/spanien/barcelona/forum/4996.aspx/spanien/barcelona/forum/4996.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Nemesis 10
2014-05-13 17:43
Tycker folk härinne överdriver en aning om hur dålig Luiz är och allt möjligt. Jag tror folk har mindre koll än vad dom tror för Luiz är inte så usel som vissa påstår. Luiz är en bra back och hans styrkor ligger i huvud spelet, fysiska spelet och han har bra speed. Hans svagheter är att han har en tendens att göra idiot brytningar och kan gå in för tufft vilket kan resultera i frisparkar och kort typ som Mascherano. Sen är väl han inte den mest positions säkra backen men det kompenserar han med sin snabbhet. Det som är bra om vi får in Luiz är att han också kan spela som defensiv mittfältare och då kan man dra nytta av hans offensiva skills, han har ett väldigt bra driv när han springer fram med bollen (påminner mig lite om Yaya Toure när han väl driver fram med bollen i mitten) samtidigt som att han har väldigt bra och tunga skott från distans. Många matcher som har låst sig och vi just har behövt nån med bra distans skott och bra huvudespel, vi har ju bara Adriano som kan dra till från distans. Jag säger inte att Luiz är den ultimata backen men han är inte så dålig som vissa här inne beskriver, Han är en bra back och med lite slipning och disciplin kan han bli väldigt nyttig för vårat lag. Han visade i Cupen i somras med Brasilien att han kan vara världsklass, i finalen mot Spanien var han t.o.m bättre än Silva tycker jag. Problemet för mig är att han är inte värd den summan det pratas om tyvärr, jag hade inte klagat om vi betalar runt 25 miljoner euro dock. Edit: Han är även en ganska bra frisparksskytt.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2014-05-13 17:27
Andresito
Av de du nämner tycker jag endast Kompany är värd de pengarna
Barcelona *hjärta* Titos mod #Omval: ja tack!
2014-05-13 17:15
@Vampíro:

Jag vill gärna höra motivationen till varför man skulle göra sig av med Tata, för själv kommer jag inte på en enda, ingen annan än att Tata själv inte pallar med sina överordnade och bristen på stöd. Från Barcas perspektiv ser jag bara fördelar med Tata, kontinuitet är en av dom.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-05-13 17:14
Jag klandrar inte alla som sätter höga priser på sina spelare, det är bara vi som rear ut våra spelare. Marknaden är som den är, visst ska man sätta hårt mot hårt men klubben har satt sig i denna sits, inte nog med att man inte fyndar när det bokstavligen rekommenderas spelare av ex spelare i Frank de boer så går man ut och säger att man har så mycket att spendera.

Det är lika dåligt som att skrika efter sin kompis i en skräckfilm istället för att diskret gå tassa omkring så gör man en massa oljud hopp om att det är kompisen som dyker upp och inte förövaren.

Nu sitter vi där med ett stort behov på 2 mittbackar, det var förväntat att vem än vi går efter blir det dyra stålar.
Barcelona Riiio!!
2014-05-13 16:59
Shit va alla klandrar på Luiz. Visst han kanske inte är det optimala men va fan va Pique då han kom. Då tyckte vi alla att 85milj el fan han kostade va ett rejält överpris och att vi inte ens borde köpt honom när vi även samma sommar värvat caceres, och att han va seg, klumpig mm. Va hände sen. Topp 3 mittbackar under en lång lång period och startman i landslaget. Självklart är det skillnad på övergångssummorna vi talar om här man tyvär ser verkligheten ut såhär nu. Alex petar ju Marquinho i PSG o hur många va inte villiga att ha hit honom förra sommaren, kosta vad det kosta vill osv osv. Ge killen en chans. Laporte kan lika gärna ha ett kasst psyke (spelar pltsligt i ett storlag) och floppa direkt. Vi vet inget förens spelaren visat det på planen.
Barcelona Andresito
2014-05-13 16:56
Fattar inte hur man kan betala €39m för David Luiz. Vart fan började förhandlingarna?

Om det var 50m så var det bra förhandlat av ledningen, men inget lag i världen värderar en 27-årig Luiz så mycket, så det är uteslutet.

Chelsea satte troligtvis utgångspriset på 40m, och med ett slutpris på 39m ser man hur mycket Barca sparade in med hjälp av förhandlingarna - ungefär lika mycket som det finns vett i styrelsens skallar.

De enda mittbackarna i världen som är logiska för priset €39m är Kompany, Ramos och Varane.
Barcelona Vampíro
2014-05-13 16:38
Tänk om Tata hade fått ett riktigt lag att jobba med. En ledning som hade stöttat honom och hjälpt till att bygga ett slagkraftigt lag. Men nej istället blir han utpekad som syndabocken för andras misslyckanden. Jag tycker det är sorgligt att vi slarvar bort en så pass duktig tränare. Han hade definitivt kunnat göra stordåd med rätt förutsättningar. Väldigt synd.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-13 16:35
David Luiz i all ära men han är inte värd 39! Det är beklagligt. Jag hade löst ut Laporte för den summan. Han har allt och mycket mer. Vissa uttryckt att den 19 åring ska inte in i Barcas backlinje för att de är oprövade. Laporte har bevisat mer än vad Pique gjorde när han kom som 21 eller 22 med enstaka inhopp. När du ser talang hugg på den. Real väntade inte på Ramos i Sevilla för att bli 26 i Chelsea och köpa honom för 80 och inte Varane heller. Finns fler bra exempel. Laporte kommer efter nästa säsong befinna sig i Madrid, PSG, City eller Chelsea.
Barcelona Canaletes
2014-05-13 16:33
CSI-liknande videoklipp på Willys räddning
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-05-13 16:31
David Luiz och Mata underpresterar i Chelsea och de sälj för 50 miljoner pund och 32 miljoner pund. Mata? Han hade inte gjort något nytta i Barca då han är mindre tekniskt än Pedro. Han är beroende av grymma lagkamrater. Individuellt kan han inte lyfta ett lag. Sanchez ryktas bort för 25! Kom ihåg mina ord att om Sanchez lämnar kommer han lyfta det lag han drar till markant. Jag har inget emot att sälja spelare men sälj för rätt pris. Barca är Armani men vi framställer oss själva som en kinesisk kopia. När Madrid säljer vet alla lag I europa, You better pay up annars Madrid låter de hellre ruttna på bänken.
Barcelona Canaletes
2014-05-13 16:27
Veckans El Día Después är ute.

Ni måste se den här där dom filmar bänken under Elchematchen haha.
Finns fler videos på kanalen. Mycket sevärda!
Barcelona koeman92
2014-05-13 16:24
Nej.. NEJ!! Inte David Luiz!! snälla, skona oss! vem som helst men inte Luiz! Varför?? :(
Barcelona La liga es blaugrana!
2014-05-13 16:24
@barcastuff: Malaga are considering to try to sign Barcelona coach Tata Martino (51) as successor of Bernd Schuster, who will leave. [sermalaga via md] Haha Tata gör en Manuel Pellegrini. Känner på mig att han kommer lyckas där och sedan ta sig till en större klubb.
Barcelona Vampíro
2014-05-13 16:22
Satt och funderade på vilken mittback därute som är yrare än Piqué. David Luiz kom jag fram till.
Barcelona -SAMI-
2014-05-13 16:11
Fram med pupcurnennnnnn
Barcelona Leo y Cesc
2014-05-13 16:02
Xaviesta Låt mod sköta sitt jobb ifred. Om du vill klaga så skicka en insändare till redaktionen och inte här på forumet tack.
Barcelona ( Xaviesta )
2014-05-13 15:28
MOD Det var ett klumpigt uttalande där av Neymar11 men att han åker på en spärr är ju lite löjligt då han inte har satt det beteendet i system precis. Det finns en hel uppsjö av andra "skribenter" härinne som visar upp ett mönster av illa beteende kontinuerligt men har fler liv än en katt och kommer undan med det konstant. Lite beklagligt då den här killen som faktiskt är en av dom bättre härinne nu försvinner i en vecka. Det är kul att ni sköter ert jobb men rikta gärna era krafter åt rätt håll nästa gång, för ska ni spärra folk över en enda plump om året så borde vi allihop spärras - inklusive mig själv.
Barcelona God is a five letter word - Messi
2014-05-13 15:28
Nån som vet när Marca ger ut säsongens lag?
Barcelona LeoMessi
2014-05-13 15:16
westinho - Sergio #16 (Barcelona) Baretts har inte fått regelbunden speltid, det är nog därför. Tycker fortfarande att han är bättre än albiol.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-05-13 14:54
Måste säga att jag är väldigt besviken på att Marc Bartra inte blir uttagen till VM. Varför envisas VDB med att ta ut sopan Albiol? Om han nu blir uttagen till slut dvs.
Barcelona haeger
2014-05-13 14:25
The Reporter

Är du på riktigt? Indykaila är en av twitters största bluffar haha. När han har rätt med något så har han tagit det från någon annan som redan har kommit ut med det.
Hört talas om twitter kontot Indyliar? De exponerade honom gång på gång.
Barcelona LeoMessi
2014-05-13 14:19
Luiz värvas så GARANTERAR jag att han blir den enda mittbacksvärvningen.
Barcelona Gabriel
2014-05-13 14:16
40M€ för David Luiz, haha. Jag hade inte ens betalat 25 för honom.

Barça, Barça, Barça, Barça.... *skakar på huvudet*
Barcelona >The Reporter<
2014-05-13 14:10
AndreD (Barcelona) Påhittade källor? Titta Indykaila på Twitter så går du se. Killen har över 110 000 följare
Barcelona knoxxx
2014-05-13 14:10
Seriöst. 39 miljoner är för mycket för Luiz. Tre säsonger, sedan är han 30. Sedan tror jag säkert att han förstärker backlinjen även om han inte är den bästa mittbacken därute. Skillnaden mellan honom och Mascherano är väl att den sistnämde är en defensiv mittfältare som spelar mittback, medan Luiz är en mittback som kan spela defensiv mittfältare. Stor skillnad.

Men, han ska inte kosta ett öre mer än 30. Lägg hellre 36 på Laporte som är åtta år yngre och värva Rio på free transfer sålänge.
Barcelona Sir Alexis
2014-05-13 14:09
@Bästelona y M3ssi y BernaLeo:

jäkligt nice om jag ska vara ärlig
Barcelona AndreD
2014-05-13 14:08
The Reporter Det räcker med dina påhittade källor.
Barcelona Neymar N11
2014-05-13 13:54
Exclusive: David Luiz agrees move to Barcelona from Chelsea. High level talks were taken place last night in London hotel. #CFC

Barcelona -SAMI-
2014-05-13 13:33
Ge mig aguero.

@The Reporter:

Barcelona >The Reporter<
2014-05-13 13:24
Indykaila som är twitters mest pålitliga källa säger att Luiz blev helt klar igår. Ni kan titta in honom på Twitter. Killen skrev imorse att Tottenham och deras tränare skulle gå skilda vägar idag. Titta vad som hände.
Annons: