/spanien/barcelona/forum/5007.aspx/spanien/barcelona/forum/5007.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Rivaldo Ferreira
2014-04-20 16:55
Sanchez och Song borde stanna.
Men om vi ska återuppbygga Barca 08-11 så måste vi sälja spelare som presterat bra förr eller lirar bra hälften av matcherna vi har.
Alves har presterat bra dessa år. Nu är han 30. Vi har Alba som är högt uppe och då måste vi ha en ytter back som går upp och springer tillbaka när vi behöver han. Sanchez har gjort bra dem gånger han spelat. Han kan vara för osjälvisk. När han är en mot en ibland så spelar han tillbaka till Messi eller Neymar.
Song är en bra back up för den unga Busquets och det jag sett är att Song är fel fri. Det är ej så logiskt att sälja honom
Neymar11
2014-04-20 16:53
NoGo™ Hur fan kan det bli så i en klubb som Barcelona, att fansen (med all rätt) vill bli av med ca 10 spelare. Helt sjukt vilka mediokra spelare vi har, och spelare som används på fel positioner. Det har blivit som en cirkus därnere med zubi som sportchef. Det värsta är att spelare som bojan, Cuenca osv kommer vara kvar tills kontrakten går ut då ingen klubb vill ha dom och dom tjänar tillräckligt bra för att kunna ruttna men ändå leva som kungar
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona NoGo™
2014-04-20 16:49
@Neymar11 Håller med! Hade jag fått bestämma hade även Alexis och Mascherano rykt. Mascherano kan stanna om man använder han som defensiv mittfältare o inte som back annars bort! Lägg till J2S, Roberto, Oier, Bojan. Om vi nu får får värva/ sälja spelare i sommar dvs..
Barcelona LeoMessi
2014-04-20 16:48
koeman92 (Barcelona) Även om Zubi nu faktiskt skulle orka göra allt det där så är det fortfarande osäkert att vi får värva. Och allt det där kommer att kosta över en miljard men man hoppas också att man får in lite slantar för alla spelare man säljer.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-04-20 16:48
Kul att folk hellre vill ha bort Alexis, Mascherano och Messi än Tello/Roberto, eller who am i kidding, det är ju trots allt marca ;)
Neymar11
2014-04-20 16:46
NoGo™ Dom 5 överst på listan kan jag tänka mig att bli av med. Och med det lär vi få in en hel del pengar på
Barcelona NoGo™
2014-04-20 16:44
@Neymar11

Haha precis.. Håller med att Alves ska bort dock, mitt tålamod med han är slut nu! Blir förbannad varje gång ja ser han på plan nuförtiden.
Neymar11
2014-04-20 16:42
NoGo™ Tänkte först varför fick Messi så mycket så såg jag att det var marca
Barcelona NoGo™
2014-04-20 16:40
140k voted in Marca poll, who should be sold from Barça?
80% Song
75%Afellay
71% Cuenca
68% #Alves
50% Cesc
Masche 48%
Alexis 47%
34% Messi
Länktips: @BrazilStats
Barcelona koeman92
2014-04-20 16:37
LeoMessi

Tja, Enligt Bartomeu ska man i sommar värva minst 6 spelare(2 målvakter, 2 mittbackar, 1 mittfältare, 1 centerforward samt eventuellt en högerback), varav 4 ska vara ordinarie.. Även en ny tränare ska in. Dock är det ju Zubi som ska leda detta "projekt", så det är då lika bra att säga hejdå till titlar nästa år..
Barcelona Gabriel
2014-04-20 16:33
koeman92

Det jag gillar med Pogba är att han är så komplett, han besitter i princip allt. Styrka, teknik, framspelningar - han kanske inte är en spelfördelare in the traditional sense men jag är sjukt sugen på en 4-2-3-1 uppställning där planen isf hade varit att ha Pogba bredvid Busi.

Veratti tycker jag är överskattad och Gundugan kritade nyss på ett nytt kontrakt. Oliver Torres är annars en perfekt spelare med hur mycket talang och potential som helst om det är en arvtagare till Xavi du är ute efter.
Barcelona LeoMessi
2014-04-20 16:30
Ersätta*
Barcelona LeoMessi
2014-04-20 16:30
koeman92 (Barcelona) Tycker verkligen inte att Deulofeu är redo för en startplats än. Nu kommer det rykten om att allt och alla ska säljas men inga konkreta rykten om vilka som ska ersättas.
Barcelona -SAMI-
2014-04-20 16:27
Någon mer än mig som vill ha tillbaka Ronaldinho? Det hade varit helt sjuuuukt!
Barcelona koeman92
2014-04-20 16:27
LeoMessi

Förmodligen Deulofeu

@Barcastuff Man City and Man United are monitoring the situation of Pedro (26) who might leave this summer. Bayern could also be interested. [dailystar]
Barcelona LeoMessi
2014-04-20 16:24
Vem hade dom tänkt ska ersätta Alexis? Tello eller? Så länge dom inte köper en ytter i minst samma klass så förstå jag inte varför han ska säljas.
Barcelona -SAMI-
2014-04-20 16:22
Aha ok då förstår jag. En spelare som skulle få liv i Messi är aguero.
Barcelona NoGo™
2014-04-20 16:21
@koeman92

Då kanske de skrev fel då elr nått hehe.
Barcelona koeman92
2014-04-20 16:17
@NoGo™:

Jag kopierade inlägget från Barcastuff i Facebook.
Barcelona koeman92
2014-04-20 16:16
Gabriel Av vad jag sett är Pogba mer en Yaya Toure -typ. Jag menar att han inte besitter samma spelintelligens som till exempelvis Xavi och Iniesta, och eftersom Cesc inte direkt bidrar med mycket mer än några assister här och där så tycker jag att vi åka köpa en mittfältare som har en spelintelligens och spelstil som är lite mer lik Xavis när han är som bäst,en playmaker, såsom till exempel Gündogan eller Veratti. Alexis plus €20 miljoner hade varit en guldaffär för oss, men Juve lär tyvärr kräva mer än så. Minst 25-30 miljoner. Läste på sport för ett tag sen att han skulle kosta minst €50 milj.
Barcelona LeoMessi
2014-04-20 16:15
Neymar11 (Barcelona) Haha ja du, inga tydligen haha:P
Barcelona NoGo™
2014-04-20 16:15
@-SAMI-:

Bartra stod inte med inte original tweten.
Barcelona -SAMI-
2014-04-20 16:14
Bartra med? De trodde jag inte.
Barcelona koeman92
2014-04-20 16:11
Barcelona have decided to sell Alves, Song, Bartra, Alexis and Tello this summer. Oier, Dos Santos, Afellay and Cuenca will also leave. [elesportiu]
Barcelona Heywood Jablome - Andrés
2014-04-20 16:06
Den enda klausulen i Fabregas kontrakt är den som säger att om någon annan klubb vill köpa honom och Barcelona är villiga att sälja - har Arsenal möjlighet att matcha budet och har förtur.

Har väldigt svårt att tro att Barcelona skulle skriva in en klausul som säger att Arsenal får 50 % av hans transferövergång om Barcelona säljer honom.
Barcelona Gabriel
2014-04-20 16:03
Koeman92 Besitter inte Pogba en stor spelintelligens? Jo, det gör han. Du har nog inte sett så mycket av Pogba eller? Hade du tyckt att ett både mellan Vidal och Alexis plus 20M€ hade varit ok?
Barcelona koeman92
2014-04-20 15:58
Gabriel

Pogba alltså.. Han besitter väl inte en så hög spelintelligens? Plus att både han och Vidal lär kosta ungefär lika mycket (ca €50 milj). Dock är ju Juventus ute efter Alexis som står högst på deras lista till sommaren så det borde absolut underlätta en transfer av Vidal som Juve sagt att de skulle tänka sig släppa för rätt pris.
Neymar11
2014-04-20 15:57
koeman92 Gäller inte den dealen bara om vi säljer till någon engelsk klubb? Och vad jag har fått för mig så gällde dealen bara dom första 2 åren. Kan omöjligt tänka mig att man kan göra ett sånt kontrakt för hur länge som helst. Och det måste finnas kryphål, t ex om vi förnyar Cesc kontrakt så måste den där överenskommelsen brytas kan man tycka
Barcelona koeman92
2014-04-20 15:53
LeoMessi

För det var det Resell lovade när han ställde upp i valet 2010, att ta tillbaka Cesc, den förlorade sonen, vilket var en anledning till att många röstade på honom. Då kände hans sig såklart tvungen att ta till alla medel för att få hit honom för att "stärka" sitt rykte, även om det betydde att göra en skitdeal.
Neymar11
2014-04-20 15:52
LeoMessi Haha hade vart perfekt dock ett problem vem vill ha bojan? Haha
Annons: