xavi,Iniesta växer inte på träd La Masia kommer inte kunna producera sådana spelare hela tiden när ska ni fatta de?. Barca ska kunna värva världsklass spelare för att sen bredda truppen med spelare från La Masia det är ett koncept som vi kört på i flera år. Ni muppar som gnäller på detta jag är så glad att det inte är ni som styr den här klubben för då hade det gått åt helvete. Barcelona är en klubb som ska vara världens bästa lag varje säsong, vi ska fan inte sikta in oss på att vara 3a.. Gio Style - hur bra än Atletico gjorde det föra säsongen så är jag väldigt skeptisk om dom orkar 1 säsong till. Dom har inte dom ekonomiska musklerna för att kunna konkurrera om titlar varje säsong.
Barcelona Gio Style
2014-07-11 21:04
@Barcelonistas:

Fast atletico har ju haft 2 bra säsonger nu, har samma coach och verkar behålla stommen.
Barcelona Rambla~
2014-07-11 21:03
Gio Style Redan ryktas det att LE enbart vill ha Mathieu, Marquinos och Cuadrado annars får det vara. Zubis plan B ska tydligen vara Hummels och Verthongen. Jippie, vad kul att tränare och SD alltid är eniga i denna klubb. Det känns väldigt inspirerande. :P
Barcelona Gio Style
2014-07-11 20:57
Hahahaha att vissa för tredje året i rad skriver "men är ni dumma? Klart att vi kommer att värva 2 mittbackar innan transferfönstret stänger?".

HUUUUUR kan ni inte ha lärt er vid det här laget att man aldrig kan utgå ifrån något med vår ledning?
Jag hoppas verkligen att vi värvar mittbackar men jag tar verkligen inte det för givet.
Barcelona B.BOSS
2014-07-11 20:54
[QUOTE=*hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!]Blaugrana91 * B.BOSS nej det påstår jag inte heller, men jag tror knappast det var för att höja priset då vi alla redan vet hur Barto aka Mr Jag-har-shitload-of-cash-som-jag-vill-slösa-i-år är när det gäller Pokerface. Bomben om att Barca ville ha kvar Alexis var inget annat än en gardering dom man mer eller mindre skulle göra situationen omöjlig för Sanchez. Och till alla moralpredikare som förväntar sig att vi ska r***a till ännu en megastjärna i Barca: Har ni kort minne eller minns ni inte senaste ssäsongen? Neymar tvingas ut till hörnflaggan då Messi och Iniesta vägrar dela med sig av bollen. När inte vi kan få ut 50% av Neymar, hur tror ni det kommer se ut med Suarez också??? Vem ska göra hemjobbet? Iniesta? Suarez? Neymar? Eller kanske Messi förvandlas till Vidal över sensommaren och bestämmer sig för att börja sätta press alt. djupleds löper och friställer suarez?`Nej detta luktar fiasko på lång väg och kommer bara funka på FM 2015. Vi har 4 bollkåtisar däruppe samtidigt som Mathieu och pique formar back-kedja Galacticos Fiasko 3.0 here we come! [/QUOTE] Det är en fråga som ska ställas till Barca som klubb. Vi har snöat in oss på att använda Peps mall att vi borde patentera formationen och uppställningen lik burrberry. Varför tvinga ut anfallarna ut på kanterna? Peps framgångsrecept gick ut på att stretcha backlinjen med yttrarna och komma centralt med Messi, Xavi och Iniesta. Klubben är så rädd för en liten förändring att man sätter käppar i hjulet för sig själv. Låt en tränare spela efter sina egna förutsättningar och styrkor inte Peps. Sanchez såldes och det gjordes bra. Finns inget att gräma över.
Barcelona Barcelonistas
2014-07-11 20:50
Westinho - alright everybody, lyssna här pöjk Atletico hade en one hit wonder säsong. Det betyder att dom spelade över sin förmåga egentligen är dom inte så bra men simeone fick ut mer av spelarna. Samma sak kan man säga om Jose Mourinhos Inter som hade en flytt säsong.
Barcelona fc__Barça
2014-07-11 20:48
LuisSuárez Du är överskattar Suarez som fotbollspelare och affischnamn något oerhört om du ser honom som en spelare som ska få andra spelare att välja Barcelona i framtiden. Visst är Suarez bra, topp 3 i världen enligt mig. Men om 30 år när man kollar tillbaka på denna era av fotbollen så kommer inte Suarez vara någon av dem som nämns som de stora i historien, det kommer vara Messi, Ronaldo m.fl.
Barcelona Gio Style
2014-07-11 20:48
@westinho - Sergio #16:

Är dessutom 95% säker på att jag läste att vi hade en done deal med Suarez redan förra året.
Så det var mer så att man höll detta undan från media än att allt genomfördes på 10 dagar.
Uruguays tränare var den som pratade om att han var klar för länge sen.
Barcelona Blaugrana91
2014-07-11 20:46
Hur som helst, jag är så otroligt glad för den här värvningen. Dels för att han är en fantastisk spelare men också för Barca som klubb gör maktdemostration mot resten av fotbollsvärlden. Tänker inte låta detta negativa forum få mig på dåligt humör. ;)
2014-07-11 20:45
LuisSuárez

"Suarez är bättre på ALLT och om det är något Barca varit känt för så är det att vi alltid haft sensationella anfallare. The best of the best. Varför skulle det vara ett undantag nu?"

Jämför du FM egenskaper nu eller? Problemet med dagens Barca är att vi har alldlelles för mycket kladd på bollen, vem ska vi bygga spelet kring? Och vad tror du dem övriga gör då? Helt plötsligt byter spelstil? Men jag antar att du vet bäst då, ditt ord är lag då du redan proklamerat att vi övriga kritiker inte kan något om fotboll eftersom den nyanslutna kommentatorern" LuisSuárez " säger så.
*
Men vem bryr sig om spelidé egentligen, det är bara att sätta ut galacticos på plan så kommer motståndarna kapitulera av blotta skräcken... Precis som Beckham, Figo, Zidane och Ronaldo skördade framgång efter framgång när de spelade ihop.. eller inte..

Annons: