/spanien/barcelona/forum/5012.aspx/spanien/barcelona/forum/5012.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Mecum
2014-04-19 19:46
Någon som har en bra stream till Barca B?
Barcelona Mecum
2014-04-19 19:44
Någon som har bra stream till Barca B matchen?
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-19 19:40
@Canaletes:

Vilken plats ligger de på??

Ligger de så högt upp???
Barcelona Canaletes
2014-04-19 19:32
Tror på läggmatch. Man vill ha kvar det katalanska laget i Segunda.
Barcelona LeoMessi
2014-04-19 19:28
Och där gjorde girona 0-1! Nu får man hoppas att straffmissen inte blir avgörande
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona LeoMessi
2014-04-19 19:24
Sandro missar en straff som Dongou fixade fram! Tycker att Dongou gott hade kunnat få tagit den straffen
Barcelona LeoMessi
2014-04-19 19:23
Sandro missar en straff som Dongou fixade fram! Tycker att Dongou gott hade kunnat få tagit den straffen
Barcelona Sir Alexis
2014-04-19 18:33
@ElTriplete:
Jag vet det, Det är inget genidrag direkt, mourinho gjorde samma. Inget speciellt. Förstår inte hur Ancellotti hyllas som ett geni. Men jag tar inget ifrån real, dem spelade bra och jag grattar dem för cuptiteln, dem spelade fair för engångskull och körde sitt spel/ taktik, så där har jag inte mycket att säga emot. är mest besviken på mitt lag.
Barcelona kingrodrigues
2014-04-19 18:25
Någon som vet vad som hände med Girona efter att Rubi lämnade?!
Barcelona Barcelonistas
2014-04-19 18:23
ElTriplete - han har dock rätt när det gäller årets Real Madrid dom är rätt så mediokra. Jämför vi dagens Barcelona och dagens Real så är båda lagen ungefär på samma nivå. Det kunde vi se i CdR finalen där det borde ha gått till förlängning ( Neymar får inte missa ett sådant läge) och gud vet hur det hade slutat där?.
Barcelona ElTriplete
2014-04-19 18:18
Sir Alexis Real körde helt annorlunda i cupfinalen gentemot ligamötena. Man märkte att de hade kollat Atletico matcherna. De backade hem och väntade på kontringslägena till skillnad från i ligamötena när de utmanade om bollinnehavet och lät oss rulla ut dem. Ancelotti satte dit taktiken perfekt den här gången.
Barcelona the cameroonians
2014-04-19 18:16
Klockan 19.00 tar Barca B emot bottenlaget Girona hemma på Mini Estádi.

Startelvan;

Masip
Bagnack, Ilie, Edgar Ié, Planas
Edu Bedia, Samper, Espinosa
Sandro, Dongou, D. Suarez

Bänken: Banuz, Lucas, Grimaldo, Babunski, Nieto, Adama och Munir

Förhoppningsvis håller Dongous målform i sig, samtidigt är det trist att Grimaldo är förpassad till bänken igen.

Motståndarna har ett dystert bortafacit med endast 13 gjorda mål och tre vinster på 17 matcher. Men derby är alltid derby, så vem vet vad som händer.

Stream i länktips.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-19 18:13
RonaldinhoGaucho - gubben du har så fel så jag vet inte riktigt var jag ska börja?. Vi slog Real madrid 3-4 gånger den säsongen där vi var helt överlägsna Real. Sen att vi kryssade mot Milan hemma i gruppspelet är inte viktigt då vi slog dom med 2-3 borta, vi slog även ut Milan i kvartsfinalen. Vi slog ut Real i CdR semifinalen, mot Chelsea kunde vi vunnit med 5-1 bara på bridgen.. Vi slog Valencia med 5-1 på CN där Messi gjorde 4 mål under Peps sista säsong så vafan yrar du om? Det var faktiskt i dom största matcherna som vi var som bäst under Peps sista säsong, i dom så kallade mindre matcherna var vi inte lika motiverade.
Barcelona Sir Alexis
2014-04-19 18:06
Real madrid är världens mest överskattade lag. Vi är helt enkelt för dåliga just nu och man ser att luften har gått ur spelarna helt..hur kan ni skriva på Estació blaugrana att real madrid var bättre på allt och överlägsna, haha seriöst? såg ni matchen? trots ett Barca som är sämre på flera år så hade real igentligen inte mycket att komma med, dem bara stod och väntade på kontringar och det lyckades dem förvalta, tack vare vårt extremt svaga försvar. Det fanns stora ytor för real och dem borde igentligen kunnat göra mer mål. Barca i form skulle vi vinna lätt det såg vi i ligamöterna
Barcelona fc__Barça
2014-04-19 17:49
RonaldinhoGaucho! När det gäller dubbelmötet mot Chelsea så går ju inte anfallsspelet att klaga på, förutom effektiviteten men det kan ju inte Pep göra så mycket åt. Sen var vi slarviga i försvaret också men som sagt så var anfallsspelet riktigt bra. Om du kolla på highlights så kan du se att vi var helt överlägsna när det gäller målchanser och det var bara slarv som hindrade oss från en CL-final. Sen tycker jag helt klart att vi var bättre 2010-11 men det är klart man inte kan vara lika bra varje år. Kommer gråta av lycka om Pep en dag återvänder!
Barcelona RonaldinhoGaucho!
2014-04-19 17:48
Diar Shekha

Dedär äär en tränare! tänk vad han hade gjort med laget efter förlustena vi precis åkte på.. en tränare ska skälla ut spelarna som bara lallar på planen o inte gör ett skit, hade vi haft honom skulle alla få en adrenalin kick.
Barcelona Diar Shekha
2014-04-19 17:45
Glömde länken.
Barcelona Diar Shekha
2014-04-19 17:44
Man vill ju nästan att Paco Jemez ska ta över. Kolla på hans temperament. :P
2014-04-19 17:43
Barcelonistas
vårt spel kördes alltid fast mot stor lagen.
Kryssade mot Milan Hemma i CL gruppen
Kryss mot milan igen i 16dels
förlust mot chelsea i första och kryss i andra
kryssa mot Valencia och Real.

så otroligt bra är väl lite o ta i, så bra var vi itne, vi var väldigt ineffektiva, när spelet låste sig var spelarna vilsna och pep visste inte vad han skulle göra för att få spelet o rulla igen

Bayern är et Kraft paket.. vi har inte den kraften i våra spelare, och dom är mkt bättre i sitt kollektiva spel, vi har bara messi neymar och iniesta, messi kämpar inte längre. Bayerns spelare är hungrigare och därför kör som djur, vänta tills dom blir mätta, deras fans klagar ju på att det är tråkfotboll och massa sidleds passningar.
Barcelona Barcelonistas
2014-04-19 17:35
RonaldinhoGaucho! - jag håller inte med dig alls Barca under Peps sista säsong var otroligt bra. Hur många gånger spelade vi inte ut Real Madrid den säsongen? Att det bara slutade med en CdR vinst speglade absolut inte Barcelonas säsong då vi var så mycket bättre än så. Vi borde ha gått till Cl final de året men istället slarvade vi bort det. Tiki Takan har inte läst utav alla lag det är Barcelonas spelare som just nu inte håller tillräckligt hög nivå för att man ska kunna utföra Tiki Takan till 100%. Kolla bara på Bayern som spelar ett liknande spel inte fan har lagen kunnat läsa deras spel?. Tiki Takan är som en maskin där varje del måste fungera för att man ska kunna få ut max av det hela, där har du det stora problemet.
2014-04-19 17:23
ni som vill ha Guardiola tillbaka fattar ni serilst inte att det inte skulle funka? minns ni hans sista säsong? vi hade inget anfallsspel, Tiki taka var Gurdiolas svar till allt, när Tiki takan lästes av utav alla lag så kunde vi inte göra ett skit, och Gurdiola kunde inte byta in någon för att ändra på spelet, säsongen med tito vann vi pga inviduella prestationer av Iniesta och framförallt Messi.

jag hoppas seriöst vi inte får in en tränare som spelat i Barca tidigare då dom bara kommer köra vidare på samma filosofi som vi har kört på i 5-6 år nu.. funkar inte!!
Barcelona Rambla~
2014-04-19 17:20
Det kommer bli en enkel match, för Bayern.
Barcelona Sir Alexis
2014-04-19 16:48
om nån har tråkigt gå in i laputan och läs, rolig nivå där haha dem tror att Bayern kommer vara en enkel match.

Akta er den vita vålnaden har vaknat!
Barcelona Barcelonistas
2014-04-19 16:25
Bernabeu bör ge Pep stående ovationer med tanke på vilket övertag han har på den där klubben.
Barcelona Krabban94
2014-04-19 15:32
@ElTriplete:
Pga tufft spelschema så de ska få vila inför semin.. Personligen ser jag inte att nån borde få vila, isåfall borde alla få göra det. I England o Tyskland spela det matcher lika tätt som i Spanien, ex spelade Bayern i onsdags i DFB Pokal. Borde inte förbundet i Tyskland ge Bayern ledigt i helgen då? Då kunde ju lika bra Atletico få ledigt nästa helg så de får vila inför returen mot Chelsea.. O så vidare, Barca hade väl antagligen fått vila har jag hört om man tagit sig till semi. Nu blir schemat betydligt värre för Valladolid som slåss för överlevnad och det tvingas spela 3 matcher inom en vecka, jag tror knappast de tar poäng av Real men ändå. Hoppas ni förstår vad jag försöker säga...
Barcelona Diar Shekha
2014-04-19 13:53
@barcastuff: Jurgen Klopp (coach Borussia Dortmund): "Barça rumours? No one at Borussia should worry, we're still a bit in love with this club." [bvb] Väntat.
2014-04-19 13:44
@ElTriplete:

Om Barca gått vidare i CL hade även vår match mot Athletic flyttats till 7:e maj.

Så blev det inte och således får Real lite mer vila nu, men efter returmötet mot Bayern får de spela denna omgångs match och får tätare spelschema då i stället.

CL nästa vecka var även anledningen till att Atletico spelade redan igår.
Barcelona NeymarJ11
2014-04-19 13:38
Sprid detta!!!!
2014-04-19 12:35
Truppen till morgondagens match

Pinto, Oier
Alves, Adriano, Montoya, Masche, Bartra, Sergi Gomez
Xavi, Cesc, Iniesta, Song, S. Roberto
Messi, Alexis, Pedro, Tello och Afellay

Skadade: Valdés, Puyol, Piqué, Alba, dos Santos, Neymar och Cuenca
Avstängd: Sergio
Barcelona LeoMessi
2014-04-19 12:33
Galaxus (Barcelona) Kanske därför man inte får fram så många talanger i Sverige som man egentligen kan få. För många tränare dödar unga grabbars intresse för fotboll endast för att tränarens arbetskamrats överviktige son ska spela yttermittfältare. Detta kanske är vanligare på mindre orter.
Annons: