/spanien/barcelona/forum/4991.aspx/spanien/barcelona/forum/4991.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Barcadinho.
2014-04-21 19:48
the cameroonians -

Jag tror absolut inte att klubben lyckas renovera truppen på ett enda transfer fönster.
Och det är detta som gör mig mer sur än annars. Vi har förlorat en hel säsong genom att göra nada. Ända nya var väl Nej samtidigt som mycket mer skulle behövas göra. Ett helt år är förlorat.

Jag är besviken på ledningen men också på Tata.
Jag trodde att han skulle hämta med sig en bamse duktig mittback från "ingenstans" från Sydamerika. Någon som inte skulle kosta mycket. En överraskning.
Min son säger jämnt att Tata kanske inte känner till någon tillräckligt bra och hämta därifrån. Han påpekar också Argentinas landslag som har svårt att balansera backlinjen i flera år.
Men ändå så tycker jag att Tata kunde åtminstone chansa med ett nytt ansikte. Åtminstone för konkurrensens skull om inte annat..
Barcelona the cameroonians
2014-04-21 19:09
Handen på hjärtat - tror ni verkligen att vår ledning klarar av att göra 10 förändringar på en sommar...

Om vi ens får värva är jag glad om det kommer en riktig mittback och en målvakt - mer förväntar jag mig inte av Zubi & CO.

Vårt hopp står till Raul Sanllehi som lär få jobba dygnet runt om det ska hända något utöver "det vanliga".
Barcelona Alltid en legend, Puyol .
2014-04-21 18:51
@koeman92:

Tänkte också på det, men tror vi kanske använda oss av våra egna talanger som inhoppare. Annars går det ju använda Neymar som center med, han är väldigt duktig där! Men vet inte, allt beror ju på hur mycket vi kan värva för / om vi ens kan värva något
Barcelona koeman92
2014-04-21 18:49
Alltid en legend, Puyol

En centerforward bör också komma!
2014-04-21 18:37
Tränare : Klopp Andratränare / defensiv ansvarig : Puyol Nyförvärv / nya spelare : Mangala, Hummels , ytterback ( ? ) , Rafinha , Gundogan , deulofeu, Ter stegen Sälja : Fabregas , Tello Masherano , , Alves , Affelay , Bojan Låna ut : Cuenca , Roberto Utgående kontrakt : Puyol , Valdes Eventuellt flytta upp / använda som inhoppare : Adama, Dongou ------------------------ Startelva : Ter stegen Ytterback ( ? ) Pique Hummels Alba Busqi Gundogan Iniesta Alexis Messi Neymar -------------- Bänk . Pinto , Bartra. Mangala , Adriano , Song ,Xavi , Rafinha , Pedro , deulofeu Lekte lite hehe.. 4 nya startspelare varav 3 är defensiva och en ny mittfältare. Ändrar inte så mycket i anfallet förutom att deulofeu återvänder och ska tänkt utmana på alexis och pedro rejält. Rafinha som också ska utmana rejält på mittfältet medans Mangala och Bartra är framtiden på mittlåset. Om vi ska värva så mycket och göra stora ändringar måste vi släppa stora spelare med. Cesc, Alves och Masherano har gjort sitt bästa men håller inte längre dessutom kan man få inte lite cash på de.
Barcelona Deulofeu
2014-04-21 18:30
Gabriel satt just och läste samma sak för de pengarna får vi en av europas häftigaste talanger som är kraftfull och bra på det mesta vänsterfotad bjässe som har gjort en kanonsäsong i la liga dessutom.

Han gjorde dessutom en bra match igår inte minst mot Messi kostar samma pengar skillnaden han har positionsspel och går inte ständigt bort sig.

Skulle avsky att se honom i Bayern eller hemska tanke tillsammans med Varane i Real... Två fransmän som kanppt är 20 bast och skulle stänga butiken för gott...

Dock så har vi fortfarande transferförbud.

Vi behöver spelare som får oss att drömma typ en Ronaldingho som kom 2003!

Rafinha samt Deulofeu känns jättespännande en Laporte och Ter Stegen skulle vara fantastiskt kul att se på!
Barcelona -SAMI-
2014-04-21 18:26
Konstigt det inte står något mer om Tito hur han mår om han blivit bättre? Ja hoppas på det bästa för han. Kämpa
Barcelona Deulofeu
2014-04-21 18:26
Roberto Martinez

Deulofeu
Rafinha
Samper
Adama
Laporte
Ter Stegen

Sälj en del tröttmössor inga namn nämda skulle göra mig glad och ge mig hopp och glädje åter.
Barcelona Gabriel
2014-04-21 18:25
Åh jag vill gråta, är det nu David Luiz dom vill köpa för att förstärka backlinjen så kan dom lika gärna skita i att köpa en mittback. Han är så förbannat överskattad, gör sig bättre som defensiv mittfältare än mittback. Kan Barça bara för en gång skull köpa en RIKTIG ORDENTLIG mittback, ingen sån som ska glänsa med tekniska överstegsfinter eller som vill spela mittfältare innerst inne.

Nej tack till David Luiz, herregud jävla nötter.
Barcelona Capitan \(^.^)/
2014-04-21 18:15
Roberto Martinez (coach Everton): "Cruyff's Barça is my main inspiration." [el mundo]

Kom. Nu. Snälla?
Barcelona ( Xaviesta )
2014-04-21 17:33
:)
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona KarmaIsAKaranka
2014-04-21 17:27
Bägge kostade oss 75 miljoner euro sommaren 2011. Tre år senare:

Cesc har varit skit.
Alexis har varit skit.

Det är 2014 nu och de har inte berättigat sina summor.

Lev med det. Sluta försvara det som inte går att neka.
Barcelona Ride_The_Big_One(6)
2014-04-21 17:26
@Alltid en legend, Puyol .:

Jag älskar bilden!
Som du säger måste klubben göra om göra rätt, och det innebär nytt blod på pos som måste stärkas då det är grov obalans.

Barcelona Vampíro
2014-04-21 17:20
När har Fàbregas spelat som anfallare? Förutom bortamatchen mot Atlético så har han spelat ihop med Xavi på mittfältet. Det är snarare Neymar och Iniesta som fått spela på "fel" position för att Fàbregas ska få plats i laget. Han har knappt spelat som falsk nia sen Messi kom tillbaka i januari. Jag köper inte den ursäkten för fem öre, utan han har som vanligt bara blivit mycket sämre under andra halvan av säsongen. Det kanske är en fysiskt grej, för det har sett ut så i tre år nu. Han är den första som gömmer sig och är allmänt dålig, det är därför publiken buar.
2014-04-21 17:18
Messi går ingenstans i sommar, alla har mindre bra säsonger även de bästa!.

In med Klopp , Hummels, Mangala , en ytterback samt en mittfältare. Sen tar vi CL + ligan nästa år

Barcelona LeoMessi
2014-04-21 17:18
KarmaIsAKaranka (Barcelona) Haha hade varit kul att se dom försöka jaga ikapp Adama längs högerkanten! Hade varit kul ifall Barca hade fixat en match mellan b-laget och tex Malmö ff som en träningsmatch under sommaren.
2014-04-21 17:14
@LeoMessi:

De svenska lagen hade fått jaga väldigt mycket boll kan jag säga dig. Och de hade fått jaga Adama Traore. Topplagen i segundan är jämförbara med bottenlagen i primeran. Och varje bottenlag i spanska högstaligan hade kunnat vinna allsvenskan galant.
Barcelona LeoMessi
2014-04-21 17:11
Det är fult att vissla ut cesc med tanke på att han hela våren har spelat på fel position. Vi såg under hösten när han spelade på mittfältet då vi tillämpade ett snabbare spel så krossade han motståndarna med sina djupledsbollar. Att cesc spelar dåligt som anfallare är inte hans fel. Det är som att vissla ut sanchez för att han inte spelar bra som mittfältare.
Barcelona LeoMessi
2014-04-21 17:09
Förresten grabbar och tjejer, hur tror ni att vårt b-lag hade klarat sig i allsvenskan? Jag tror att dom hade vunnit om jag ska vara ärlig, även om dom är valpiga stundtals. Antar att segundan håller högre nivå än allsvenskan:P
2014-04-21 17:08
Närmaste timmen är det officiellt att Moyes har fått sparken från Man Utd.
Barcelona Ali G
2014-04-21 17:08
Fattar inte allt hat och busvisslingar mot cesc inte kan det vara hans fel att spela på topp när hans naturliga position är i mitten
Barcelona LeoMessi
2014-04-21 16:37
KarmaIsAKaranka (Barcelona) Bli inte förvånad om Eusubio är kandidat till att ta över Barcelona;)
2014-04-21 16:33
BREAKING NEWS: 'Andoni Zubizarreta in talks with David Moyes over a 4-year contract as chief coach for the catalan club.' Slappna av culés. Jag skämtar bara. Men visst vore det föga överraskande med tanke på att Zubi & Co saknar allt som heter verklighetsförankring och fingertoppkänsla?
Barcelona koeman92
2014-04-21 16:04
Stoke*
Barcelona koeman92
2014-04-21 16:04
ELTriplete

Nej, Moyes förtjänar verkligen inte en till chans. Om något borde man egentligen ha sparkat honom redan i januari och ersatt honom med en annan tränare. Det är en enorm bedrift att ta ett lag som Manchester United, som varit så dominerande i så många år från att vara överlägsna ligamästare till att knappt kunna kunna mot Stroke (!) på hemmaplan och knappt kunna ta sig till en 6:e plats i ligan. Om det nu stämmer att man sparkat honom så gjorde man helt rätt i det, såvida man inte vill bli det nya Liverpool (innan denna säsong).
Barcelona DM1982
2014-04-21 15:51
Känns som ett av de största felbesluten ett topplag har gjort angående tränare. Jag var rättsäker på att Pep skulle dit, det hade nog funkat bra. Kan inte vara lätt för en en ny tränare att ta över nu, finns inget tålamod i Man U nu. Samma sak gäller Barcelona, den nya tränaren måste vara tuff och be presidenter och alla andra att dra åt h-e om de börjar blanda sig i laguttagni gar. Det är tränaren som bestämmer, punkt slut. För övrigt visar Man U fallet nu att det inte finns några självspelande pianon i världsfotbollen.
Barcelona ElTriplete
2014-04-21 15:45
Lite skumt att man sparkar Moyes tycker jag ändå.. Man gav killen ett 7-års kontrakt ju. Han borde ha fått en chans till nästa säsong.
Barcelona DM1982
2014-04-21 15:41
Tydligen ska Moyes ha fått sparken, det gick inget vidare för honom. Spiken i kistan var ironiskt nog säker förlusten mot Everton. Tufft i toppen, Tata kommer ju också ryka.
Neymar11
2014-04-21 15:23
Vampíro Klart och tydligt är det nu vem som har gnällt på Tata och fått medierna på sin sida Nej en Guardiola rensning måste göras, och med det menar jag att spelare som var vitala förut måste bort nu. Alves- kommentar överflödig Xavi - kommer aldrig acceptera att vara reserv, för arrogant Pique- kan få vara kvar då han iaf försöker hitta en nytändning. Och varit stabil under säsongen bortsett någon enstaka match Pedro/cesc/Alexis- någon av dom måste bort, mitt val är att Cesc ska bort Messi- kommer vi känna igen nästa säsong Iniesta- ska ha mer boll och ska vara den som tar över Xavi och sköter tempot Neymar- ska ha mer frihet Detta är en trio som laget ska byggas kring och styra vårt spel.
Barcelona ^^FreeYourMind*Think*Reflect*^^
2014-04-21 14:52
Vampíro

Man kan översätta till spanska. förstår du spanska???
Annons: