/spanien/barcelona/forum/5026.aspx/spanien/barcelona/forum/5026.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona ElTriplete
2014-04-16 22:26
Hela jävla klubben är ett skämt med sitt naiva fotbollstänk. MENINGSLÖST BOLLINNEHAV. Ska man vinna matcher med det eller? Vi kan ha 100% bollinnehav, vem fan bryr sig om det? DAGS ATT GÅ VIDARE. In med Klopp och ge han fria tyglar, ELLER låt Tata stanna och låt han göra sitt jobb som han vill. Omöjligt att vi var så bra med omställningar och allt under hösten för att under 2014 vara bajs med samma gamla skitspel.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Alvés - Por Que?
Håller även med att Cesc får för mycket kritik riktad mot sig. En av få i laget som försöker föra bollen framåt med ett snabbt tempo medans andra spelare kladdar för mycket.
Neymar11
Det är helt otroligt istället för att anpassa Vårat spel efter våra mer mest kreativa spelare neymar&iniesta. Så anpassar vi dom till någon uddlös taktik som inte passar Barcelona alls Försöker undvika att kommentera Messi då alla kommer hoppa på en angående hans historia och statstik
Barcelona Migueli
Vampiro Senast vi gjorde mål var i derbyt mot Eapanyol tror jag. Det var ju en straff dessutom.
Barcelona Rambla~
2014-04-16 22:25
Alves och Pinto i målet, är som att starta med 0-2 i handicap. :P
Barcelona petersays
2014-04-16 22:24
"Vi måste köpa Azpilicueta!
Spansk, bra passningsspelare,stenhård och är svår att gå förbi."

En av världens absolut bästa ytterbackar. Sjukt hög arbetsförmåga och sjukt hög lägstanivå. Till salu? Inte en chans.
Barcelona jawwa
Jag tycker cesc bidrar hundra ggr mer till spelet än vad xavi... sen kan väl han inte rå för att han spelas på fel position
Barcelona MessiyoyO 10
Vi låter en mittback kvar på vår planhalva när vi anfaller, real har 4-5 gubbar. Det är anledningen till varför dem får sina frilägen. Deras ytterbackar följer inte med i anfallen, det gör våra. Dani Alves har blivit en risk med sina jävla bolltapp. Slå en enkel passning för i helvete. Sen så förstår jag inte varför Mascherano går upp i rygg på Benzema (?) ända upp på mittplan istället för att falla vid deras mål. Dem kmr med 3 kvicka spelare mot oss, täck ytorna istället.

Vi måste sätta fart när vi får kontringslägen. Det måste gå lika fort som i höstas. Vi får inga bra lägen annars, dem täpper igen med många man. Därför bör Alexis komma in och börja löpa bakom deras backar, det är han bra på.
Barcelona Imzon
Vad fan detta jävla gnäll på Cesc ni ser väl för tusen att han spelar bollen framåt hela tiden??!!
Kolla på Busi och Xavi istället och se hur mycket de kladdar i onödan istället för att öka bolltempot.

Hela laget började bra tills alves gör jävla tabbe är så jävla trött på honom nu så det inte är klokt.
Barcelona Neymar N11
känns tungt riktigt tungt just nu :(.

Barcelona Vampíro
Kan inte släppa hur kass Dani Alves har blivit, han hänger inte med för fem öre defensivt och när han kommer upp i banan blir man bara besviken. Är övertygad om att Montoya och Adriano hade gjort ett mycket bättre jobb.
Barcelona Leo y Cesc
2014-04-16 22:23
Madrid vill inte spela fotboll för dom lärde sig den läxan på Bernabeu, förstår inte varför vi aldrig avslutar våra anfall med skott mot mål eller över mål istället för att ge bort bollen och kontring ! Aja va ska man göra, det gör det inte lättare med världens sämsta målvakt i målet heller.
Barcelona Smogen
Min stream dog just,n/ någon som har en vettig? har testat ca40 st nu,....
Barcelona Rambla~
Minns ni innan jul när Messi var skadad? Vi spelade fantastisk fotboll då.
Barcelona Acrobat
DM 1982: Ja, det tycker jag allt! Visst har vi mycket boll, men vi skapar ju ingeting. Real ligger bra i defensiven och vill kontra. Inget lag är överlägset det andra. 0-0 hade känts rättvist.
Neymar11
2014-04-16 22:22
Jag har länge tjatat om en högerback, jag tar hellre en bra högerback före än en mittback. Alves förstör allt offensivt och defensivt, maken på vad han har gått ner sig och jag kommer förstöra tvn snart pga honom
Barcelona Culé hasta la muerte
2014-04-16 22:21
Dålig press, slöa omställningar, noll fantasi och spelare på fel positioner. Förstår inte heller varför man bänkar Sanchez och Pedro när det är dom som trots allt producerar mål. Bra där Tata.
Barcelona jawwa
Jag hade utan att skämta styrt dagens barca bättre än clownerna i klubben.... är folket i barcelona lika upprörda som vi är eller sitter dem och njuter av att barca sonen xavi lyckas slå 500 passningar
Barcelona Zamboza
Cesc lever bara på sitt namn. Han har absolut ingen att göra på plan. Han känns bara överflödig. Ta in Pedro och Alexis omgående. Messi har haft flera tillfällen där han kunnat ta en löpning men han står bara där och väntar på bollen. Alves ska som vanligt kladda med bolljäveln som leder till reals mål. Dessutom får man stå ut med hans ballong inlägg. Real verkar ha återfunnit bussen och Ancelotti verkar ha tappat tron på sin egen filosofi. Jag hoppas på förändringar redan i halvtid. Ut med Cesc, Neymar till vänster, Iniesta ner och sedan Pedro eller Alexis eller både två in.
Barcelona Vampíro
När gjorde vi mål sist? Kommer fan inte på när det var.
Barcelona Rambla~
Vi får byta tränare.
Barcelona Imzon
Messi ut - Alexis in och Neymar på topp. Alves ut - in med Montoya/Adriano omedelbart till nästa halvlek.
Vågar inte tränaren byta så hoppas jag han slutar fort som fan.
Ronaldinho the original
2014-04-16 22:20
Vi måste köpa Azpilicueta! Spansk, bra passningsspelare,stenhård och är svår att gå förbi. Fabregas ska starta varje höst sen bli utlånad vårsäsongen Messi ska ABSOLUT inte få löneförhöjning. Ge Alba drömkontrakt
Barcelona Júnior - La Masia no es toca
Neymar11

Precis. Vi saknar löpningar i djupled vilket Cesc inte riktigt bidrar med. Med Pedro på planen och dessa två herrar på sina ordinarie positioner så är mycket vunnet (om man får vara optimistisk).
Barcelona Alvés - Por Que?
De senaste matcherna är det tyvärr Jordi Alba och Iniesta som har visat hjärta.. Speciellt den förstnämnde.. Vi bjuder på målet eller rättare sagt Alvés får hjärnsläpp
Barcelona Smogen
2014-04-16 22:19
Får vi ens värva en ny tränare närmaste året?
Annars tror jag det som många andra sagt innan mig stämmer, det är inte Tata som bestämmer taktiken, det är förmodligen Zubi. Tata ställer vilkoret inför nästa säsong "antingen så bestämmer jag 100% eller så drar jag", vips han får lämna och då vi antagligen inte får värva en ny tränare blir det allas vår favorit som tar över nästa år....just det Eusebio!
Barcelona Barca Barca
Alla som drömmer om ett byte i halvlek kan sluta göra det med en gång. Tatas taktik är att slå inlägg på Messi....som är vid mittplan :D wohoo nu kör vi!!!
Neymar11
Júnior - La Masia no es toca Det sa jag innan matchen och det är sjukt. Att vi gör allt för att få in en medioker spelare i laget. Våra två bästa offensiva spelare får spela på ovana platser
Barcelona Bàckis
Man skall ju inte måla fan på väggen efter en halvlek, men herregud vad dåligt vi spelar. 65-35 % i bollinnehav och endå är det närmre 0-3 än 1-1!? Nytänk!? Variation!? Kombinationer!? Alba och Neymar dom enda som försöker precis som i CL. Fyyyyyfan va less man blir.
Barcelona Lionel Messi n10
2014-04-16 22:18
Första målet kan man bara tacka en dum Dani alves sen när dom spelar sig så enkelt förbi vår press kan vi tacka Messi för då han inte ens orkar pressa en ända mittback vilket då gör att mittfältarna måste upp och pressa och Messi kan täcka nåt spöke som finns på planen vad vet jag. Sjukt hur mycket Barca har tappat jag hoppas verkligen det blir förändringar till nästa säsong annars vet jag inte.
Annons: