/spanien/barcelona/forum/4993.aspx/spanien/barcelona/forum/4993.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona DM1982
2014-04-21 15:41
Tydligen ska Moyes ha fått sparken, det gick inget vidare för honom. Spiken i kistan var ironiskt nog säker förlusten mot Everton. Tufft i toppen, Tata kommer ju också ryka.
Postat via SvenskaFans-appen
Neymar11
2014-04-21 15:23
Vampíro Klart och tydligt är det nu vem som har gnällt på Tata och fått medierna på sin sida Nej en Guardiola rensning måste göras, och med det menar jag att spelare som var vitala förut måste bort nu. Alves- kommentar överflödig Xavi - kommer aldrig acceptera att vara reserv, för arrogant Pique- kan få vara kvar då han iaf försöker hitta en nytändning. Och varit stabil under säsongen bortsett någon enstaka match Pedro/cesc/Alexis- någon av dom måste bort, mitt val är att Cesc ska bort Messi- kommer vi känna igen nästa säsong Iniesta- ska ha mer boll och ska vara den som tar över Xavi och sköter tempot Neymar- ska ha mer frihet Detta är en trio som laget ska byggas kring och styra vårt spel.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-21 14:52
Vampíro

Man kan översätta till spanska. förstår du spanska???
Barcelona Vampíro
2014-04-21 14:49
Här är ett klipp på händelsen från matchen igår, om någon förstår sig på katalanska.

Tycker det är tråkigt att det inte funkade med Tata som tränare, han kändes verkligen som en frisk fläkt när han anlände. Det är synd att han inte fick ha fria händer att jobba med för det är definitivt en duktig tränare.
Barcelona AndreD
2014-04-21 14:23
@^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^:

Tack :)
2014-04-21 14:02
Äh, hittade inte Tata's och Xavi's heta ordväxling men här är andra halvleken när Tata ryter till Xavi och förklarar någonting för honom..

Spola fram till minut 78. De visar scenen från minut 78:10 till 78:30..

Barcelona LeoMessi
2014-04-21 13:55
Det är fantastiskt hur många lägen vi missade igår! På en normal dag så hade vi satt minst 4 mål!

För i ärlighetens namn så spelade inte bilbao ut oss eller något sånt, vi kom till väldigt många lägen och vi kunde ha dödat matchen för längesedan.

vi missade typ 6 lägen som det ska vara mål på.
Barcelona Himne del Barcelona
2014-04-21 13:36
Är tyvärr också övertygad om att ligaguldet förlorades mot Granada. Känns så surt med tanke på de viktiga bortasegrarna mot Real Madrid och Espanyol. De blev inte lika mycket värda nu.

Däremot måste ju Barcelona såklart göra sitt absoluta yttersta för att vinna resten av matcherna. Tänk om Madridlagen mot all förmodan skulle tappa. Skulle Barcelona då kunna förlåta sig själva att de inte gav allt när de hade chansen?
Barcelona AndreD
2014-04-21 13:34
Någon som har klipp på Xavi och Tatas lilla "bråk"?
Barcelona LeoMessi
2014-04-21 13:31
Under matchens gång igår så sa Hudson att Bartra spelade känningar men att han ställde upp eftersom laget behövde honom.
Barcelona ElTriplete
2014-04-21 13:21
"Bara att ha Simeone vid sidan om planen motiverar oss. Att se hur han lever sig in i varje minut påverkar oss under matchens gång, det han får oss att göra på planen är fantastiskt." - Tiago i Atletico Det är sådant vi saknar idag om man jämför med Peps år i Barcelona. Han manade på och uppmuntrade spelarna. Han skällde ut dem och levde sig in i varje minut (speciellt under trippeln). Det är sådant som vi behöver! En Klopp, en Simeone!
Barcelona ElTriplete
2014-04-21 12:33
Villarreal borta - poängtapp Getafe hemma Elche borta - poängtapp Atletico hemma - poängtapp Vi är sämst på bortaplan den här säsongen och mot Atletico har vi stora problem. Ligan är över, det är bara att inse.
Barcelona Gabriel
2014-04-21 12:31
Jag tillhör den skara som tror att ligaguldet förlorades mot Granada, I'm sorry men jag kan helt enkelt inte se hur vi ska lyckas ta full pott i samtliga matcher så som vi spelar för tillfället samtidigt som båda våra ligakonkurrenter tappar poäng. Snarare så tror jag på ett poängtapp mot Villarreal från vår sida än ett poängtapp från något av Madridlagen. Skulle vi mot alla odds lyckas vinna ligan så är det ett smått mirakel. Jag tycker inte vi är tillräckligt bra i år att vara la liga mästare.
Barcelona Luigi
2014-04-21 12:16
Atletico har bevisat att förtjänar ligan den här säsongen då de har varit stabilast av topp tre lagen. Vi hade ligan i våra händer bara för att låta det sippra genom våra händer.
Barcelona westinho - Sergio #16
2014-04-21 12:02
Real Madrid har Valladolid bora, Celta Vigo borta (Celta borde vunnit på SB i höstas när Rafinha hade show) samt Valencia hemma. Real Madrid kommer ha tankarna på CL och kanske inte ge 100 % mot dessa lag i ligan. Det är inte alls omöjlgt att de tappar poäng i någon av dessa matcher.

Atleti har Valencia borta och Levante borta innan de möter oss på Camp Nou. Det är möjligt att rojiblancos tappar poäng i någon av dessa matcher, om inte båda, innan de möter oss.

Vi har Villarreal borta och Elche borta som kan vara kluriga. Villarreal blir riktigt svåra att vinna över på El Madrigal, men om vi gör det har vi chans på guldet tror jag. Det gäller såklart att vi vinner över Atleti hemma också i sista omgången.

Ligan är verkligen inte körd än, trist att se hur näst intill alla på forumet redan gett upp. Visa lite hjärta, för fan. Hur sjukt hade det inte varit om vi vann ligan trots denna usla säsong?
Barcelona [Carles Puyol 5]
2014-04-21 11:59
Folk här inne är för kräsna shit, chilla fan dem vann mot ett svårt lag. Med tanken på hur Barca har spelat på sista tiden då ska alla vara tysta och glada efter vinsten igår. Jag är väldigt nöjd och jag hoppas att laget får självförtroende nu efter vinsten. Vi har inte råd att tappa fler poäng.
Barcelona Canaletes
2014-04-21 11:29
@M Shadows:

För Champions League. Barca hade samma spelschema men man flyttade fram gårdagens match då man åkte ut.
Barcelona Luigi
2014-04-21 10:56
pedro och alexis oskärpa framför mål kan förklaras av att de inte har fått spela på väldigt längre. istället har vi spelat med en mittfältare mer större delen av säsongen.
Barcelona M Shadows
2014-04-21 10:55
Varför har inte Real Madrid spelat sin omgång för? Någon som vet?
Barcelona !Sergio_ Busquets!
2014-04-21 07:49
Highlights med Ray
Barcelona Mido
2014-04-21 06:30
God morgon mina vänner,, vilken match igår! Vi är världens bästa lag! Haha skämt åt sido,, satt faktiskt å väntade på en förlust om jag ska vara ärlig. Matchens höjdpunkter : Alexis ska ingenstans, gillar hans inställning, han är den enda som påminner mig om gamla barca. Pedro vilken durcell kanin blir aldrig trött,, grymt. Macherano vilken kämpe,, han förtjänar att vara kapten för en dag. Matchens utskällning Tata vs xavi,, Tata bör börja visa att i'm The boss. Matchens höjdpunkt Tatas leende slår allt, första gången jag såg ett leende från honom. Alvesta song ska säljas punkt. Matchen i helhet,, det var närmare en förlust än vinst, tragiskt.
2014-04-21 01:55
Fan vad jag är trött på dessa instagrambilder de läger upp varje gång de vinner en match. Fick jag bestämma skulle jag förbjuda sånt trams med undantag när vi har vunnit en titel.

Nej, jag är inte negativ utan jag anser att spelarna i FC Barca ska inte syssla med fjortisfasoner.

Helvete..

P.s
Om någon av er hittar någon video där de pratar om Tata's och Xavi's heta ordväxling glöm ej att länka den hit. Jag blev glad att Tata visade känslor.

Barcelona Canaletes
2014-04-21 01:01
hahaha man måste älska dessa maskotlegender som alla storklubbar har xD Det kommer vara en mycket sorglig dag den dagen Pinto lämnar oss. Hans straffräddning mot Mallorca, hans episka rush när Iniesta gjorde 1-1, hans vissel mot Köpenhamn, hans sköna stil. Säkert mycket mer jag missar.
Barcelona Blaugrana91
2014-04-21 00:52
Insåg precis att vi bara vann bollinnehavet med 58% mot Rayos 42%... :(
Vad händer med klubben...
Barcelona Vampíro
2014-04-21 00:51
@Canaletes:

Haha vilken legend han var "Tomi". Glömmer aldrig hans tid i Madrid, tänk att han spelade bredvid Zidane.

Det är däremot ingenting mot vad som hände en höstkväll på Camp Nou år 2007. I give you: La Oleguerinha!
Barcelona Canaletes
2014-04-21 00:32
Någon som har videon på Pinto som lyckas med värsta finten när han tar emot bollen och ska skjuta/passa den vidare? Egentligen kontrollerade han bollen fel eller blev stressad (som vanligt)

Påminde mig om La Gravesinha :p
Barcelona Gio Style
2014-04-21 00:26
^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
Höll på att skriva precis samma sak.
Googlade och hittade någon artikel men det var bara en stillbild.
Verkade va i samband med bytet.
Om någon kommer över ett videoklipp på detta så får ni mer än gärna lägga upp det här.
2014-04-21 00:25
Någon som har snabbat upp än om den heta diskussionen Tata hade med Xavi på bänken.

Den såg intressant ut.

Ingen???
Barcelona Sir Alexis
2014-04-21 00:22
@Vampíro:

Trodde han hade bästa kamouflage?
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-21 00:16
grande jw Ber om ursäkt för sent svar. Hursomhelst underskattade vi inte Granada, snarare överskattade Tata vårt anfallsspel i den matchen. Jag hade inga problem med att vila ytterbackarna då vi faktiskt hade en cupfinal att tänka på också men jag tycker att vårt anfall svek oss där och inte försvaret då jag räknade med mål bakåt. Hursomhelst är det historia nu. Men att, som vissa, bli upprörd över att talangerna inte spelas i en så här viktig match som idag är för mig oförståeligt. Jag tror själv att chansen till ligaguld är minimal men den FINNS. Och så länge den finns kommer bästa laget att spelas. Messi vilas alltså inte, och talanger spelar inte, så enkelt är det. Detta är inte min subjektiva åsikt utan det är så en fotbollsklubb resonerar. Hur gör det mig till en "översittare" ?
Annons: