/spanien/barcelona/forum/5011.aspx/spanien/barcelona/forum/5011.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Vampíro
2014-04-17 12:00
Det känns som att Zubis BFF Valverde tar över i sommar. Han kan fortsätta agera ledningens puppet och spela på det sättet som spelarna är bekväma med, det är ju det viktigaste att de är bekväma. Så länge vi inte får in en tränare som har 100% kontroll över laget så kommer ingenting att bli bättre. Någon som kommer utifrån och inte är helt fast på att man ska spela som under Pep. Jag trodde Tata skulle vara det men stackaren blev blåst, han fick inga verktyg att jobba med. Jag bryr mig inte om nästa tränare vill ha Messi som vänsterback, så länge han har en klar vision och är beredd att förändra så får vi misslyckas. Man måste våga, vi kan inte bara köra safe längre och spela så som Messi och Xavi känner sig bekväma med. När Pep kom till klubben rörde han om, han fick de att tro på nya idéer. När han förlorade gjorde han det åtminstone med sina idéer. Det är vad jag kräver av en ny tränare, det är inte skrivet i sten att Messi ska vara vår topp som bara står där och väntar på bollen. Byt plats på honom och låt honom springa, blir han sur så är det bara att sitta på bänken. Kort och gott jag vill ha någon med cojones. Sälj spelare som är för kassa, om Piqué inte gillar att hans polare lämnar, tough shit det är en fotbollsklubb inte din personliga fritidsgård. Du kan också gå.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gabriel
2014-04-17 11:47
Jag tänker absolut inte att skylla på Bartra pga det målet, han var en av få som visade vad true barcelonismo går ut på. Såg ni glädjen hos honom efter hans mål? Han kunde knappt sluta le. Visst borde han kanske inte försatt sig själv i en situation som sätter honom i en löpduell mot Bale men samtidigt så är killen orutinerad och i ett Barça där inget går rätt för tillfället och i ett Barça som saknar ledare är det inte sådär jätte konstigt att det ibland blir sådär. Tänker ta upp en sak här inne som jag irriterar mig på ordentligt (bortsett från alla andra hundra saker), och det är det spelmässiga. Och nu menar jag inte att vi spelar dåligt eller så, jag syftar helt enkelt på det spelmässiga rent taktiskt, hur vi bygger upp och väljer att avsluta våra anfall. Vet inte om ni tänkt på det men vi spelar absolut inte på samma sätt som vi gjorde innan, och nu menar jag inte bara att vi gått ner oss i klass gällande våran spelstil, utan jag menar att vi ändrat vårt sätt att anfalla på. Dagens Barça spelar fortfarande samma tiki-taka som innan, bortsett från att modellen försämrats då vi spelar utan press spel och med noll tempo i passningsspelet. Men det dagens Barça gör är att passa runt bollen inom laget precis på samma sätt som innan (fast med sämre kvalité) för att ta upp sig i den sista tredjedelen av motståndarnas planhalva för att sedan total skita i genomskärare, väggspel och djupledslöpningar centralt - vad man istället gör när man närmat sig motståndarnas straffområde för att sätta det så kallade "trycket" är att passa ut bollen mot kanterna och det är istället numera på kanterna som vi söker våra väggspel och kombinationer för att komma förbi, och när det inte går slår vi ett inlägg som 99 av 100 gånger resulterar i nada. For all of it, jag kan verkligen inte förstå det. Det här måste vara på direktiv av Tata. Jag gillar inte att lägga för mycket kritik på Tata för det är så uppenbart att våra problem slår sig längre in i klubben men faktum är att han har misslyckats radikalt när det kommer till det här. Barcelona spelar på inlägg, match efter match efter match. Det är inte konstigt att målproduktionen försämrats. Vi spelar just nu utan identitet, believe it or not, iaf rent anfallsmässigt, kanske inte uppbygnadsmässigt men anfallsmässigt så ja. Vi slår våra inlägg mot våra knattar i straffområdet där inlägg på inlägg nickas bort av motståndarnas bjässar till mittbackar. Och det är alla de gånger som ett inlägg ens slås bra, för 80 procent av gångerna styr motståndarna våra anfall till vår högerkant där Alves lämnas fri för att slå inläggen, något han gör under all kritik, men det har heller aldrig varit hans styrka som högerback. Det är också en av många anledningar till varför Alves har gått ner sig. Vi spelar inte längre våran anfallsfotboll på ett sätt som gynnar honom. Jag håller med om att Alves saknar fotbollsintelligens men just nu spelar man inte ens på hans starkaste kort. I Sevilla hade han åtminstone spelare att slå inlägg på, vilka har han i Barcelona? Ingen. Jag kan verkligen inte förstå det. I de senaste 3 matcherna tar jag med mig framför allt två målchanser, dem båda har producerats på samma sätt. En djupledsboll centralt in i straffområdet till Neymar. De blev inte mål de gångerna men tom Europas starkaste försvar den här säsongen fick plötsligt problem när man valde att anfalla på det sättet. Vi har valt att insistera med kant och inläggsspel av någon konstig anledning och vi har underlättat det för våra motståndare och gjort jobbet enkelt för dem. Det är inte speciellt konstigt att det hackar som det gör i målproduktionen, våra spelare känns vilsna och vet inte riktigt hur dem ska gå till väga längre för att avsluta ett anfall. Det leder till frustrationer och enkla svar i filmningar i hopp om att få en straff. Tata måste ha kritik för det här. Visst, vi spelar inte bra för tillfället, men när jag tänker igenom åtminstone 4 av de senaste matcherna så har vi haft åtminstone 3 bra halvlekar (andra halvleken på Camp Nou mot Atletico, andra halvleken mot Granada och andra halvleken i Cupfinalen), med ett anfallsspel som går mer centralt är jag rätt så övertygad på att vi hade varit kvar i racet i åtminstone 2 av dessa 3 titlar. Tiki-taka för att avsluta anfallen via kanterna är lönlöst. Tata förtjänar kritik, men han är långt ifrån den enda som förtjänar det. Men här förtjänar han stor kritik åtminstone från mig.
Barcelona Barca Barca
2014-04-17 11:47
ElTriplete Jag har oxå en känsla att det blir poängtapp mot Bilbao och egentligen hoppas jag på det för att få dom som är på pantburks samlarnas(styrelsen) sida att gå emot dom. Men några vita näsdukar lär vi inte se, då publiken på Camp nou består av, Asiater, svenska barn familjer, etc etc och tar bara kort och tror att allt är frid o fröjd, för dom riktiga katalanerna lägger/ har inte råd att 50-100 euro för att titta på omotiverade spelare.
Barcelona el Flaco
2014-04-17 11:44
Diar Shekha/

Även om vi skulle få in en ny president och en ny tränare finns det ändå tuffa beslut att ta när det gäller laget. Många som måste säljas men man måste framför allt ta ett snack med Messi. Hans prestationer de senaste veckorna har varit under all kritik och man måste fråga honom om han vill lämna eller om han har motivationen för att bli han var förr. Vi kan inte heller behålla spelare bara för att de råkar vara goda vänner till argentinaren.

Som läget är nu tycker jag inte man kan beskylla culés för att vara bortskämda. jag kan naturligtvis bara prata för mig själv och det som gör mig så förbannat är bristen på inställningen hos spelarna. Att kräva att laget ska vinna varje titel som står på spel vore bortskämd, men att kräva att spelarna ska springa, kriga och kämpa till sista minuten är inget som jag anser vara överdrivet eller ologiskt. Snarare tvärtom, det är det minsta man kan kräva av de.
Barcelona ElTriplete
2014-04-17 11:36
Ni som vill ha in Pep, hur tänker ni egentligen? Guardiolas fotboll är slut, iallafall i Barcelona. I Bayern har han ändå lösningar med Mandzukic på topp och ett bättre kontringsspel än oss. Förresten så är det skönt att säsongen tog slut igår. Man orkar verkligen inte mer med katastrofen vi fått se. Tror starkt på poängtapp mot Bilbao dessutom.
Jeffson
2014-04-17 11:35
Diar Shekha

Där slår du huvudet mitt på spiken. Ibland är et nödvändigt att trycka på resetknappen och köra om från början. Vi var i det läget redan för ett år sedan. Men det är fortfarande inte för sent att göra det nu. Men 2016 däremot...
Barcelona Diar Shekha
2014-04-17 11:28
El Flaco Jo jag håller med dig i det mesta. Spelare ska inte vara större än tränaren oavsett lag, det är obehagligt om allt det stämmer men å andra sidan säger det ännu mer om våran styrelse och jag skulle inte vara ett dugg förvånad. Jag tycker bara att många av oss Barca Supportrar är för bortskämda. Visst det är självklart katastrof att inte vinna några titlar men majoriteten av dessa spelare har vunnit minst en pokal per säsong sen 2009. De är också människor och det händer mycket i deras liv utanför planen, Andres Iniesta förlorade tex ett barn nyligen. Samma Iniesta som har varit magisk nästan hela våren trots det, jag hade kanske inte spelat alls om jag var i hans skor men han ställer ändå upp och gör sitt bästa för laget. Därför tycker jag att det är märkligt att spelarna får lika mycket skit som styrelsen samt att vissa vill att halva laget ska säljas bara för pokalerna uteblir. Det är inte lösningen. Det finns inget lag i världen som vinner pokaler varje år, och det är inget konstigt med det. Real Madrid har spenderat över 500M € euro sen 2009 och de har vunnit 4 pokaler, 3 av de är cup titlar tex. Sälja halva laget och köpa massa nya är inte lösningen. Det är bara titta på Real Madrid, där har vi ett perfekt exempel. Lösningen är att kasta ut styrelsen, hämta en ny president och börja om från noll. När det blir lugn & ro i klubben då kommer saker och ting bli bättre, då kommer vi slippa all dramatik som ständigt dyker upp. Det har varit ett helvete i år. Bråk med Pep Guardiola, Neymar's kontrakt, Rosell's avgång och FIFA. Allt det här har styrelsen lyckats med på mindre än en(!) säsong. Att de lyckas med det är ju helt otroligt. Och det är därför jag är lite "försiktiga" mot spelarna. Hade dessa saker inte ägt rum hade kritiken varit mycket hårdare.
Barcelona Heisenberg
2014-04-17 11:26
@Neymar11:

Precis. Tycker att Bartra gör en sjukt bra insats hela matchen. Sen att Alves fortsätter underprestera så att Bale får möjlighet att komma med fart kan ju inte Bartra klandras för - man kan inte vara snabbare än alla spelare.
Barcelona älskabarcelona
2014-04-17 11:07
Klart jag menar allvar . Ska du ha en supermålvakt till bänken med ? Finns knappt någon storlag som har bättre 2a målvakt än Pinto för att man fokuserar inte just på det ( förutom Casillas :P ) . En skada på målvakten händer inte så ofta . Sen så gjorde Pinto väl mer än ok ifrån sig ändå nu när han fick ta ansvaret ?
Neymar11
2014-04-17 11:05
SUPERBUSQUETS Han hamnar i löpduell med Bale pga att Alves är som en huvudlös kyckling. Både pique och Batra får täcka upp för Alves varje match
Barcelona SUPERBUSQUETS
2014-04-17 11:04
Marc Bartra vilken lirare, vår framtida kapten, måste lära sig att läsa spelet lite bättre. Idiotiskt att hamna i en löpduell mot bale. Men men han kommer bara växa VISCA BARTRA!
Barcelona NJ111
2014-04-17 11:00
@älskabarcelona:

Menar du allvar eller? Pinto håller inte ens superettan klass
Barcelona älskabarcelona
2014-04-17 10:57
Varför jubla åt att Pinto lämnar ? Han är ju iallafall 2:a målvakt och trots sin ålder så gör han bra ifrån sig. Sen så tror jag verkligen inte att man kan hitta en bättre person än Pinto till bänken . Han har verkligen inget emot att vara 2a målvakt och han är där och motiverar sina spelare . Hur ofta ser man liknande spelare ? Alla grinar om att vara först .
Neymar11
2014-04-17 10:56
Aja finns ändå en positiv grej att ta med sig från igår. Talangen som vi alltid trott att Batra har haft börjar visa sig nu. Killen kommer att växa med speltid och förtroende. Älskar när han börjar driva med bollen offensivt fylld av självförtroende. Verkligen en vi måste ta hand om han har det Barca hjärtat Puyol hade. Vi får ca 15 bra skottlägen utanför boxen varje match, vi avlossar ett distansskott. Endast ett skott det är helt otroligt
Barcelona Barcelonito / Lucho Enrique 21
2014-04-17 10:55
En CdR-pokal kan aldrig rädda Barcas säsong, inte Madrids heller för den delen. Lika bra att det gick åt helvete, så kan inte nån i klubben påstå att stora förändringar inte är nödvändiga. Annars hade ledningen gjort som så många ggr förr och rättfärdigat deras inkompetens med att skylla på att vi fortfarande "vinner". Nu kan inte ens många av spelarna känna sig säkra, och har Puyol lämnat för att bana väg för förändring då vill jag inte se sympatiförlängningar av kontrakt och gullande med spelare som bör lämna. Valdes hade räddat båda målen igår, 2 bättre mittbackar hade räddat situationerna innan de ens blev målchanser. Busquets, Xavi och Iniesta kan inte skylla på att Madrid är bra på kontringar närde hälften av gångerna var själva anledningen att Madrid kom fria 4 mot 3 eller 2. Man löpte helt enkelt inte färdigt, man stannade halvvägs eller sket i det helt. Messi vill inte prestera. Ge honom hans feta kontrakt som är mer än vad Ronaldo får så får ni se att han börjar springa igen. Jag tycker man ser tydligt att något är fel, och det är inte en skada. Vi behöver även en riktig 9:a. Vare sig Messi vill eller inte. Tata? En tränare som inte kan få ut det bästa ur Messi. Som inte kan få Neymar rätt in i laget. Han startar alla stormatcher med samma startelva som jag tycker är det dyraste laget, det kommersiella, inte det laget som förtjänat att spela. Fabregas och Neymar t.ex. har inte förtjänat att spela varenda jävla stormatch från start. Finns många bättre tränare än Tata, en tråkig grågubbe som springer den här värdelösa ledningens ärenden är inte vad som krävs för att komma in i matchen. Hämta någon energisk som mjölkar det sista ur våra bästa och sätter riktig prägel på laget.
Barcelona Heisenberg
2014-04-17 10:53
Sluta nu, Messi ska ingenstans! Däremot bör vi agera snabbt om bud kommer på Alves - karln har ju tappat både all kvalité och stil.
Barcelona el Flaco
2014-04-17 10:52
Diar Shekha/

Att ledningen är roten till all ondska som hänger över klubben är uppenbart, men spelarna kommer inte undan kritiken. Det verkar råda fullständig anarki både på och utanför planen, ingen disciplin och brist på vilja. När man säger att det är spelarna som bestämmer och inte Tata Martino så är det ingen diss mot tränaren. Det är inte så att Tata har gett de kommandot, det är styrelsen som valde att göra det sedan Guardiola lämnade. Det är intrycket jag har fått åtminstone.

Man kan inte låta bli att tycka lite synd om Tata. De Senaste månaderna har han sett alldeles deprimerad ut. Som en besegrad general vars trupper har gjort myteri. Sjukt vad tränarposten i FC Barcelona kan göra på en. Till och med Luis Aragonés, en hardcore tränare från den gamla skolan, pallade inte med trycket. Det säger väl ändå nåt.

Men som sagt, spelarna måste ta sitt ansvar och skulle fansen bua ut de i nästa hemmamatch så får de bara ta det som män. Så länge det inte övergår till förolämpningar som går över gränsen har jag ingenting emot det. Man måste göra det klart att missnöjet som finns har inget att göra med förlusterna i sig. det är den apatiska inställningen som spelarna visar som inte är ok.
Barcelona NJ111
2014-04-17 10:45
Messi har det senaste året gått från att vara världens bästa spelare till en medelmåtta, bara för han är en legend ska han inte vara immun för kritik.

Visst har en varit bra i ett par matcher men för det mesta usel. Tror inte bara det är pga att han tänker på VM, han har även blivit en sämre spelare sen sina skador och tror absolut inte han kommer komma tillbaka i toppen igen. I dagsläget tycker jag till och med att vi tjänar mer på att spelar utan honom.

Neymar har gjort det bra och kan ersatta honom, och nu kommer ju även Halilovic i sommar.

Är inte omöjligt att PSG eller City lägger ett storbud på Messi i sommar, jag hoppas verkligen vi accepterar
Barcelona JuanCa
2014-04-17 10:42
Jag inleder med å säga att jag aldrig mått så här dåligt, så besviken,så arg, ja kan fortsätta en evighet men då kommer jag antagligen bli bannad härifrån.
Mitt hjärta kommer alltid att slå för Barcelona men denna veckan har mitt hjärta krossats! Uttrycket "bryta ihop å komma igen" har fått en helt ny innebörd och borde ersättas i detta fallet med "dö och återuppstå". Jag trodde aldrig jag skulle behöva känna så här efter förra året då vi blev totalt krossade av Bayern. Det var för mig en självklarhet å för alla andra cules att det måste ske en renovering i klubben. Man skaffar neymar som för mig alltid varit överskattad å som skämmer ut sig med alla sina filmningar. Minst en mittback av klass måste in för att ersätta puyol å macherano. Vad gör man? Inte ett j**** skit! Man tror att en redan färdig puyol ska hålla å lita på en totalt värdelös macherano som får fortsätta är för mig en omöjlig gåta! Dani Alves på högerbacken har haft sina bästa dagar å tappar boll titt som tätt. Den enda som hållt någorlunda klass är Alba å stundtals Pique. El maestro Xavi har inte kunnats känna igen å är tyvärr också snart slut. Messi är Messi men hans attityd på senare år har verkligen varit negativ. Att jobba hem efter bolltapp är självklart men inte för honom. Det har vart så många motgångar detta året att jag själv tappat räkningen. Vi måste börja om på ny kula helt enkelt och finns det någon som kan få oss på rätt spår så stavas det Pep Guardiola, en ny ledning och NYFÖRVÄRV!!! Med dessa rader kommer jag nu gå i ide och hoppas att jag vaknar upp till en ny säsong av ett nytt FC Barcelona!
Barcelona Mido
2014-04-17 10:35
Ursäkta skriver från mobilen
Barcelona Mido
2014-04-17 10:34
Det vi behöver total renovering av klubben, Jan någon kontakta arga snickaren :p
Barcelona Blaugrana91
2014-04-17 10:32
Messidinho_10 Jaså? Är det bekräftat?
Barcelona Messidinho_10
2014-04-17 10:19
Pinto lämnar oss till sommaren. Tack gode Gud!!
Barcelona Baronen
2014-04-17 09:33
Vi pissar ju på alla våra spelare, förutom den magiska kvartetten: Busquets, Iniesta, Messi och Xavi.

Hur fan kan vi starta med Neymar till höger?! Han kostade en miljard jävla kronor. Ändå ska han bara tryckas in där han får plats.
Det är fullständigt åt helvetet.
Barcelona Barca Barca
2014-04-17 09:33
Först och främst får man helt klart gratta Real Madrid till guldet, välförtjänt och inget annat att kommentera. Sen måste jag säga att dommaren förutom offside målet på Di Maria, var helt fläckfri. Föll inte för trycket, varken för filmningarna från barcas och reals sida. Kan de vara en av dom bästa dommar insatsen på åratal i spanien ? Styrelsen ska jag inte ens gå in på, dom har monterat ner barcelona steg efter steg. Rosell som spred hat kampanj om Laporta och sa att han har kört ner ekonomin i botten stack från klubben med svansen mellan benen. Han har snackat som mycket skit att det inte är sant, om han nu har förbättrat ekonomin varför hade barcelona inte råd med en ny mittback ? Marquinhos kostade 25-30€ miljoner och skulle helt klart platsat i dagens backlinje, till slut kom PSG med ett bud på 35€ och affären var över. Att anställa Tito, vad tänkte ledningen med i det fallet ? Sen måste jag ännu en gång hacka på Cesc, vad tänkte ledningen med när dom la 35-40€ för en spelare som vi tillräckligt med spelare på, nästan så att det blev inflation på den positionen? Xavi, Iniesta, Thiago alcantara och vi hade även Keita på den positionen när Cesc värvades. Redan den silly season var vi i behov av en mittback då Abidal precis kommit tillbaka från tumör operationen, Puyol började gå sönder, Mascherano fick spela konstant som mittback när han egentligen varje gång fått spela på Busquets position gjorde det sjukt bra och vi hade absolut ingen annan riktigt mittback fullt frisk förutom Pique, vad gör vi då ? Jo köper en spelare på en position som det kryllar av spelare på, en position där vi har enorma talanger vi kan ta fram från b-laget, C-laget, D-laget, E-laget aa ni förstår den positonen är vårat signum, vi har tappat spelare som Fran Merida, Iago Falcao, Cesc i unga dagar och ändå har vi så mycket att man tyckte nästan det var bra att dom stack, Sergi Samper och Javier espinosa är grymma talanger. När Cesc väl anländer börjar vi röra om i grytan helt, vi släger Messi ut till kanten, börjar spela 3-4-3, Cesc som nån falsk mittfältare men falsk anfallare, Pep lämnar och Tito gör samma sak, gör startelvan helt mer förvirrad, Tata tar över och förvirringen blir ännu värre, vi har i alla stormatcher ställt upp med samma elva och jag själv sitter och fattar INGENTING, Cesc flyttar ut Iniesta till vänster kanten vilket gör att iniesta tappar hälften av sitt spel där, det tvingar Neymar(som köptes för 60-100€) skickas ut till en position som inte är hans, högerkanten och Messi blir någon falsk 9, Xavi och Cesc på mitten, helt ärligt hur i helvette kan man ha Xavi och Cesc på mitten ? Hur hade det sett ut om ett lag hade startat med Dzeko och Croush i anfallet ? det är samma sak fast på vårat mittfält. Skärp dig Tata!!! Ledningen suger, det vet vi, jag nämnde det ovan, men Dani alves nu kan du ta ditt pick och pack o sticka fort som fan. Var det inte Dani Alves som la upp en text med: "mitt öde, krig blod, hand i hand...." och allt det där snacket. Han påminner mig om en politiker, mycket snack lite verksta. 1-0 målet var hans bolltapp och 2-1 målet kom på hans kant när han trodde att han spelade offensiv mitt. Stick jag är trött på dig och ditt instagram/twitter/Facebook/snapchat eller vad fan du håller på med, du är ett fullvuxet barn. Ledningen är infekterat, det har smittat tränaren och även spelarna nu, känns som spelarna inte längre vill svettas för klubben dom spelar för, varför ? det vet jag inte, det ända jag vet är att klubben dom bör svettas för ger dom miljoner på bankkontot, skäms på er. Visca Barca, Visca Catalunya y Visca Cruyff
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-04-17 09:09
messiooooxavii (Barcelona) Rubrikerna kanske hade sett annorlunda ut men det förändrar inte det faktum att Barca förlorade mot Atletico och Granada och denna förlusten var nog droppen för inte bara det svenska folket, utan alla supportrar. Tror det snackas lika mycket på andra forum. Folk är trötta på att se samma omotiverade spelare spela och göra bort sig. En omotiverad Xavi är lika bra som Anders Svensson. Om inte Svensson är bättre när han är motiverad. Det jag menar är att det finns så många spelare som skulle vilja spela i Barca och skulle göra bra ifrån sig men ändå så går våra spelare på planen och beter sig som om dom spelade utanför divisionssystemet.
Neymar11
2014-04-17 08:50
Och varför ska inte spelarna klandras för denna säsong? Dom är minst lika skyldiga som ledningen, får ju se på bägge sidorna av myntet. Ledningen har förstört det mesta, men fortfarande spelarna som är på plan som visar noll vilja och det kan inte ni klandra på ledningen. Visst ingen mittback har värvats in, men om Dortmund med 8 startspelare borta kan köra över Madrid varför fan skulle inte vi kunna utan en mittback Vi snackar om spelare som är uppfostrade av klubben, just dom borde visa vilja oavsett vilka som sitter i ledningen. Dom borde veta vad det betyder att förlora mot Madrid, dom borde veta att dom är förebilder för hela La Masia Tata har jag alltid gillat och vill inte få bort honom men halva matchen var förlorad innan den började. 1; samma taktik under 3 matcher mot samma lag kommer aldrig att hålla. 2; Iniesta på en vänsterkant och neymar på högerkanten. Alla ser det förutom Tata, vi tappar våra enda hot offensivt pga att en mittfältare ska in 3: Varför får spelare som är under isen och bara förstör (Alves) fortsätta spela. Varför kan han inte göra dom självklara bytena men måste vänta Finns vissa här inne som vill ha kvar Cesc och skulle verkligen veta vad ni ser i honom. Jag personligen ser inga tecken alls på att han skulle kunna bli viktig för oss i framtiden. Lika anonym varje gång, 3 matcher har han fått spela på sin position men ändå lika dålig. Så den ursäkten köper jag inte längre
Barcelona messiooooxavii
2014-04-17 08:48
Om pinto räddat bales skott och ist neymar gjort 2-1 istället för att pricka stolpen hade rubrikerna sett helt annorlunda ut...

Det är små marginaler som avgör såna matcher,, det dras för mycket jävla analyser av folk i Sverige!

För att i Sverige vet vi ju hur fotbollskunnigt folk är.
Barcelona Smogen
2014-04-17 08:41
Läst runt lite i morse på lite olika tidningar. På Sport och framförallt bland kommentatorsfälten så verkar folk jävligt trötta på ledningen. Pratas om att tvinga till nyaval och att det behövs en rejäl förnyelse. Ryktas återigen också om att Martino och spelarna inte pratar med varandra. Verkar som att ryktet är att det är spelarna som själva valt hur dom ska spela och inte lyssnar på vad Tata vill. Kanske därför han uttalat sig och sagt "Jag är sedan länge gjord klart hur jag vill spela och tänker inte ändra på det". Jag tor att spelarna vägrar följa hans ideér och försöker spela på det sättet som dom tyckte fungerade under Pep. Bara att nu finns ingen klar ledare som får det att fungera. Hur som helst verkar folk rörande överens om att Tata kommer lämna. Såg också en kommentar där man vill få bort ledningen och Zubi med mera, där upvotes var 140 personer och downvotes var 0 personer. Folk verkar äntligen ha tröttnat, även i Katalonien! Tror vi kan förvänta oss en del vita näsdukar nästa hemmamatch....
Barcelona Krabban94
2014-04-17 08:32
Jag kan inte annat än gratulera Real Madrid till titeln, de förtjänade den helt enkelt mer en oss! Deras spelare slet hårdare på planen än våra... Finns inget att skylla på heller annat än vi har sett allt för omotiverade ut de senaste matcherna!

Om styrelsen fungerar som "tränare" i den här klubben, så vet jag inte va jag ska säga då är det kört oavsett vem som är tränare nästa säsong. Fotboll går ut på att vinna matcher som ni alla vet här, inte att vinna bollinnehav i varje match!
Annons: