/spanien/barcelona/forum/4995.aspx/spanien/barcelona/forum/4995.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Neymar N11
2014-04-20 20:50
en manita skulle sitta fint ikväll, komigen barcaa.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-20 20:49
Xaviesta

Det luktar som att majoriteten av fansen här inne har redan gett upp när det gäller ligan. Hoppas spelarna inte känner samma sak.

Det ende jag finner konstigt är att Montoya inte är med startelvan.

Men, men nu ska vi heja fram våra spelare..
2014-04-20 20:46
Konstigt att Alves får lira med tanke på hans senaste matcher..

Jag hoppas att det blir rolig match.
Bilboi bruka inte vika ner sig. Hoppas båfs lagen ger allt.
Skiter i vem som gör mål bara vi vinner och spelarna visar glädje (Det var längesen jag såg våra spelare avslappnade).

EN Fråga!
Har vi patent på att spela så sent på söndagar eller andra dagar???

Det är så jävla tråkigt att vänta på våra matcher.
Varför är det alltid vi som ska spela den sämsta tiden???
Barcelona Kricko
2014-04-20 20:45
There will be loud Messi chants at the Camp Nou tonight during the 10th minute of the game against Athletic [via @barcachief]
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-20 20:42
Men nu får det här forumet vakna upp för fan. Det är väl klart som fan att klubben inte ger upp ligan så länge det finns en teoretisk chans att ta hem den. Vadå "spela talanger" och "vila Messi". Oavsett vad ni tycker så resonerar inte en tränare, ett lag, eller en klubb sådär. Man ställer ett så starkt lag som möjligt på benen tills det inte finns någon anledning längre och just nu finns det en anledning. Vakna för fan..
Postat via SvenskaFans-appen
2014-04-20 20:42
@the cameroonians:

Det kom en tår när jag läste ditt inlägg.

Barcelona Vampíro
2014-04-20 20:29
@( Xaviesta ):

Visserligen har de fått mindre speltid senaste veckorna men de har knappast imponerat på planen. Ingen av de har gjort mål på åtta matcher och de bidrar knappast med något utöver det. Så ja jag skulle kalla det uselt om man är anfallare i Barça. Låt någon yngre få chansen istället för kattungarna.
Barcelona Andresito
2014-04-20 20:27
Håll koll på nummer 4 i Athletic ikväll - Laporte som är ett alternativ till mittbacksplatsen i Barca.

I övrigt skiter jag i om vi vinner ligan, vill se en snygg avslutning på säsongen där flera spelare höjer sig jämfört med senaste tiden.
Barcelona Vampíro
2014-04-20 20:24
Neymar11
2014-04-20 20:15
Varför vilas inte Messi? Är det verkligen så att sponsorer tvingar oss till att spela honom? Jag kan inte komma på en enda anledning till varför han ska starta ikväll. Kanske att bli la ligas bästa målskytt men det kommer ju ske nästa år ändå. Jag är jävligt besviken förväntade-ar mig att talanger ska få chansen nu men men
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-20 20:11
Vampiro Hur har dom varit usla? Man har knappt fått se dom pga Cesc tvunget skulle implementeras i startelvan. Den radikala formen dom hade innan slösade Tata bort. Efter det har killarna knappt fått matcher, iaf inte i samma utsträckning som dom fick innan Messis återkomst. "Usla" är fel ordval tycker jag. Lite väl hårt :)
Barcelona the cameroonians
2014-04-20 20:08
Bänken skrämmer samtliga Europas topplag;

Oier, Montoya, Sergi Gomez, Cesc, Sergi Roberto, Afellay och Tello
Barcelona Vampíro
2014-04-20 20:07
Man undrar verkligen vad Cristian Tello har gjort mot Tata. Han har inte spelat på flera veckor känns det som, trots att Alexis och Pedro är helt usla för tillfället.
Barcelona MessiyoyO 10
2014-04-20 20:06
Är montoya skadad? Varför får han inte spela?
2014-04-20 20:05
Barcelona line-up (official): Pinto - Alves Bartra Mascherano Adriano - Xavi Song Iniesta - Alexis Messi Pedro

Blev Cesc på bänken till slut.
Barcelona Vampíro
2014-04-20 20:04
Barcelona line-up (official): Pinto - Alves Bartra Mascherano Adriano - Xavi Song Iniesta - Alexis Messi Pedro
Barcelona *hjärta* Puyis krull #Messi hade chippat
2014-04-20 19:58
@LeoMessi:

Lion24

nu får du se över ditt beslut att välja Gabriel som sportchef, "LeoMEssi" är un puto genio! Men som neymar11 säger, gäller ju att hitta nån som vill ha bojan haha
Barcelona Luigi
2014-04-20 19:52
PossessionStats: Imagine selling Thiago, loaning out Rafinha, wasting Messi on the right wing and benching Alexis Sanchez to accommodate Cesc."
2014-04-20 19:42
Enligt sport (som brukar ha rätt uppställning) så blir det följande startelva;

Pinto
Alves, Bartra, Masche, Adriano
Xavi, Song, Cesc
Alexis, Messi, Iniesta

Jag har inga som helst förväntningar (eller förhoppningar) idag, ska bara bli intressant att se spelarnas och publikens reaktioner såväl vid medgång som motgång.
Räknar hur som med ett halvtomt Camp Nou ikväll. Hoppas Alves är nöjd...
Barcelona LeoMessi
2014-04-20 18:22
Hopps att deulofeu får hoppa in och spela mer än 5 minuter idag. Shinji kagawa har gjort ett uselt hemjobb så det är perfekt match för honom.
Real Madrid Corro Cnorro
2014-04-20 18:05
Skön bild alltså haha Evertonfansen är rätt roliga, tänk vilket storlag det va en gång i tiden.
2014-04-20 17:55
Fan, vad jag diggar Everton fansen.

Are you watching Moyes?
Are you watching?

Are you watching Moyes?
Are you Watching??

När många av er önskar er en tränare tar alltid upp Klopp, denna och denna.

Om Tata lämnar oss vill jag ingen annan än Martinez.

Neymar11
2014-04-20 17:52
2-0 Everton mirallas assist av coleman
Real Madrid Corro Cnorro
2014-04-20 17:46
Sylvain Distin fyller alltså 37 år i December och har väl under hela sin karriär varit lite av en pålitlig medelmåtta, nu gör han dock sin livs säsong och jag har aldrig sett honom såhär bra. Idag tycker jag han ser ut som en lugn, harmonisk och "modernt" spelande mittback. John Stones imponerar även han men han är betydligt yngre, Baines är som vi alla vet bra och Coleman blir bara bättre och bättre.
Neymar11
2014-04-20 17:23
Coleman imponerar mer och mer
Barcelona NoGo™
2014-04-20 17:04
@Neymar11

Ja de är sjukt...Blir väl så när man har en ledning som vägrar se problem och bara skjuter på dom tills de är för sent.
Rivaldo Ferreira
2014-04-20 16:55
Sanchez och Song borde stanna.
Men om vi ska återuppbygga Barca 08-11 så måste vi sälja spelare som presterat bra förr eller lirar bra hälften av matcherna vi har.
Alves har presterat bra dessa år. Nu är han 30. Vi har Alba som är högt uppe och då måste vi ha en ytter back som går upp och springer tillbaka när vi behöver han. Sanchez har gjort bra dem gånger han spelat. Han kan vara för osjälvisk. När han är en mot en ibland så spelar han tillbaka till Messi eller Neymar.
Song är en bra back up för den unga Busquets och det jag sett är att Song är fel fri. Det är ej så logiskt att sälja honom
Neymar11
2014-04-20 16:53
NoGo™ Hur fan kan det bli så i en klubb som Barcelona, att fansen (med all rätt) vill bli av med ca 10 spelare. Helt sjukt vilka mediokra spelare vi har, och spelare som används på fel positioner. Det har blivit som en cirkus därnere med zubi som sportchef. Det värsta är att spelare som bojan, Cuenca osv kommer vara kvar tills kontrakten går ut då ingen klubb vill ha dom och dom tjänar tillräckligt bra för att kunna ruttna men ändå leva som kungar
Barcelona NoGo™
2014-04-20 16:49
@Neymar11 Håller med! Hade jag fått bestämma hade även Alexis och Mascherano rykt. Mascherano kan stanna om man använder han som defensiv mittfältare o inte som back annars bort! Lägg till J2S, Roberto, Oier, Bojan. Om vi nu får får värva/ sälja spelare i sommar dvs..
Barcelona LeoMessi
2014-04-20 16:48
koeman92 (Barcelona) Även om Zubi nu faktiskt skulle orka göra allt det där så är det fortfarande osäkert att vi får värva. Och allt det där kommer att kosta över en miljard men man hoppas också att man får in lite slantar för alla spelare man säljer.
Annons: