/spanien/barcelona/forum/5028.aspx/spanien/barcelona/forum/5028.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Krojf
2014-04-17 17:19
Puyol till fansen "Vi måste stå enade...förolämpningar kommer inte att hjälpa oss att vinna titlar". Say no more....
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-17 17:15
@Barcelonistas:

Pito? Mogen och nödvändig kommentar, men vad ska man förvänta sig från dig egentligen, all skit som du snackat om Mourinho och nu så använder du samma uttryck som han
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-04-17 17:08
Messi är fortfarande världens bästa spelare när han vill. Problemet är att Barcelona har inte utvecklats på två år. Men han har ensam dolt problemen. Nu när inte ens han kan göra är det han ni vill hänga ut? Sluta nu.

Låt oss bygga ett lag som kan tävla så kan vi prata senare om Messi.
Barcelona Cule4life
2014-04-17 16:58
Vår offensiv och mittfält lider av en dålig defensiv.

Det är som att köra ferrari och lamborghini som mittfält och anfall, För att sen bli uppbackad defensivt av en renault clio.

Jag vet sj som spelare, Vet jag att min backlinje är dålig så kan jag inte spela ut, Vf ska spelare som messi,neymar,iniesta,sergio,cesc,xavi,alba ha en dålig backlinje när dom själva håller högsta världsklass ???

VI behöver två nya mittbackar, Världsklass, Och en grym högerback som flåsar Alves, För att sen eventuellt peta honom, Sen behövs det en anfalls center tank, Världsklass. Vf ska lag som Real,Chelsea,PSG,City och snart Juve ha världsklass på alla positioner men inte en världsklass klubb som Barcelona som har dominerat världsfotbollen under nästan hela 2000-talet ??

Vänta och se med den här transferförbudet. Jag förstår vf folk klagar, Men vårt lag är inte komplett för att vinna titlar mot dom andra storlagen just nu, Vi har klarat oss ibland just pga av att vi är överlägsna, Men till slut håller inte defensiven.

Hade Puyol-Pique-Valdes vart skadefria hela säsongen hade vi kanske klarat oss lite bättre, Men det hade ändå varit konstgjort andning, För man kmr inte ifrån det faktumet att vi behöver en ny defensiv.

Forza Barca oavsett vad.
Barcelona Lion24
2014-04-17 16:54
Heywood Jablome - Andrés

Bra inlägg. Håller med. Jag tycker om när folk kommer med sina taktiska kunskaper och inte bara följer vågen. Cred till dig.
Barcelona Lion24
2014-04-17 16:52
Det är en självklarhet att Messi sparar sig till VM. Han får lite spring i benen just nu samtidigt som han är försiktig att skada sig. För grabben blev ju trots allt skadad flera gånger under 2013. Så klart det sitter i huvudet.

MEN. Som lag eller spelare så ska man aldrig vara för besatt av någon speciell titel och bara tänka på det. Det är då det blir misslyckat. Allting ska komma naturligt. Finns flera exempel: efter att Chelseas president Abramovich blivit mätt på alla inhemska titlar så blev han besatt av en CL titel och den kom när man MINST anade det. Real Madrid har blivit besatta av sin La Decima och flera gånger har dom tappat det på målsnöret eller så har dom inte räckt till helt enkelt. Ibra är besatt av CL men när man tror att han verkligen ska glänsa i en CL kvartsfinal-semifinal så är han som mest osynlig. Finns flera exempel som jag inte kommer på direkt.

Det jag vill komma fram till är att man ska inte ha så stor press på sig själv och bara ha det som fokus och lämna allt annat åt sidan. Det är då det blir misslyckat. Allting ska komma av sig själv, naturligt.
Barcelona Krabban94
2014-04-17 16:41
Skrev lite tankar om vad som händer i klubben etc. Har säkert glömt nåt, då är det bara att skicka PM och komma med åsikter så uppdaterar jag inlägget!
Peshmerge - AS9
2014-04-17 16:33
NJ111

Herregud NEJ! Man ska aldrig ifrågasätta MESSI. Han är en människa med. Låt han ladda inför VM och vinna skiten kanske. För det är nu eller aldrig. Nästa VM är han 30-31 år. Barca har ändå haft en katastrofal säsong. Och om man kollar vilka apor som sitter & bestämmer i klubben, då borde man tänka efter.. Är det verkligen värt att ha en lyckad säsong med tanke på vilka som sitter i styrelsen och det är dem som kommer att ta åt sig äran om det skulle bli någon vinst utav ligan/CL/Cupen. Det skulle betyda att dom styr klubben bra osv. Men nu har dem förstört allt & nästan allt är BORTA!

Säsongen är som sagt f**ked up sedan länge. Låt vår lille LEO vinna & ladda inför den där jävla VM. Jag hoppas han vinner den med tanke på vad han get klubben i alla dessa år. VM är ju trots allt 2 månader bara. Värt & ladda inför VM fest. Nästa säsong ser vi en helt ny & fräsch Leo. Och ny styrelse hoppas jag, plus att få värva någon/några jävla backar. Nu, ha en fin dag alla cules & skydda Messi oavsett!
2014-04-17 16:07
Sista raderna om CdR. Vid ställningen 1-1 har redan kommit in Adriano istället för en skadad Alba och sedan Pedro byttes in istället för Cesc. Vi hade momentum i matchen, men här förlorade vi också matchen. Mot vänsterkanten fanns Neymar, Pedro, Iniesta smög sig in och på högerkanten stod Messi och Alves. Adriano var inte vänsterback vid det ögonblicket och Masscherano och Bartra höll nästan markering på Bale och Benzema. Vid bolltappet var det allvarligt talat två v två. Vid ställningen 1-1. Busquets är den närmaste försvararen, men han var på mittplan. Adriano som var vår snabbaste spelare var inte i närheten av situationen och Mascherano höll Benzema. I princip kan man säga att Bale fick ett en-mot-enläge med 40-50 meter yta mot Marc Bartra. Lätt att vara efterklok, men vid ställningen 1-1 om vi bara hade spelat med en vanlig 4-3-3. Messi som droppar ner så hade vi kunnat jabba mot Madrid resten av matchen och tilläggstiden. Di Maria och Benzema var slutkörda efter 75 minuter ändå av någon anledningen ockuperar man vänsterkanten med två spelare och Adriano som är ur position. Den kontringen som kom vid 1-1 är oacceptabel.
Barcelona Sir Alexis
2014-04-17 15:55
@Barcelonistas:

visa lite respekt iaf, han kämpar och gör sitt bästa, tillskillnad från mång andra i laget. Han borde ha tagit både målen igår som kostade oss titeln men han är inte bättre än så här, helt onödigt att kalla honom namn-.-
Barcelona Lion24
2014-04-17 15:51
Om det är så att rykten stämmer om att Pinto lämnar så vill jag tacka han för allt han har gjort i våran klubb. Vi har trots allt vunnit 2 titlar med honom. Men inte bara för titlarna utan för hans sätt att vara som person. Han verkar vara en oerhörd skön snubbe som är uppskattad av alla i laget, en ''pappa'' i klubben som välkomnar alla med öppna armar. En spelare som får nyanlända spelare att känna sig välkomna. En spelare som är kanske är bästa vän med en av klubbens största spelare genom tiderna. En spelare som alltid är lojal, jag tänker främst på ett bråk mellan Barcelona-Real Madrid, minns inte riktigt vilken match det var då det har varit så många genom åren, men där steg Pinto fram och försvarade sina kamrater och sin klubb när det blev tufft.

Alla ska veta att såna här typer av spelare betyder väldigt mycket för alla lag. Det är såna spelare som stöttar de andra spelarna när det går dåligt. Det är såna spelare som får upp humöret i laget. Alla lag behöver ''pappor'' i laget. G. Milito var en sådan men han lämnade för några år sen, nu lämnar Puyi och Pinto, även Valdés. Det är därför det är EXTRA viktigt att vi har in en tränare som verkligen har BALLS och sätter spelarna på plats om det behövs!

Tack Pinto! Låt hatarna hata. Du har varit med i en framgångsrik saga och varit spelare i en av historiens absolut bästa klubbar och lag. Om många många många år så kommer alla prata om denna era och du har varit med i den.
Barcelona Krabban94
2014-04-17 15:43
Nån som har distance covered stats från gårdagens mstch? Tror ni vet främst vems stats jag är ute efter men även intresserad av Reals och resten av vårat lag. Kunde vara kul med en jämförelse mellan Messi och Adriano också!
Barcelona DM1982
2014-04-17 15:38
Känns som om stunden är inne för Lucho att komma tillbaka till Barcelona och den här gången till a-laget. Han bör ta med sig Rafinha och så satsar laget på sina egna talanger, precis som Pep gjorde en gång i tiden.

Det krävs en tränare som kan laget och spelarna, en tränare som inte är rädd för att ta över i omklädningsrummet. Lucho har säkerligen de äldre spelarnas respekt, precis som de hade med Pep.

Den här säsongen påminner mycket om katastrofsäsongen när Barcelona hamnade på tredjeplats, 18 poäng efter Real som vann. Barcelona kommer säkert få göra en pasillo på hemmaplan för Atletico, vilket i och för sig inte känns speciellt jobbigt. Laget mådde inte bra då, precis på samma sätt som laget inte mår bra nu.

Det intressant är hur klubben svarar på den här säsongen, förra gången tog de upp Pep som fixade trippel. Har klubben den insikten att radikala förändringar behövs eller lever de i förnekelse? Vi får se.
Barcelona 100% AntiMadridista
2014-04-17 15:38
Jag har inte skrivit här på kanske ett år, men jag brukar följa alla som skriver.

Tyvärr är det många som skyller på våra backar och Pinto, men det är tyvärr inte hela sanningen. Jag håller med om att våra backar har blivit sämre och att Pinto är sämre än Valdes. Men problemet hos dagens Barca är våra offensiva spelare som inte presterar. Innan Real Madrid matchen så hade vi inte gjort mål i två matcher.

Till sommaren vill jag se lite förändringar (om vi kan köpa spelare):

- Tata duger inte för Barcelona. Många sydamerikaner visste kanske vem han varmen för resten av världen är han helt okänd. Vi behöver en tränare som spelsrna respekterar. Kanske nån f.d Barca spelare (De Boer eller Enrique)

- Vi behöver bli av med Alves. Jag är tacksam för allt han gjort för Barca, men han är inte bra längre. Många gånger får tyvärr Mascherano skulden när vi släpper in men jag tycker att vi behåller honom. Han visar åtminstone hjärta på plan.

- Fabregas platsar inte i Barca. Han har inte kommit upp i den nivå som många önskade sig. Han är fruktansvärt seg på plan och blir många ggr av med bollen.Köp en snabb spelare som orkar springa med bollen. Här är det samma sak. Många gnäller på Xavi, men jag väljer en 40 årig Xavi före en 26 årig Fabregas.

- Vet inte va problemet med Messi är, men om han ska gå runt på plan och inte göra nåt så får han packa väskan och sticka. Jag är tacksam för allt han gjort och utan honom hade vi aldrig vunnit så mycket som vi gjort men tyvärr har vi inte råd med att ha en spelare som går runt och inte deltar i spelet. Han försöker inte ens springa. I dagsläget är både Pedro och Sanchez bättre än Messi men eftersom Messi är Messi så vågar ingen bänka honom.

- En annan grej är att Barcas två största hjärtan slutar i år, Valdes och min favorit spelare, Kungen själv Puyol. Ingen kommer att kunna ta deras platser i laget. Jag hoppas att Bartra blir en dag lika bra som Puyol. Den här punkten kan vara den viktigast då vi saknar en ledare på plan som gapar och skriker på spelarna.

Barcelona AndreD
2014-04-17 15:36
@Canaletes:

Kvittar om man tycker om honom, en så dålig spelare ska inte spela i Barcelona. Vi är det enda topplaget i världen utan en riktig anfallare, med en defensiv mittfältare som ordinarie mittback och en katastrof till andramålvakt. No words left.....
Barcelona Neymar N11
2014-04-17 15:35
Barcelona goalkeeper Jose Manuel Pinto (38) has decided to leave the club this summer. He already told some teammates about it. [sport] Om detta stämmer så vill jag tacka Pinto för allt han har gjort för Barca. Vi vann 2 CDR titlar med Pinto i mål 2009 & 2012
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barcelonistas
2014-04-17 15:19
Pinto, or should i say pito bör lämna denna klubb.
Barcelona LeoMessi
2014-04-17 15:15
westinho - Sergio #16 (Barcelona) Alves tar alldeles för mycket plats i spelet. Han ska hålla bollen för länge och sedan skiter han fullständigt i defensiven. Han skulle vara så mycket bättre om han spelade enkelt, slå en snabb passning och inte vara vid motståndarens hörnflagga 9 av 10 ggr. Alba sköter offensiven väldigt bra och det utan att missköta defensiven. Han har bra balans i spelet.
Barcelona Canaletes
2014-04-17 15:15
@yeezus:

Man börjar fan undra om Xavi blev tappad när han var liten.
Hans uttalanden är så... Äh, vet inte hur man ska beskriva dom längre.
2014-04-17 15:14
Martino: "My future doesn't depend on this result. As I've been saying for weeks, winning or losing, I don't think my future will change"

Låter detta som en tränare som kommer att stanna? Intr för mig. Frågan är vem som kommer in.
Barcelona påfågeln
2014-04-17 15:11
yeezus (Barcelona); Lite rätt har han ändå, finalen kunde ha vunnits. Real är inte lika bra som Atlético eller Bayern. Att laget är sämre idag är ju dock självklart...
Neymar11
2014-04-17 15:09
yeezus Har vart löjligt med deras kommentarer ett tag men nu går det över gränsen. Han vägrar inse att eran är över för han blir tvingad att inse att han är slut!
Barcelona Messidinho_10
2014-04-17 15:08
Grabbar vad säger ni om Luis Suarez en stor stark center tank precis vad vi behöver. Lär kosta dyrt men vi skulle kunna skicka Alves och Alexis till för Suarez. Neymar - Suarez - Messi
Barcelona Zyzz
2014-04-17 15:06
@yeezus:

Ja det är skrämmande att alla ser problemen utom de själva. Hemskt att de blundar för problemen som finns.
Barcelona yeezus
2014-04-17 15:04
Xavi: "End of an era? I keep on hearing about the end of a cycle for five years now. This final slipped away because of details."

Det här är varför ni kan vänta er ett par titellösa år framöver.
Barcelona san_miguel
2014-04-17 15:04
jag förstår inte diskussionen som nästan alla här håller på med. Problemet är så mycket större en bara enskilda spelare och tränare. hela föreningen har gått ner sig, allt ifrån president till nästan alla spelare. det behövs en ganska stor förändring. lite nya spelare en ny tränare och ny president. jag tycker också att det måste till en viss förändring i spelsystemet, typ mer skott lite rakare spel och att kunna spela med lägre backlinje mot lag som Real och Bayern. jag tror i alla fall att Klopp skulle kunna vara en tränare som skulle klara av det. Tack för mig Hej!!
Barcelona Zyzz
2014-04-17 15:03
Messi verkar ju vara olycklig i Barca just nu. Det är tragiskt och ledsamt att se hur han totalt har tappat gnistan. Om det fortsätter såhär med samma ledning och skit runt omkring klubben så hoppas jag nästan att han lämnar Barca och byter till en klubb där han trivs. Självklart vill jag ha honom kvar i Barca egentligen, men inte till det priset att han förstörs som fotbollsspelare. Då ser jag honom hellre bli världens bästa igen i en annan klubb.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-04-17 15:03
@LeoMessi:
Alves var för några år sedan den spelare Alba är idag, tyvärr har han åldrats och tappat en hel del. Min tålamod med Alves har de senaste veckorna tagit slut helt. Jag har tröttnat på hans bolltapp, felbeslut, försvarsspel och inlägg. Han bör säljas. Antingen ger man Montoya chansen, eller så värvar man en redan färdig högerback i världsklass.
Barcelona påfågeln
2014-04-17 15:00
Löjlig diskussion, Bartra var en av de bättre på plan och förlorare enbart en duell, en löpduell mot en av Reals hundrameterslöpare. Kanske hade varit lite lättare med Montoya på plan istället för Alves, han är snabbare och bättre på alla sätt just nu. Typiskt att mittbackarna får skit för insläppta mål när varken ytterbackar, mittfältare eller anfallare spelar bra (Alba undantaget). I mina ögon vad Bartra riktigt bra, stod för många avgörande brytningar. Samma ska kan faktiskt sägas om Mascherano. Kanske man ska försöka hitta syndabockarna offensivt istället? Två insläppta mål får man räkna med mot Real om man inte alls kan spela ett kollektivt försvarsspel. Och Barca skapar inte alls tillräckligt för att vinna matchen, förlängning hade man kunnat nått med mera tur/skicklighet i försvaret, till exempel Pinto kunde kanske räddar något, men offensivt skapades inte tillräckligt. Mycket möjligt att Barca kunde vunnit på straffar, men det var ungefär chansen. Eller ett ögonblick av briljans från Neymar eller Messi, för ett kollektivt spel som kunde vinna Real fanns inte igår. Barca anno 2014 är beroende av att någon offensiv individuell insats för att bryta dödläget bristen på idé i offensiv tredjedel skapar eller av att Valdes spikar igen. Med Pinto i målet är ena vapnet borta (hyfsad målvakt, men inte i närheten av världens bästa målvakt) och när Messi inte levererar är större delen av det andra vapnet borta.
Barcelona Lion24
2014-04-17 14:59
Diar Shekha

Tack. Gick in på sidan nyss och såg att den var ganska seriös även om man inte förstår mycket.

Jag uppmanar alla culés här på forumet att stötta 'Manifest Blaugrana' på Twtitter. Även om man inte förstår så kanske det gör nånting även om chansen är 0.00001%. Jag ber ALLA att sprida den hemsidan så mycket det går. Inte bara inom Sveriges gränser utan överallt i hela världen. Det skulle vara skönt om någon kunde gör en på engelska också så att det blir mer internationellt. Vi måste göra nånting culés. Det är dags för som sitter här i Sverige bakom skärmarna att göra det minsta vi kan. Går det inte så kan vi i alla fall gå med huvudet högt.

VAMOS CULÉS!
Annons: