/spanien/barcelona/forum/4997.aspx/spanien/barcelona/forum/4997.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-21 21:22
@Blaugrana91:
För det första, kan förtydliga för dig att det redan är 5 värvningar jag förespråkar, målvakt, 2a målvakt, 2 mittbackar och 1 högerback. lägg därtill deulo och rafinha som kommer på lån, denis suarez som lovats a-lagskontrakt och adama som många inkl undertecknad önskar se i truppen. Alla dessa är egentligen måste-värv, men hur sannonlikt är det att de kommer ske? inte särskilt hög om du jämför med transfer ban plus vår inkompetenta ledning som inte lyckats fixa 1 back på 4 år, ska helt plötsligt värva in 10 nya? Det är bortom min förståelse hur man kan som sportchef eller värvningskomitté lyckats undvika kritik för det enda jobb man har i princip. Med Zubi i spetsen har vi fått jack shit, det är Sanllehi som gjort allt ändå. Det här är den ormigaste ledningen vi haft på länge där man ljuger för utomstående om allt från värvningar och kontrakt till ekonomi. Men borde man vara förvånad när ledaren för denna junta var samma person som högg sin vän i ryggen och i princip försökt smutskasta och förstöra allt som denne byggde upp? Nu har bartomeu lovat oss en massa skit, men han har som sagt vart högst delaktig i allt skit som hänt oss senaste åren. Allt som går att sälja med Barca har sålts, (deras Facebook sida försöker i princip merförsälja produkter i varannat inlägg)och man har trots det inte lyckats värva. Och sedan, hur jävla smart är det att säga vi har 1,5 miljarder att spendera på transfers?? Dom ber ju förfan om att bli rånade. Om inte det är rent skitsnack förstås, ett desperat försök att blidka fansen och ge sken av att man anstränger sig, när man i själva verket redan fått avslag från Fifa. Ursäkta om inlägget bytte ämne, haha, blev riktigt förbannad när jag började tänka på zubi. Som sagt, en rejäl renovering behöver ske, och då menar jag inte CAmp nou eller truppen.
Barcelona Gabriel
2014-04-21 21:20
Rambla~ Jag var en av Cesc största kritiker förra säsongen och var en av dem som ville få honom såld redan i somras, men efter mycket om och men var jag villig att ge honom ett sista år för att bevisa att han platsar - det tycker jag absolut inte att han har visat att han gör i Barcelona. För mig spelar det ingen roll att man glänser mot mitten lag i la liga om man inte har spelat bra mot ett enda storlag man mött. Kan du nämna en enda stormatch, mot en big elefant, som han varit bra mot? Det kan inte jag. Han är för seg för att spela i Barcelona, han har inte steget eller tempot som krävs. Jag vill absolut inte se honom kvar i Barcelona längre, vi borde aldrig ha köpt honom från första början. All skit började när vi köpte honom. Massa experiment och mixningar av laguppställningen enbart för att få in honom i laget. Det började med en 3-backslinje som absolut inte kan funka i dagens toppmoderna snabbfotboll, sen har man spelat honom på alla platser i mittfältet förutom den defensiva och även i anfallet, där han tyvärr är för dålig. Han är en belastning och kan vi få in en saftig peng för honom så är det bara att sälja. United är fortfarande sugna på honom och är villiga att betala, dessutom är dem så desperata att vi faktiskt ärligt talat skulle kunna klara av att pruta upp priset ännu mer. Det räcker att berätta för dem att man kan tänka sig sälja honom om rätt pris dyker upp så dem får blodig tand och kan lukta till sig värvningen, då tvekar jag inte på att dem kommer att kunna kasta upp ytterligare 5M€ "bara för att". Nej, jag är trött på Fabregas, mitt sista tålamod med honom har passerat för längesen man alla får tycka som dem vill.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-21 21:18
*hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat

Varför begränsa det så mycket?
Ja vi behöver förstärka försvaret, men vi behöver också förstärka både mittfält och anfall.

Förstår inte hur vissa kan förespråka typ 2 värvningar, behövs minst 5 värvningar i sommar. Lika bra att gå all in på en gång.
Barcelona Gabriel
2014-04-21 21:14
Hur kan man vilja ha David Luiz till Barça, jag förstår det inte. Vad är det han har som jag inte ser? Han har inga ledaregenskaper och ingen kyla, snarare så är han nonchalant i spelet och går in vårdslöst i flera dueller vilket ofta sätter honom i problem. Det finns minst 5 mittbackar där ute jag hellre ser innan honom. Vad är grejen, måste man köpa honom för att han är brasse eller? Vi håller på att skapar ett mini Brasilien i Barça. David Luiz är den sista mittbacken jag vill se som en förstärkning. Hummels, Subotic, Mangala, Laporte och Benatia är alla bättre mittbackar än David Luiz och hade alla gjort sig bättre hos oss än honom. I really don't get it.
Barcelona Rambla~
2014-04-21 21:11
Pedro ska ingenstans i sommar. Inte Cesc heller för den delen. Jag ger inte upp om honom. Dessutom har han inte varit så dålig som många vill ha det till.
Postat via SvenskaFans-appen
Jeffson
2014-04-21 21:00
Jag hoppar på tåget gällande fm-silly :)

Målvakter: Ter Stegen, Reina
Mittbackar: Pique, Bartra, Hummels, Mascherano
Ytterbackar: Alves, Montoya, Alba, Adriano
Def mittfält: Busquets, Samper
Mittfält: Xavi, Fabregas, Iniesta, Rafinha, Oliver Torres
Anfallare: Neymar, Messi, Alexis, Pedro, Adama

Anmärkningsvärt: Att jag har kvar Masch som mittback. Förklaringen till det är att han faktiskt fixar detta mot div2 lag i cupen och enklare hemmamatcher i ligan redan nu och med en ledare som Hummels bredvid sig så kan det bara bli bättre. Det gör också att man kan ta upp Samper som backup till Busquets. En annan sak är att jag vill att Deulofeu stannar ute på lån och att man istället tar upp Adama på Tellos bekostnad. Sen får man även ge Dongou chansen i cupen och låta Messi vila där.

Kort och gott. Sälj att dökött vi har i truppen. Köp in Ter Stegen, Reina och Hummels. Behåll Alves men ge Montoya fler chanser. Och köp in Oliver Torres (Xavis arvtagare) och låna ut honom till exempelvis Celta ett år.

Ja just det, om Tata drar vilket det lutar åt så kan man alltid ta in Martinez eller Klopp. Haha lycka till Zubi!
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-21 20:50
Det är inte FIFA som avgör om vi får värva eller inte, det finns folk härinne som redan tagit det beslutet. Vissa lägger inte ens till "OM vi får värva" längre utan man räknar kallt med att vi de facto får göra det och man räknar ännu kallare med att folk härinne ska fatta det även om man inte gör det där extra tillägget. Tycka vad man vill om det, själv drar jag på smilbanden lite. Men om vi ska hålla oss till den faktiska verkligheten för en stund, bara jag som vill se oss satsa på Montoya som högerback nästa säsong? Jag tror att han kommer bli mycket säkrare i sitt spel om han får vara förstavalet och han känns som en mycket bättre komplettering till Jordi Alba än vad Alves är. Jag är lite trött på att vi söker oss till Danis kant hela tiden under matcherna och till nästa säsong ser jag helst att magin sker på vänsterkanten i en mycket större utsträckning än idag, där vi har Alba-Iniesta-Neymar där framför allt katalanen och brassen får tydligare roller. Låt dom få lirka och tunnla, samla och dra isär, två-fota och vägga, sparka och springa förbi, med vetskapen om att balansen bibehålls med en Montoya som avväger när han ska upp och när han ska hålla igen på en helt annan nivå än Dani Alves som fått för sig att han är en anfallare nuförtiden. Oavsett om vi får värva eller inte, oavsett vilka som är på gräset för dagen så vill jag ha balans mellan lagdelarna. Alves saboterar vårt spel genom att lämna en E6:an fullständigt öppen bakom sig gång efter annan. Då det inte direkt kryllar av högerbackar av världsklass och vi helst vill ha en mer defensivt lagd sådan fallet min röst på Montoya trots att jag aldrig sett honom som en jättetalang direkt. Han är tvärtom alldeles lagom medelmåttig för att en fantastiskt teknisk Alba ska få explodera fullkomligt nästa säsong (om han nu inte redan gjort det under denna säsong enligt den stora massan). Allt detta under förutsättningen att Dani Alves säljs OM vi får värva ;)
Barcelona Barcadinho.
2014-04-21 20:30
Neymar11 - Håller med dig till hundra procent att man bygger laget nerifrån. Det är nästan alltid min fotbolls filosofi, lite mer Italiensk kan man väl säga... Och titta hur dåligt det har gått till på den fronten. klubben visste redan i somras att Valdes ska sluta. Ingenting gjort. Januari fönster - lite snack om att Ter Stegen skulle komma redan då men ingenting är gjort. Gladbach ville nog inte heller, men man kunde sikta på en reserv målvakt så länge. Valdes är skadad och klubben har rätt att hämta en ny målvakt - ingenting är gjort.Det var verkligen peaken, inte ens en ny målvakt på lån. Pinto krockade med stolpen - tänk om han också skulle skadats sig. Klubben skulle hamna med varken första eller andra målvakt av normal klass o erfarenhet ! Snacka om att i Barca bygger man laget uppifrån. Varför vänta o vänta när vissa brister är så uppenbara.
Barcelona Vampíro
2014-04-21 20:18
Mascherano > David Luiz. Alla dagar i veckan.
Barcelona Diar Shekha
2014-04-21 20:13
Både MD & Sport har stora rubriker med David Luiz trots att vi har kvar vår avstängning. Om vi nu får bort den så tar jag emot David Luiz med öppna armar. Han har några år kvar då han är 27 år. Jag hoppas klubben värvar någon som kan gå in i startelvan och ta tag i försvaret direkt, såna som Hummels & Luiz vore inte fel. Vi har inte råd med en talang som Balanta eller Laporte, vi behöver en stor spelare för att det är verkligen akut.
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-21 20:12
Varför vill så många här inne sälja en av Pedro/Alexis????????

Vi har 3 anfallspositioner och i dagsfallet och endast 4 som kan spela där,

NEJ! Iniesta är för begränsad för anfallet och Fabregas är mittfältare precis som Mascherano!!

Skit i Reus, Aguero etc, vi ska ha mittbackar + högerback!

Om ni vill få in Adama/Deulo till truppen så kan det gå ändå, genom att sälja Tello eller sätta Messi som central mittfältare där han kan fördela bollar om han nu inte tänker löpa framåt längre.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-21 20:07
Alla lägger fram sina drömelvor.
Har jag missat nåt?

Får vi värva nu av FIFA???

Eller är ni bara uttråkade???
Neymar11
2014-04-21 19:59
Barcadinho. Det behövs inte göras en hel renovering direkt, vi MÅSTE inte vinna trippeln direkt nästa säsong. Vi behöver genomgå en generationsväxling och få klubben på rätt spår igen, titlar räknas bara in som bonus. Vi börjar med defensiven och spela in egna talanger. Man bygger alltid ett lag från målvakt/försvar uppåt Ter stegen, ny reserv målvakt Hummels/subotic/benatia, mangala/laporte En ny högerback Rafinha, deulo, Adama Spelare som ska iväg: Valdes, puyol kontrakten går ut Pinto, Song, Affelay, Cuenca, tello, bojan, pedro/Alexis, Alves skall säljas och borde ge oss en hel del pengar Detta är för mig en lyckad SS, och vad som kan krävas inom rimliga gränser Med en stabil defensiv får man en frihet på offensiven. Vi har sparkapital i neymar och Messi från denna säsong som förhoppningsvis kommer prestera bättre nästa säsong
Barcelona Barcadinho.
2014-04-21 19:48
the cameroonians -

Jag tror absolut inte att klubben lyckas renovera truppen på ett enda transfer fönster.
Och det är detta som gör mig mer sur än annars. Vi har förlorat en hel säsong genom att göra nada. Ända nya var väl Nej samtidigt som mycket mer skulle behövas göra. Ett helt år är förlorat.

Jag är besviken på ledningen men också på Tata.
Jag trodde att han skulle hämta med sig en bamse duktig mittback från "ingenstans" från Sydamerika. Någon som inte skulle kosta mycket. En överraskning.
Min son säger jämnt att Tata kanske inte känner till någon tillräckligt bra och hämta därifrån. Han påpekar också Argentinas landslag som har svårt att balansera backlinjen i flera år.
Men ändå så tycker jag att Tata kunde åtminstone chansa med ett nytt ansikte. Åtminstone för konkurrensens skull om inte annat..
Barcelona the cameroonians
2014-04-21 19:09
Handen på hjärtat - tror ni verkligen att vår ledning klarar av att göra 10 förändringar på en sommar...

Om vi ens får värva är jag glad om det kommer en riktig mittback och en målvakt - mer förväntar jag mig inte av Zubi & CO.

Vårt hopp står till Raul Sanllehi som lär få jobba dygnet runt om det ska hända något utöver "det vanliga".
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-04-21 18:51
@koeman92:

Tänkte också på det, men tror vi kanske använda oss av våra egna talanger som inhoppare. Annars går det ju använda Neymar som center med, han är väldigt duktig där! Men vet inte, allt beror ju på hur mycket vi kan värva för / om vi ens kan värva något
Barcelona koeman92
2014-04-21 18:49
Alltid en legend, Puyol

En centerforward bör också komma!
2014-04-21 18:37
Tränare : Klopp Andratränare / defensiv ansvarig : Puyol Nyförvärv / nya spelare : Mangala, Hummels , ytterback ( ? ) , Rafinha , Gundogan , deulofeu, Ter stegen Sälja : Fabregas , Tello Masherano , , Alves , Affelay , Bojan Låna ut : Cuenca , Roberto Utgående kontrakt : Puyol , Valdes Eventuellt flytta upp / använda som inhoppare : Adama, Dongou ------------------------ Startelva : Ter stegen Ytterback ( ? ) Pique Hummels Alba Busqi Gundogan Iniesta Alexis Messi Neymar -------------- Bänk . Pinto , Bartra. Mangala , Adriano , Song ,Xavi , Rafinha , Pedro , deulofeu Lekte lite hehe.. 4 nya startspelare varav 3 är defensiva och en ny mittfältare. Ändrar inte så mycket i anfallet förutom att deulofeu återvänder och ska tänkt utmana på alexis och pedro rejält. Rafinha som också ska utmana rejält på mittfältet medans Mangala och Bartra är framtiden på mittlåset. Om vi ska värva så mycket och göra stora ändringar måste vi släppa stora spelare med. Cesc, Alves och Masherano har gjort sitt bästa men håller inte längre dessutom kan man få inte lite cash på de.
Barcelona Deulofeu
2014-04-21 18:30
Gabriel satt just och läste samma sak för de pengarna får vi en av europas häftigaste talanger som är kraftfull och bra på det mesta vänsterfotad bjässe som har gjort en kanonsäsong i la liga dessutom.

Han gjorde dessutom en bra match igår inte minst mot Messi kostar samma pengar skillnaden han har positionsspel och går inte ständigt bort sig.

Skulle avsky att se honom i Bayern eller hemska tanke tillsammans med Varane i Real... Två fransmän som kanppt är 20 bast och skulle stänga butiken för gott...

Dock så har vi fortfarande transferförbud.

Vi behöver spelare som får oss att drömma typ en Ronaldingho som kom 2003!

Rafinha samt Deulofeu känns jättespännande en Laporte och Ter Stegen skulle vara fantastiskt kul att se på!
Barcelona -SAMI-
2014-04-21 18:26
Konstigt det inte står något mer om Tito hur han mår om han blivit bättre? Ja hoppas på det bästa för han. Kämpa
Barcelona Deulofeu
2014-04-21 18:26
Roberto Martinez

Deulofeu
Rafinha
Samper
Adama
Laporte
Ter Stegen

Sälj en del tröttmössor inga namn nämda skulle göra mig glad och ge mig hopp och glädje åter.
Barcelona Gabriel
2014-04-21 18:25
Åh jag vill gråta, är det nu David Luiz dom vill köpa för att förstärka backlinjen så kan dom lika gärna skita i att köpa en mittback. Han är så förbannat överskattad, gör sig bättre som defensiv mittfältare än mittback. Kan Barça bara för en gång skull köpa en RIKTIG ORDENTLIG mittback, ingen sån som ska glänsa med tekniska överstegsfinter eller som vill spela mittfältare innerst inne.

Nej tack till David Luiz, herregud jävla nötter.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-04-21 18:15
Roberto Martinez (coach Everton): "Cruyff's Barça is my main inspiration." [el mundo]

Kom. Nu. Snälla?
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-21 17:33
:)
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-21 17:27
Bägge kostade oss 75 miljoner euro sommaren 2011. Tre år senare:

Cesc har varit skit.
Alexis har varit skit.

Det är 2014 nu och de har inte berättigat sina summor.

Lev med det. Sluta försvara det som inte går att neka.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-04-21 17:26
@Alltid en legend, Puyol .:

Jag älskar bilden!
Som du säger måste klubben göra om göra rätt, och det innebär nytt blod på pos som måste stärkas då det är grov obalans.

Barcelona Vampíro
2014-04-21 17:20
När har Fàbregas spelat som anfallare? Förutom bortamatchen mot Atlético så har han spelat ihop med Xavi på mittfältet. Det är snarare Neymar och Iniesta som fått spela på "fel" position för att Fàbregas ska få plats i laget. Han har knappt spelat som falsk nia sen Messi kom tillbaka i januari. Jag köper inte den ursäkten för fem öre, utan han har som vanligt bara blivit mycket sämre under andra halvan av säsongen. Det kanske är en fysiskt grej, för det har sett ut så i tre år nu. Han är den första som gömmer sig och är allmänt dålig, det är därför publiken buar.
2014-04-21 17:18
Messi går ingenstans i sommar, alla har mindre bra säsonger även de bästa!.

In med Klopp , Hummels, Mangala , en ytterback samt en mittfältare. Sen tar vi CL + ligan nästa år

Barcelona LeoMessi
2014-04-21 17:18
KarmaIsAKaranka (Barcelona) Haha hade varit kul att se dom försöka jaga ikapp Adama längs högerkanten! Hade varit kul ifall Barca hade fixat en match mellan b-laget och tex Malmö ff som en träningsmatch under sommaren.
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-21 17:14
@LeoMessi:

De svenska lagen hade fått jaga väldigt mycket boll kan jag säga dig. Och de hade fått jaga Adama Traore. Topplagen i segundan är jämförbara med bottenlagen i primeran. Och varje bottenlag i spanska högstaligan hade kunnat vinna allsvenskan galant.
Annons: