/spanien/barcelona/forum/5018.aspx/spanien/barcelona/forum/5018.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Stortalangen Sergi Roberto
2014-04-20 14:24
Jag förväntade mig först att man skulle prata om dagens match mot baskerna.

Istället så är det återigen en jävla massa jidder om den helt uttjatade diskussionen om ledningen men framförallt att behöva dumpa våra egna produkter som Tello och Roberto.

Ni bör skämmas!

För inte så länge sedan så hade jag exakt samma syn på duon som ni har för tillfället, speciellt Roberto men ack vad jag hade så fel. Sällan så har en spelare osat klass när katalanen väl äntrar in på planen där han är en talang i samma dignitet som Rafinha, Deulofeu o.s.v.

Onekligen så kan jag dela er uppfattning om att han inte platsar i truppen med tanke på att konkurrensen men det innebär knappast att Roberto är dålig för det, med samma logik kan man dra slutsatsen att duon ovan har inget med A-laget att göra i framtiden. Tror att en utlåning till en mittenlag i La Liga skulle gynna honom otroligt mycket.

Barcelona Gabriel
2014-04-20 14:21
Haha Suarez låg och vred sig "i smärta", så fort Liverpool erövrade bollen högt upp i plan flög han upp snabbare än blixten. Haha, gotta love him!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona One_LionelMessi
2014-04-20 14:18
dagens kris i mittbacklinjen så välkommnar jag vem som helst som är mittback.(proffs)... så mkt vill man ha mittbackar!! Skrtel skulle jag välkommna med öppna armar!! snabb stark bra med huvudet, kan rotera!!
Barcelona the cameroonians
2014-04-20 14:16
@viccc:

Knappast.

För att ta ett exempel så tjänar Montoya cirka 150.000 i veckan vilket skulle ge en årslön på 7,5 miljoner. Tror inte Roberto tjänar nånstans runt samma.

Skulle klubben välja att köpa in en "etablerad" spelare kan man räkna med betydligt högre lönekostnad samt så klart ett inköpspris.

Hävdar fortsatt att det måste finnas en balans om man har så många spelare som tjänar runt 1 miljon i veckan. Men visst, jag är ingen ekonom, det är säkert bara att spränga gränserna och köpa hej vilt.

Att Roberto sen inte tagit chansen och blommat ut är en annan sak. Och självklart ska han inte ta platsen nästa år, men då får man räkna om i kalkyl och budget och se om man kan få in hans ersättare i denna.
Rafinha (om man tar honom som ett exempel) lär ju kräva en betydligt högre lön osv. Hur kommer han att reagera på minskad speltid? Kommer han att skapa oro med gnäll i media etc?

Allt handlar om balans, man kan inte ha 17-18 potentiella startspelare i en trupp. Varken sportsligt, eller lönemässigt. Såvida man inte heter City eller Chelsea och är uppbackad av oligoarker och oljeshejker.

Däremot kan man begära bättre kvalitet på spelare 16-20, men då kommer det som sagt med andra variabler i beräkningarna.
Barcelona Gabriel
2014-04-20 14:11
Skrtel är duktig ja, men han hade inte varit mitt förstaval. Men det var som sagt inte därför jag nämnde honom, mer bara för att prisa honom.
Neymar11
2014-04-20 14:09
Skrtel
Neymar11
2014-04-20 14:09
Gabriel Han skulle kunna vara något för oss, vi behöver ju en äldre bra mittback som kan gå med på att rotera och en yngre bra mittback som har hela karriären framför sig Pique-skertel-Batra-laporte/mangala Hyfsat okej mittbacks uppsättning
Barcelona Gabriel
2014-04-20 14:06
Skrtel är en mur i Liverpool, nu menar jag inte att jag tycker att han är något för oss men han är i ruskigt bra form. Har han inte gjort typ 7 mål dessutom?
Barcelona One_LionelMessi
2014-04-20 13:55
ngn som vill ha lite stryk på fifa 14 ps3?? PM:A!!
Barcelona -SAMI-
2014-04-20 13:50
Jag kan vara den som ger zubi och rosell ehhh strykkk
Barcelona koeman92
2014-04-20 13:44
@Lion24:

Haha hörru! Glöm inte mig också ;)
viccc
2014-04-20 13:43
Vi behöver "lågbetalda talanger" skall en spelare ha en plats i truppen måste han väll bidra med något? Annars är det väll ganska onödiga pengar från klubbens sida, tror för övrigt att jag läste en källa att Roberto drar in 60 miljoner per säsong, hur motiverar man den lönen?
Barcelona LeoMessi
2014-04-20 13:33
Rafinha med ännu en assist!! Jag kan svära på vad ni vill, jag kan kan offra min högra pungkula att vi kommer att slarva bort honom för att ledningen kommer att satsa mer på Roberto!
Barcelona Luigi
2014-04-20 13:25
Om Fifas bestraffning består kommer den här ledningen ryka innan 2016. Nu håller vi tummarna för det. Bilbao som vi ska möta. Sparkade Zubi för att han inte var kompetent nog. Tack för den presenten Bilbao. Ni borde behållit den Baskern innanför era gränser.
Barcelona Vampíro
2014-04-20 13:25
Klart Sergi Roberto ska stanna, han är en snäll grabb och katalan dessutom. Barça logic. Jag har inget emot Sergi men han har ingenting att tillföra Barcelonas mittfält, vad är hans egenskaper ens? Han är väldigt seg, har en taskig bolltouch och är svagare än Bojan i kroppen. Lägg till att han skulle ersätta Thiago, spelaren som slog sig in på världens bästa mittfält och dominerade. Jag har svårr att se honom blomma ut till något extra, han är 22 år nu, droppa honom bara. Är så trött på att spelare ska glida runt i Barça trots att de inte håller. Det spelar ingen roll vad man heter eller har för bakgrund, är du dålig så ska du ryka, enough.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-20 13:15
All eloge till Liverpool. Vilken inställning de spelar med. Direktfotboll med väldigt många SNABBA och KORREKTA beslut. Till allt detta behöver man inställning och rörelse. Vi saknar allt detta. Med råge.
Barcelona Luigi
2014-04-20 13:13
Xavi - Roberto är min arvtagare. Alla andra klubbar tar bara upp talanger som är värda. Vi tar upp katalaner bara för att.
Barcelona LeoMessi
2014-04-20 13:13
Neymar11 (Barcelona) Nu när jag läser inlägget jag skrev så ser det ut som att jag försöker övertyga dig om varför han gick så billigt. Haha försökte bara bidra lite till det du skrev:P För att vara striker så kunde han missa helt galna lägen och jag minns att många här inne skrev att han var avdankad osv. Nu saknar nog vissa honom:P
Barcelona Gabriel
2014-04-20 12:55
Det är ett mord hur klubben sköts rent sportsligt för tillfället. Man räknar alltså med Sergi Roberto till nästa säsong, på vilka kriterier då, för jag kan inte se vad han har gjort för att göra någon nöjd den här säsongen. Han borde vara en av de första som ryker, inte för att han har underpresterat sett till hans egna förmåga utan för att han inte håller måttet helt enkelt. Eller är han numera "ramen" för vad man anser vara en talang, för isånnafall är det skrämmande. Det finns massvis med andra spelare vi kan ge hans speltid till, Rafinha och Dennis Suarez, sen har vi även Halilovic. Dessa är talanger värt namnet, och några som faktiskt kan tillföra något - men jag glömde att dem inte är katalaner så det sätter ju dem inte i förarsätet. Klubben fortsätter att styras åt helt fel håll. Sergi Roberto har absolut INGENTING att göra i en klubb som Barça, men han är långt ifrån den enda. Man bör göra sig av med Tello, Song, Mascherano, Roberto, Cuenca, Afellay, Bojan, Pinto först och främst, sen bör man seriöst utvärdera möjligheterna att sälja Alves och Fabregas, möjligtvis även en av Alexis och Pedro beroende på vad kan få för dem. Det är dags för en rensning men den borde kommit redan förra sommaren och jag gissar på att den inte kommer förens 2016 när det kommer in en ny styrelse. The hardest bitchslap till ledningen hade varit om transferbanen håller i sig. Då har ledningen en hel jävla del att stå till svars för efter allt dem lovat.
Neymar11
2014-04-20 12:53
LeoMessi Jo jag är medveten om det, svarade förgående användare bara. Så att han inser varför villa gick så billigt och varför han har hittat gnistan igen
Barcelona LeoMessi
2014-04-20 12:44
Neymar11 (Barcelona) Vi var ju tvungna att sälja honom för en sån patetisk summa eftersom inget lag ville möta hans lönekrav, samtidigt som Barca inte ville punga ut 11 miljoner euro i lön det sista året. Och i ärlighetens namn så var han verkligen inte sig själv efter skadan. Han gjorde några fina inhopp där han gjorde mål men när han väl fick starta och spela regelbundet så bidrog han inte med något.
Barcelona LeoMessi
2014-04-20 12:41
Alltså vad i helvete är det med vår ledning och att behålla spelare som inte håller måttet? Sergi Roberto har inget att tillföra, han är inte tillräckligt bra och han har inte talangen som krävs! Jag skär av min k*k om dom inte offrar rafinha för Roberto!
Neymar11
2014-04-20 12:23
Barca Barca Villa var en ålderstigen avdankad för detta storskytt i Spanien. Som har återuppstått i A Madrid med hjälp av Simone och vilja att bevisa att Barcelona gjorde fel. Vem får inte tillbaka en liten gnista när man har blivit förlöjligad med en sån patetisk transfersumma. Roberto är 22 år gammal en viss skillnad!
Barcelona DM1982
2014-04-20 12:23
@NoGo™:

Kanske inte direkt men om det är ett lojt Barcelona som spelar så bör näsdukarna åka fram och riktas både mot planen men även mot presidentläktaren.
Barcelona NoGo™
2014-04-20 12:17
De blir intressant o se hur publiken tar emot laget ikväll. Blir de några vita näsdukar månne?
Barcelona Barca Barca
2014-04-20 12:15
Neymar11 Real madrid, Milan, Atl madrid säljer han för den summan du pratar om, du får inte glömma att vi har Zubizarreta, han sålde Spaniens bästa målskytt genom tiderna, Villa för 2€ miljoner, hur mycket tror du han säljer en medioker Sergi Roberto för? :)
Neymar11
2014-04-20 11:43
Kommer Rafinha tillbaka så borde vi sälja Roberto. Han är ung och från La Masia ca 8-10 miljoner euro kan vi nog få för honom
Barcelona Luigi
2014-04-20 11:42
Finns bättre spelare att ge Robertos tid till. Rafinha? Varför inte denis suarez som enligt hans kontrakt måste flyttas upp till a-laget den här säsongen.
Barcelona the cameroonians
2014-04-20 11:39
Jag kan delvis hålla med angående Sergi Roberto, men faktum är att vi har extremt höga lönekostnader och behöver ha lågavlönade egna talanger i laget för att balansera dem.

Hade vi nu haft ett betydligt bättre alternativ till Iniesta (en offensiv mittfältare med förmågan att göra sin gubbe) i stället för Cesc hade Roberto fungerat utmärkt som utfyllnad. Nu blir det dock honom vi får förlita oss på när vi ska "ändra en matchbild".

Men som sagt - vi kommer även fortsättningsvis att behöva ha dessa "talanger" i A-laget, de som inte gnäller över utebliven speltid och som inte sitter på en hög lön.

Sedan är det så klart upp till spelaren i fråga att ta chansen när den uppkommer, men så mycket det gnälls på t ex Cesc - är det då rättvist att ge Roberto en massa skit för att han inte råkat blomma ut? Njae.
Barcelona Luigi
2014-04-20 11:30
Om det blir en förlust ikväll vilket mycket tyder på att det ska bli. så hoppas jag att de vita näsdukarna komma fram. De får gärna gå in i zubizarettas kontor och bära ut honom till les Rambles bara i boxershorts.
Annons: