/spanien/barcelona/forum/5017.aspx/spanien/barcelona/forum/5017.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Acrobat
2014-04-16 19:16
Värdelöst! Jag hade tv4 Sport för ett tag sedan... men den kanalen har ersatts av kanal 12 där matchen inte visas...
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-16 19:13
Bàckis Det var så otroligt mycket politik, polemik och diplomati inblandad i den värvningen att det inte går att enbart skylla på Peps "feeling". Det året Zlatan värvades vann han skytteligan i Serie A och tog klivet upp som obestridd kung i Italien. Han var nog snarare en politisk pjäs och en bricka i ett spel mellan Barca och Real presidenterna än en genomtänkt värvning. Zlatan-affären var en symbol helt enkelt. Ett sätt att mäta muskler. Att bli av med Sami Eto'o i samma vändning spelade också en stor roll. Äsch, så många olika anledningar att det känns oväsentligt att diskutera en dag som denna för min del iaf. Men att skylla på Pep är att skrapa på ytan bara.
King Ronaldinho
2014-04-16 19:11
@Coach Pep.:
Om inte annat för att klubben ej ska göra en minusaffär på sisådär 600 miljoner om man räknar in Zlatans lön. Ingen kan förneka att Guardiola är en utomordentligt bra tränare, det är inte det. Men den gode Pep borde ju kunna få ut det mesta av även halvstruliga stjärnor trots att han är mer intellektuellt lagt. Det är ju liksom lika enkelspårigt som när Zlatan sågar Pep (visserligen stor beundran från Z av Pep som tränare).
Coach Pep.
2014-04-16 19:08
Bàckis

Absolut, men i vilket fall så förlåter jag Pep eftersom han insåg att det var ett misstag och omvandlade oss till historiens bästa lag säsongen därpå. Glömmer aldrig hur han redan vid ligafirandet på Camp Nou 2010 lovade att vi skulle få hem CL pokalen nästa säsong (efter att ha slängt Zlatan såklart). Jag tänkte, "hur fan kan man lova något sådant", och jag undrar än idag hur han visste.
Barcelona Nesto
2014-04-16 19:01
Smogen Det står på TV4as hemsida och diverse olika tablåer att matchen kommer sändas på tv4sport. Har inte sett något om tv4sport HD eller kanal 12 som någon snackade om här om dagen.
Barcelona DM1982
2014-04-16 19:00
En trevlig liten flagga vid Reals fanzone i Valencia. Vad ska man säga?
Barcelona Bàckis
2014-04-16 18:51
Coach Pep Man måste man ju å andra sidan inse att Pep begick ett gigantiskt misstag när han värvade honom, oavsett om det var hans egna idé eller en sista prestige-värvning av Laporta. Han borde vetat om att Zlatans personlighet knappast är sig lik den Barca identifierar sig med. Man betalar inte 700 miljoner för en spelare om man inte är beredd på vad det är man investerar i. I övrigt håller jag helt med, Zlatan var aldrig rätt för Barca och Pep är saknad från den dagen han lämnade tills den dagen (?) han återvänder! Hoppas på otrolig kampvilja och intensitet ikväll, spelarna borde ( måste! ) lysa av revanschlusta. Kräver inte en vinst, men att de spelare som promenerat sista tiden iaf springer och kämpar för livet är det minsta man kan begära.
Barcelona Smogen
2014-04-16 18:43
vänta lite nu. Så jag som har alla cmore sportkanaler kommer inte kunna se matchen ikväll eftersom jag saknar Tv4 sport HD?
Coach Pep.
2014-04-16 17:39
( Xaviesta )

Tack för feedbacken. Du och några andra gör det värt mödan att fortsätta besöka Les Rambles. Tyvärr har många klyftiga forumrävar försvunnit, men jag uppskattar er som fortfarande tar kampen och föregår med gott exempel för vår nya generation culés. :)
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-16 17:12
Coach Pep Klockrent som vanligt från dig! Jag måste säga att jag har en förkärlek till dina inlägg som oftast har en syrlig och hård underton utan att du svävar ut och blir alldeles för subjektiv. Du lyckas balansera det med att vara hård men rättvis och blandar gärna in en sadistiskt lagd komik i det hela. I fucking love it :)
Neymar11
2014-04-16 17:06
Den man alltid är rädd för när man ska möta real är Di Maria. Han är så jävla oförutsägbar och avig i sin spelstil, snabb med boll och kan hitta dom avgörande passningarna. Hatar när han kommer rättvänd med boll mot våran backlinje.... Om det är någon man ska låsa så är det just honom Då hans filmningar också kan vara en avgörande faktor, folk gnäller på Neymar men Di Maria är minst lila duktig på det
Barcelona Lion24
2014-04-16 16:36
Ikväll är det klassikern, i en final, om en titel. Jag tror att spelarna kommer gå ut och ge sitt allt och spela en av de bästa fotbollen den här säsongen. Deras revanschlusta är riktigt stor och dom har fått välförtjänt mycket med kritik. Nu ska spelarna bevisa vilka dom är, dom ska bevisa vilken klubb dom tillhör. Taktiken: 4 mittfältare eller 3? Jag tror faktiskt att båda fungerar bra även om jag helst vill se 3. Det är väldigt viktigt att vi har boll ikväll eftersom Real Madrids grundspel den här säsongen är spel med boll. Då ska vi ta bollen ifrån dom. Real överskattar sig själva något enormt. Man har en alldeles för hög backlinje som inte har någon som helst balans med mittfältet. Jag har inte sett nåt stort lag den här säsongen som har en sån fri yta framför backlinjen. Minns ni Messis assist till Iniesta? Eller Messis pass till Neymar? Allt detta var framför backlinjen och bakom mittfältet och den ytan ska vi utnyttja till max. Därför är det väldigt viktigt att Messi spelar där och inte Cesc. Ney måste spela på vänsterkanten eftersom Carvajal har en mycket svag positionsspel och är lite virrig i försvarsspelet så Ney kan göra Carvajals kväll till en mardröm. Pedro/Alexis på högerkanten som ska bredda men framförallt löpa bakom backlinjen eftersom Real släpper stora hål i och med att man har en sån hög backlinje. Iniesta och Busi är givna på mitten, sedan tycker jag att Xavi ska ta den tredje platsen framför Cesc. Vi bör ha mycket boll ikväll och finns det någon bättre än Xavi på det? Ska tilläggas också att Cesc är väldigt formsvag för tillfället . Dani-Bartra-Masch-Alba som försvarare. Jag skulle hellre spela med Bagnack, Sergi Gomez eller Edgar Lé som mittback istället för Adriano eller Busi/Song men den möjligheten finns tyvärr inte ikväll i och med att dom inte är uttagna. Ronaldo, världens bästa kontringsspelare, spelar inte och ska jag vara ärlig så skulle jag inte vara speciellt ''rädd'' om han skulle spela. Jag såg Ronaldo som ett större hot när Mourinho var tränare i Real, när dom satsade på kontringar. Men Ronaldo blir väldigt begränsad när han spelar med boll så därför så förlorar inte Real speciellt mycket på den biten, men dom förlorar en målskytt. Jag hoppas Pepe-Ramos spelar ikväll. Jag har aldrig riktigt förstått hur man kan bänka Varane men det är som tur inte vårat problem. Coentrao har visat fin form, Modric har varit fantastisk den här säsongen men har inte varit lika dominerande som tidigare även om han fortsätt är bra. Xabi är slö och ska inte utgöra något större hot förutom när han har bollen så klart. Jag hoppas att Isco spelar på mittfältet och di Maria på kanten. Det är inte kul att ha en di Maria som springer och stressar mittfältet hela tiden. Isco har ingen vidare positionsspel på mitten och är ingen vidare press spelare. Mycket skulle vara vunnet om de spelar så. Reals största hot enligt mig är Bale då han tvingas att ta större ansvar nu när Ronaldo inte är där. Nu behöver inte Bale heller bli rädd att någon ger honom kalla blickar för en utebliven passning eller frispark. Han kan köra sitt race ikväll och då blir han farlig. Jag har en bra känsla inför ikväll och jag tror att vi vinner.
Coach Pep.
2014-04-16 16:31
@Neymar11:
Trevlig läsning. När två anständiga fotbollsgenier som Nesta och Pirlo ser upp till Pep på det sättet, så borde t.o.m. den mest ignoranta Zlatanisten förstå lite av Peps storhet. För oss som är lite mer öppensinnade är det ingen nyhet att Zlatan kort och gott var för dum i huvudet för att träna under Pep. Hans ghetto-mentalitet tilltalade inte en klok och intellektuell man som Guardiola. Pep förknippas bäst med spegenier som Pirlo, Nesta, Busquets, Xavi, Iniesta, Messi och Lahm , medan Zlatan tillhör samma kategori som t.ex. Balotelli - dvs "thug" kategorin - och passar bättre att tränas av thugs som t.ex. Mourinho. Vissa säger att Pep var för feg och inkompetent för att handskas med Zlatans ego, men varför skulle han ens vilja göra det? Mourinho är bättre på det där med att tämja och bossa över självgoda smaklösa typer, likt han själv. Det finns dock ingen anledning för Pep att sänka sig till den nivån.
Barcelona Júnior - La Masia no es toca
2014-04-16 16:06
@Nesto:

Tyvärr, man har istället valt att ta med samtliga tre skadade mittbackar... Enligt de flesta spanska tidningar så har Bartra hunnit återhämta sig, tillskillnad från Pique och Puyol, så han ryktas få en startplats idag.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-04-16 16:02
Bartra kommer att starta idag. Det är i princip garanterat baserat på vad man fått läsa på twitter och i tidningarna, så oroa er inte om att se 2 mittfältare som mittlås igen. Enligt Rac kommer vi ställa upp med följande elva (noterat är att rac allt som oftast brukar pricka rätt på nästan alla preliminära elvor de ställt upp med): Possible line-up (vs Real Madrid): Pinto - Alves Bartra Mascherano Alba - Xavi Busquets Iniesta - Alexis Messi Neymar ?#?fcblive? [rac1] En elva som jag tror de flesta culés vill se (med undantag att Puyol spelar istället för Masken). Väldigt typisk och balanserad, jag tror att trots petningen av Cesc kommer vi ändå få mycket kontroll av matchen. Då menar jag inte bara bollinnehav utan också Alexis hemåtjobb på högerkanten som saknades sist, speciellt vid Benzemas två mål då Di Maria rann igenom för enkelt. Positivt är att vi säkert kommer att få se Iniesta briljera på mittfältet och Neymar ha show med Carvajal och Pepe på sin favoritposition. EDIT: Ber om ursäkt för konstiga meningar, skriver från mobilen utan SF appen.
Barcelona Bàckis
2014-04-16 15:51
Nästan ironiskt vilka skadeproblem vi har just nu. Pinto hade ju stått även om V.V inte var skadad, han är ju vår CDR målvakt. Men på backsidan är det ju rent ut sagt beklagligt att vi inte kan mönstra ett starkare mittlås än Mascherano och Adriano? Att Piqué, Puyol och Bartra sen skulle vara skadade samtidigt är ju såklart mest otur, men hur man än resonerar så hamnar Barca allt som oftast i trubbel på grund av sina försvarsproblem. Och då var vi snabbt tillbaka på ruta ett och diskuterar den mittbacksvärvning vi väntat på i snart 3 år……….
Barcelona Nesto
2014-04-16 15:44
Vampiro Det lilla ljusa är väl ändå att man slipper se Sergio och framför framförallt Song, som enligt mig är värre säkerhetsrisk än Chygrynskiy. Vet inte hur truppen ser ut men finns det någon B-lagsback inkluderad?
Barcelona Vampíro
2014-04-16 15:26
Vårat mittbackspar kan alltså bestå av Adriano och Mascherano ikväll. Jag gillar verkligen inte vara den här gnällgubben men hur fan kan vi vara i exakt samma situation som förra säsongen? I fjol kollapsade hela laget under våren, vi fick storstryk i CL och vi var i desperat behov av förstärkningar. Ett år senare så har ingenting förändrats, allt snack om att försvaret skulle bli starkare och att vi skulle vara fysiskt förbereda inför sista månaderna. Bullshit. Vi är nog t.o.m. sämre i år. Nu när min dagliga dos av bashing mot styrelsen är ur systemet så hoppas jag verkligen att samtliga inblandade skärper till sig ikväll och inser allvaret med kvällens match. Säsongen har vart upp och ner men vi ska åtminstone avsluta med ett positivt minne, det är ett krav! Den som visar samma loja attityd som under senaste matcherna kan ta och lämna asap.
Barcelona Mido
2014-04-16 15:13
Kommer ihåg när pep höll ett adjö tal i den sista hemma matchen,,, han sa "ni kommer å se mig igen , ni har inte förlorat mig" kanske med andra ord att han kommer att återvända en vacker dag, vem vet,, men tills dess så måste han utveckla sin filosofi om fotboll till något helt nytt.. GRANDE Pep!
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-04-16 14:57
The Spanish king Juan Carlos will tonight attend the cup final between Barcelona and Real Madrid in Valencia. ?#?fcblive? ?#?elclasico?

Jag kan tänka mig den katalanska euforin om vi lyckas ta hem Copan inför Real Madrids största fan.

Visca el Barca y Catalunya!
Barcelona Júnior - La Masia no es toca
2014-04-16 14:48
Att Pep en dag återvänder står väl skrivet i stjärnorna. Det är dock något man absolut inte bör utesluta. Först måste klubben komma upp på fötterna igen och flera personer som inte gynnar klubben måste lämna, endast då tror jag att Guardiola känner sig lockad av att återvända.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-04-16 14:39
@Barcelonistas:

Jaha, hur vet du detta?
Barcelona Barcelonistas
2014-04-16 14:04
el flaco - Pep kommer aldrig träna Barcelona igen. Det där är ett avslutat kapitel tyvärr.
Barcelona BA
2014-04-16 13:31
Adriano mittback enligt AS
Barcelona el Flaco
2014-04-16 13:21
Glömde länken till intervjun med Cruyff.
Barcelona el Flaco
2014-04-16 13:21
Ny intervju med Cruyff där han kritiserar styrelsen och säger att problemet i Barça är att de som tar besluten vet ingenting om fotboll och att tränaren inte bestämmer- "Barça har strukturella problem. Presidenten vill agera tränare och till och med manager". Holländaren jämförde även Laportas era med Rosells och Bartomeus: "Laporta fyllde sin funktion som president och överlät fotbollsfrågorna åt de som visste; Txiki, Rijkaard och senare Pep. Alla kan begå misstag, men de visste om fotboll, tog sina beslut och Laporta skyddade de. Det fanns bra stunder och dåliga, men i överlag var det en fantastiskt epok, sett både till titlar och fotbollen som presterades". Cruyff sa också att Peps återkomst vore det bästa som kan hända klubben_ "Om Laporta blir president på nytt kommer jag säga till honom att det bästa han hade kunnat göra är att signa Pep". Tycker att Cruyff slår huvudet på spiken i samtliga uttalanden. Ändå sedan Guardiola lämnade känns det som att vi har inte haft någon tydlig ledargestalt på tränarbänken och det är styrelsens fel. Inte bara är de inkompetenta, men man får även känslan att de har valt att ge spelarna kommandot och anställt tränare utan någon riktig makt. Jag har absolut ingenting emot Tata och tycker att han har haft en skön personlighet, men det är tydligt att han, framför allt under den andra halvan av säsongen, har tappat en hel del av den gnistan han visade upp under sina första månader i Barcelona. Han verkar bara vara allmänt trött på allt dramat som cirkulerar klubben och jag förstår honom om han har tagit beslutet att lämna. Men han är absolut inte den huvudansvarige och det är nog fler än han som både packa ihop sina saker och försvinna från klubben för att det ska gå bra igen. Elecciones ya!
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-04-16 12:53
El Clasico-feber? Ja. Jag har fortfarande inte glömt Copa del rey-finalen från 2011.

Tots units fem força!
Barcelona Barca007
2014-04-16 12:11
Bara jag som inte känner som att det är Clasico idag? Tror det måste bero på att jag fortfarande besviken efter vårt uttåg i CL mot atletico och kallduschen mot granada.
Barcelona ElTriplete
2014-04-16 12:06
Fan vad jag älskar finaler alltså, det är en sån speciell känsla. Okej, säsongen har inte varit den bästa rent allmänt då cupen kan bli vår enda titel men vi har ändå fått uppleva sköna matcher. Real och City tänker jag främst på då. Vi har dessutom en cupfinal ikväll att eventuellt titta tillbaka på och glädjas åt. KOM IGEN BARCA! VISCA! #LeoChipparDen
Barcelona Blaugrana91
2014-04-16 11:42
VizzlA-"Tots Units Fem Força" Fast vanliga TV4 sport finns inte längre utan den har ersatts av TV12 och dem visar inte matchen tyvärr. Matchen går på TV4 Sport HD som är en betalkanal, den ersatte antagligen TV4 Sport xtra. Men du kanske har den kanalen,tur för dig. ;) Jag har inte den. :p
Annons: