/spanien/barcelona/forum/4998.aspx/spanien/barcelona/forum/4998.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Leo y Cesc
2014-04-17 00:21
Backis Carvajal? Seriöst det var fan det pinsammaste jag läst här inne någonsin haha. Han kan du jämföra med högerbackar som Arbeloa och Juanfran. Alves blir man förbannad på när man ser hans inlägg, men bortsett från det så sköter han sig bra. Man ser att Alves börjar komma till åren men glöm aldrig vad denna kille gjort för Barca. Jag har alltid sagt: Den dagen Alves lämnar så kommer vi förlora halva Barcas prestation. Alves bästa år var när han och Messi lirade ihop. Idag så finns inte det spelet längre mellan dessa. Mycket av vårat spel senaste tiden har tyvärr mycket att göra med att Messi underpresterat. Vore bra att bänka han. När Messi kommer tillbaka och frispelar Pedro, Alexis och Neymar så halkar dom alla och snubblar, när Messi var skadad så gick laget som tåget och målen gjordes när lägen gavs. Mycket som inte stämmer idag.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Gio Style
Ride_The_Big_One(6)
Menar t.ex. folk som vill sälja Messi.
Messi är i en spelmässig och kanske t.om en psykologisk svacka.
Han har spelat nästan hela sitt liv i Barcelona.

Legendarer ska inte kastas ut genom fönstret.
Xavi är inte det han varit men kan likväl behållas som rotationsspelare då han är allt annat än usel.

Jag vill att mitt Barcelona ska ta hand om sina spelare, inte behandla dem likt Real gjort med Casillas och Raul.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
@Rambla~:

Häver dem inte straffet och Fifa väljer just oss som ett exempel för något som andra klubbar varit skyldiga till är det inget mer än århundradets skandal inom orättvisa!

Kalla mig naiv, straffet kommer att hävas vi ska inte straffas ensamma för något som andra också gjort sig skyldiga till gällande av unga spelare.
Barcelona Diar Shekha
2014-04-17 00:20
El Flaco Men Zubi jobbar ju hårt, det gjorde inte Gaaspart. :P
Barcelona Rambla~
2014-04-17 00:20
Jag vill inte klandra Tata Martino för hur situationen ser ut i klubben. Det är knappast hans fel. Han har gjort så gott han kunnat med de medel han haft tillgång till, och det är fan inte mycket nu på slutet. Ett tag under hösten rullade allt på fint, men sen hände det att vi blev allt för effektiva och gjorde mål på våra chanser men råkade förlora bollinnehavet. Direkt började journalister och gamla barcarävar att gny och beklaga sig.

Varsågoda, nu har ni fått som ni ville! Skyll er själva!
Barcelona el Flaco
2014-04-17 00:18
Man vet att det är ett dåligt tecken när en president i Barça börjar nämnas i samma mening som Joan Gaspart. Denne satte ribban högt för den som ville aspirera åt titeln som den sämste Barçapresidenten genom tiderna men det känns som att Rosell/Barto har gjort sitt bästa för att försöka överträffa Gaspart i antal fails.
Barcelona Migueli
2014-04-17 00:18
@Gabriel:
Jo det är sant. Gaspart hade inte lika mycket att jobba med som Rosell. Om man tänker på det viset så är nog Rosell värst. I alla fall som person. Jag har inte super koll på alla presidenter som satt innan Lluis Nunez men ingen av dem var säkerligen nog lika vidrig och dålig som Rosell.
Barcelona Bàckis
2014-04-17 00:17
Plaza-Catalunya Absolut. Men det är inte formen som sviktar, det än intresset och respekten emot fansen och klubben. Och det är fan så mycket värre.
2014-04-17 00:17
@Gio Style:

Vet inte vem du syftar på men vi kan inte spela med någon som sett sina bästa dagar och som inte håller längre.
Barcelona Plaza_Catalunya
2014-04-17 00:16
Ni tror inte Messis sviktande form beror på det lilla evenemanget som är i Sydamerika i sommar?
Barcelona Rambla~
Ride_The_Big_One(6)

Om vi inte får värva då?

Fatta hur jävla bra Barca var CL-finalen 2011. Hur kan man lyckas med konststycket att födärva laget totalt på 3 år? Den frågan skulle jag vilja ställa till Rosell och Bartro. Varför inser man inte att för att fortsätta vara på topp så måste man hela tiden förbättra laget och hålla det hungrigt. Istället har de kört vidare på exakt samma spelare och bara gått ner sig mer och mer för varje säsong. Obegripligt!
Barcelona Bàckis
Martino: "My future with the team?, I think that everything has changed after the defeats." -Viva Barca
Barcelona Gio Style
2014-04-17 00:15
@el Flaco:

Det har jag inte påstått, det var snarare så att jag höll med dig om att man inte skulle casha på Messi.
Barcelona basaric - "el guaje"
2014-04-17 00:15
Det är lätt att ta rätt beslut när man vinner titlar, men Barcelonas ledning lyckades inte med det. Nu är det tio gånger svårare.
Barcelona el Flaco
2014-04-17 00:14
Gio style/

När har jag sagt att jag vill "sälja ikoner till vänster och höger"?
Barcelona Vampíro
2014-04-17 00:12
Rambla~

Vi har blivit som Milan för ett par år sen. Ett kompisgäng som lever på gamla meriter. God forbid att någon skulle våga ändra på saker och ting, så länge spelarna trivs i klubben så är ledningen nöjda. Vi har ju trots allt mest twitterföljare i Indonesien.

Den här välgörenhetsmentaliteten är vårt fall, vi kommer inte se någon stor utrensning så länge den här ledningen är kvar. De har varken kompetens, vilja eller bollar för det. Tyvärr men spelare som Piqué, Cesc osv lever mycket på att de är sköna snubbar som är populära bland spelarna. I alla andra toppklubbar kan man bänka och sälja spelare men inte i Barca. Vi har våran hierarki, så är det bara. Tränaren har ingen makt, därför lär vi se Zubis bästa polare Valverde som coach nästa år för inte fan vill tränare som Klopp, Pep och Tata jobba under de här skämt omständigheterna. 2016 jag väntar på dig.
Barcelona Gio Style
2014-04-17 00:12
El Flaco
Det är bara i Barcelona man vill sälja ikoner till vänster och höger efter en HALV dålig säsong.
På det sättet är de flesta Barcafans mil efter andra lags fans.
Jag avundas det Milan gjorde med Maldini, det Roma gjort med Totti osv. De stöttar sina legendarer i med och motgång, jag avundas kärleken fansen känner för sina ikoner.

Här på Les Rambles bajsar vi fullständigt på våra lojala spelare vid minsta motgång.
Barcelona Gabriel
2014-04-17 00:11
Gaspart var bättre än Rosell. Joan må ha varit en katastrof men han älskade klubben och ville alltid väl, och när han insåg att han inte var rätt man för jobbet tog han självmant sitt pick pack och lämnade - för klubbens bästa. Rosell hade aldrig gjort det. Han lämnar så fort skandaler börjar rulla fram från höger och vänster. En riktigt skurk är vad han är. Hat är ett starkt ord men jag hatar Rosell. Han har förstört allt jag älskade med klubben, plus att han har lyckats fucka ett lag som var det bästa i världen när han tog över.
Spelare jag inte tror har en framtid eller som sedan tidigare lämnar:
Song
Xavi
Alves
Pinto
Valdes

Spelartyper jag vill få in samt som vi mer eller mindre sägs ha gjort klart med:
Stegen målvakt
2 mittbackar av rang
en mittfälts terrier ala Vidal
En striker lik Lewandowski/Mandzukic rörlig men stark overall spelare
Högerback fort som fan Coleman i Everton? azpilicueta?

En tränare med bollar Martinez/Klopp
Variera spelet men även lägga till en dimension som är att ställa om och utnjytta våra snabba kantspelare, har vi inte spelare som klarar av det så hämtar vi in spelare som klarar av det spelet punkt slut!
Barcelona Migueli
@Ride_The_Big_One(6):

Jo men det är fortfarande svårt att hitta världsklass ytterbackar nuförtiden. Förutom dem 3 du nämnde och Alves så finns det inte så mycket att välja på till höger.
Barcelona FC Barcelona #10
@II Barça II:

Dessutom en förlust i vardera tävling där man hade chans på titeln.
Mardrömsvecka indeed, 9/4 - 16/4..
Barcelona Rambla~
2014-04-17 00:10
"Men det var framförallt Ancelottis fantastiska taktik som ledde till hans första seger mot Barcelona som Real Madrids tränare."

Haha, jag vill bara gråta åt den slutledningsförmågan. Ancelottis fantastiska taktik? Jo tjena. :P
Barcelona Bàckis
2014-04-17 00:10
Fabregas kommer aldrig bli den spelare vi hoppades på så länge vi inte spelar honom på rätt och samma position över en längre period. Och ja, det skulle i så fall vara på Xavis bekostnad, och så länge Xavi vill spela kommer det aldrig att ske.
Barcelona Migueli
2014-04-17 00:08
@VizzlA-"Tots Units Fem Força":
Den titeln får ändå gå till Joan Gaspart. Men Barca som klubb var mycket större och ett bättre lag när Rosell tog över och ändå har han lyckats med att förstöra en del utav det som Laporta byggde upp. Samtidigt så har han skämt ut klubben med tröjreklam och alla skandaler som hänt. Vi måste verkligen få bort den här juntan.
Barcelona Gabriel
2014-04-17 00:07
Haha, Messi och Fabregas flickvänner är bffs då går det ju inte att sälja Fabregas, det förstår ni ju själva. Messi hade gått in till huvudkontoret med Antonella och krävt att Fabregas ska stanna. Vem ska Antonella annars ha att gå och shoppa med om Fabregas o hans tjej försvinner. Nej, det går inte för sig. Förstå.
Barcelona el Flaco
Rambla/

Hur dålig Messi än må varit så är jag faktiskt emot en försäljning av honom, åtminstone med den här ledningen. Om vi lägger transferförbudet åt sidan då det inte är helt klart hur det blir med det tvivlar jag starkt på att dessa inkompetenta individer hade varit kapabla att investera de pengarna man hade fått för argentinaren på rätt sätt. Kolla bara på Gaspart, han slängde bort summan som vi fick för Figo nästan omgående. Så länge pengarna hamnar i händerna på människor som inte vet vad man ska göra av med de spelar det ingen roll.
@Vampíro:

Coleman i Everton
Azpilicueta i Chelsea
Lahm Bayern

Behöver du fler?
Barcelona Bàckis
Leo y Cesc

Om du såg matchen ikväll såg du åtminstone en av kandidaterna, Carvajal.
Barcelona II Barça II
2014-04-17 00:06
När var det sist vi förlorade tre matcher i rad? Någon som vet det?
Barcelona Gonzalez_Barca
2014-04-17 00:06
Roten till det onda.
Annons: