/spanien/barcelona/forum/5008.aspx/spanien/barcelona/forum/5008.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona NeymarMagic
2014-04-17 14:23
Högerbacken gör en jättemiss som stöter mot Bale. Kommer inte på när jag senast såg ett så stort misstag i en match på den här nivån. I slutminut. Men han kommer säkert igen. Vamos!
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-04-17 14:16
Ni som klandrar Bartra för Bales mål, är ni helt fullkomligt (ursäkta språket) efterblivna? För det första tycker jag att Bartra gör allt korrekt i det läget. Bale petar och Bartra försöker få Bale ur balans och knuffar ut honom ur plan i en närkamp. Walesaren är dock inte Neymar och står kvar och krigar om bollen. Som alla fotbollskunniga redan vet är Bale kanske värre än Ronaldo i sådana löplägen. Ingen annan back i vår trupp skulle gjort något annat, inte ens Puyol! Det var helt enkelt för sent och riskabelt för att chansa med en glidtackling som med all chans skulle missa honom eller resultera i rött. Skulden ska läggas på Dani Alves och Messi. Tittar ni på målet igen, ser ni att Messi som vanligt joggar nonchalant bredvid Isco när han hur enkelt som helst kan stoppa honom från att passa Bale. Dani Alves... ja, vad ska man säga. Försvarsspelet från honom har varit bedrövligt och jag hatar när han ska leka Ronaldinho när han vet att det finns spelare bakom och framför som är redo att hugga till. Att lägga skulden på Bartra för att han inte är ett fysiskt monster som Bale är det löjligaste jag hört. Dessutom var han vår bästa spelare på plan tillsammans med Jordi Alba. Det var mer än rätt att han också fick göra vårt enda mål och när han kysste klubbmärket rös jag i hela kroppen. Tårarna vid bytet och avblåsningen visar vilket hjärta den grabben besitter. Att påstå att han inte kan bli en världsback är bara bisarrt. Få trodde på Puyol och få trodde på Bartra. Båda är fighters och deras hjärta pumpar blårött blod. Den ena blev den bästa backen i Barcas historia och den andre har potentialen att bli en av dem också. Visca el Barca y Marc Bartra!
Barcelona LennyRomario
2014-04-17 14:13
Superbusquets. Du sköter ju argumentationen åt mig. Som du säger, Masken är ju ganska kass. Och ÄNDÅ så väljer Tata Masken 99/100 gånger före Bartra. Så stor talang tycker Tata alltså att Bartra är. Så vem är du att döma Bartra att vara en större talang än tränaren?
Barcelona SUPERBUSQUETS
2014-04-17 14:09
vi får ta denna diskussion igen om två tre år ! bara meningslöst att tjafsa om det här nu! ja vet inte du kanske tycker att Mascherano är bättre ? där pratar vi brister!
Barcelona LennyRomario
2014-04-17 13:59
@SUPERBUSQUETS:
"Vilka är vi att döma Batra? Vilka är vi att döma genom TV och datorn?" Vi är väl fans? Om det inte vore vårt "jobb" att döma så hade vi väl lika bra kunna slå igen och lägga ned forumet med en gång? Det är väl en stor del av tjusningen som fan att tro att man vet bättre än tränaren? Och varför skulle det vara mer rätt att bedöma att någon är en jättetalang genom TV:n än att bedöma att han inte är en jättetalang genom samma medium? Och här är det snarare du som tror du vet bättre än tränaren, för vi vet ju alla att hade Pique varit frisk så hade inte Bartra fått spela många sekunder. Han är ju enda alternativet som finns kvar! Att Bartra får spela säger mer om bristen på alternativ än hans talang. Edit: Jag håller i stort med Júnior. Bartra är en rotationsspelare. No more, no less. Ingen jättetalang, ingen framtida kapten. En rotationsspelare. Det räcker så.
Barcelona Júnior - La Masia no es toca
2014-04-17 13:56
Qwerty Vad kräver du utav Bartra? Jag vet inte om du ännu har insett det men Bartra är endast en rotationsspelare, inte en startspelare. Han är snarare en tillgång till laget än en börda. Förutom hans inställning och hjärta, vilket många spelare i dagens trupp saknar, så besitter han kapaciteten till vara kvar i detta laget, även nästa säsong.
Barcelona Migueli
2014-04-17 13:51
Qwerty Varför ska han säljas? På grund av en misslyckad löpduell med en utav dem snabbaste spelarna på jorden när han precis återhämtat sig ifrån en lårskada Tror du det är enkelt att hänga med Bale? Såg du inte att han drog till baksida lår under löpduellen? Är det ens hans fel att han hamnade i den positionen? Har inte resten utav försvaret ett ansvar främst Dani Alves eftersom anfallet började vid hans kant? Men vart var han och resten av backlinjen. Hur kan du ens kalla dig själv för cule när du vill att vi ska sälja en spelare på grund av ett litet misstag som inte ens var hans fel? Jag blir så trött på alla som vill sälja spelare hit och dit efter små misstag.
QWERTY
2014-04-17 13:46
Vilken jävla komedi från Bartra-sympatisörer på Les Rambles :D

Så brukar det låta när man försvarar dåliga spelare. "Han är kanske inte har snabbheten eller någon vidare närkampsspelare, men man måste även ta med andra saker i beräkningarna, e.g. hans skosnören är fina, han har fin hållning, hans sidledspassningar är precisa."

Känns jävligt desperat när ni ska försvara honom genom att påstå att han har endast hjärta, förvisso inget fel med det men man måste ha klass...
Barcelona Tiki-Taka
2014-04-17 13:46
Gårdagens förlust är tränarens fel. Att han gång på gång spelar med Fabregas istället för antingen pedro/Alexis är ett mysterium för mig. Varje gång han har ställt upp med Fabregas, har han ändå bytts ut mot pedro eller Alexis. Så varför spela på något som inte fungerar och som ändå kommer att åtgärdas i andra halvlek. Tata måste bort, hans uppställningar dem senaste tre matcherna har resulterar i förlust, på grund av att han har spelar med sopan cesc. Med en pedro från start igår hade cupen vunnits !!!
Barcelona Barieta
2014-04-17 13:39
Bartra was the player who recovered most balls (12) in the Spanish Cup final yesterday. Real Madrid's Pepe recovered 11. [via elpais]

Konstigt att vissa inte har tron på Bartra, får han bara spela mer så kommer han bli riktigt stabil
Barcelona SUPERBUSQUETS
2014-04-17 13:37
LennyRomario

Vilka är vi att döma Bartra, vilka är vi att döma honom genom tv¨n eller datorn. just nu är det väldigt många som tror och hoppas på honom. Vad vet vi hur mkt han tränar på träningarna hur mkt han utvecklas! ´JAG är den som tror sjukt mkt på den killen det va längesedan vi fick se en sån här talang från La Masia som verkar ha hjärtat på rätt plats! motivation slår klass. är det något den killen verkar ha är det motivation viljan att Kämpa, att aldrig ge sig! visst han är ung han kommer lära sig med åren ingen föddes självlärd :D IN BARTRA I TRUST!
QWERTY
2014-04-17 13:33
Ride_The_Big_One(6) Huruvida om jag skapar (mitt första) konto på SF är tämligen irrelevant i debatten och således något som du kan ta via PM... Ärligt talat så hade jag några förhoppningar om att vår Bartra verkligen var redo för att spela på den allra högsta nivån i en klubb som har ambitioner att vara på framkanten under samtliga fronter (vanligtvis). Duellen med walesaren fick mig att komma till insikt om att han (hur ont det gör än att säga detta) INTE FAN håller måttet och bör säljas omgående! Jag står för åsikten skall det sägas
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-04-17 13:29
@QWERTY:

Så första posten sen du skapa kontot ska alltså vara att smutskasta en 23 åring?
Barcelona MessiyoyO 10
2014-04-17 13:27
När våra mittbackar inte vet hur de ska läsa av en situation där man ska falla istället för att rusa in i en kamp mot en dubbelt så snabb motståndare, ja då kommer man släppa in ett par bollar. Både Maschernao och Bartra gör det misstaget. När vi spelar som vi gör, med hög backlinje och få gubbar kvar på vår planhalva, så måste man utvärdera situationerna mycket bättre, speciellt mot lag som kontrar hela matchen. Real får två uffiga mål. Bollen rullar knappt över mållinjen.

Neymar missar återigen och det kostar oss en förlängning. Han är en sån spelare som behöver 10 frilägen för att göra 1 mål. Det verkar så om man ser till hela säsongen. Väldigt ineffektiv. Sen förstår jag inte varför man inte skjuter ett jävla skott när man står och rullar boll utanför Reals straffområde i 90 minuter. SKJUT!!! Xavi som älskar att ta frisparkar och hörnor, varför skjuter du inte när du får ett skottläge. Varför skjuter inte Messi?
QWERTY
2014-04-17 13:25
Helt jävla sjukt över att en populistiskt åsikt som att Grande Alves bör säljas illa kvickt, är någon spelare som man skall kasta skit på så är det vår medelmåtta Bartra!!!!!!
Barcelona Baronen
2014-04-17 13:09
Är så jävla förbannad.

Dani Alves gör mig så in i helvete förbannad. Han är så dålig att det är ofattbart. Att det finns folk här inne som försvarar honom, jag förstår er inte.

Han tappar ju boll tammejfan jämt. Stannar upp och ska göra sina sega dribblingar och blir av med bollen. Det, eller värdelösa inlägg.
Messi är den enda spelare han vill passa också.

Nej, fy fan. Dani Alves stjälper oss.
Neymar11
2014-04-17 13:08
LennyRomario Den åsikten för du stå för men jag håller helt enkelt inte med. Jag tror att med speltid och en Alves bortkickad till slummen i Brasilien så kommer du få se när han växer med rollen Du får ju inte glömma att han från ingenstans tvingas spela stormatcher, + igår var han "tillbaka" efter skada. Han visar hjärta och vilja där är rätt riktning, talangen kommer du få se. Men personligen tror att han skulle kunna lösa högerbacks platsen galant (göra en puyol) sen när han har mer erfarenheter och självförtroende flytta in honom som mittback. Hade löst vårt problem på högersidan....
Barcelona LennyRomario
2014-04-17 13:06
Neymar 11. Och nej, jag vill inte komma till att han ska spela i landslaget. Bartra ska absolut inte spela i landslaget. Han ska inte ens spela i Barcelona särskilt mycket, om Barcelona bara kunde se till att värva någon mittback. Och jag tycker inte att Bartra var dålig igår. Det jag vänder mig emot är, "Fantastiskt. Vilket hjärta. Kommande storspelare. Lagkapten". Det finns absolut ingenting som tyder på det.
Barcelona LennyRomario
2014-04-17 13:02
Neymar. Ja, det är fan frågan alltså. Han gjorde debut i landslaget 00 och det fick jag till 22. Hur fan kunde jag i få debuten Barca till 20 då? Tillbaka till skolbänken för mig! Även om vi i den bästa av världar kan tänka att han debutera 99, och då var han ju 21 ;) Faktum kvarstår dock - trots att min matte är sisådär är Bartra ingen kommande storback.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-04-17 13:00
@One_LionelMessi:

Problemet är att Alves när han väl kommer fram har han inget spel, Alba kombinerar oftast sitt spel med Iniesta eller någon i klassisk väggspel som oftast leder fram till något. Alves löper och löper och kastar ibland in inlägg utan adress och ibland gör han smarta löpningar där det blir avslut här och där men generellt sätt verkar det inte finnas någon tanke.

Alves behöver Messi på högerkanten för att etablera ett spel.
Neymar11
2014-04-17 12:59
LennyRomario (Barcelona) 2014-04-17 12:32 Neymar11 Men även Barca bygger kanske sitt försvar kring mittbackar? Eller nej, det gör de ju uppenbarligen inte. Men det borde de prova. Och då är inte Bartra mannen att starta med. Puyol har ju spelat i landslaget sen han var 22, även om han var högerback dom första åren. Så någon var det nog som tyckte han var en talang. Han måste ha fått speltid i klubblaget för att spela i landslaget eller hur? Plus Spanien var mediokra då och puyol spelade högerback Så vart ville du komma till? Att Batra ska spela för spanska landslaget som är det bästa landslag genom alla tider, bänka pique-ramos?
Jeffson
Tänk att man kan tycka att det är värt pengarna att ta ledigt från jobbet, köpa en flygbiljett till Barcelona, ta in på hotell och köpa en matchbiljett för att vifta med en vit näsduk.

Fascinerande hur mycket fotbollen påverkar en egentligen. All form av logiskt tänkande har ofta en tendens att försvinna. Och jag älskar det!
Barcelona Vampíro
Jag håller med LennyRomario angående Bartra, visserligen visade han mycket hjärta och gjorde sitt bästa trots att han var halvskadad. Men jag tycker inte han har visat något speciellt i år. Vi har blivit vana med sånt usel försvarsspel så när Bartra gör en lyckad brytning hemma mot Celta så hyllas han till skyarna, vi vill så gärna att han ska bli vår näste Puyol men sanningen är att han är ganska begränsad.

Han är som sagt 23 år nu, det är ingen junior längre men trots det är han fortfarande valpig och fysiskt ganska svag. Titta bara hur David Villa kunde trycka bort honom utan problem. Han kommer utvecklas i framtiden men jag har aldrig sett honom som en framtida försvarsgeneral, han kan mycket väl vara en duglig rotationsspelare i backlinjen men jag tror inte på mycket mer. Tyvärr.
Barcelona påfågeln
2014-04-17 12:58
LennyRomario (Barcelona) Bartra gör ju en bra match igår, endast ett "misstag" när han skulle vara snabbare än Bale på en 70 meters löpning. Och dessutom går sönder i samma situation.
Barcelona NeymarMagic
2014-04-17 12:58
Trist med förlusten igår. Jättemiss av högerbacken som stöter bort sig.
Tycker annars Barca var bättre. Niva skriver Barcas era är över. Köper jag inte. In med Neymar centralt. Där finns framtiden. Vamos!
Neymar11
2014-04-17 12:56
LennyRomario Frågan är hur kan du inte få det till 22? Född 78 och spelade 99/00
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-17 12:52
Avd Tata

Kalla mig en romantiker men jag gillar verkligen Tata, hans första halvår kändes verkligen som en frisk fläkt och han utstrålade pondus och lugn. Hans taktiker i svåra matcher var det som var avgörande första halvan då många av våra spelare var ur form även då (Neymar, Iniesta mm).

Men, nu när allt annat än en revolution går att utesluta så (logiskt tänk) så brukar ju tränaren vara först med att ryka men fan va orättvist mot Tata, för precis som många här så känner jag att det inte alls är han som får dra i trådarna. Personligen så hoppas jag att han stannar kvar med oss, att en ny president talar om för honom att man tror på hans idé och att han får fria tyglar. Men det hela lär väl sluta med att han tröttnar (förståeligt) och att Bartomeu anställer typ L Enrique eller villas Boas
Barcelona Diar Shekha
2014-04-17 12:50
Gabriel. Iniesta har varit magisk under våren. Men han har inte heller gjort så mycket på sistone. Varken varit bättre eller sämre än Messi. Min poäng är att det är inte bara Messi som är ansvarig, han har 10 spelare till på banan.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-17 12:45
Avd Bartra.

Med tanke på att detta är Bartras första säsong där han får speltid och nu dessutom fått slängas in i hetluften med slöa spelare så tycker jag han gjort det helt okej. Vifta inte heller bort det faktum att mittback i Barca är bland det svåraste som finns och ingen mittback i världen kommer att kunna vara 100% i sina uppgifter här, det har inget med spelaren att göra utan med spelsättet, Its a barca thing.

Målet ska han inte klandras för heller, han gör det bra som trycker bort Bale men sen har ju Bale redan fått upp farten och den sprinterlöparen som han är tar vara på den ytan. Sen att bollen skruvar sig åt Bales håll och bort från Bartra kan antingen vara tur eller skickligt av Bale, sak samma, vår gode Marc hade inte detaljerna på sin sida och man såg hur bedrövad han blev av målet.

Men, en ensam mittback på vår högra sida på över halva plan händer bara hos oss, som sagt - Its a barca thing.
Barcelona LennyRomario
2014-04-17 12:44
Jag har aldrig skyllt på Bartra. Jag säger att det inte är en kommande storback, det är något annat det.

Jag orkar inte ens länka åt dig, ska du slänga ur dig siffror om ditt och datt så får du googla först eller nåt.
Puyol spelade 24 matcher i ligan 99-00. Han är född 78. Får du det till 22 så..... ja, då var han väl 22.
Annons: