/spanien/barcelona/forum/5037.aspx/spanien/barcelona/forum/5037.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Bästelona y M3ssi y BernaLeo
2014-04-15 08:51
Ren fakta ! ;) visca!!!!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Sir Alexis
2014-04-15 03:53
@Gonzalez_Barca:

Haha Lol
Legenden Ronaldinho!
2014-04-15 03:46
@Gonzalez_Barca:

För att länken som Sir Alexis postade kom ifrån Puertan flera timmar innan...
Barcelona Gio Style
2014-04-15 02:57
@Gonzalez_Barca:

Hahahahah
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-04-15 02:36
Sir Alexis

Hahaha 555 klick på 2 timmar, endast 4 svar efter det inlägget xD
Barcelona Gio Style
2014-04-15 00:59
Alexis mot Vidal, ja tack :)

Sir Alexis
De brukar ju tyvärr göra det hahaha.

Barcelona Sir Alexis
2014-04-15 00:58
@Gio Style:

hon såg snyggare ut på bilden jag länka, men tack ;)
Barcelona Gio Style
2014-04-15 00:56
@Sir Alexis:

Det är din lyckodag:
Vanessa Huppenkothen
Hon jobbar för en mexikansk kanal, bevakar sport osv.
Du kan söka henne på youtube, finns en del där. TV-profil med andra ord.
You gotta love latinamerika :)
Barcelona Sir Alexis
2014-04-15 00:53
@Gio Style:

hehe, tack :)
Barcelona Gio Style
2014-04-15 00:47
@Sir Alexis:

Hon har på sig en UNAM Pumas tröja, det är ett mexikanskt lag.
Antar att det är en mexikansk skönhet.

I länktips pumas-brudar facebookgrupp, vi får se om du lyckas hitta henne där eller nåt =)
Barcelona Sir Alexis
2014-04-15 00:35
vet nån vad den här skönheten heter? sorry om det är OT men när det gäller sånt så är det viktigt ;D
Barcelona LeoMessi
2014-04-15 00:19
NoGo™ (Barcelona) Om juve vill ha sanchez så ska dom betala det priset som krävs. Han ska inte kosta ett öre mindre än det vi betalade för honom. Eller så gör dom oss Vidal ;)
Barcelona NoGo™
2014-04-15 00:12
Juve rycker i Alexis.
Barcelona Júnior - La Masia no es toca
2014-04-14 23:52
Xaviesta Problemen är många men något som sällan lyfts fram är att dagens Barcelona saknar är en ledargestalt. När åren nu har hunnit ifatt Puyol och ökat hans frånvaro pga skadorna som ständigt spökar så har vi i stort sätt spelat utan en ledare, både på- och vid sidan av planen. Tänker vi efter så har vi sett vilsna, omotiverade och nonchalanta ut under stora delar av de två senaste säsongerna. Det är även under dessa två åren Puyol inte kunnat medverka lika ofta som tidigare. Vi har inte någon som alltid är tillgänglig och snabbt kan ändra inställning på våra spelare om det nu behövs. Vem i dagens trupp kommer ta sig an den ledarrollen nu när Puyol förmodligen lägger skorna på hyllan efter säsongen? Själv har jag svårt att se några potentiella kandidater. Valdes kanske, men jag räknar med att han hittar en ny destination innan nästa säsong startar. Ett utav många problem i dagsläget...
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-14 23:18
Värdet av pokalen är skitsamma i sammanhanget. Jag stör mig bara på folk som har en spåkula där hemma - måste vara kopiöst tråkig att titta på en fotbollsmatch och veta hur det kommer att sluta varje gång. Man kan väl vänta in finalen först innan man uttalar sig? "0 titlar" , jomentjena.
Barcelona LeoMessi
2014-04-14 23:17
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ (Barcelona) Läste precis att Roma sålde Sanabria till Sassuolo för 4,5 miljoner euro. Dvs 1,5 miljoner mer än vad vi sålde honom till Roma för! Haha Roma gav honom ordentligt! Han trodde han skulle få spela för dom men istället såldes han till ett skitlag! Roma verkade endast köpa honom för att sälja honom dyrare. Det var snyggt gjort av dom, dom tjänade ju 1,5 miljoner euro.
Barcelona L.A.M Nr 10
2014-04-14 23:17
Xaviesta

Håller med om att det blir tjatigt med för mycket transfersnack och jag brukar försöka undvika det under säsongstid men nu är det tyvärr oundvikligt. Det du tar upp om Puyol är intressant men känns inte som något som skulle ta oss från tredjeplats till förstaplats i ligan eller från kvartsfinaltill final i Champions. Utan vi behöver värva och det för mycket pengar, sad but true. Blir det förlust på onsdag går vi mot den första titellösa säsongen sedan den hemska våren 08 där allting gick snett, och vad hände sommaren därpå? Jo, vi gjorde stora förändringar i truppen och ändrade hela lagets attityd.

Det har varit jobbigt att se Barca den här våren och det för att våra spelare bara går runt och ser totalt ointresserade ut på planen, som att de tänker mer på vad de ska äta till middag eller lägga ut på Instagram(förmodligen båda kombinerat). Jag älskar det här laget och alla spelare, men det finns väldigt många som jag tycker gjort sitt. Fotboll är konkurrens och en färskvara, strävar man inte efter att alltid utvecklas tar man istället flera steg bakåt och det är det vi har gjort. Vi måste inse att vår spelfilosofi fortfarande är riktigt bra och något att hålla fast vid men att det heller inte går att gå hela vägen enbart på vårt spelsätt.

Jag åker till Barcelona i veckan och ska se min första Barcamatch på plats mot Athletic. Naturligtvis hade det varit roligare om laget var i toppform men jag kommer fortfarande älska laget lika mycket för det, just därför att jag fortfarande tycker det är lika kul att gå på match som jag hade gjort vid andra tillfällen. Det är viktigt att komma ihåg att alla personer som på något sätt jobbar för den här klubben bara är tillfälliga, vare sig de är spelare, tränare, presidenter eller materialare. Det är klubben vi älskar och just därför kommer det bli lika roligt att se detta Barca spela som vilken annan upplaga som helst. Och ska såklart även bli kul att bevittna Busquets spelförståelse på plats, kommer hålla ett extra öga på honom.
Barcelona LeoMessi
2014-04-14 23:12
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^ (Barcelona) Haha han ville ju spela a-lagsfotboll ju!! Nu får har harva runt i serie b och andra smålag tills utvecklingen tar stopp. Herre girig hade ju fått spela fler matcher på hög nivå i segundan och han hade dessutom utvecklats. Istället tror han att han är för bra för att spela i b-laget. Jag unnar inte den girige snorungen någon framgång alls! Den enklaste anledningen är ju att han helt enkelt ville tjäna mer pengar, inte fan trodde han att han skulle spela i romas a-lag.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-14 23:12
Gio Style - ok jag kanske överdrev lite men du fattar vad jag menar och det hoppas jag också att ni andra gör. Det är ingen titel som kommer bli som ett plåster på såren direkt efter uttåget i Cl och ligan.
Principe17
2014-04-14 23:07
Folk måste fan sluta leva i Guardiola-eran å ta till sig verkligheten! Vi kan inte hålla på med att hota tränare, toksåga spelare å hoppas på förlust(!) imorn mot madrid. Visst, vi har sett bättre dagar i våra liv men det här beteendet är förkastligt. Håller inte för fem öre!
Barcelona the cameroonians
2014-04-14 23:04
En CdR-titel räddar inte en säsong från att vara misslyckad till att bli godkänd, inte ens om det är Real som står för finalmotståndet.

Med det sagt så är en titel alltid en titel, och såklart blir säsongen ännu mer misslyckad vid en förlust.

Dock: Jag tycker ju inte att Barcelona och dess fans ska fira som när Real vann 2011. Det var lite av en parodi och de betedde sig som om det var la decima de hade rott hem.

Dock hade det varit kul för Puyol att få lyfta ännu en buckla innan han lämnar klubben.
Sägs att han ska vara redo för åtminstone ett inhopp på onsdag.
Så det finns mer värden att spela för än bara en 27:e inteckning.
Barcelona B-Guden
2014-04-14 22:57
Hoppas nästan på förnedring i cdr finalen, enbart för medlemmarna ska fatta att dom läre få bort ledningen, samt att ledningen ska fatta att dom läre göra några riktigt bra nyförvärv (om vi får värva) och spelarna ska fatta att dom måste kämpa
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-14 22:56
@Barcelonistas:

Huh!!! No, you did't.!
Visst, vi spelar vår sämsta fotboll på 6 år men att du säger så p.g.a. rädsla gör mig arg.

Ta tag i dig..
Barcelona Gio Style
2014-04-14 22:55
@Barcelonistas:

Men sluta upp med ditt spel för galleriet, klart du hellre snor en titel av Real Madrid än spöar Espanyol i ligan...
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-14 22:53
Har någon av er hört nyheter om Sanabria???

Var det ROma som köpte honom? Den lilla girige fanskapet..

Barcelona Barcelonistas
2014-04-14 22:52
Xaviesta - CdR är en skittitel jag hade nog blivit mer glad över en vinst mot Espanyol borta än en vinst i CdR.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-14 22:44
Leo y Cesc Det återstår fortfarande matcher kvar att spela om i ligan och vi har en cupfinal kvar dessutom but whatever floats your boat.
Barcelona Leo y Cesc
2014-04-14 22:37
Tack vare denna jävla sekt ledning så ser vi laget med 0 titlar iår. Inavel hela högen och alla gör dom ett kanon jobb också.
Barcelona B-Guden
2014-04-14 22:29
Barcelona är precis som många andra topplag som dominerat på väg att tappa allt.
Vad är det som är fel ? Jo spelarna är för bra, eller dom var för bra och lever kvar på sina namn, dom är även från egna leden så att peta/sälja eller kicka dom går inte.
Det gick med Deco eto och Ronaldinho, skulle det gå med Xavi och iniesta eller säg messi ? Inte en chans, spelarna är större än alla tränare som kan komma att träna klubben. Klubben kan ju förfan inte ens säga till JDS Roberto och Tello, ni platsar inte byt klubb.

Vi kommer aldrig bli världens bästa lag med Xavi, Iniesta Busquet messi alves Mascherano igen.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-14 22:16
L.A.M Nr 10 Håller med dig helt och hållet, vi behöver nya pjäser, annorlunda spelartyper och mer fysik. Vissa måste rensas bort vissa ur truppen helt enkelt för att ta nästa kliv framåt. Men jag ville ändå lyfta fram vårt problem ur en annan vinkel som en del kanske inte tänker på. Jag vill se Puyol i en sån roll helt enkelt då jag tycker det är hans främsta styrka, nämligen psyket. Blir lite tjatigt med alla dessa önskelistor och silly season snack året runt. Vi är alla överens om att vi behöver nytt blod och vi är alla överens om att styrelsen och djävulen går hand i hand. På vilka andra sätt har vi problem i dagens Barca? Den frågeställningen tycker jag är lika intressant som den är relevant inför nästa säsong.
Annons: