/spanien/barcelona/forum/4989.aspx/spanien/barcelona/forum/4989.aspx SvenskaFans.com - Sveriges bästa sportsajt
Annons:
La Liga - Barcelona
  • Artiklar
  • Forum
  • Truppen
  • Matcher

DU MÅSTE VARA INLOGGAD FÖR ATT KUNNA SKRIVA PÅ FORUMET. KLICKA HÄR FÖR ATT LOGGA IN!
Barcelona Gio Style
2014-06-06 20:12
Basselona
Vergini är i Sunderland nu, slog sig in i deras elvamot slutet av säsongen.
Men han är 25 år, om vi hade gått efter en backvärvning direkt från sydamerika som inte går under kategorin "underbarn" (Doria, Balanta) så hade jag föredragit Dede från Cruzeiro.
Neymar11
2014-06-06 20:11
Vi har inga 120 miljoner € att handla för. Hade vi haft det så hade klubben spenderat direkt och gjort klart affärerna innan vm. Vi har som bäst 60 miljoner € + eventuella försäljningar. Varför tror ni att klubben vill sälja först och främst? Det här kommer vara en lång sommar och förhoppningsvis så handlar vi in det vi behöver. Men det kommer att dröja med tanke på vm och andra aspekter.
Postat via SvenskaFans-appen
Barcelona Barca Barca
2014-06-06 20:09
Basselona Sunderland tror jag han drog till :) Jag har sagt det för länge sen, Balanta ville Tata ha, vi sket i det. Nu drar han till Porto för 3.5€ miljoner, nästa säsong när Pique tok floppar kommer vi desperat ångra oss o sen kommer världens smartaste förhandlare att värva Balanta från porto för 40€ miljoner plus messi och halva camp nous rättihgeter :D
Barcelona Basselona
2014-06-06 20:01
Barca 666

Var det inte Vergini han hette? Vad hände med honom? Är jag helt fel ute när jag säger att han drog till någon PL-klubb?
Barcelona grande jw
2014-06-06 19:58
@Rambla~:

Vet inte överhuvudtaget faktiskt. Såg någon skriva att Dimarzio skrivit £33.5, men jag hittar inte de uppgifterna själv.
Barcelona Barca 666
2014-06-06 19:55
Om vi pratar pund så är vi uppe omkring 40 men 2 miljoner går väl till Arsenal då de ska 50% av vinsten.....så i slutet får vi då omkring 38 miljoner för Cesc?

Är jag helt fel ute?
Barcelona Barca 666
2014-06-06 19:53
Luigi han är en renodlad mittback & ingen clerverly omskolad till mittback...Håller med dig att han inte passar i Barca eftersom vi behöver ha spelande mittbackar typ Marquez/Edmilsson (som även var defensiv mitt) osv

Hahahaha Rambla jepp idag kostar han 3.5 nästa år kommer vi värva honom för 35 men om han är på väg till Porto så kan vi nog räkna att Mangala snart skriver på för Chelsea eller City för omkring 30-40....Låter om en deja vu på Marquinhos historien

Btw om jag minns rätt så ville väl Tata ha en värvning innan säsongen drog igång och det var en mittback....han gav 3 namn varav 1 var Balanta & en var en Argentisk back från hans tidigare klubb....Varför fick han inte göra en enda värvning dessutom i en position där hela världen förutom vår ledning insåg att vi behövde förstärkning
Barcelona Rambla~
2014-06-06 19:48
grande jw Är du säker på att det handlar om £? För i så fall handlar det plötsligt om en helt okej summa. Då är vi uppe i ca €40m.
Barcelona Rambla~
2014-06-06 19:44
Balanta är på väg till Porto för ca €3.5m och till 80% ägandeskap. Resterande del kan ni säkert gissa vem som äger. En viss portugis i Madrid och en annan i London delar samma agent. Vi kan räkna med att Balanta kommer kosta typ €35m till nästa säsong.
Barcelona Luigi & Barca, no Mario
2014-06-06 19:44
Barca 666 Sakho är katastrof dålig som mittback. Annars håller jag med dig om Barcas brister.
Barcelona grande jw
2014-06-06 19:43
Den respektabla journalisten Di Marzio skrev nyss på sin twitter att Cesc är mycket nära en övergång till Chelsea för £33.5M så vi kan nog redan nu säga adjö till honom.

I mina ögon är det positivt att få det officiellt så snart som möjligt. Vi har knappt spenderat ett skit hittills (Ter Stegen) och med en försäljning av Cesc så bör vi ha ca €150-160 miljoner att spendera. Sätter en hel del press på vår ledning. Säljer vi Cesc så bör vi ha in en till spelare bredvid Rakitic. Lämnar Xavi också så blir vårt mittfält plötsligt väldigt tunt.
Barcelona Rambla~
2014-06-06 19:40
Coach Pep. Du har helt klart en poäng där. Det om Cesc också, passa bäst i pojkklubb var klockrent. Kapten i ett väldigt ungt lag.
Barcelona Barca 666
2014-06-06 19:24
Om vi vill ha en talangfull mittback varför finns inte Balanta med i våra planer....21 år gammal och kommer spela VM med Colombia.....han får vi för omkring 7-10 miljoner Euro med rätt förhandlare.....Nu sägs Roma vara ute efter honom kommer inte bli förvånad om han går till Roma så är vi intresserade av honom för 25 miljoner och hamnar i City/Chelsea/PSG/Monaco för 50 för att vi året efter ska inkludera typ Pique plus 40 miljoner för honom :-)
Barcelona Barca 666
2014-06-06 19:14
1.70 bara vår ledning som inte förhandla låt oss vara ärliga....Gio Style jag tycker också att Alves är värd mer 15 miljoner som PSG värderar honom till men för att vara på ledningens sida för en gång skull så är Alve 31-32 år gammal och har sett sina bästa dagar samt så har han en av de högsta lönerna i vårt lag.....om vi kan få ner priset på Marquinhos med 15 miljoner genom att inkludera Alves (en av mojna favoriter) så gör det....Men personligen tycker jag inte att Marquinhos är värd de 35 miljoner som de vill ha

Marquinhos kom till Roma 2012 för 1.5 miljoner som steg till 3 miljoner....efter en säsong där han gjorde d bra ville Barca köpa honom för ca 20-25 men så kom PSG in i bilden och kastade upp 31 miljoner....I PSG har han fått starta 8-10 matcher och några inhopp då Alex & Thiago har gått före

Nu ville Barca köpa Luiz återigen kommer PSG in o betalat omkring 50 miljoner dessutom verkar de nu också värva Ivanovic från Chelsea

Vinnaren här är Roma & Chelsea som har fått extra betalt för spelare de inte hade fått så bra betalt för.....Chelsea är idag villig att släppa exempelvis Lukaku för 25 miljoner och han i mina ögon är värd mer än Luiz som har varit en bänk spelare

Om vi hade haft en ledning som kunde förhandlat så hade vi kunnat få Marquinhos för omkring 25.....PSG visar tydligt att de inte vill ha honom när de värvar andra backar höger o vänster dessutom vill spelaren för speltid......Inte så många andra som är intresserade av Marquinhos idag de flesta är ute efter Mangala/Laprote osv....PSG hade nog kunnat tänka sig släppa en spelare som de inte tror på, göra plats i truppen samt bli av med hans lön

De släppte ju Sakho för ca 15 till Liverpool....undrar fortfarande varför vi inte köpte Sakho redan då en stor stark mittack....försök o få han idag från Liverpool & de vill idag ha minst säkert 35 :-)
Barcelona LeoMessi
2014-06-06 19:11
Leo y Cesc (Barcelona) Det är svårt för dom att erkänna att iniesta har mer talang i sig än hela deras mittfält har tillsammans.
Coach Pep.
2014-06-06 19:11
@Rambla~:

Vid det här laget tycker jag man kan konstatera att det är lättare att spela i PL än i Spanien och Italien. Ytorna är större och fotbollen är överlag ganska ytlig och enkelspårig vilket den blir när den fysiska aspekten är dominerande. Det blir då lättare för tekniska och spelskickliga spelare att glänsa eftersom de sticker ut i mängden och tänker fotboll snabbare än genomsnittet. Folk säger att det inte är någon större skillnad mellan de stora ligorna men jag kan i alla fall uttyda att om man plockar bort Sky Sports kommersiella skal så är PL i princip samma liga som för 10-15 år sedan som den är nu - fast med fler stjärnspelare.

Angående Cesc så tycker jag aldrig han haft någon bra mentalitet. Han passar helt enkelt bättre i en pojkklubb som Arsenal. Lägg till ovanstående faktorer och det är inte så konstigt att han dominerade PL. Yaya Toure gjorde 19 mål för Man City vilket enligt mig säger mer om ligans struktur än om Yaya, även om han förmodligen var världens bästa CM förra året.
Barcelona Leo y Cesc
2014-06-06 19:04
Man undrar lite hur hjärndöda vissa är i puertan, hur kan snacka så mycket skit om en spelare som Iniesta? Man undrar fan vart vissa levde mellan 2008-2014.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-06 19:02
Wow, Valencia verkar ha värvat Jackson Martinez från Porto. 30 miljoner ska han ha kostat! Bra förhandlat med den omöjliga klubben
Neymar11
2014-06-06 18:59
1.70-ligan - köp en back, tack (Barcelona) Varför inte bara låta han spela/träna med b-laget tills han förstår att han inte har något att hämta i a-laget. Så tragiskt är det när en talang gör allt för att hänga kvar
Barcelona NoGo™
2014-06-06 18:58
@1.70-ligan - köp en back, tack:

Hahah J2S vilken lirare...
Coach Pep.
2014-06-06 18:53
@petersays:

Slow-mo tiki-taka? Sedan Pep drog så har jag inte sett röken av någon tiki-taka eller totalfotboll. Vi har varit en sarkastisk karikatyr av vårt eget spelsätt, men aldrig spelat något renodlat possession-spel. Vi har spelat rakare än under Pep och har i princip övergett Barca-modellen, men inte har det hjälpt? Luis Enrique ska ta oss tillbaka till det radikala spåret igen så du får vara beredd på ännu mer bollinnehavs-orienterat spel nästa säsong.

Hur som helst är det inte Xavi man ska klaga på då hans uppgift är just att se till att hålla bollen inom laget. Dessutom är kritiken obefogad då han som sagt har 1.6 framspelningar per match, vilket är högt. Vi kan jämföra det med likadana spelartyper:

Alonso: 0.9
Iniesta: 1.5
Yaya Toure: 1.1
Modric: 1.5
Sahin: 1.2
Pirlo: 2.3 Guden (Xavi var t.o.m ännu bättre när Barca var bra)
Gerrard: 2
lampard: 1.3
David Pizarro: 1.3
Verratti: 0.7
Moutinho: 1.9

Summa summarum: kritiken mot Xavi är baserad på ignorans och okunnighet.
Barcelona 1.70-ligan - köp en back, tack
2014-06-06 18:52
Real Socieadad sägs vilja ha med JDS i Bravoaffären, men mexikanen verkar inte vilja flytta på sig denna sommaren heller. #livingthedream
Barcelona Sir Alexis,Pak Fa # Eterno Tito
2014-06-06 18:37
Vi får hoppas den här voodoo snubben inte gör så på våra spelare..lol
Barcelona Gio Style
2014-06-06 18:33
Barca 666
Alltså nu ska ja vara helt ärlig, ja var tydligen helt ute och cyklade när jag värderade Alves.
Jag tänkte "om PSG vill ha alves ska vi ha MINST 25 miljoner".
Nu vet jag inte hur hans kontraktsituation är men det är fortfarande Dani Alves vi pratar om, nyckelspelare i det brasilianska landslaget och som har haft en (1) lite sämre säsong med sina mått mätt.
Men det verkar som att vår ledning återigen undervärderar våra spelare.
Man blir så jäkla trött.
Barcelona Barca 666
2014-06-06 18:30
Gio Style:

Tyvärr pga av vår ledning så kommer vi inte få en etablerad back och alla bra värvningar rinner oss ur händerna som grande jw skriver.

Just nu siktar vi in oss på backar som exempelvis: Marquinhos/Laporte/Mangala som alla haft typ 1-2 bra säsonger i klubbar som Roma, Porto, Atheltic men inget mer. Dessa har aldrig lirat i lag som Bayern, ManU, Chelsea, Real, Juevtus där kraven& stressen är högre. Inget illa mot menad mot de andra lagen men de har inte samma krav att vinna titlar varje år.

Personligen önskar jag mig att vi tar in Hummels som verkar ha ett värde på 25 miljoner och sedan en av dessa talanger/framtids backar frö att få lite mer bredd.

Istället för Hummels sitter Zubi o funderar på Matheiu för 10-15 miljoner och hittills har Valencia sagt 30 miljoner :-)

Btw läste precis att Dani Alves har sagt att PSG är ett riktig alternativ för honom i sådana fall bör man försöka få honom inblandad i dealen för Marq. tydligen är PSG nöjda med ett värde av 35 miljoner så betalar vi 18-20 plus Alves så kör på.

Vi har dessvärre inte många alternativ och dessutom verkar Luis Enrique vilja ha Marquinhos som även kan spela högerback.

Jag vet att det är långsökt men jag hoppas fortfarande på en mirakel där vi värvar Hummels också speciellt när summan sägs ligga runt 25 miljoner.....sjuk värld vi lever i där Hummels (som också är Barca supporter tydligen) har ett värde på 25 och detta tycker Zubi är dyrt men Marquihos/Laporte för 35-36 miljoner var våra targets :-)
Barcelona Gio Style
2014-06-06 18:04
För att vara ärlig nu, hur många BRA säsonger har Marquinhos egentligen?
Nästan en hel bra i Roma.
Ändå skriker alla efter honom o vill pröjsa 40 millar.
Nej hans senaste säsong med PSG är inte något extraordinärt över huvudtaget.
En okej säsong.
Barcelona Gabriel
2014-06-06 17:59
Hur tänker Laporte? I och med det kan vi glömma honom, han tog själv valet att förnya hans kontrakt. Aldrig att han är värd de pengarna.
Barcelona grande jw
2014-06-06 17:55
Alla värvningar rinner ur händerna på oss redan nu. Redan innan transferfönstret öppnat kan vi avskriva 3 potentiella mittbacksvärvningar: D. Luiz, Laporte och Benatia. Jag drömmer fortfarande om Hummels. Jag skiter fullständigt i Reus. Fixa HUMMELS!
Barcelona Diar Shekha
2014-06-06 17:53
@PetterVeland: Offisielt: Athletic Bilbao og Aymeric Laporte har skrevet ny kontrakt. Samme lengde (2018), men klausulen stiger fra €36M til €42M. #cmore Glöm honom nu. 1.Han var inte ens värt 36. 2. Han är inte bättre än Marquinhos heller, haft EN bra säsong liksom....
Barcelona Rambla~
2014-06-06 17:24
petersays Först skrev du: "Bollinnehav vinner, som vi sett, inga matcher." Sedan ändrade du dig lite efter att jag kommenterat: "där en av de få gemensamma nämnarna är just bollinnehavet" Nu talar vi väl om spelsätt, spelfilosofi? Den har varit den samma hela tiden under Pep, så även under Tito. Tata Martino ändrade väl en del under hösten men gick tillbaka mer till det gamla under våren. Dock, kan vi vara ense om att intensitet, aggressivitet och viljan att löpa konstant är en helt annan sak än under storhetstiden. Lägg då till dåligt fysiskt tränade och du får ett helt annat lag.
Annons: