/spanien/barcelona/forum/5019.aspx/spanien/barcelona/forum/5019.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Lion24
2014-04-18 22:44
@Mido:

Om ryktet stämmer så förstår jag Alexis till 100%. Man ska inte spela bara för att man heter si eller så. Detta problem är välkänt i Barcelona och jag stör mig på den väldigt mycket. Den som har bäst form ska spela, det är då alla ger sitt bästa för att vinna en plats i laget. Sen är jag absolut inte för att man börjar bråka eller skrika på varandra.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-18 22:42
Mido - jag kan bara instämma Tata har varit otroligt feg och när det gällde som mest så failade han tillslut. Man kan fråga sig själv vrf Sanchez inte fått spela när Fabregas och Messi inte bidrar med ett skit.
Legenden Guardiola
2014-04-18 22:37
@DM1982:

Du har rätt, det är faktiskt enkelt?
Atletico har en rad bortamatcher samt att Real KAN tappa poäng (speciellt mot Valencia) så det är inte dugg omöjligt att vi kan komma etta.
Barcelona Kricko
2014-04-18 22:37
Se länktipset. Hur mycket har han inte gjort för våran klubb? Ofattbart att vissa folk inte kan visa lite tålamod..

Sempre en el meu cor!
Barcelona Mido
2014-04-18 22:36
Enligt goal.com och spanska sport så har Alexis bråkat med Tata efter matchen mot Real Madrid. Han tyckte att Messi, Neymar och Fabregas är ur form, och att han förtjänade att starta. Han var så arg att han skrek "du är en fegis' och vägrade att gå upp för att ta emot medaljen. Dålig stämning hos Barca
Postat via SvenskaFans-appen
Legenden Guardiola
2014-04-18 22:35
@AndreD:
Men snälla du, vad fan i helvete pratar du om egentligen. Den som tar flest poäng förtjänar att vinna ligan, att man sedan gör det med en defensiv fotboll alternativ ett offensivt spel är totalt irrelevant. Om inte jag minns fel så uttryckte ledningen själva att de tänker spendera en jävla massa summor under den kommande Silly Season (oavsett om vi tar titel eller ej) så onekligen kommer det att bli en förändring i spelartruppen... Edit: Du får tycka precis vad du vill om min åsikt, förändrar dock inte att jag har rätt i sak :D
Barcelona Barcadinho.
2014-04-18 22:29
Så härligt - trodde aldrig att jag skulle sitta nervös på en sån match.
Straffen var billig tycker jag. Villa kollar inte på målisen när han skjuter.
Slarvigt tycker jag eftersom målvakten rörde sig på mållinjen.
Kul att Simeone markerade med två fingrar innan hörnan. Han ville ha hörnan till borta stolpen. Och Sosa fick bollen exakt dit och nickmål. Bingo,,,
Barcelona Hyder
2014-04-18 22:21
Skön vinst för Atletico men den satt hårt inne. Vinner man mot Levante och Valencia på bortaplan så har man i princip vunnit ligan i min bok. Eftersom att det ska väldigt mycket till att vi ska ha en chans på ligatiteln inför den sista matchen kan man ju tänka sig att våra spelare inte kommer vara jättesugna på att vinna mot Atletico om det betyder att Real vinner ligan. Det som är skönt för just Atletico är att man har råd att tappa 3 poäng också med tanke på att man har inbördesmöte mot Real Madrid.

Barcelona AndreD
2014-04-18 22:11
@Legenden Guardiola:

Med all respekt så skiter jag fullständigt i vad du tycker. Atletico förtjänar att vinna ligan, inte vi. Lyckas vi trots allt mot alla odds vinna ligan kommer ingen förändring ske i klubben. Det krävs noll titlar för att denna efterblivna ledning förhoppningsvis ska agera, sorgligt men sant.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-04-18 22:08
@Vampíro:

Jo men självklart att det var, var för trött för att inse det då haha.
:)
Legenden Guardiola
2014-04-18 22:07
Elches tränare påminner väldigt mycket om Mourinho utseendemässigt tycker jag.
Barcelona DM1982
2014-04-18 22:07
@Legenden Guardiola:

Barcelona har ingen chans på ligan, så enkelt är det.
Legenden Guardiola
2014-04-18 22:05
Elche skulle ha fått frispark precis utanför Alteticos straffområde.
Legenden Guardiola
2014-04-18 22:03
En liten detalj som jag inte tog upp men stor cred till Diego Costa som stod på pall även när han blev mulad av två Elche-lirare.
Legenden Guardiola
2014-04-18 22:02
@AndreD:

Med all respekt men ett sådant uttalande är knappast smart att säga som culé om jag skall uttrycka mig mild. Självklart så skall man hoppas på att bägge Madrid-klubbarna tappar poäng för att vi helt plötsligt har chans till ligaguldet...
Legenden Guardiola
2014-04-18 22:00
Nu har Miranda förvisso gjort ett mål men det syns så oerhört tydligt att Atletico inte riktigt är ett lag som är ett SPELFÖRANDE sådan.
Barcelona ElRaval
2014-04-18 21:59
Miranda! En spelare som jag gärna hade sett i Barcelona...

Fyfan vad skönt det är att se Diego Simeone stå och gapskrika förresten. Han står och manar på publiken..

Jag tror att en sån tränare är det enda som kan få fart på våra spelare igen. En Klopp-typ som VÄGRAR att förlora.
Barcelona AndreD
2014-04-18 21:58
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaa
Legenden Guardiola
2014-04-18 21:43
@DM1982:

Tror nog att deras match mot Chlesea gör att de sänker garden lite..
Legenden Guardiola
2014-04-18 21:42
David Villa missade straff efter att Raul Garcia filmade till sig straffet för Atletico.
Elche fortsätter att göra det svårt för Atletico.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-18 21:38
el Flaco Instämmer helt. Jag har lika svårt för tränarbiten också. Jag kan med lätthet peka ut vilka tränare jag INTE vill ha. Men vem jag vill ha är större huvudbry. Jag inväntar en sanering i styrelsen och inväntar sedan ersättarna innan jag bestämmer mig fullkomligen. Just nu är laget, och även hela klubben, i spillror och det känns som det kvittar för min del vem som tränar killarna. Lika bra att ge Tata en säsong till. Å andra sidan vore Tata dum om han stannar kvar i klubben under dessa omständigheter. En hård nöt att knäcka med andra ord. Alltså, jag vet inte om du lagt märke till det tidigare men i den andra filmen använder Turtles allt förutom sina egna vapen. Korvar, damvippor, vattenstrålar och en massa annat skit men inga vapen. Den filmen kom ut i en tid då Power Rangers fick föräldrar att gå i taket eftersom det ansågs alldeles för våldsamt haha. Idag spelar barn i samma ålder Black Ops 2 och Farcry och att 8-åriga småflickor vill se ut som Nicki Minaj och "twerka" är det tydligen inget fel på alls. Första filmen var som sagt bäst, resterande var bara utfyllnad där den tredje inte ens hade hälften så stor budget som sina föregångare. Nu väntar vi med spänning på att Bay ska forsla sitt avloppsvatten över ännu ett av våra barndomsminnen. Jag har sett trailern också och det stinker Transformers all over the place.. Gott snack hursomhelst, kul att kunna kombinera TMNT och Barca, det är trots allt låg trafik idag och sen är set ju faktiskt långfredag. Glad påsk! :)
Barcelona DM1982
2014-04-18 21:22
Atletico får rycka upp sig lite nu, in med ett mål. Det här är inte rätt match att tappa poäng.
Legenden Guardiola
2014-04-18 21:18
Är alltid lika förvånad över att man inte kommenterar överhuvudtaget om Atleticos matcher på Les Rambles, undrar om attityden hade varit detsamma om det var istället Real Madrid som spelade idag....

Måste säga att jag är riktigt riktigt imponerad över Elche som gör Atletico riktigt dåliga.
Barcelona el Flaco
2014-04-18 21:02
(Xaviesta)/

Bartomeu var den förste som var medveten om att han var en nobody och därför gjorde han det som alla uppkomlingar försöker sig på - skaffa bra publicitet. Det första han gjorde när han tog över som president var att besöka redaktionerna i Sport och Mundo Deportivo och helt plötsligt får Joan Vehils, från Sport, Bartomeu att framstå som en messias. Och MD var redan från början pro-Rosell så där krävdes inte lika mycket rövslickeri.

Anledningen till att jag är så extremt negatiffa är för att jag befarar att styrelsen kommer bara anlita en ny tränare som inte kommer ha något att säga till om när det gäller om nyförvärv och liknande. Därför är jag ointresserade över de namnen som ryktas som Tats ersättare. Och om spelarna vet att det inte är tränaren bara är en vikarielärare kommer de köpa amok som de har gjort sedan Pep lämnade.

Den första filmen var en klassiker. Den var mörk, som du säger, i sin framtoning, men det fanns även en hel del komedi i den. Tvåan var för barnslig för min smak (fucking Vanilla Ice är med i den!) och trean var bara urusel med betydligt sämre dräkter, röster och löjlig handling. Men ettan är och förblir en klassiker. Och nu ska alltså Bay förstöra ytterligare något som jag förknippar så starkt med min barndom. Han har redan bajsat över Transformers och det gjorde ont att se. Actionscenerna i den tecknade serien är fan bättre än de i filmen.

Hmm.. Jag börjar mer och mer se en röd tråd mellan Barça och Ninja Turtles. Rosell/Bartomeu har lyckats förstöra det första och Michael Bay har redan gjort det med Transformers och kommer nu göra detsamma med Turtles.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-18 20:44
under morgonens träningspass samlades några "supportrar" framför Ciutat Esportiva Joan Gamper för att visa sin besvikelse gentemot Gerard Martino.
En av de närvarande skrek "köp en biljett till Argentina och kom inte tillbaka" till tränaren.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-18 20:36
el Flaco Tyvärr verkar han inte ha någon verklighetsuppfattning alls. Inte dom övriga fjollorna i styrelsen heller. Såhär ser jag på saken: Bartomeu saknar karisma och pondus och känns som en Rosell-light när det kommer till övertron på sig själv. Hade han brytt sig om Barcelonas bästa hade han självmant velat ersätta sitt ego med någon som tar klubben in i framtiden. Jag är så fruktansvärt trött på dessa bakåtsträvare.. Barto var andrepilot på planet. Förstepiloten hoppade fegt av från 10 000 meters höjd och det enda Barto nu egentligen ska göra är att försöka landa planet säkert och sedan kliva åt sidan - inte vara den som fortsätter att flyga den framåt. Jag hoppas såklart att stora förändringar sker i sommar, men skulle det nu trots allt inte hända så vet vi med säkerhet att 2016 byggs det något nytt till 100 procent. Ingen vet om det blir bättre men det kan iaf omöjligt bli sämre än vad är idag. Jag älskade första filmen, den var dark och sköldpaddorna spelades av riktiga människor med riktiga martial arts kunskaper. Den här nyversionen riskerar att förstöra nostalgitrippen fullständigt. Michael Bay är en Hollywoodsurfande, explosionsälskande, digital filmskapande pajas som skiter i manus och feeling fullständigt. Han anlitas och anförtros endast för att han garanterar kassaklirr hos box office tack vare dagens 12-13 åriga neandertalare som kommer att älska allt BANG och allt BOOM med popcorn i vänster och en 2,5 liters Cola i höger med 3D-brillorna vilandes på sina oerfarna näsor. Oss 80-talister som växte upp med dessa fyra (Raphael är min favorit) och som är riktiga passionerade fans skiter han totalt i. Här ska göras pengar ;)
Barcelona the cameroonians
2014-04-18 20:23
I dessa dystra tider vill jag passa på att posta en länk som visar hur Juvenil A-spelarna firade i omklädningsrummet efter finalvinsten i UEFA Youth League.

Glädje!
Barcelona el Flaco
2014-04-18 20:21
the cameroonians/

Har hittills bara läst några enstaka artiklar där de potentiell presidentkandidaterna Agustí Benedito och Víctor Font har uttryckt sin önskan att styrelsen ska kalla till nyval. Annars har det varit lugnt på den fronten, samtidigt som man måste ha i åtanke att medier är så klart selektiva i vad de väljer att rapportera och eftersom Bartomeu verkar ha bra kontakter med redaktörerna hos både Sport (Joan Vehils) och Mundo Deportivo (Santi Nolla) är tidningarnas ledarskribenterna positiva när de bedömer Barto och hans junta.

Jag tror att det krävs att Camp Nou höjer rösten och viftar med de vita näsdukarna för att det ska ge eko. Det är endast det som kan ge vind i seglen åt oppositionen. Än så länge känns det som att Laporta ligger och lågt och väntar på sin chans.
Barcelona Krabban94
2014-04-18 20:20
Intressant rykten som snurrar gällande tränare.
Tror Lucho varit ett alternativ som fått oss att trampa på samma ställe.
Paco intressant, men redo för en klubb som Barca? Tveksamt, tror int klubben riskerar heller.
De Boer tror jag varit ett bättre alternativ än Lucho, verkar mer krävande och tror han fått mer ut av spelarna. Klubben kan honom och andra vägen.
Valverde intressant också, osannolikt med tanke på Bilbaos situation i år.
Barcelona the cameroonians
2014-04-18 20:10
el Flaco

Du som har koll på spansk media, har du noterat några artiklar om att oppositionen börjar att mobilisera? Så länge det inte finns ett klart alternativ till Bartomeu kommer vår junta att fortsätta känna sig säkra och de verkar inte dela vår oro för framtiden.

Angående tränarbyte så hade jag hoppats på lite större namn (förutom Lucho som jag ff ser som en bra kandidat) än Valverde, Paco och de Boer. Risken finns att de hamnar i knäet på lednigen och inte får använda sin egen filosofi.

Det sämsta beslut Laporta någonsin tog var att utöka mandatperioden för presidenten från 4 till 6 år... ( i alla fall som det känns nu)
Annons: